1. leht 2-st

Hammasrihma vahetus

Postitatud: 10.02.2003 09:19 44
Postitas Nuhik
Kas on kellelgi kogemusi, tegemist 5-sega.

Postitatud: 10.02.2003 11:12 44
Postitas vambola
mis mootoriga on tegu

Postitatud: 10.02.2003 13:11 08
Postitas Nuhik
2.4 td, kui on lihtne vahetaks ise ära.

Postitatud: 11.02.2003 20:40 40
Postitas Timco
ma arvan mine teenindusse TULEB KINDLASTI ODAVAM. aga kui tahad klappe pähe lasta Palun väga

Postitatud: 11.02.2003 22:31 44
Postitas Vootele
Kui sa juba seda küsides kardad teemat siis ära tõesti ise näpi. aga kui ei oled enne taolist asja teinud ei tohiks probleemi olla, kui teed ise, kontrolli ka jooksurullid üle kui lõtkud suured vaheta välja. Edu

Postitatud: 11.02.2003 23:04 45
Postitas Cardo
Minu autol on seda 3 korda tehtud ja olen ise kõrvalt vaadanud ja üritand õppida aga siiski kui järgmine kord vaja oleks lasexin ikka spetsil teha. Hinna ja kvaliteedi suhe korvab selle :)

Postitatud: 11.02.2003 23:27 07
Postitas Vootele
Mina olen ilmselt nii koonerdaja et ei tahaks küll selle eest maksta kui suudan seda isegi teha (loomulikult kui aega endal selleks on)

Postitatud: 12.02.2003 09:33 04
Postitas Nuhik
Eriti ei taha sellise asja peale raha raisata olen kah igavene kooner:D. Eks ma katsun mõne oskaja kõrvale võtta ja siis ise ära teha.
Kõige nõmedam on see, et auto kohta pole kirjandust. E30 kohta tellisin saksast raamatu ja kõik oli seal ilusti lahti seletatud.
Aga kui asjaga ühelepoole saan eks siis annan teada kuda läks.

Postitatud: 12.02.2003 14:18 59
Postitas Cardo
Kallis see rihmavahetus ikka on ..... 300 oli vist või ma exin :))

Postitatud: 12.02.2003 14:57 21
Postitas Nuhik
:D Eksid, pidi minema kuskil 3 tundi ja tunnihinne on 200.- nii et 600.- lihtsalt vahetamisele:Madis K:

Postitatud: 12.02.2003 17:55 46
Postitas Aare
[quote][i]Algselt postitas Nuhik[/i]
:D Eksid, pidi minema kuskil 3 tundi ja tunnihinne on 200.- nii et 600.- lihtsalt vahetamisele:Madis K: [/quote]

Milleks nägusid teha? Kui autot hooldada ei
jõua, siis sõida trolliga. ****, terve auto-
turg on neid panne täis, kus ei raatsitud
1000 kr "mingitele esisilla jubinatele"
kulutada. Üks pann hullem kui teine. Soss-
seppade juures läheb jah 3 tundi, kui mitte
kuus.:Madis K: Samasugused vennad on siin Eestis
ka bmw maine täis sittunud, toonklaasile ja
pedemajakatele on raha, õlivahetuseks aga
mitte.

Hammasrihma puruksminemine tähendab TD mootoril
vähemalt 10 000 remondiarvet eeldusel, et kas
klapipesad jäävad terveks või leiad romulast
uue kaane:(

Srry terava keele eest püsiliikmetele:)

Postitatud: 12.02.2003 17:56 48
Postitas Aare
[quote][i]Algselt postitas Cardo[/i]
Kallis see rihmavahetus ikka on ..... 00 oli vist või ma exin :)) [/quote]

M20 mootorile maksis UM-s töö+rihm+rullid mõni aeg
tagasi 2000 kr, aega küsiti 2 tundi kui mingeid
muid jamasid välja ei tule

Postitatud: 12.02.2003 19:41 14
Postitas Cardo
Minuarust sai tehtud tunniga ! Ise lappasin asjad eest ää ja spets pani märgid paika , lasi pingutuse lahti ,vana maha ja uus peale :)) . 2 tundi siis selline uimane liigutamine. Rulliku vahetab ju max 10minti. Viimati kui tegin klapivahetuse (mis peale kappi miskipärast jala kinnitusest murdus) , läks aega 4 tundi ja siis oli ka vahepeal ajasees romulasõit. Nii ,et 3 tundi jutti ja tehtud :)

