1. leht 23-st

Millist õli panna?

Postitatud: 13.04.2004 12:42 07
Postitas adolfo C
Alles ostsin 325 E36. Mõtlesin et kui nüüd õli vahetama minna kas peaks täissündi panema või ei ole mõtet. Läbisõit spidol 151000 aga tegelt vist sinna 375000 kanti. Aasta autol 1993.

Postitatud: 13.04.2004 12:57 05
Postitas peeter
Mina kasutan Addinoli täissünti ja väga rahul, soovitan sullegi.

Postitatud: 13.04.2004 13:09 11
Postitas Tom
Täisünt on vedelam ja kui sul tihend veits lekib on kadu suur, selleks reeglina soovitatakse vanematele autodele poolünti. Muidugi kui raha pole probleem siis pane võidusõiduks mõeldud Redline sisse.
Muidu loomad metsas sosistavad, et Castrol on hea (see vist BMW tehaseõli kah hetkel).

Postitatud: 13.04.2004 13:34 23
Postitas Markii7
tundsin huvi ka Liqui Moly vastu ja sain sellise vastuse...
Küsimus :
> BMW on 92a, 2,0 R6 110kw
> Viimati läks sinna mootorisse ~5L ja juurde pole ka pannud, kuid kui
viimati
> vaatasin
> oli alumise kriipsuni, kas võib Liqui-di juurde panna?
> Kui auto ostsin siis 1 sepp ütles, et nii vanale mootorile käib
> poolsünteetiline väga hästi.
> ja praegu olengi ~6000km
> Texaco poolsündiga sõitnud, häda pole midagi, kuid
> kui (BMW)foorumis
> jutustavad, et vot see moly on hea, siis tekkis huvi, missest, et vana
> mootor :)
Vastus : peale võib LM'i panna küll, kõik õlid on segunevad va
muidugi sünt ja minelraal jms.
LM-l olemas spets pealevalamisõli, see on eriti just juhtudeks
kui ei tea mis õli parasjagu sees on ja mis on tehtud sobimiseks kõigi
õlidega.
Kuid siiski ei ole hea õli segatud õli, seega mina soovitan :
Valada peale sedasama õli mis sees ning sõita uhkelt veel 4000 km,
enne õli vahetust lisada vanal õlile LM'i Engine Flushi(kood:2427) selleks,
et vabaneda
vanast saastast mootoris(lisada vanasse õlisse 10min tühikäigul ja õli
välja)
ning valada sisse LM'i MoS2-ga (molübdeendisulfiid*) õli (kood:1092)

> Kas tõesti planeedi parim? Miks?! Palju maksab?
Eks see "planeedi parim" oli naljaga pooleks öeldud ja kajastab mu enda
uskumust.
LM puhul tegu 100% Fritsude asjaga ja Saksas on ta väga tugevalt esirinnas
(turuosalt kütuse ja õlilisandite nr 1 õli järelturul nr 2)
Tegu ei ole asjaga, mis on kus teab suurtest mahutitest ise kankudesse
villitud.
LM enda rõhk on kvaliteedil nt selle asemel, et müüa hästi palju ja igale
poole,
pigem pidurdatakse mahtu, kui see kipub kvaliteedi arvelt tulema.
Mis eestlase jaoks oluline, on tegu kvaliteediga kuid mitte kõige kõrgema
hinna eest.
Engine Flush maksab jae 63.-
10W-40 MoS4-ga 5L jae 362.-
kingiks Liqui Moly EST kleeps
Ale variandid sõltuvad läbirääkimisest.. :p

*-MoS2 jätab pindadele ülilibeda kile/kihi, mis vähendab detailid hõõrdumist
ja seega ka kulumist,
samas on paljud ka täheldanud õlikulu vähenemist, kuid see on pigem
kõrvalnäht,
mida MoS2 lisamisega pole taodeldud ;)

Postitatud: 13.04.2004 14:18 29
Postitas adolfo C
ise mõtlesin et võiks Shelli panna.

