BMW 2,4t(d) "dual mass flywheel"

Üldised arutelud ning näpunäited
Kasutaja avatar
Lauri_L
Klubiliige
Postitusi: 961
Liitunud: 24.01.2003 19:43 33
Asukoht: Harjumaa
Kontakt:

BMW 2,4t(d) "dual mass flywheel"

Postitus Postitas Lauri_L »

Nimelt küsiksin infot BMW 2,4t(d) mootori hooratta kohta. Ise ma ei saa väita, et oleksin mõnda 100% õiges konditsioonis näinud :? ... kuid

Asi selline, et enamus räägivad sellest hoorattast kui kahemassilisest hoorattast (dual mass flywheel) ning häältest, mis annavad märku hooratta läbiminekust - kulumisest. Et siis tekib kulunud siduri survelaagri hääl, aga ainult siis kui siduripedaali ei ole alla vajutatud.

Nimelt sai enda e34 524td-l maha võetud kast, kuna kostus justnimelt selline hääl, et hakkab õhtule minema hooratas. Kuid sellist paljutõlgendatud kahemassilist (rahvakeeli mitmest tükist koosnevat) hooratast sealt ei leidnud. Oli vaid leevendusvedrudega siduriketas (esinduses 1900+ eek), mille vedrud olid vähe kulunud ja tegid häält.

Kui vaadata nt varuosasid realoem´ist, siis piltidel on samuti näha, et nii e28 kui e34 2,4td-l ja ka 2,5td(s) il puuduvad mitmest osast koosnevad hoorattad :!: - vähemalt pildilt seda välja ei loe.

Seega järeldus - et kahemassiline kui kahest osast koosnev hooratas 2,4t(d) ja 2,5td(s) mootoritel puudub.... kas see on nüüd õige väide?

Siia juurde ka väike copy-paste netist:
What is a "Dual Mass" Flywheel and does it rattle?

What individual's call a "dual" mass flywheel, BMW calls a "twin" mass flywheel. There has been confusion caused by this because diesels and some modern BMWs use something called a "dual" mass flywheel. The modern dual mass flywheel is actually comprised of more than one part, but the dual mass flywheels found on a 528e or 325e are actually a single piece.

These flywheels just weigh twice as much as the standard flywheel. BMW used these special flywheel to try to smooth out the idle of these models. This is because the idle of the long stroke M20 2.7L motor was considered ruff, and so to smooth it out, the dual mass flywheel was used. Many people have said that these flywheels can cause rattles. This is simply not true. The rattles that most people complain about are actually coming from the throw out or release bearing. This is because the dual mass flywheel uses a completely different throw out bearing which is more prone to rattling. Also many people wonder if you can replace a dual mass flywheel with a single mass. The answer is yes, but you have to use the proper clutch parts. All of the clutch parts for the single mass flywheel are different than the dual mass, so you will need to do a complete clutch job if you want to change the flywheels.

Ja kas siit saab järelduse teha, et kui kostub põhja alt sellist kõrisevat häält, siis ei pruugigi tegelikult asi hoopiski mitte hoorattas olla ja ei peagi arvestama 10k+ väljaminekutega?
Kasutaja avatar
redline
Huviline
Postitusi: 2181
Liitunud: 08.02.2006 19:04 31
Asukoht: Võru/Tartu
Kontakt:

Postitus Postitas redline »

see väide on vale :)
niipalju kui mina neid lammutanud olen (524td) siis alati on vastu vaadanud kahemassiline hooratas ;)
vanematel oli tavaline hooratas ehk siis selline nagu sa kirjeldasid endal olevat :P

ühesõnaga olemas on mõlemad :lol:
Kasutaja avatar
Lauri_L
Klubiliige
Postitusi: 961
Liitunud: 24.01.2003 19:43 33
Asukoht: Harjumaa
Kontakt:

Postitus Postitas Lauri_L »

Olemas on mõlemad, kuid kust seda leida? Ei realoem ega bmwfans/info ei näita sellist :?

Käisin ka poes häda kurtmas, pakuti kahte tüüpi ketast ning mõlemale - nii e34-le kui ka e28-le pakuti ketast nö ühes tükis jäiga hooratta jaoks. Kusjuures e28 ketas oli leevendusvedrudega ja e34 oma täitsa ilma vedrudeta.