Postitatud: 13.02.2003 10:23 01
Postitas Nuhik
Kõigepealt Pärnus ei sõida trollid ning probleem ei ole mitte selles kui palju mingi jubin maksab vaid selles, et rihma vahetamise eest tahetakse 600 eeku. Ja need sosssepad kes seda hinda küsisid on ainukesed BMW originaalvaruosade müüjad Pärnus.
Minu arvates on 3 tundi rihma vahetuseks liig mis liig. Cardo kirjutas, et saab tunniga hakkama ja 400.- krooni on minu jaoks suur raha. :cool:

Postitatud: 13.02.2003 10:34 56
Postitas Aare
[quote][i]Algselt postitas Nuhik[/i]
Kõigepealt Pärnus ei sõida trollid ning probleem ei ole mitte selles kui palju mingi jubin maksab vaid selles, et rihma vahetamise eest tahetakse 600 eeku. Ja need sosssepad kes seda hinda küsisid on ainukesed BMW originaalvaruosade müüjad Pärnus.
Minu arvates on 3 tundi rihma vahetuseks liig mis liig. Cardo kirjutas, et saab tunniga hakkama ja 400.- krooni on minu jaoks suur raha. :cool: [/quote]

Vana tõde, et bmw pole kunagi odav auto
olnud:(

Postitatud: 13.02.2003 10:55 29
Postitas Nuhik
Kunagi omasin 323i, polnud ta mingi raharöövel, ega kallis pidada.

Postitatud: 13.02.2003 15:27 14
Postitas Aare
[quote][i]Algselt postitas Nuhik[/i]
Kunagi omasin 323i, polnud ta mingi raharöövel, ega kallis pidada. [/quote]

Võin vaid kujutleda, millises korras oli see
enne mahamüümist kui 400 kr suur raha on:(
Selle rihmaga mina läheks küll esindusse kui
kindlat kohta ei tea. Teevad nad seal päris
nobedasti ning pole mõtet maksta õlidele
kaks korda rohkem selle eest, et nad hakkavad
leiutama ning panevad lõpuks ikka 1 hammas
valesti

Postitatud: 18.02.2003 15:08 25
Postitas Nuhik
Nii eile õhtul sai tehtud. Ei õnnestunud klappe pähe ega kuskile mujale lasta.
Tuksub teine päris ilusti.

Postitatud: 18.02.2003 17:28 13
Postitas Cardo
:) Hea kui mõni mees ka aru pähe võtab :) Lausa meeldiv on kohe .!!

Postitatud: 19.02.2003 00:15 34
Postitas Gristo
[quote]
Vana tõde, et bmw pole kunagi odav auto
[/quote]
Ei ütleks küll et ta nüüd juppide poolest kallim oleks kui mingid teised masinad.
Ma ei maksaks ka eluseeski rihma vahetuse eest mingit 600.-
Vaata väheke nendes teenindustes ringi,mis sepad seal tööl tavaliselt on,nad ei tea seal mitte s***agi.
Minu mõte on see,et kui on võimalik ise ära teha,siis kuhugi teenindusse ma küll ei roni,hoian kasvõi 200.- kokku,asi seegi ja tean vähemalt kui korralikult mul asi tehtud on!
Ei taha siin mingeid remondi kohti solvata,kuid niipalju kui ma tean ja näind olen,siis ennem vii masin kuhugi vanema remondivenna kätte kui teenindusse

Postitatud: 19.02.2003 11:07 08
Postitas Aare
[quote][i]Algselt postitas Gristo[/i]
Vaata väheke nendes teenindustes ringi,mis sepad seal tööl tavaliselt on,nad ei tea seal mitte s***agi.
Minu mõte on see,et kui on võimalik ise ära teha,siis kuhugi teenindusse ma küll ei roni,hoian kasvõi 200.- kokku,asi seegi ja tean vähemalt kui korralikult mul asi tehtud on!
Ei taha siin mingeid remondi kohti solvata,kuid niipalju kui ma tean ja näind olen,siis ennem vii masin kuhugi vanema remondivenna kätte kui teenindusse [/quote]

"Vanematel vendadel" on tihti oMadis K probleemid
nagu puuduvad eritööriistad, reguleerimisandmetest
ei teata halligi, samuti on bmw juures rida nüannse
mis näiteks opeliga vastupidised on. Tüüpkohad, mille
vastu on minul olnud autode osas eksitud ja just
selle pärast, et ei teata

