1. leht 2-st

Webasto paigaldus, kus ja kas on mõtet?

Postitatud: 10.12.2007 23:34 58
Postitas anders
E39 tds 2002a, kõik auto juures tipp-topp aga nüüd kui ilmad on külmemaks läinud saan hommikul auto normaalselt soojaks ca 20min sõiduga. On see siis diisli puhul normaalne või ei? Ise arvan oma amatööri ajuga , et vist on. TV-l on küll peal AUX Ventilation aga Aux Heating puudub. Kohe hirmuga mõtlen, et mis saab siis kui ilmad peaksid -10 peale minema, siis peab vist Tallinnast Ulaan-Batori sõitma, et auto seest soojaks läheks. Olen mõelnud, et paigaldaks siis autole webasto, kus seda siis teha ja mis maksab sääne asi? Või on mul veel mingeid kolmandaid variante - visata tagapink välja ja paigaldada saunakeris?

Postitatud: 10.12.2007 23:41 08
Postitas Indrek_M
Su autol on Webasto. Lihtsalt see töötab koos mootoriga täiendava soojendusena. Kui soojenemine võtab 20 minutit praeguste ilmadega, siis järelikult Webasto ei tööta. Patrik saab viga diagnoosida, KGK on Webasto ametlik remontija Eestis.
Lisaks tõenäoliselt on mingi termostaat tuksis vms ... 20 minutit on ebanormaalselt pikk aeg. Mul auto on hommikuti umbes 7 minutiga (9km maanteesõitu) soe.

Postitatud: 11.12.2007 07:44 10
Postitas ruut
Webasto läheb avariirezhiimi, kui ta paar korda ei käivitu normaalselt (talvel kütus paks vms.). Resetimiseks piisab kaitsme eemaldamiseks mõne(kümne)ks sekundiks. Selline juhend oli kaasas 2002 LandRoveriga aga peaks olema universaalne. Ehk pääsed lihtsalt.

Postitatud: 11.12.2007 08:55 53
Postitas anders
Tänud ! Kas oskab ka keegi öelda, et kust ma selle kaitsme leida võiks?

Postitatud: 11.12.2007 20:47 00
Postitas anders
Niisiis kontrollisin asja aga saksa keelest mitte muhvigi aru ei saa. Kaitsmed on nii pagasiruumis aku juures kui ka partatsokis. Seal kirjade järgi Klimaanlage 9 20, Klimagepläse hinten 35. Kas võiks olla see webasto kaitse mingi neist eelmainitutest?

Postitatud: 11.12.2007 21:40 14
Postitas Mulk
zuheizer , peaks olema see kaitse ehk.

Postitatud: 11.12.2007 22:09 05
Postitas PeeterA
diislijoodik kirjutas:Kui küsija küsimusele keskenduda, siis mina seda loodusõnnetust küll ei paneks ja lisan, et mootori termostaat tuleks tõenäoliselt vahetada. Kui i-le punkt peale panna, tuleks ka EGR-i oma ka vahetada, see on alatihti lahti asendis.
Webasto ja loodusõnnetus? Kus otsast?

Postitatud: 11.12.2007 22:16 57
Postitas Matinaator101
Tohib küsida millest jutt käib ?
kas konkreetselt elektrilisest eelsjoojendusest käib jutt ?
Webasto on minuteada firma nimi mis teeb konditsioneere katuseluuke ja muud sellist autodele
:oops:

Postitatud: 11.12.2007 22:23 37
Postitas Indrek_M
Matinaator101 kirjutas:Tohib küsida millest jutt käib ?
kas konkreetselt elektrilisest eelsjoojendusest käib jutt ?
Webasto on minuteada firma nimi mis teeb konditsioneere katuseluuke ja muud sellist autodele
:oops:
http://www.kgk.ee/est/tooted/s_lisav/au ... webas.html

Postitatud: 12.12.2007 07:16 49
Postitas Indrek_M
diislijoodik kirjutas:Sakslased korjavad seda kraami oma autodelt maha ja asendavad sinna elektrilised soojendid kui viitsivad.
Eks sakslaste jaoks on see Webasto ka lihtsalt tülikalt undav ja vingu ajav kast. Kliima on Saksamaal ja meil siiski veidi erinev. Lisaks hoiavad enamus Saksamaa BMW-omanikke oma autot garaazis mitte maja ees hanges. Sellest ka see populaarsus/mittepopulaarsus.