Võtsin omale ilma vedrudeta ketta, asendan selle vedrudega kettaga, kuna originaalis nii peaks olema (vähemalt jooniste järgi) - eks näha on, mis saab...
Kasutaja avatar
redline
Huviline
Postitusi: 2181
Liitunud: 08.02.2006 19:04 31
Asukoht: Võru/Tartu
Kontakt:

Postitus Postitas redline »

Lauri_L kirjutas:Olemas on mõlemad, kuid kust seda leida? Ei realoem ega bmwfans/info ei näita sellist :?

Käisin ka poes häda kurtmas, pakuti kahte tüüpi ketast ning mõlemale - nii e34-le kui ka e28-le pakuti ketast nö ühes tükis jäiga hooratta jaoks. Kusjuures e28 ketas oli leevendusvedrudega ja e34 oma täitsa ilma vedrudeta.

Võtsin omale ilma vedrudeta ketta, asendan selle vedrudega kettaga, kuna originaalis nii peaks olema (vähemalt jooniste järgi) - eks näha on, mis saab...
kui sa võtsid ilma vedrudeta ketta siis natuke jama lugu kui kahemassilist hooratast pole. Nimelt sul nüüd kohaltvõtt pole enam pehmendatud. Kui on tavaline hooratas siis pane ikka vedrudega ketas sisse ;)

Endal on riiulil olemas 524td kahemassiline hooratas, aga katkine ja kui praegune sidur laiali peaks minema siis keevitan selle kahemassilise kokku ja panen vedrudega ketta ;) ikka odavam kui osta teine hooratas :)
Kasutaja avatar
toivoku
Huviline
Postitusi: 12044
Liitunud: 04.02.2003 23:56 20
Peamine sõiduk: 524td
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas toivoku »

samas seepole reegel,et hooratas kutu kui kõriseb natukese, mul endal oli näiteks kast kutupiilu.
Kasutaja avatar
redline
Huviline
Postitusi: 2181
Liitunud: 08.02.2006 19:04 31
Asukoht: Võru/Tartu
Kontakt:

Postitus Postitas redline »

toivoku kirjutas:samas seepole reegel,et hooratas kutu kui kõriseb natukese, mul endal oli näiteks kast kutupiilu.
mul ka kõriseb jälle, aga laiali ka ei viitsi lammutada praegu, sõidan seni kui enam edasi ei liigu :lol: .....viimati kui kokku panin siis oli sidur korras igatahes, ka võimalus et kast otsad annab, teine käik ei lülitu enam väga hästi. :)
Kasutaja avatar
Tarmo
Huviline
Postitusi: 8453
Liitunud: 02.10.2002 16:52 21
Peamine sõiduk: BMW G11 740XD
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Tarmo »

minu 524td oli ka see omapärane kõrin olemas ja kui sidur alla vajutatud oli siis oli vaikus.
Ja seda häält tegi ta kaks (2) aastat.
Laiali võtma ei hakanud ja laiali ta ei lennanud ka.
S..ta ei ole vaja torkida , muidu läheb haisema :D
Omatud BMW tüüpi sõidukid : E30 318, E30 325i, E30 325i, E34 530i, E34 524td, E39 530dT, E46 328Ci, E30 324td, e34 525tds, e36 316i, E39 530dT, E38 730d, E65 730d, G11 740XD, E36 328i cabrio, E46 316ti, E82 120d coupe, E88 120d cabrio
BigMoneyWaste
Huviline
Postitusi: 96
Liitunud: 30.01.2007 07:13 01
Asukoht: Pärnu

Postitus Postitas BigMoneyWaste »

Endal on riiulil olemas 524td kahemassiline hooratas, aga katkine ja kui praegune sidur laiali peaks minema siis keevitan selle kahemassilise kokku ja panen vedrudega ketta ikka odavam kui osta teine hooratas
Kui riiulis seisab teed äkki pilti sellest kahemassilisest, ma ei kujuta hästi ette milline kahemassiline hooratas on või miks see üldse kahemassiline olema peaks.

Kui on olemas mõlemad nii ühemassiline kui kahemassiline, kas siis mingist ajast alates on kahemassilised ja ennem olid ühemassilised.
Kui mu auto on 325td ja 95a siis kumb hooratas, mul ka sealt mingi hääl kostub aga rohkem siis kui sidur alla vajutatud.
Kasutaja avatar
redline
Huviline
Postitusi: 2181
Liitunud: 08.02.2006 19:04 31
Asukoht: Võru/Tartu
Kontakt:

Postitus Postitas redline »

see siis pealmine pool :)
Pilt

ja see alumine pool, nagu näha siis sees on vedrud :P
Pilt
Kasutaja avatar
priitv8
Huviline
Postitusi: 8275
Liitunud: 04.02.2004 10:59 34
Asukoht: city