1.eelsüütenurk
2.klapivahed
3.hammasrihm 127 või 128 hammast
4.tühikäigu reguleerimine
5.peale plokikaane ja sisselaskepoole lammutamist
mootor lonkab, ei tea miks küll:(
6. kardaani kummimuhv

Olen pidanud ise nelja bmw-d ning kõikide puhul
oli probleemiks VÄHESE KVALIFIKATSIOONIGA VÕI
MADALA KVALITEEDIGA (oskamatu) REMONT eelmise
omaniku/e käes:( Õlide "remondiimedest", mis
mu vist ülinõudlikule maitsele ei vasta, võiks
siin terve naljalugude sarja kirjutada. Samuti
on töökoja "põhivarustuses" alati olnud sitased
tunked ning hulk tühje õllepudeleid. Urgudesse
200 krooni kokku hoidma pole mõtet küll ronida.
Kokku hoiad esimese jamani:(

Postitatud: 20.02.2003 15:41 40
Postitas Arvo
[quote][i]Algselt postitas Aare[/i]
Samuti
on töökoja "põhivarustuses" alati olnud sitased
tunked ning hulk tühje õllepudeleid. Urgudesse
200 krooni kokku hoidma pole mõtet küll ronida.
Kokku hoiad esimese jamani:(
[/quote]

2 otsaga asi... kui näiteks E21 või e30 bemuga oma probleemiga kuhugi korralikku teenindusse lähed (k.a. United Motors) vaadatakse ja suhtutakse tihti sinusse kui mingisse alamasse olendisse :( Ja kui autol on mingi keerukam viga tehakse diagnostika ära, öeldakse, et "ei tea mis viga, see ongi juba vana auto" ja lõpuks lüüakse süütu näoga kirves selga... ise läbi teinud ja ega pärast sellist suhtumist ei kisu "viisakatesse kohtadesse" ilma eelnevat taustauuringut.

AR@remondib võimalusel ise

Postitatud: 20.02.2003 16:35 23
Postitas Aare
[quote][i]Algselt postitas Arvo[/i]
[/quote]
2 otsaga asi... kui näiteks E21 või e30 bemuga oma probleemiga kuhugi korralikku teenindusse lähed (k.a. United Motors) vaadatakse ja suhtutakse tihti sinusse kui mingisse alamasse olendisse :( Ja kui autol on mingi keerukam viga tehakse diagnostika ära, öeldakse, et "ei tea mis viga, see ongi juba vana auto" ja lõpuks lüüakse süütu näoga kirves selga... ise läbi teinud ja ega pärast sellist suhtumist ei kisu "viisakatesse kohtadesse" ilma eelnevat taustauuringut.
AR@remondib võimalusel ise [/quote]

Minu 85 E28 on seal päris mitu korda käinud
ning midagi sellist märganud ei ole. Ei peetud
paljuks ka mõõduka tasu eest aju ära parandada
ning lammutuse jupi peale ei krimpsutanud ka keegi
nina. Arvan, et see on selline "sõber rääkis"
tüüpi arvamus, kusjuures "sõber" unustas öelda,
et ta sellise suhtumise kutsus esile ise personali
huiamise ning auto kapoti all "üllatuste" teenindusse
sokutamisega. Olen ise kolm aastat ka teispool
letti olnud ning võin öelda, et selline suhtumine
kutsutakse esile enamasti siis kui viimase raha
eest ostetud rape siis töökotta tuuakse kui kõik
küla "automehed" on seal oma küüneviha sisse ajanud
ning pärast jalgu trambitakse. Positiivne on UM-s
ka see, et kui ise mingi osani tehtud on, siis ei
pole seda kordagi hakatud maha tegema või muul
viisil laiutama "et meie ainult teame".:)

Postitatud: 21.02.2003 08:52 39
Postitas Arvo
[quote][i]Algselt postitas Aare[/i]
Minu 85 E28 on seal päris mitu korda käinud
ning midagi sellist märganud ei ole. Ei peetud
paljuks ka mõõduka tasu eest aju ära parandada
ning lammutuse jupi peale ei krimpsutanud ka keegi
nina. Arvan, et see on selline "sõber rääkis"
tüüpi arvamus, kusjuures "sõber" unustas öelda,
et ta sellise suhtumise kutsus esile ise personali
huiamise ning auto kapoti all "üllatuste" teenindusse
sokutamisega. Olen ise kolm aastat ka teispool
letti olnud ning võin öelda, et selline suhtumine
kutsutakse esile enamasti siis kui viimase raha
eest ostetud rape siis töökotta tuuakse kui kõik
küla "automehed" on seal oma küüneviha sisse ajanud
ning pärast jalgu trambitakse. Positiivne on UM-s
ka see, et kui ise mingi osani tehtud on, siis ei
pole seda kordagi hakatud maha tegema või muul
viisil laiutama "et meie ainult teame".:) [/quote]