Postitatud: 12.12.2007 09:12 06
Postitas Pets24
kas autol juba peal olevat webastot saab panna toimima ka taimeriga, mida seadistada kompuutrist. Sõidu ajal tundub webasto toimivat ja peale mootori seiskamist jääb mingiks ajaks tööle (ilmselt jahtuab ennast maha). Kompuutris on küll olemas valik aux ventilation, kuid puudub aux heating. Nagu foorumit uurides sain aru, on just aux heating vajalik eelsoojenduse kasutamiseks. Kuidas seda kõige lihtsamini tööle saada? Kas aitab mingi softi vahetus või kompuutri reset vms? :roll:

Postitatud: 12.12.2007 11:40 23
Postitas TiitR
Indrek_M kirjutas:
diislijoodik kirjutas:Sakslased korjavad seda kraami oma autodelt maha ja asendavad sinna elektrilised soojendid kui viitsivad.
Eks sakslaste jaoks on see Webasto ka lihtsalt tülikalt undav ja vingu ajav kast. Kliima on Saksamaal ja meil siiski veidi erinev. Lisaks hoiavad enamus Saksamaa BMW-omanikke oma autot garaazis mitte maja ees hanges. Sellest ka see populaarsus/mittepopulaarsus.
Kopisin ühest teisest teemast oma jutu ümber, mis kinnitab Indreku sõnu:
"Üllatus-üllatus (eelkõige mulle endale muidugi) - tulles eile UM-st, kus lasin autole teha täis diagnosti, selgus, et sooja maa mees sakslane POLNUD TELLINUD sellele autole webasto lisasoojendit! Krdi. ahv ma ütlen, meil siin muidu vahel pakane ka paugub, mitte nagu neil. Kusjuures olin samuti 100% veendunud, et kõigil (vähemalt e39 peaks nii olema) 2,5d ja 3,0d motodega bmw-del on see tehasest peal, aga võta näpust...seal kus see minu autol olema oleks pidanud, on ainult mingid plastik katted ees ja sealt, kust webasto sumpa peaks välja ronima, on samuti plastkatted ees"

Postitatud: 12.12.2007 12:59 08
Postitas tauno666
just ehitasin E46 orig webasto ümber puldiga toimivaks!
Minul oli probleemiks see et vana aju oli maha põlenud...bmw-de viga
niisiis tellisin uue aju saksamaalt....ka põleti vahetasin välja ja nüüd toimib väga hästi.Krt pult ainult suht kallis ~4500.-

Postitatud: 12.12.2007 13:15 37
Postitas Silver_S
Ei taha küll kuidagi nõustuda selle jutuga et webasto = loodusõnnetusega.
Kindlasti lähevad nad mingi aeg katki ja vajavad remonti.
Täpseltsamamoodi nagu ülejäänud autoga juhtub.

Kui sulle see seade ei istu siis võta ka maha ja elu muretu.
Samuti võid ka auto maha müüa, kuna see läheb ju ka pidevalt katki.
jne jne.

Enda autol on webasto eelsoojendi peal ja külmade ilmadega ütleks, et see on üldse parim lisa, mis sellel autol on.

Postitatud: 12.12.2007 17:05 34
Postitas Tanel_P
Tere!
Eelsoojendus on igati mugav asi. Eriti kui saab mobiilikõnega selle käivitada ja välja lülitada. Kuna küsisid ka kohta, kus seda peale panna, siis soovitan Nempe OÜd Tulika 10, Tallinn. Edu!

Postitatud: 12.12.2007 17:43 57
Postitas TiitR
Tanel_P kirjutas:Tere!
Eelsoojendus on igati mugav asi. Eriti kui saab mobiilikõnega selle käivitada ja välja lülitada. Kuna küsisid ka kohta, kus seda peale panna, siis soovitan Nempe OÜd Tulika 10, Tallinn. Edu!
Mis see lisasoojendi lisamine tänapäeval ka maksab?