Postitatud: 13.04.2004 18:20 25
Postitas truumu
peeter kirjutas:Mina kasutan Addinoli täissünti ja väga rahul, soovitan sullegi.
:shock: :shock: :shock:
tahad mootorist lahti saada?
isiklikult keerasin kaks nukka p..õhtale Addinoliga, peale selle näen tihti, millised on selle õliga sõitnud mootorid seestpoolt, vanad mosse ajad tulevad meelde, kui pead klappide reguleerimiseks kruvikeerajaga reguleermutrid kõntsa seest välja urgitsema

Postitatud: 13.04.2004 19:40 08
Postitas Muhv
BMW soovitab Castroli täissünti. Sama vedelik loksub ka minu masinates ja erilist nurinat pole ma kuulnud. BTW - miks pakud oma autole 300+ läbisõitu?

Postitatud: 13.04.2004 20:42 37
Postitas adolfo C
No sai proovitud seda nõksu, et hoiad spidoka nuppu all ja keerad süüte esimesse asendisse. See näitas läbisõiduks 375000, mis ka suht loogiline sellise vanuse ja saksast toodud masina kohta.

Postitatud: 13.04.2004 20:48 56
Postitas Raivo
adolfo C kirjutas:No sai proovitud seda nõksu, et hoiad spidoka nuppu all ja keerad süüte esimesse asendisse. See näitas läbisõiduks 375000, mis ka suht loogiline sellise vanuse ja saksast toodud masina kohta.
See jutt on bullshit. E36'l ei saa kuidagi kindlaks teha, palju auto reaalne läbisõit on. Kõigil näitab nii umbes 375t.

Nii et võta kohe hulka rahulikumalt :P

Postitatud: 13.04.2004 20:54 08
Postitas adolfo C
ei teagi kas rõõmustada või mitte. Aga noh kindel on see et 151000 mis spidokal on ei saa ka õige olla, see oleks liiga hea et tõsi olla. Ei ole ka selline asjatundja et rooli ja pedaalide kulumise järgi võiks auto umbkaudse läbisõidu öelda.

Postitatud: 13.04.2004 20:56 10
Postitas Muhv
Paraku tõesti saab e36-l läbisõitu vaid salongi järgi hinnata. (Kui muidugi mootorisse ei kaevu). Äkki leidub ka salongist mõni pilt?

Postitatud: 13.04.2004 21:19 28
Postitas adolfo C
Kui leian mõne kaameramehe, siis saab ka seest pilte.

Postitatud: 14.04.2004 00:06 25
Postitas Henrik88
Selle va addinoliga on jah kehvasti. Teine firma on OMV asi lihtsalt aurab minema.

Kõige parem on parem vast Castroli täissünt.

Postitatud: 14.04.2004 09:38 05
Postitas marx
seda spidoka asja, et seda 375*** näitab jah, aga, autotoojad räägivad kui on spidoka kallal käidud mingi seadmega, siis ei toimi see , et kõik 4 seierit lähvad sünkroonis põhja ja tulevad tasakesi tagasi! Ei tea seda asja muidugi 100% aga minu omal see seierite asi toimis ja ühel mitte mida vaatasin!!!

Postitatud: 14.04.2004 12:09 27
Postitas Silwer
Mina kasutan oma autodes sellist Valvoline mineraalõli:

http://www.valvoline.ee/products/lubric ... urbov.html
http://www.stokker.ee/files/manuals/Turbo_V_10W-40.pdf

Tegemist on väga kvaliteetse mineraalõliga ja hind on täiesti mõistlik. Saadaval näiteks Stokkerist.

Postitatud: 14.04.2004 12:57 40
Postitas ryan
olen soitnud pea 5 aastat addinoliga ja olen vaga rahul,sulle soovitan igaljuhul addinol eco light 5w-40

Postitatud: 17.04.2004 14:34 04
Postitas Markii7
ryan kirjutas:olen soitnud pea 5 aastat addinoliga ja olen vaga rahul,sulle soovitan igaljuhul addinol eco light 5w-40
No siis pead ka edasi sõitma, või kui õlimarki vahetama hakkad, siis kindlasti korraliku pesu tegema, et umbe ei läheks ja ega se pesugi seda välista. Igaljuhul tean mitut spetsi, kes addinoli ei kiida ja räägivad, et mootorid mustad jms... :roll:

Postitatud: 17.04.2004 16:18 46
Postitas palmarts
ma vahetasin ka õli ja panin lolli peaga addinoli sisse.. möödunud pole veel ühte kuudki ja juba tundub et peab uuesti vahetama hakkama.. nii vedel on, et ei saa varda pealt arugi, kui palju mootoris õli on. jookseb varda pealt kohe ära

