vee temperatuur

Üldised arutelud ning näpunäited
Kasutaja avatar
ve1x
Huviline
Postitusi: 35
Liitunud: 08.04.2007 20:25 11
Peamine sõiduk: BMW 535d
Asukoht: pärnu

vee temperatuur

Postitus Postitas ve1x »

selline mure et kui keerad puhurid sooja peale siis vee temp langeb kohe, ja kui külma peale keeran siis on peaaegu normis.. kas võib olla et tosooli vähe või on mingi jama, peaks ju täitsa normis kogu aeg olem vms
Ceed
Huviline
Postitusi: 819
Liitunud: 14.05.2005 00:34 14
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Ceed »

äkki avaneb termostaad liiga vara, endal sama mure... vähemalt ma arvan et mingi 80C termostaad sees ja kui suurele ringel hakakd veel salongi puhuriga seda jahutama siis tõmmabki tempi alla.. vähemalt ma arvan nii :D
Kasutaja avatar
ve1x
Huviline
Postitusi: 35
Liitunud: 08.04.2007 20:25 11
Peamine sõiduk: BMW 535d
Asukoht: pärnu

Postitus Postitas ve1x »

ja mida sa siis ette võtsid?
tasa4
Huviline
Postitusi: 23
Liitunud: 22.09.2005 21:14 46
Asukoht: välismaa

Postitus Postitas tasa4 »

pane kõrgema temperatuuriga termostaat!
Kasutaja avatar
VeikoA
Huviline
Postitusi: 1158
Liitunud: 16.04.2007 17:20 37
Asukoht: Prn - Tln - Rkv

Postitus Postitas VeikoA »

Ei tahtnud uut teemat teha, aga jama on sama.
Auto E36 318i.

Soojeneb kuidagi aeglaselt kogu see teema ja niikui puhurid tööle panen läheb temperatuuri osuti silmnähtavalt alla ehk siis külmema poole.
Kui kõik puhurid seisavad siis jääb temp. osuti ilusti keskele.

On see ohtlik asi kui temp niimoodi langeb järsult?
Esimest korda täna nägin ja mõtlesin, et mis nüüd lahti on.


Lahendus on nagu enne öeldud: kõrgema tempiga termostaat ??
tasa4
Huviline
Postitusi: 23
Liitunud: 22.09.2005 21:14 46
Asukoht: välismaa

Postitus Postitas tasa4 »

vaheta termostaat lihtsalt uue vastu!
E36 325
Kasutaja avatar
VeikoA
Huviline
Postitusi: 1158
Liitunud: 16.04.2007 17:20 37
Asukoht: Prn - Tln - Rkv

Postitus Postitas VeikoA »

Aga kas selles võib asi olla, et jahutusvedeliku tase mingi paari sendi jagu üle MAX on külmalt?

Hullem jebimine, seda termostaati vahetada, tuleb vedelikku välja lasta/vahetada, kõik lahti kiskuda.
tasa4
Huviline
Postitusi: 23
Liitunud: 22.09.2005 21:14 46
Asukoht: välismaa

Postitus Postitas tasa4 »

VeikoA kirjutas:Aga kas selles võib asi olla, et jahutusvedeliku tase mingi paari sendi jagu üle MAX on külmalt?

Hullem jebimine, seda termostaati vahetada, tuleb vedelikku välja lasta/vahetada, kõik lahti kiskuda.
ei.
pole see nii suur töö midagi..
E36 325
Kasutaja avatar
sander k
Huviline
Postitusi: 1578
Liitunud: 02.07.2007 17:26 44
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas sander k »

Kui kõik tihendid ja asjad käepärast ning kui oled ise ka tehnikaga kokku puutunud siis peaks tunni ajaga saama termostaadi vahetatud.
tasa4
Huviline
Postitusi: 23
Liitunud: 22.09.2005 21:14 46
Asukoht: välismaa

Postitus Postitas tasa4 »

~2h koos õhutamisega...
E36 325
Kasutaja avatar
VeikoA
Huviline
Postitusi: 1158
Liitunud: 16.04.2007 17:20 37
Asukoht: Prn - Tln - Rkv

Postitus Postitas VeikoA »

Olen siin eelnevatest teemadest lugenud termostaadi jms kohta, et kui termostaat läbi on, siis on ka kütusekulu suurem?

