K: Turbo bmw bensiinimootorile?

Üldised arutelud ning näpunäited
Vasta
uunp
Huviline
Postitusi: 285
Liitunud: 13.03.2006 12:12 05
Asukoht: Harjumaa

K: Turbo bmw bensiinimootorile?

Postitus Postitas uunp »

Et hakkas huvitama, kas on võimalik panna E39 bmw 523i-le turbot peale. auto ise aastast 1998.
kui palju see umbkaudselt võimsust lisaks ja palju see kogu süsteemi paigaldus maksma võiks minna? :)
Kasutaja avatar
toivoku
Huviline
Postitusi: 12044
Liitunud: 04.02.2003 23:56 20
Peamine sõiduk: 524td
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: K: Turbo bmw bensiinimootorile?

Postitus Postitas toivoku »

uunp kirjutas:Et hakkas huvitama, kas on võimalik panna E39 bmw 523i-le turbot peale. auto ise aastast 1998.
kui palju see umbkaudselt võimsust lisaks ja palju see kogu süsteemi paigaldus maksma võiks minna? :)
nuh kalliks läheb kui korarlikult teha nii,et mootor ka kestaks, keerulistpole eriti miskit, kergem sul lihtsalt osta võimsam beemvee omale :)
MairoG
Huviline
Postitusi: 813
Liitunud: 29.01.2005 22:50 03
Asukoht: Tln ja Läänemaa

Postitus Postitas MairoG »

No, korralik projekt ikka sinna 100k kanti tuleb vabalt ära, mis ikka kannataks ka igapäeva sõitu. 100k kuni....
Jõudu annab nii palju, kui palju rõhku paned. Jõu numbrit täpselt ei saa öelda niiviisi, iga mootor ju isemoodi kulund jne. Jõud oleneb kõik sellest, mis lisatarvikud ja mis seadistus ning kui palju rõhku julged panna.

Uuri :arrow: www.turboclub.ee
uunp
Huviline
Postitusi: 285
Liitunud: 13.03.2006 12:12 05
Asukoht: Harjumaa

Postitus Postitas uunp »

ma tahakski teada, palju maksma umbkaudu läheb, et auto ikka kestaks kah?
noh koos kõikide pihustite, turbode jne. asjadega :roll:
lihtsalt hakkasin mõtlema...
MairoG
Huviline
Postitusi: 813
Liitunud: 29.01.2005 22:50 03
Asukoht: Tln ja Läänemaa

Postitus Postitas MairoG »

Alla 100k ei pruugi head asja valmis saada, aga samas.... kõik on võimalik :?
raimo_r
Huviline
Postitusi: 2108
Liitunud: 05.04.2005 16:05 41
Asukoht: Pärnu

Postitus Postitas raimo_r »

unusta ära, alla 150k normaalset ja kestvat asja ei saa. seal on m52 aluplokk nikasiliga kõigele lisaks.
E30 325iX '86 (müüdud) || E53 X5 4.6is '02 (müüdud) ||
E30 M3 '88 || E39 530d M-Technik || E60 550iA '06 ||
uunp
Huviline
Postitusi: 285
Liitunud: 13.03.2006 12:12 05
Asukoht: Harjumaa

Postitus Postitas uunp »

ühesõnaga selle idee saab maha matta, kuna mõttekam on endale lihtsalt M5 osta :lol:
BigMoneyWaste
Huviline
Postitusi: 96
Liitunud: 30.01.2007 07:13 01
Asukoht: Pärnu

Postitus Postitas BigMoneyWaste »

Siia sobib lugu sellest kuidas kohalikud kutid panid kunagi 2101-le(siks) audi 200 turbo ja mingi vene veoki karpa, kütet võttis 3l 5km, teise käiguga põletas kummi ja mootor andis järgmisel õhtul otsad.
(kusjuures kõik asjaosalised olid meeldivalt üllatunud keegi neist ei uskunud et mootor nii kaua vastu peab)
Margo_325
Huviline
Postitusi: 627
Liitunud: 11.10.2004 18:01 13
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Margo_325 »

Ei tea, kas läheb päris siia teemasse, aga originaalis ju 745 turbo olemas. Kui netist spekke vaadata, siis on ilma turbota sama mootor 735 peal ainult 32hp nõrgem? See sõidab siis mingi 0.1bar peal või miks see vahe nii väike on?
Kasutaja avatar
toivoku
Huviline
Postitusi: 12044
Liitunud: 04.02.2003 23:56 20
Peamine sõiduk: 524td
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas toivoku »

hmm millegipärast kõik siin loobivad 100k summasid jne, mina kahtlen selles,et niipalju läheks maksma kogu nali, vast 50k saaks hakkama :) samas mõõni kyla sepp võib ka ˇ15k valmis asja teha :)
raimo_r
Huviline
Postitusi: 2108
Liitunud: 05.04.2005 16:05 41
Asukoht: Pärnu