Postitus Postitas priitv8 »

BigMoneyWaste kirjutas:Kui riiulis seisab teed äkki pilti sellest kahemassilisest, ma ei kujuta hästi ette milline kahemassiline hooratas on või miks see üldse kahemassiline olema peaks.
http://foorum.bmw-club.ee/viewtopic.php ... dmf#202720
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
BigMoneyWaste
Huviline
Postitusi: 96
Liitunud: 30.01.2007 07:13 01
Asukoht: Pärnu

Postitus Postitas BigMoneyWaste »

Väga hea link priitv8, tänud

Mis põhjusel see hooratas siis laiali läheb? Kulub....see tähendab et määre saab otsa seal kus vaja. Et kui võtan täiesti töökorras hooratta maha määrin ära sealt kust vaja siis ei lähegi kati :D
Või väsivad vedrud ära ja lähevad katki?

(mitte et see kõige väiksem töö oleks mida ette võtta, samas kui see aitab säästa 10k oleks igati asjalikult kulunud nädalavahetus)
Kasutaja avatar
MadMan
Huviline
Postitusi: 95
Liitunud: 21.10.2005 10:20 14

Postitus Postitas MadMan »

kui sa redline lisatud pilti vaatad, siis enamasti purunevad vedrud seal sees.
Kasutaja avatar
priitv8
Huviline
Postitusi: 8275
Liitunud: 04.02.2004 10:59 34
Asukoht: city

Postitus Postitas priitv8 »

See hooratas on samasugune kulumaterjal, nagu siduriketaski.
Ressurss on nõksa suurem küll, väidetavalt.
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
Kasutaja avatar
Lauri_L
Klubiliige
Postitusi: 961
Liitunud: 24.01.2003 19:43 33
Asukoht: Harjumaa
Kontakt:

Postitus Postitas Lauri_L »

Nii, nüüd siis auto jälle koos ja sõidab. Sai jäetud enne olnud jäik hooratas (ilmselt siis -1986a e28 alt) ning jäik ilma vedrudeta siduriketas radiaalsuunaliste soonteta - nö "hästi libisev" (1986-1991a e28 ja e34). Igasugune hooratta kõrin on kadunud ning ei ole märgata mingit vahet eelnevaga. Kohalt minek on sujuv nagu igal teiselgi autol ning sõidu ajal käiguvahetus samuti ideaalne.
Margusja
Huviline
Postitusi: 1602
Liitunud: 06.11.2005 16:36 24
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Margusja »

Olen isegi vist hooratta vahetuse ees.
Leidsin internetiavarustest, et autoosad.ee pakub sama asja palju mõistlikuma hinnaga.

UM 21211223599 Fly wheel 11299.4
Autoosad.ee KAKSIKMASSHOORATAS Saksamaa 7437 - http://www.luk-as.de/content.luk_as.de/de/index.jsp

Mida arvata?

Romula jupi kontrollimine, nagu ma lugesin loksutamine? Muud võimalust vist ei ole?

Ette tänades...
... -> BMW E34 '92 -> BMW E39 '97 -> Audi A8 '98 4.2 Quattro -> E39 523 '00 -> E60 523 '05 -> F10 523 '11 (http://margus.roo.ee)
Kasutaja avatar
aise
Huviline
Postitusi: 2296
Liitunud: 28.02.2006 11:15 25
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas aise »

Margusja kirjutas:Olen isegi vist hooratta vahetuse ees.
Leidsin internetiavarustest, et autoosad.ee pakub sama asja palju mõistlikuma hinnaga.

UM 21211223599 Fly wheel 11299.4
Autoosad.ee KAKSIKMASSHOORATAS Saksamaa 7437 - http://www.luk-as.de/content.luk_as.de/de/index.jsp

Mida arvata?

Romula jupi kontrollimine, nagu ma lugesin loksutamine? Muud võimalust vist ei ole?

Ette tänades...
millest järeldad, et hooratas vigane?
Margusja
Huviline
Postitusi: 1602
Liitunud: 06.11.2005 16:36 24
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Margusja »

tühikäigul on kuulda kerget kolinat sealt siduri kandist. Kui vjutad siduripedaali alla siis kaob.
Kui kohapeal suurendada pöördeid kergelt siis on ilusasti kuulda.
Kui sõita ja vahetada käike siis 1. - 2. - 3. oleks nagu käigukasti alt kuulda mingit kõlksu.
Auto on toodud Saksast ja 10 aastat vana. Ilmselt ei ole seal seda keegi vahetanud.