On see tõsi?


Ning samas kas puudulik jahutus mootoril (vähene jahutusvedelik) võib suuremat kulu põhjustada?

Mul hetkel rüüpab masin bensiini ikka üpris korralikult. Lihtsalt hullumaja. Koguaeg seisa tanklas. Mingeid lekkeid nagu pole. Aga kui sõita, siis ikka on silmaga näha, et seier ikka vajub ja vajub. Ütleme, et oli 15L paagis, sõitsin mingi 7 kilti ja kohale jõudes oli juba 0 ja 15 keskel osuti.

See pole normaalne ju?


Enne oli nii, et panin teatud koguse sisse, ütleme 45L. Ja sõitsin üle 200 km. Osuti oli 45'st ära vajunud ainult mingi 3 mm. Lausa lust oli sõita, aga nüüd.

Või ongi BMW talvel selline joodik?

Õli koos filtriga on uus ja tase normis, küünlad tutikad BKR6EK.

Kindlasti ütlete, et vaheta termostaat. Ma teen seda, aga lihtsalt tahaks selle anomaalia kohta arvamusi. Et üks nässus plekijurakas (ehk siis termostaat) sellist kulu põhjustada võib??
Kasutaja avatar
do_it_right_way
Huviline
Postitusi: 1031
Liitunud: 27.08.2006 13:43 32
Peamine sõiduk: BMW E34 525tds
Asukoht: Pärnu

Postitus Postitas do_it_right_way »

Esimest korda kuulen, et termostaadi tõttu on kütusekulu suurem. Üldse ei usu.
prelude20
Huviline
Postitusi: 3724
Liitunud: 19.02.2007 20:38 33
Peamine sõiduk: Metroo
Asukoht: Pärnu / Stockholm-Fittja

Postitus Postitas prelude20 »

venna hondal lõi kohe poole otsa. varema 6 liitri asemel alla 11 polnudki vaja mõelda ja ma ei usu et nüüd bmw moto erinev on. nii, et olen nõus sellega. 3 auto kogemused
Kasutaja avatar
prostoartur
Huviline
Postitusi: 17
Liitunud: 31.07.2007 20:53 31
Asukoht: Ida virumaa,kiviõli.
Kontakt:

Postitus Postitas prostoartur »

ma arvan,et termostaat on vigane st,et ei lähe täitsa kinni.endal oli enam vähem sama jama....aga noh kes teab
325 tds 95a
Kasutaja avatar
hollow
Huviline
Postitusi: 1913
Liitunud: 02.08.2004 13:54 58
Peamine sõiduk: 520d xDrive

Postitus Postitas hollow »

do_it_right_way kirjutas:Esimest korda kuulen, et termostaadi tõttu on kütusekulu suurem. Üldse ei usu.
kui termostaat on lahtises asendis kinni kiilunud, siis käib jahutusvedelik suurt ringimööda.... kui sa sõidad kiiresti maanteel kus külm tuul korralikult jahutab radiaatoris olevat jahutusvedelikku, see omakorda jahutab mootori maha.


külm mootor tarbib igaljuhul rohkem kütust kui soe mootor... pealegi on mootori ploki kyjes ka temperatuuri andur aju jaoks, et vastavalt mootori temperatuurile "keerata" segu rikkamaks või vaesemaks... kui mootor on külm on segu rikas, kui mootor on soe on segu vaene
Kasutaja avatar
VeikoA
Huviline
Postitusi: 1158
Liitunud: 16.04.2007 17:20 37
Asukoht: Prn - Tln - Rkv

Postitus Postitas VeikoA »

Järelikult:
"kui segu on rikas, siis on kulu suurem ja vastupidi"

Aga olgu, tänan vastuste eest. Vahetan ta ära ja siis annan tulemustest teada.
Termostaat on ostetud, ainult vahetamise vaev koos vedelikuga.
Kasutaja avatar
VeikoA
Huviline
Postitusi: 1158
Liitunud: 16.04.2007 17:20 37
Asukoht: Prn - Tln - Rkv

Postitus Postitas VeikoA »

Niisiis sai eile vahetatud nii termostaat kui ka jah. vedelik.
Õhutasin kah, aga vähe, õhutan täna veel.