Postitus Postitas raimo_r »

toivoku kirjutas:hmm millegipärast kõik siin loobivad 100k summasid jne, mina kahtlen selles,et niipalju läheks maksma kogu nali, vast 50k saaks hakkama :) samas mõõni kyla sepp võib ka ˇ15k valmis asja teha :)




:lol: :lol: :lol:
E30 325iX '86 (müüdud) || E53 X5 4.6is '02 (müüdud) ||
E30 M3 '88 || E39 530d M-Technik || E60 550iA '06 ||
Kasutaja avatar
priitv8
Huviline
Postitusi: 8286
Liitunud: 04.02.2004 10:59 34
Asukoht: city

Postitus Postitas priitv8 »

Alustuseks võiks proovida selle 2.5 liitrise moto 525 tasemele aidata.
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
Kasutaja avatar
Silwer
Huviline
Postitusi: 3459
Liitunud: 23.12.2003 15:36 10
Asukoht: TLN

Postitus Postitas Silwer »

Maddafaker kirjutas:Ei tea, kas läheb päris siia teemasse, aga originaalis ju 745 turbo olemas. Kui netist spekke vaadata, siis on ilma turbota sama mootor 735 peal ainult 32hp nõrgem? See sõidab siis mingi 0.1bar peal või miks see vahe nii väike on?
Seal kasutati mingit 0,5 bar rõhku. Ja mootori surveaste oli madalam kui vabalthingaval - see mõjub kõvasti ka võimsusele.

Alpina suutis sellest M30 mootorist palju rohkem võtta ja üldse on M30 väga hea alus turbotamiseks ka 1000hj sellest mootorist ei ole utoopia (ehituse eelarve läheb küll päris karmiks).
BMW 325i E30 2,7 Turbo & BMW X3 F25 xDrive20d & BMW E46 S54B32 + M SMG & BMW X7 G07 Pure Excellence
raimo_r
Huviline
Postitusi: 2108
Liitunud: 05.04.2005 16:05 41
Asukoht: Pärnu

Postitus Postitas raimo_r »

Silwer kirjutas: Alpina suutis sellest M30 mootorist palju rohkem võtta ja üldse on M30 väga hea alus turbotamiseks ka 1000hj sellest mootorist ei ole utoopia (ehituse eelarve läheb küll päris karmiks).
25000$ eest saab Rootsist 'ready & turn-key' 1000hj S38 turbomootori. Seega milleks ise jalgratast leiutada :)
E30 325iX '86 (müüdud) || E53 X5 4.6is '02 (müüdud) ||
E30 M3 '88 || E39 530d M-Technik || E60 550iA '06 ||
Kasutaja avatar
hollow
Huviline
Postitusi: 1913
Liitunud: 02.08.2004 13:54 58
Peamine sõiduk: 520d xDrive

Postitus Postitas hollow »

raimo_r kirjutas:
Silwer kirjutas: Alpina suutis sellest M30 mootorist palju rohkem võtta ja üldse on M30 väga hea alus turbotamiseks ka 1000hj sellest mootorist ei ole utoopia (ehituse eelarve läheb küll päris karmiks).
25000$ eest saab Rootsist 'ready & turn-key' 1000hj S38 turbomootori. Seega milleks ise jalgratast leiutada :)
viidet allikale paluks!
raimo_r
Huviline
Postitusi: 2108
Liitunud: 05.04.2005 16:05 41
Asukoht: Pärnu

Postitus Postitas raimo_r »

25000$ = 25000 USD

kontakteeru http://pure-pf.com/
E30 325iX '86 (müüdud) || E53 X5 4.6is '02 (müüdud) ||
E30 M3 '88 || E39 530d M-Technik || E60 550iA '06 ||
Kasutaja avatar
aise
Huviline
Postitusi: 2296
Liitunud: 28.02.2006 11:15 25
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas aise »

5-6000$ eest saab bolt on turbo (nt. VF Engineering)

enda masinale lubatakse 100 heppa ja kõvasti nm juurde aga suht kui ühe ratta vedu on autol :D
Kasutaja avatar
hollow
Huviline
Postitusi: 1913
Liitunud: 02.08.2004 13:54 58
Peamine sõiduk: 520d xDrive