Mu jutt oli üldistav, UM töökvaliteedi kohta polegi midagi halba öleda , leti taga vedeleval vennal oli lihtsalt vaja oma **** tuju klientidele välja valada... asi millest täiesti piisab, et sealt eemale hoida :P

AR

Postitatud: 17.06.2003 21:45 24
Postitas Timmu
aga kuida on e 30 6 sil.-l nuka ja vända simmeri vahetusega?

Postitatud: 19.06.2003 08:15 59
Postitas maakas
5.peale plokikaane ja sisselaskepoole lammutamist
mootor lonkab, ei tea miks küll


oskad siis äkki öelda,miks jääb mootor lonkama pelae plokikaane lammutamist?

Postitatud: 19.06.2003 08:30 19
Postitas Raivo
otsi natuke ringi, sellest on siis ka juba räägitud.

probleem pidi vist olema selles, kui hammasrihm on valesti peale pandud.

Postitatud: 08.10.2006 18:39 40
Postitas Margo_325
Äkki keegi räägiks siis ikkagi sellest, et kus see märk seal all peaks olema? :roll:

Postitatud: 08.10.2006 19:48 07
Postitas Aare
Hammasrihma panekuks on kaks märkide paari

Ülemised
nukkvõlli rihmaratas - esiküljel väike kriips
plokikaan - kriips umbes 45 kraadi mootori püstteljest juhi poole

Alumised
väntvõlli hammasrihma ratas -kriips
mootoriplok -kriips (asub umbes vv otsast vertikaalselt üles).

Et need märgid kohakuti enne panna, tuleb võtta küünlad maha, 1 silindri küünlaauku toppida mingi tihe kummikork või kalts (peab olema tihe). Keerad aeglaselt senikaua kui kork plaksuga välja lendab ja siis ettevaatlikult, kuni esimese leevendi välispinnal on märk OT (Obeste Todpunkt või midagi sellist - ülemine surnud seis) kohakuti hammasrihma kaanel oleva umbes 2 cm pikkuse valatud kriipsuga. Sellises asendis peavad ülemised märgid enam-vähem kohakuti olema. Enam-vähem seepärast, et ühel 50 000 sõitnud rihmal enamasti ei ole enam, sest rihm venib).

Üldiselt võtab see töö ise tehes aega terve päeva, kui riistad ja tükid on olemas. Seda eeldusel, et teha korralikult, mitte pilduda õlist tilkuvaid juppe mootorile külge tagasi, nagu paljud "kahe-tunni-mehed" teevad.

Tudin võib olla tingitud sellest, et L-jetronicuga mootoril nihkus abivõlli ratas paigast ära ja süüde on vale.

Üldiselt võin omadest kogemustest öelda, et mootori all asuva jagajaga mootoritel piisab tühikäigu pekki keeramiseks 5 kraadi valest süütest, sellisel juhul mootor külmalt ei käivitu või tudiseb ja plärtsub.

Ja pekki keeratakse seda ka muidu väga lihtsalt - sest süüte panekuks on M20 mootoritel 2-3 eri varianti, kõik eri nurk ja eri pööretel. Nt 86 520i puhul pannakse süüde märgi järgi @5000 rpm. Olen tähele pannud, et paljud "suured autospetsialistid" seda ei tea ja panevad stroboga süüdet nagu vene autodel (loe tühikäigul) :shock:

M20 tahab absoluutselt õiget süüdet ja absoluutselt õhutihedat sisselaset, ilma nendeta ei ole normaalselt tühikäiku mõtet loota.

Postitatud: 09.10.2006 23:10 59
Postitas Margo_325
No vahetasin plokikaane tihendit, seega ajasin juba enne kaane pealepanemist märgid kokku...alt soga seest hästi aga ei leidnud neid, sellepärast küsisin. Kui jagaja nuka otsas, siis ei saa ju süüde valeks minna? :roll:
Igatahes suuur aitähh tõesti abistava postituse eest ;)

Aa...üks asi siiski veel. Nende katete mahakakkumisest piisab, et märke näha või peab selle rihmaratta ka maha keerama, kust pealt genekas jms rihmad jooksevad?