Aga mootor soojeneb nüüd ilusti üles. Sooja tuleb ka normaalselt. Kui sõita siis hakkab lausa kõrvetama. Termostaat on nüüd 92 C, enne oli miskine 88 ja suht nutuse välimusega BMW originaal termostaat (arvatavasti tehasest saadik sees olnud). Aga õhutada tuleb kindlasti veel.
Aga "tuba" on palav, mootor soe ja see on hea.

Kütusekuluga on nüüd nii, et bensiininäidiku osuti on maha rahunenud mingil määral. Linnas jääb sinna 8/100 ja maanteel 6/100.
Kui ma nüüd ökonomaiseri kriipsudest õigesti aru sain?

Võtame kriipsud 0 kuni 10. Esimene kriips ehk 0, siis on vahe(mis on 1), siis on järgmine kriips ehk 2, siis on vahe (mis on 3).
Ühesõnaga vahe loetakse kah? Kuidas muidu sealt nullist kümneni lugeda.
Või loetakse 0, 2, 4, 6, 8, 10 ?

Kui nii, siis kulu on linnas: 8/100, ja maanteel rahulikult 90'ga: 6-7/100.
TD
Huviline
Postitusi: 408
Liitunud: 07.04.2007 20:57 47
Peamine sõiduk: Bmw

Postitus Postitas TD »

sama jama e34 524td et puhuri tööle pannes kohapeal kukub seier väga ära :? sõites on kõik korras :? . tuleb see termostaadi vahetus ette võtta.
Kuid küsimus selle et kas panna ka kõrgema avanemis punktiga termostaat sisse või mitte.
Kasutaja avatar
VeikoA
Huviline
Postitusi: 1158
Liitunud: 16.04.2007 17:20 37
Asukoht: Prn - Tln - Rkv

Postitus Postitas VeikoA »

Ei tea. Küsisin UMis omale termostaati ostes, et mis avanemis tempiga ta on. Ütles, et nagu ikka originaalil 88. Läksin koju võtsin paki lahti ja vastu vaatas 92. Ega midagi, ongi parem. Nagu eelnevas postis ütsin, et asi funkab.

Vanu teemasid lugedes, olen ikka tähele pannud, et soovitatakse kõrgema temp. termostaate.
TD
Huviline
Postitusi: 408
Liitunud: 07.04.2007 20:57 47
Peamine sõiduk: Bmw

Postitus Postitas TD »

sai siis uus termostaat tellitud ja ei midagi sama jama. :evil:
tuleb sist vähe kõrgema tempiga termostaati kasutada. :?
Pea asi et mootori peale ei hakka (524td plokikaan)
Kasutaja avatar
Cert85
Huviline
Postitusi: 2274
Liitunud: 28.03.2007 17:52 36
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Postitus Postitas Cert85 »

TD kirjutas:sai siis uus termostaat tellitud ja ei midagi sama jama. :evil:
tuleb sist vähe kõrgema tempiga termostaati kasutada. :?
Pea asi et mootori peale ei hakka (524td plokikaan)
Aga samas ei tohiks ju korras termostaat lasta jahutusvedeliku temperatuuril ikka väga madalale langeda. Kui tema avanemis temperatuur on ~89 kraadi, siis kui sa puhuri tööle paned ja see jahutama kukub vedelikku, s´iis termostaat peaks ju tegelikult ikka selle ~88 kraadi juures jälle sulguma ja väiksele ringile minema ja soojenedes jälle avama jne. :roll:
Ega see mootor ju nii vähe ka soojust ei eralda ju, et see salongiradikas ta nüüd maha jahutab.
E36 325i 92; E32 730iA 91(läinud) | E34 525tdsA 95 (läinud)
E46 330Ci 01 (läinud) Ei tasu kõike mu juttu uskuda!
TD
Huviline
Postitusi: 408
Liitunud: 07.04.2007 20:57 47
Peamine sõiduk: Bmw