Postitatud: 21.05.2004 21:06 37
Postitas pacaan
tõesti, tõesti, addinoli ei julgeks küll kellelegi soovitada. olen kuulnud ka igasugu külajutte sellest õlist ja elu on näidanud, et jutud tühjast ei tule ;)

normaalsed õlid (margid) võiksid olla castrol, mobil, no ja ka shell, valvoline

kui rahakott õhem, soovitan ka araabia marki "adnoc", ise kasutan ja siiamaani hinna/kvaliteediga rahul

Postitatud: 24.05.2004 00:04 17
Postitas Bitbull
Mnjahh, oli siin mõni aasta tagasi õlidega päris lähedane kokkupuude! Üks häkker kaevas välja ühe Inglismaa arvestatava labori sünteesitulemused ja sel olid hullud andmed paljude õlide juurde kuuluva jutu vastavusele tegelikkuses! Ma pean neid andmed üles otsima aga peast mäletan, et kõige rohkem vuhveldasid tuntud telereklaamitavad tootjad nagu Addinol, Valvoline ja kusjuures ma ei uskund aga ka Shell! Neil vastas toote sisu vaid 30 - 50% tõele tehase poolt antava nn. mootori määrimist ja kaitsmist sisaldavate kemikaalide sisalduse kohta. Castroli % oli 90 millegagi ja ja üle selle näitajatega olid mingid tootjad, kellest mina kuulsin esimest korda ja minu teada neid siin arengumaades ei olegi esindatud - ei tea a kardan, et küllap seetõttu, et liialt kallid ja kvaliteetsed.
Ma veel vaidlesin pääle seda ühe Erimelli pomoga ja too latras kah välja, et see odav sola(Valvoline, Shell, Teboil ja Addinol) villitakse purki põhjanaabrite juures ja tootjatepoolne kvaliteedikontroll praktiliselt olematu - pidi juhtumeid olema kus täissündi purkidesse kogemede satub poolsünt, nagu ikka paljude asjadegagi on!
Omal oli juhus, et peale metsloomaga kokkupõrget altlennanud õliradikast peksis õlist mootori tühjaks ja tuli sõita RS i poolt jäetud õlikilega 5km. Mitte mingeid muutusi mitte üheski saales ega nukis. Ja see mootor sõidab veel tänaseni ja teenib üht raske jalaga rullnokka.
Nii, et otsustage ikka ise, mida sisse valate või kuivõrd oma armukesest hoolite.

Postitatud: 24.05.2004 00:20 27
Postitas Ain
To Bitbull: huvitav oleks neid testide andmeid näha, kui ülesse leiad siis anna teada!

Ise kasutan Pennzoil õli ja siiani ei ole ühtegi halba sõna öelda.

Postitatud: 24.05.2004 09:13 33
Postitas juuser
Addinoli koha pealt veel lisaks, et ise sai ka eelmisel autol paar korda kasutatud Addinoli täissünti. Ja tulemus oli ikka masendav. Kui plokikaan maha võeti vaatas vastu paks must "pudru".

Nii, et Addinoli soovitan soojalt ;)

Postitatud: 24.05.2004 11:04 16
Postitas Bitbull
Ahjaa, ühe asja unustasin lisada, et hüdrotõukurite klõbinat annab ka ikka aegade taha edasi lükata kui raatsite veits küll kallimate õlide peale oma pappi raisata! Paar venda pääsesid 6000,- sest tõukurite vahetusest kuna peale sita õli kasutamist sai mootori sisepesuga pisu kõrgemal pöördel mootor läbi uhatud ja peale seda Castroli RS sisse! Ja oh imet, tõukurid enam hommikuti ei klõbisend poistel! Seda heameelt siis peale seda ei olnud neil kuskile lausa rakendadagi. :)

Re: millist õli panna?

Postitatud: 25.05.2004 00:19 36
Postitas nitraM
adolfo C kirjutas:Alles ostsin 325 E36. Mõtlesin et kui nüüd õli vahetama minna kas peaks täissündi panema või ei ole mõtet. Läbisõit spidol 151000 aga tegelt vist sinna 375000 kanti. Aasta autol 1993.

Autoks mul sama aasta j mootoriga ning mina kasutan mobil1 5w-50
igati norm

Postitatud: 25.05.2004 09:34 36
Postitas ren
Isiklikult soovitan Mobili või Esso poolsünti.