Postitatud: 12.12.2007 19:04 45
Postitas milo
Küsin juurde, et kuidas ma teada saan kas minu masinal on see olemas? Milline ta välja nägema peaks ja kus täpselt asub? Vana omaniku käest sai ka küsitud, kahjuks tema ei teadnud sellest midagi. Soojaks läheb kiirelt, täpselt mõõtnud ei ole aga kiiremini kui 20 minutit.

Masina andmed profiilis

Postitatud: 12.12.2007 19:18 41
Postitas PeeterA
milo kirjutas:Küsin juurde, et kuidas ma teada saan kas minu masinal on see olemas? Milline ta välja nägema peaks ja kus täpselt asub? Vana omaniku käest sai ka küsitud, kahjuks tema ei teadnud sellest midagi. Soojaks läheb kiirelt, täpselt mõõtnud ei ole aga kiiremini kui 20 minutit.

Masina andmed profiilis
Kui ma ei eksi, peaks tehases Webasto'ga varustatud masinal olema kapoti all juhipoolse lanseka peal kleeps "Webasto".

Postitatud: 12.12.2007 22:26 23
Postitas TiitR
PeeterA kirjutas:
milo kirjutas:Küsin juurde, et kuidas ma teada saan kas minu masinal on see olemas? Milline ta välja nägema peaks ja kus täpselt asub? Vana omaniku käest sai ka küsitud, kahjuks tema ei teadnud sellest midagi. Soojaks läheb kiirelt, täpselt mõõtnud ei ole aga kiiremini kui 20 minutit.

Masina andmed profiilis
Kui ma ei eksi, peaks tehases Webasto'ga varustatud masinal olema kapoti all juhipoolse lanseka peal kleeps "Webasto".
Täpselt nii oli mu eelmisel 530d e39-l.

Postitatud: 10.02.2008 10:17 53
Postitas ahtil
Kas sa jagaksid infot? kus kohast seda webasto aju tellida saab? Oleks väga huvitatud aju tagavaraks otsmiseks oma E 39 -e. Aju trükkplaat asub täpselt põlemiskambri peal ja selle tõttu kuumeneb trükkplaat päris hästi ja loomulikult kuumenevad sellel asuvad komponendid. Eriti elektrolüüt kondekad, mis ajapikku kuivavad ära ja aju lakkab töötamast. Olen oma Webastoga siiani hädas. UM ega Autoekspert ei ole seda korda teha suutnud, olen sealt ainult ilusaid arveid saanud :evil: On ära vahetatud Webasto küünal, veepump ja põleti - Autoekspert -s (kogu jama kokku läks umbes 7000). Tööle ei saadud, siis läksin foorumist arvatavasti eestis ainukese mehe juurde kes oskab ajusi remontida. Tegi nagu korda ja näitas ka laua peal testriga ühendatult, et töötab (remontis seda suvel, läks 2000). Jõudis kätte november mu rõõm oli suur, ei pea hommikuti külma autosse ronima. Jah tõesti ei pidanud, salong läheb soojaks, kuid jahtusvedeliku ei soojendata üles. Kuna aju peaks nagu korras olema seadsin sammud uuesti Autoekspert -i, seal võeti asi ette ja autot tagasi andes öeldi mingi juhe oli lahti. Järgmine päev proovisin, ikka jahtusvedeliku soojaks ei lähe. Nii, seadsin sammud UM -i, seal ikka peaks oskama. Tehti test (maksis 800 vist), öeldi viga ei ole ja kinnitati :o et jahtusvedelik ei peagi soojaks minema. Mina kinnitasin neile vastupidist, kuna olin alla laadinud netis Webasto workshop manuali kus asi selgelt kirjas. Ok, selle peale lubati asja kontrollida ja uuesti ühendust võtta. Helistati ja kinnitati, et mul oli õigus. Ok, uuesti nende juurde tagasi 07.01, helistati tuleb arvatavasti ära vahetada lisaveepump, ok selle tõttu ei tööta, siis ok. Läksin järgi sain arve oli vist 5500, arvasin et asi korras. Ikka ei tööta. Kõige imelikum on see, et nad isegi ei kontrollinud kas nüüd töötab või ei tööta. Kuna vahepeal raha ei tahtnud auto peale kulutada ei tegelenud asjaga. Nüüd hakkan uuesti peale.