Postitus Postitas TD »

no sai alguses pandud Uus termostaat, ikka sama probleem (sõites normis, kohapeal seiste langeb temperatuur alla. Kui panna salongi ventilaator tööle)
Noh mõtisin, et on mingi käsn termostaat ei hakand uut ostma, panin teise töötava auto pealt. Ei midagi, sama jama :evil:
No kurja sai siis nüüd Uus termostaat ostetud ja ikka ei toimi :evil:
ja kõik 3 termostaati on olnud 80 kraadised :? (Vb viga selles) tuleks panna tummisem.

Kuigi mu enda vana e28 524td töötas ühega neist termostaatidest :?
ja üks e34 524td 90a töötas ka selle kasutatud termostaadiga nii nagu peab

üks remondiga tegelev mees ütles et see on diisli puhul normaalne?
Ehk keegi oskab aidata palun? :roll: :?:
Kasutaja avatar
Cert85
Huviline
Postitusi: 2274
Liitunud: 28.03.2007 17:52 36
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Postitus Postitas Cert85 »

Olen siit foorumist lugenud, et see pidavat uuemal diislil nii olema, et jahutab kohal käies maha salongiradikaga, kuna töö ikka nii optimeeritud ja soojusenergijaks läheb kütust palju vähem. Aga ei tea, et seda vana diisliga oleks. Ei usu, et see normaalne. ( midagi ei väida, kuna pole kokkupuudet sellise masinaga olnud)!
E36 325i 92; E32 730iA 91(läinud) | E34 525tdsA 95 (läinud)
E46 330Ci 01 (läinud) Ei tasu kõike mu juttu uskuda!
TD
Huviline
Postitusi: 408
Liitunud: 07.04.2007 20:57 47
Peamine sõiduk: Bmw

Postitus Postitas TD »

ei tea tõmban homme veepumba küljest ära vaatan mis nägu see on. varsi kuluvad poltidel ja mutritel keermed ära :D
peab kontrollima veel et voolikud kõik õieti oleks, kuigi tundub et on sest mingeid külamehe ratse küll tehtud ei ole :lol:
minu jaoks on see anomaalia. 2 autot mis töötavad nii nagu peab üks teisiti :?
Kasutaja avatar
Cert85
Huviline
Postitusi: 2274
Liitunud: 28.03.2007 17:52 36
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Postitus Postitas Cert85 »

TD kirjutas:ei tea tõmban homme veepumba küljest ära vaatan mis nägu see on. varsi kuluvad poltidel ja mutritel keermed ära :D
peab kontrollima veel et voolikud kõik õieti oleks, kuigi tundub et on sest mingeid külamehe ratse küll tehtud ei ole :lol:
minu jaoks on see anomaalia. 2 autot mis töötavad nii nagu peab üks teisiti :?
Aga kui mahajahutab, kas on ka voolikuid katsudes mingi hetk, et suurring on sulgunud? Kuigi seda vist väga lihtne aru pole saada, jahtub teine vast tükk aega seal torudes radika juures. Et lased mootori töösoojaks ära ja siis paned kohal soojenduse põhja ning vaatad, kas läheb väiksele ringile. Kui pump ei lööks, siis vast läheks kuumaks just see asi seal tühikäigul. Nagu olen foorumist lugenud.

Kontrolli ka termosidurit jahutusventilaatoril, kuigi see annaks ka vast tunda siis sõidul, et jahutaks muudkui. Kuigi siin peaks ikka ja jälle mängu tulema termostaat, mis ei tohiks lasta jahutusvedelikul jahutuda alla selle avanemis temperatuuri.