Postitatud: 25.05.2004 12:01 29
Postitas Tauri
kunagi läbitud nii mobile kui valvoline koolitused ja lisaks müüdud kanaadakate lisandeid Kleen Flo!

Üldiselt on ikka nii, et odavalt head asja ei saa! Kuid tavaliselt täissüntidega probleeme ei tohiks olla. Kuna eeldatavasti on autod, millesse soovite õli valada mõeldud tänavasõiduks siis on ka ülikallite spetsiaalõlide kasutamine mittepõhjendatud. Vältida soovitaks poolsünte ja odavat mineraali. Pigem kasutada kallimat aga kvaliteetset mineraalõli! (ei mäleta hindasid aga mobile ´l oli vist ca 80EEK liier) Vanasse autosse täissünti pole samuti mõtet panna- nagu siin ka juttu olnud, hakkab lekkimas- õli ju tunduvalt vedelam! Loota, et pannes ainult kvaliteetset täissünti ei pea mootorit remontima on ka jabur- kõik mis liigub ka kulub.
Addinol on vene õli baasil valmistatud toode- tõesti on kuulda olnud probleemidest. Samas on ka rahulolevaid kliente- arvatavasti vana mootor sööb kõike :D

Postitatud: 07.06.2004 00:05 54
Postitas England
loen siin Tauri postitusest, et Addinol vene õli baasil valmistatud. sellest siis küsimus, et kas Lukoil'ist tuleks päris ringiga mööda käia? millegipärast on bensiinijaamadest see mulle sümpaatseima mulje jätnud, ei teagi miks. ja ise plaanisin siis selle firma õli kasutada (ei ole veel ostnud, niiet paluks mitte sõimama hakata). olen veel noor ja minu jaoks ei tähenda vene=ebakvaliteetne.

Postitatud: 07.06.2004 00:16 01
Postitas Bitbull
England kirjutas:loen siin Tauri postitusest, et Addinol vene õli baasil valmistatud. sellest siis küsimus, et kas Lukoil'ist tuleks päris ringiga mööda käia? millegipärast on bensiinijaamadest see mulle sümpaatseima mulje jätnud, ei teagi miks. ja ise plaanisin siis selle firma õli kasutada (ei ole veel ostnud, niiet paluks mitte sõimama hakata). olen veel noor ja minu jaoks ei tähenda vene=ebakvaliteetne.
:lol: Nonde kütet suurt ei soovitaks - suht liiga palju on solgi läbi kannatanuid olnud juba.

Postitatud: 07.06.2004 00:22 52
Postitas England
kütus pole see millest selle teema all räägitakse. kütusega on nagu on, ma olen isiklikult kõige rohkem solki saanud Statoil'ist (ausalt ka ainus koht, aga kaks korda), ja seetõttu pelgan ka Neste'jaamu, aga ega rohkem nagu kütusemüüjaid polegi. niiet võtad ikka sealt mis teepeale jääb. mind siiski õil kohta teadmised huvitaks.

Postitatud: 07.06.2004 01:51 34
Postitas Bemarillo
Hmm, seda et Addinol ja Teboil ühed viletsamat sorti õlid on, ja mootorit mustavad,ja omadused kiirelt kaotavad, seda on juba aegust-ammusest räägitud (ja vastavad järeldused tehtud). See et Castroli täissynt on hea õli, on kah ilmselge ja Mobili kohta ei räägita ka pahu. Usume siis praktikuid. Aga vaat selle Valvoline'i kohta tehtud märkusest mina nüüd küll aru ei saanudki. Et kas see ütlus, et Valvoline sinna sitemate hulka kuulub, ikka paika peab, või on see lihtsalt-niisama-hirmutamiseks-öeldud? Siiani sellest õlist ikka head kuulnud, eriti selle poolsünt ja sünt versioonidest. Ja muuseas, kas üldse saabki öelda sedasi, ntks et "Addinol on **** õli" täpsustamata, millist õli just mõeldakse. Kas ikka on tõsi see, et näiteks kui ma sõidan Addinoli täissündiga, siis on see mootorile hullem ja mustab ja kiusab mootorit rohkem, kui Castroli mineraalõli? Või peaks võrdlema ikka võrreldavaid asju, st mineraalõlisid mineraalõlidega, poolsünte poolsüntidega jne.