Postitus Postitas hollow »

raimo_r kirjutas:25000$ = 25000 USD

kontakteeru http://pure-pf.com/
sellest summast sain aru jah... aga praegu ei leia üles kus see leht on... oli yhest M3'ele turbo kukile lykatud ja dynos rattast 1100hp tõmmatud.... täpsemalt modifikatsioonidest ei räägitud aga ilma töörahata räägiti summadest 50k$

sinu antud lehelt ei leidnud ka seda mootori pakkumist
uunp
Huviline
Postitusi: 285
Liitunud: 13.03.2006 12:12 05
Asukoht: Harjumaa

Postitus Postitas uunp »

aga automaatkastiga 523i-l on vaja aut. kastiga kah midagi sukerdada vms? kuna see kast ei pruugi vastu pidada...
Kasutaja avatar
Ilves
Huviline
Postitusi: 2004
Liitunud: 23.02.2005 11:07 45
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Ilves »

uunp kirjutas:aga automaatkastiga 523i-l on vaja aut. kastiga kah midagi sukerdada vms? kuna see kast ei pruugi vastu pidada...
Automaatkast ei pea niigi vastu. Aga üldiselt, kui sul selle autoga just mingit erilist lapsepõlvest kestvat emotsionaalset sidet pole, siis kuula targemaid ja kogenumaid inimesi ja osta pigem E39 M5, kui jõudu juurde tahad. 523-le turbo aretamine on nii poolkõva projekt kui üldse olla saab (kui jätta kõrvale nt 520-le turbo aretamine). Mida on peale hakata 250hj üherattaveolise autoga? LSD kit ainuüksi maksab juba miski 35-40K E39-le.
raimo_r
Huviline
Postitusi: 2108
Liitunud: 05.04.2005 16:05 41
Asukoht: Pärnu

Postitus Postitas raimo_r »

antud mootorist jääb turbotamisel alles plokk, väntvõll, plokikaan ja sisselase ka võibolla. kõik muu tuleb ümber teha või välja vahetada.
tegelikult tuleks panna ka malmplokk.
E30 325iX '86 (müüdud) || E53 X5 4.6is '02 (müüdud) ||
E30 M3 '88 || E39 530d M-Technik || E60 550iA '06 ||
Kasutaja avatar
toivoku
Huviline
Postitusi: 12044
Liitunud: 04.02.2003 23:56 20
Peamine sõiduk: 524td
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas toivoku »

raimo_r kirjutas:antud mootorist jääb turbotamisel alles plokk, väntvõll, plokikaan ja sisselase ka võibolla. kõik muu tuleb ümber teha või välja vahetada.
tegelikult tuleks panna ka malmplokk.
olens uth kindel,et ei tuleks nii kõva ymber ehitust teha, egas sa ei pea ju sõitma 1,0 bariga, või dka ju 0,3 bariga sõita :)
Kasutaja avatar
Silwer
Huviline
Postitusi: 3459
Liitunud: 23.12.2003 15:36 10
Asukoht: TLN

Postitus Postitas Silwer »

Nagu soomlased ütlevad: "Alla 2,5 bar ülerõhku on vabalthingav mootor"... :)
BMW 325i E30 2,7 Turbo & BMW X3 F25 xDrive20d & BMW E46 S54B32 + M SMG & BMW X7 G07 Pure Excellence
Kasutaja avatar
toivoku
Huviline
Postitusi: 12044
Liitunud: 04.02.2003 23:56 20
Peamine sõiduk: 524td
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas toivoku »

Silwer kirjutas:Nagu soomlased ütlevad: "Alla 2,5 bar ülerõhku on vabalthingav mootor"... :)
noh jah aga seljuhul tuleks ka igal tehasest tulnud turbokal vahetada plokid ja muu kammajaa :)
Kasutaja avatar
Silwer
Huviline
Postitusi: 3459
Liitunud: 23.12.2003 15:36 10
Asukoht: TLN

Postitus Postitas Silwer »

ehh ei ole see asi midagi nii hull. Audidega "rõvetsetakse" ikka päris korralikult. Siin siis üks näide:

Pilt

2,3 bar ülerõhu juures andnud järgi mitte mootor ega selle sisu vaid hoopis sisselaske kolle keevitus... :)
BMW 325i E30 2,7 Turbo & BMW X3 F25 xDrive20d & BMW E46 S54B32 + M SMG & BMW X7 G07 Pure Excellence
Vasta