Aga uuri kelleltki, kel sama masin. Äkki tõesti salongiradikas suudab ära hajutada selle mootori poolt toodetud soojuse.
E36 325i 92; E32 730iA 91(läinud) | E34 525tdsA 95 (läinud)
E46 330Ci 01 (läinud) Ei tasu kõike mu juttu uskuda!
jackpuuk
Huviline
Postitusi: 300
Liitunud: 27.02.2007 00:00 08

Postitus Postitas jackpuuk »

Ei suuda ära jahutada , mul tööauto praegu E34 525tds , läheb ka kohapeal soojaks ilusti . Vaata , kas termostaat sai paika ilusti , ma ei mäleta täpselt , kas nendel mootoritel O- ring ka vahele käis , kui vahelt läbi lekib , siis jäädki ju termostaate vahetama , muidugi kõrgema temp. avanev on põhjamaade tingimustes parem , kui sa just väga raske jalaga pole (suvel võib probleeme tekitada)
TD
Huviline
Postitusi: 408
Liitunud: 07.04.2007 20:57 47
Peamine sõiduk: Bmw

Postitus Postitas TD »

Termostaat sai pandud korralikult tiheniga kokku, õrna kihi hermeetikut et mootori ploki ja termostaadi korpuse vahelt jahutusvedelikku välja ei hakkaks ajama.
Jahutus süsteemis liblesi ka ei ringle, et oleks termostaadi vahele jäänud mõni.
Ventilaator vurab küll nii et anna olla " näppudest võib küll ilma jääda" :?
Vaevalt see määrab midagi et auto on 2003 sakasat toodud.
Õhku ka süsteemis ei ole justkui kuna on saanud mitmeid kordi õhutada ja ei tule õhku, kõigest jahutusvedelik.
Kasutaja avatar
Cert85
Huviline
Postitusi: 2274
Liitunud: 28.03.2007 17:52 36
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Postitus Postitas Cert85 »

Kui külmalt käima paned, vaata, kas suudad mingi ajalehe rulliga või mingi sellise asjaga ventilaatorit peatada. Kui ei suuda, on termosidur kinni. Ja vastutust ei võta endale, kui sealt mõni laba minema lendab :D Selle võta asja rahulikult. Aga kunagi ei tea, sest paistab see tiivik mingist poorsest ja haprast materjalist.
E36 325i 92; E32 730iA 91(läinud) | E34 525tdsA 95 (läinud)
E46 330Ci 01 (läinud) Ei tasu kõike mu juttu uskuda!
TD
Huviline
Postitusi: 408
Liitunud: 07.04.2007 20:57 47
Peamine sõiduk: Bmw

Postitus Postitas TD »

ei seda ei suuda mitte millegiga kinni pidada :?
aga jah paned käima sõidad soojaks, jatan kohapeale käima ja salongi ventilaator 4 peale siis puhub niiet mootori temperatuuri kukub maha, kui keeran 0 siis hakkab jälle mootori temperatuur jälle tõusma kui väga aeglaselt.
Suurde radikasse minev lõdvik jääb soojaks kuid radikas läheb külmaks.
väikese ringluse on soe kuid ikkagi kukub mootori temperatuur alla :?
:evil: Päris segaseks ajab sihuke asi.
TD
Huviline
Postitusi: 408
Liitunud: 07.04.2007 20:57 47
Peamine sõiduk: Bmw

Postitus Postitas TD »

Aga kas siis 2,4 mootorid on nii varjeeruvad et osad toodavad soojust nii palju ja teised mitte? 2 eelmist 524td töötasid teisiti.nii nagu peab

ma räägin siiski sellest et kui sõidan nt 15km salongisoendus puhur töötab ja kui jätan kohapeale seisma auto ja puhur töötab siis mootor jahub maha.
umbes nii et kui väljas on oma -25 kraadi külma siis autoga seista ei ole mõtet kuna aknad lähevad härma.

Ehk keegi teab kohe öelda palju UM-is termostaat maksab 89.a 524td.
Vasta