Ette tänades, Margusja
... -> BMW E34 '92 -> BMW E39 '97 -> Audi A8 '98 4.2 Quattro -> E39 523 '00 -> E60 523 '05 -> F10 523 '11 (http://margus.roo.ee)
Kasutaja avatar
aise
Huviline
Postitusi: 2296
Liitunud: 28.02.2006 11:15 25
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas aise »

see kõlks võib tulla ka kardaanist aga kui tühikäigul siis jah kahtlane asi.
alts20
Huviline
Postitusi: 540
Liitunud: 21.03.2004 18:03 10
Asukoht: Jõgeva,Tartu

Postitus Postitas alts20 »

siin pole jah muud häda kui hooratas. Vahel käib ta niiviisi kolisedes mitu aastat ja ei väsi ega väsi samas võib ju ära minna laksust
Kasutaja avatar
Lauri_L
Klubiliige
Postitusi: 961
Liitunud: 24.01.2003 19:43 33
Asukoht: Harjumaa
Kontakt:

Postitus Postitas Lauri_L »

Margusja kirjutas:tühikäigul on kuulda kerget kolinat sealt siduri kandist. Kui vjutad siduripedaali alla siis kaob.
Ette tänades, Margusja
Mis nägu on käigukasti võlli ots? Kui see viga saanud (kulunud, jälgedega), siis tekib sama hääl siduripedaali lahti lastes. Võlli ots ei tohiks logiseda. Olen näinud selliseid käigukaste mitmeid, kus on üritatud seda võlli otsa taastada, üle keevitada jne... Endal isegi üks selline vigase otsaga võll olemas, mis põhjustas seda häält. Püüan pildi teha, siis saab võrrelda. Vahetasin vea leidmiseks hooratta, siduri ning hääl ei kadunud kuhugi. Aitas hoopis korraliku võlliga käigukast :?
Margusja
Huviline
Postitusi: 1602
Liitunud: 06.11.2005 16:36 24
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Margusja »

Mul käigukast alles all. Ise ei oma sellist kohta kus nii keerulist tööd teha.
Samas tühikäigul õrn pöörete suurendamine ja siis käigukasti siduri kandis selline kerge kolin, isegi mitte kolin, viitab vist siiski sellele hoorattale.
Tegelt ega ma siin viga ei üritagi parandada. Eks ma viin remodnimehe kätte ja eks tema siis uurib.
Lihtsalt, et kui siiski on see hooratas, siis kindlasti vaatan romula poole. Et mis kogemusi rahval sellega. Ja kuidas kontrollitud. Ei looda loomulikult romulast uut juppi saada, samas ei tahaks kohe ka kolisevat saada.
... -> BMW E34 '92 -> BMW E39 '97 -> Audi A8 '98 4.2 Quattro -> E39 523 '00 -> E60 523 '05 -> F10 523 '11 (http://margus.roo.ee)
Master003
Huviline
Postitusi: 2
Liitunud: 15.11.2007 18:46 01

Postitus Postitas Master003 »

aga mis juhtub kui vahetada kahemassiline hooratas tavalise vastu?
Kasutaja avatar
aise
Huviline
Postitusi: 2296
Liitunud: 28.02.2006 11:15 25
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas aise »

Master003 kirjutas:aga mis juhtub kui vahetada kahemassiline hooratas tavalise vastu?
auto hakkab tühikäigul vist rohkem rappuma, suuresti selle pärast ongi need rasked rauakolakad sinna mootori otsa pandud, ok mitte päris nii aga enamvähem. hooratta raskusest sõltub ju auto väändemoment ka :roll: jätan õiguse loll olla jällegi :D

mul ka üks küss, kas riknev hooratas võib mootori pöörded kiiremini alla kukutada kui peaks? siduri põhja vajutamisel näiteks. külmalt läheb mul tagurpidi käik raksuga sisse kuigi siduripedaal on täiesti põhjas (hommikuti). soojalt nagu ei ole enam, kas siis sidur ei lahuta täielikult ära millegi pärast? käigu vahetamisel on ka selline tunne nagu ei lahutaks kuna siduri vajutamisel hoog nagu autol raugeks liiga kiiresti (pöörded kukuvad ka suht kiirelt alla).
Kasutaja avatar
Lauri_L
Klubiliige
Postitusi: 961
Liitunud: 24.01.2003 19:43 33
Asukoht: Harjumaa
Kontakt:

