1. leht 1-st

Salongisooja mure

Postitatud: 13.03.2007 09:11 37
Postitas Kairi
Salong nimelt läheb väga aeglaselt ja vähe soojaks. Häda on ilmselt termostaadis, aga kus ma seda vahetada saaksin ja mis raha eest? :oops:

Postitatud: 13.03.2007 10:21 15
Postitas Tauri
kas mootor läheb ilusti soojaks (temp näidik keskmisse asendisse)?

kasutan su teemat ja panen ka end sarnase mure!

Sama häda ka meie cabriol. Kusjuures soojaks saab salongi nii, et paned täie vungiga esiklaasile puhuma, sest nendest salongi suunatud võrede tagant hingitseb sooja väga aeglaselt- samas jalgadele puhub ilusti! Siinjuures mootor soojeneb ilusti keskmisse asendisse- seega termostaadi viga olla ei saa.

Postitatud: 13.03.2007 10:37 17
Postitas hollow
väga levinud viga on see, et salongisoojendus klapp on katlakivi või muu sodi tõttu kinni... aitab see kui ta lahti võtta väga ettevaatlikult ja ära puhastada. endal oli sama mure... ja mure lahenes peale selle klapi lahti kiskumist ja korralikult ära puhastamist

Postitatud: 13.03.2007 10:47 22
Postitas Jarlo
TO Kairi: Termostaadi pidevat avatud olekut saad kontrollida lihtsalt. Maha jahtunud mootor tööle ja lased kohapeal soojeneda. Kui radikas soojeneb ühtlaselt koos mootoriga, siis termostaat avatud asendis kinni kiilunud. Vahetusega saab iga remondimees hakkama ja aega ei võta üle 1 tunni. Termostaat ise 300-400 kr, vahetuse hind sõltub juba tegijast.

TO Tauri: Võta armatuuri alt kate maha, vaata kas klapid töötavad korralikult, mis õhusuunda reguleerivad.

Postitatud: 13.03.2007 11:29 52
Postitas Kairi
temp. näidik talvel olnud nüüd ainult natuke üle sinise pügala :oops:

Postitatud: 13.03.2007 11:39 55
Postitas Veljo_V
Kairi kirjutas:temp. näidik talvel olnud nüüd ainult natuke üle sinise pügala :oops:
Siis viga ikkagi termostaadis ja suur ring lahti, vaheta termostaat ja asi korras ;)

Postitatud: 13.03.2007 13:45 36
Postitas Kairi
Veljo_V kirjutas:
Kairi kirjutas:temp. näidik talvel olnud nüüd ainult natuke üle sinise pügala :oops:
Siis viga ikkagi termostaadis ja suur ring lahti, vaheta termostaat ja asi korras ;)
Aitähh, teengi nii :)

Postitatud: 13.03.2007 14:09 00
Postitas Tauri
Jarlo kirjutas:
TO Tauri: Võta armatuuri alt kate maha, vaata kas klapid töötavad korralikult, mis õhusuunda reguleerivad.
kas kliimaga ja kliimata versioonidel need kõik samamoodi?

Postitatud: 14.03.2007 15:15 55
Postitas Jarlo
Ma eeldan, et see õhusuunaja liigutamine käib mõlemil trossi abil, seega peaks sama olema.
Sul Tauri kliimaga mudel?

Postitatud: 14.03.2007 15:33 39
Postitas Ceed
mul oli sarnane viga aga mul on lihtsalt see 8xC termostaad sees, suvel on ok, aga talvel üle sinise tõusta ei taha :S

Postitatud: 04.01.2008 16:03 28
Postitas oliver318
Tulen ka oma hädaga siia teemasse.
Probleem selles et E36 318tds mootor soojeneb nii talvel kui suvel normaalse töötemperatuurini kuid sooja salongi ei tule.
Leiget õhku hakkab salongi immitsema kuskil 2000rpm juures.
Milles asi võib olla? Soojendusradikas või -klapp õhtal ehk?

Postitatud: 05.01.2008 23:20 28
Postitas Ceed
jahutusvedelikku on vähe?
kui mitte siis radikas umbes või klapp kinni.

m

Postitatud: 06.01.2008 14:56 44
Postitas city
mul ka samasugune viga puhub kehvasti ,
vahetatud on temostaat,mikrofilter -kondiga variant e36
kuid kas kapoti all pole lisa mikrofilter ? ümmargune?

Postitatud: 06.01.2008 16:50 19
Postitas hollow
kui kliimaga masin, siis on kundepool salongis sees
kui soojapuhuriga, siis on kapotiall kojameestega samas kambris 2 koonus filtrit

Postitatud: 07.01.2008 04:33 19
Postitas VeikoA
Oletame, et jahutusvedeliku tase on MIN või veelgi vähem. Kas see võib põhjustada seda jama, et mootor ei soojene õieti üles (jääb sinise peale) ja sooja ei tule??
Samas näidik ka nagu ülekuumenemist ei näita.

Postitatud: 07.01.2008 12:27 52
Postitas Mardo
see MIN ei näita muud kui jahutusvedeliku viimast soovitatavat piiri kuhuni võiks jahutusvedelik olla, aga teoreetiliselt võttes peaks sellisel juhul mootor kiiremini soojenema - vähem vedelikku mida soojendada!

Postitatud: 07.01.2008 20:07 03
Postitas laurts
naise E46-l oli sama mure.salong läks väga pikalt sõites ainult leigeks.termostaat sai suvel vahetatud ja mootori temperatuur tõusis normaalselt.sai jahutusvedelikku kontrollitud ning see oli ka nagu normis.hakkas juba juhmiks võtma,kuid täna sai probleem tuttava poolt lahendatud,nimelt oli süsteemis õhk sees ja nüüd lausa lust sõita.

Postitatud: 07.01.2008 23:14 31
Postitas AndrusB
Tere
Mul E36 325 cabrio
1.Jahutussüteemist tuleb õhk välja maseerida
2.Kui ventika nupp max aga õhku ei tule siis põhjus salongifiltris
3.Salongisoojenduse klapp kinni jäänud - vaja puhastada

Kui termostaat töökorras, siis peaks kontrollima just neid kolme kohta

Lugupidamisega
Andrus B

Postitatud: 07.01.2008 23:51 51
Postitas VeikoA
Nii ta on. Aga selleks, et termostaati kontrollida tuleb see maha võtta ja kui on kahtlusi selle seisukorras, siis on juba see mõttekam ära vahetada. Uus jahutusvedelik sisse lasta (pole küll kohustuslik) ja süsteem korralikult õhutada. Kui nüüd mootor soojeneb normaalselt ja seier ära ei vaju ning sooja hakkab tulema, siis pole enam ju probleemi.
Aga olgu, ma hetkel enam ei tüüta nende termostaatide küsimustega.
Vahetan ta ära, õhutan süsteemi korralikult ja siis annan teada kuda läks.

Postitatud: 08.01.2008 00:33 35
Postitas AndrusB
tere
vastus
Kirjutasin 1.5 lehekülge siia kuidas salpngi ventilaatori mootorit vahetada
see kadus kuhugi....
seepärast ma ei enam pikalt protsesse siin ei kjrjelda.
Kui Sul on aega oodata kuni viimanegi õhumull välja tuleb siis
ei pea maseeima.

Jõudu

lugupdamisega
AndrusB

Postitatud: 08.01.2008 20:28 52
Postitas oliver318
Tänud tarkade klubile, õhutamine oli minu juhtumi puhul see maagiline asi mis aitas.