1. leht 1-st

Kas resokas või otsetoru

Postitatud: 27.05.2004 10:26 09
Postitas juuser
Tere!

Olen sellise probleemi eest, et 1989a e34-l on kat tühjaks löödud ja
nüüd teeb koledat häält. Sellel teemal on siin küll ka enne juttu olnud aga lõpliku vastust ei ole ikka selgunud.

Kas hääled läheksid originaalilähedaseks kui kati asemele sumpaga sama jäme toru panna, või peab panema resoka.

Seletage lollile mis on üldse resoka ülesanne. Kas katiga autol on veel lisaks katile ka resokas olemas?

Ette tänades,
Juuser

Postitatud: 27.05.2004 11:26 01
Postitas AndresS
Kõigepealt hoiataks selle eest, et kui passis on BENSIIN-KAT siis ülevaatusel ka kati olemasolu kontrollitakse. Usun, et järjest enam ülevaatajaid eristab suva resonaatorit ja katalüsaatorit. Kui on eriti peenelt tehtud muidugi (näiteks kati vanasse korpusesse) siis välisel vaatlusel ei tuvasta, kuid saastenormide kaudu on see samuti näha. Kuigi, väga korraliku ja perfektse tööga mootori heitgaasid vastavad normidele ka ilma katita.

Reso on aga minu arusaamist mööda selline riistapuu, mis pannakse katalüsaatori asemele tekitamaks summutustorustikus samaväärne takistus ettenähtud katiga. Ideaalis on summuti vasturõhu arvutamine paras teadus. Lihtsalt tühja toru sinna asemele keevitamine aga rikub tehasepoolt ettenähtud tingimused. Kui palju see muidugi tänavasõidus auto mootori tööd mõjutab, on iseasi, kuid võidusõidutehnikal on see tähtis parameeter. Mingil määral kindlasti ka tavaautol ning see oleneb juba konkreetsest mootorist, palju ning kuidas ja kuhupoole.

Postitatud: 27.05.2004 11:30 37
Postitas juuser
Tänan vastuse eest :)

Mul õnneks on teh passis bensiin mitte bensiin-kat, nii et ülevaatusel ei tohiks jama tulla. Iseasi kas co normidele vastab.

Ise ostsin auto juba tühja katiga. Samas tundub, et surve on normaalne ja pöörded tühikäigul ka 800 peal.

Kahjuks jäi ikks selgusetuks kas siis ikkagi oleks mõttekas panna otsetorud või resokas kati asemele. :? Võibolla on mootor juba reguleeritud ilma katita töötama ja kui nüüd resoka panen läheb asi "puusse" :?:

Ja kas on ka tuntav hääle vahe resokal ja lihtsalt otsetorul

Postitatud: 28.05.2004 08:53 48
Postitas juuser
pliis aidake :cry:

Kui ma hommiluti tööle lähen, ärkavad kõik naabrid sumpa häälte peale üles :|

Postitatud: 28.05.2004 09:01 51
Postitas rajko
kui toru paned siis hääl peaks enam vähem sama kõvaks jääma ju. Resokas teeb vaiksemaks.

Btw: Ülevaatusi enam ei huvita kas passis on kat või mitte, nad pidid tehase andmeid vaatama. Mul näiteks passis pole kat'i aga tehases on kat pandud. Seega pean ka kat'iga ülevaatusele minema.

Postitatud: 28.05.2004 09:04 18
Postitas patrik
universaalseid resonaatoreid on võimalik pea igalt poolt osta. tänavaauto puhul soovitaks sinna vaadata sama torude läbimõõdu ja katiga väliselt enam-vähem sama mõõduga resot

Postitatud: 28.05.2004 11:33 51
Postitas juuser
Tänan väga!

Tundub, et tuleb siis ikka resokas panna. Samas olen kuulnud, et on kati sisse torud pandud ja hääl täitsa normis.

Juuser

Postitatud: 28.05.2004 11:57 50
Postitas Cardo
Kui aus olla saab ju panna ka mingi odavama universaal kati mis maxab 3-4 kiloraha. Kunagi Forsis nägin et müüdi aga võib ju kust iganes saada.

Postitatud: 28.05.2004 12:16 01
Postitas juuser
njaa, kuna rahaga on selline lugu, et õieti põlegi teist, siis ei tahaks praegu kati investeerida. :oops:

Postitatud: 28.05.2004 13:18 01
Postitas Raiki
kati tyhjaks löömisega see hääl küll hullult muutuda ei saanud
ja kati asemele pane toru koos flantsidega
siis kui ylevaatus tuleb siis saad kati vahele panne

Postitatud: 28.05.2004 13:33 15
Postitas juuser
Tegelikult muutub üsna palju. Mul ühel tuttaval oli ka e34 ja kohe pärast kati tühjaks löömist hakkas lörisema, eriti kiirendades.

Aga kui panna kati sisse torud, siis on ju välisel vaatlusel kat olemas ja kui co normis, siis ei tohiks ju ülevaatusel ka probleeme tulla :?:

Postitatud: 28.05.2004 14:14 03
Postitas Cardo
kat ei mõjuta co-d vaid N-i