Postitus Postitas Lauri_L »

Master003 kirjutas:aga mis juhtub kui vahetada kahemassiline hooratas tavalise vastu?
Järgi proovitud variant - 2,4td puhul ei juhtu midagi. Kõik nagu kahemassilisega... Kaua selline asi kestab, ei tea. Omal pidas ca 50kkm ja peab hetkel ka edasi, kuigi auto omanik on vahetunud.
Kasutaja avatar
priitv8
Huviline
Postitusi: 8275
Liitunud: 04.02.2004 10:59 34
Asukoht: city

Postitus Postitas priitv8 »

Lauri_L kirjutas:Järgi proovitud variant - 2,4td puhul ei juhtu midagi. Kõik nagu kahemassilisega... Kaua selline asi kestab, ei tea. Omal pidas ca 50kkm ja peab hetkel ka edasi, kuigi auto omanik on vahetunud.
Tükk metalli (ühemassiline hooratas) kestab igavesti.
Mulle on väidetud, et see hakkab käigukasti peale, aga ise proovinud ei ole. Samas on USA-st võimalik osta ka spets. kit'e DMF vahetamiseks SMF vastu.
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
alts20
Huviline
Postitusi: 540
Liitunud: 21.03.2004 18:03 10
Asukoht: Jõgeva,Tartu

Postitus Postitas alts20 »

1 massiline hooratas ei lähe ise kunagi rikki aga käigukast hakkab väga ebameeldivalt kolisema all kuna 2,4 ei käi sujuvalt . 1 massilise hoorattaga käib kaasa ka topelt leevendusega siduriketas ja kui see on korras ja terve ketas siis ei ilmnegi mingeid lisaanomaaliaid.
Kellel tõsine soov siis äkki olen nõus loobuma sellisest hoorattast ja kettast mingi raha eest.
Kui nüüd päris täpne olla siis e28 kerega 2,4td esimene aastakäik pärast välja tulekut oligi täpselt selline kooslus sees ja just selline siis mul olemas.
Kasutaja avatar
Lauri_L
Klubiliige
Postitusi: 961
Liitunud: 24.01.2003 19:43 33
Asukoht: Harjumaa
Kontakt:

Postitus Postitas Lauri_L »

alts20 kirjutas:1 massiline hooratas ei lähe ise kunagi rikki aga käigukast hakkab väga ebameeldivalt kolisema all kuna 2,4 ei käi sujuvalt .
Sellest lausest raske aru saada :S

Minul toimis täitsa kenasti ka kooslus 1 massiline hooratas + leevenditeta siduriketas. Kindlasti soovitaks siiski leevenditega ketast.
TD
Huviline
Postitusi: 408
Liitunud: 07.04.2007 20:57 47
Peamine sõiduk: Bmw

Postitus Postitas TD »

sai siis ka oma autol kast vahetatud kuna lekkis teine ja tegi ka samas seal sidurikojas häält, ja ennäe oli kahemassiline hooratas.
mõtsin et peale kasti vahetust kaob ka heli kuid ei.
Kas see viitab siis otseselt sellele et hooratas teeb seda heli.
teeb sellist tõnkat tõnkat häält tühikäigul ja mootor vibreerib ka veidi rohkem, ja kui seisma jätta siis teeb ka tõnks tõnka :roll:

sõita küll saab, kuid häirib kui sellised helid on

ehk keegi ütleb paar tarka sõna
Margusja
Huviline
Postitusi: 1602
Liitunud: 06.11.2005 16:36 24
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Margusja »

õnneks või kahjuks on mul vist midagi muud.
Katsetasin. Mootor käib. Käik väljas ja sidur ühendatud, st. et pole alla vajutatud pedaal.
Lülitan mootori välja ja ei mingeid hääli.
... -> BMW E34 '92 -> BMW E39 '97 -> Audi A8 '98 4.2 Quattro -> E39 523 '00 -> E60 523 '05 -> F10 523 '11 (http://margus.roo.ee)
Kasutaja avatar
janekman
Huviline
Postitusi: 241
Liitunud: 28.06.2007 17:51 27

Postitus Postitas janekman »

kas kui all on kahemassiline hooratas,kas on võimalik sellele veel leevendiga ketas panna,omal on sama probleem et klõgiseb miskit tühikäigul ja sõiduajal nagu viskab miskit raginaga kui jõud taha tuleb(kiirendada) sai lastud alla panna uus leevendiga ketas ,aga äkki oli hooratas ka all leevendiga, on see võimalik?
Vasta