NB! Mõlemal korral UM -s nõudsin, et kontrollitaks kas füüsiliselt webasto veepump ikka töötab, seda ei tehtut. Samuti palusin, et nad kontrolliks kas veepumbale signaal ajust peale tuleb, seda ka ei tehtud. Sellest on jäänud mulje, et nad ei oska seda kontrollida. Kui tester ei näita, siis nad ei oska rohkem midagi teha. On see nii või sattusin viletsa vahetuse otsa? Tundub, et tase on viimasel ajal alla läinud, seda on minu mõningad tuttavad ka tähele pannud, et ei suhtuta enam hoolikalt asjadesse.
Viimasel ajal olin UM teenindusega rahul, kuni siiani. Samas muidugi oli inimene kes minuga tegeles Risto Männik. Paistab, et peab ainult tema juures käima hakkama.

tauno666 kirjutas:just ehitasin E46 orig webasto ümber puldiga toimivaks!
Minul oli probleemiks see et vana aju oli maha põlenud...bmw-de viga
niisiis tellisin uue aju saksamaalt....ka põleti vahetasin välja ja nüüd toimib väga hästi.Krt pult ainult suht kallis ~4500.-

Postitatud: 10.02.2008 12:10 06
Postitas priitv8
Niipalju kui mina tean, ei soojenda BMW originaal-Webasto E39 peal mootoriplokki üldse. Selleks on spetsiaalsed klapid vahel.
During operation of the independent heating system, the coolant temperature sensor of the DME (digital engine electronics) has to be prevented from be heated up by the independent heating system has to be prevented. To prevent the DME receiving a false reading of the engine temperature, the coolant circuit is isolated by a cut-off valve in the vicinity of the coolant temperature sensor.
http://wds.west.lv/release/en/zinfo/WAB ... 645001.htm

Postitatud: 10.02.2008 12:31 07
Postitas ahtil
See mis mul peal soojendab ka jahutusvedeliku kuni 70 kraadini. Nii on manuaalis kirjas. Ja tegemist on tehases paigaldatud Webastoga. Samuti on Webasto veepump ühendatud mootori lisaveepumbaga, mille viga kahtlustati ja sellepärast ta ka ära vahetati. Kummaline on seejuures see, et nad ei vaevunud isegi mulle enne autot kätte andes kontrollima kas webasto hakkas tööle või mitte. Kirjutan hetkel pikemat email UM -i.

Siiani on Risto Männik suutnud igasugused olukorrad lahendada. 3 aastat tagasi oli mul eelmise 5 BMW probleeme ja neil tuli maha kanda oma kuludesse 1 spidode blokk ja tellida oma kuludega uus. Seega 15 000, nad oleks mulle sellel ajal võinud ajada mida iganes jama aga Risto rääkis nii nagu asi oli ja peale seda olen ma tema juurde pidama jäänud. Viimased 2 kord kahjuks suunati teise inimese juurde. Kui teised teenindajad üritvad sulle aga maha müüja ka muud sulle mitte vajalikku, siis tema seda teinud ei ole. Samuti, kui ta on näinud, et ma asjas kahtlen on kutsutud meister kes ei ole paljuks pidanud tuua kohale ka manuali ja asi mulle selgeks teha. Samas sõltub teeninjast pärsi palju.

Postitatud: 10.02.2008 13:35 28
Postitas ahtil
Ja konkreetne webasto töötab:
2.5 Circulation Pump (Thermo Top C only)
The circulation pump ensures circulation of the coolant
within the vehicle and heater coolant circuit. The pump is
activated by the control unit and is in continuous
operation.

Diesel
Heating operation for the Diesel type heater is identical in
the sequence of events. Should the coolant temperature
drop during the control idle period to but not below 71 °C
within 900 seconds, a subsequent drop in the coolant
temperature below 71 °C causes the heater to perform a
regular starting sequence into full load operation.
A drop in the coolant temperature during part load
operation due to an increased demand in heat will cause
the heater to switch to full load operation at 65 °C.

Postitatud: 10.02.2008 19:39 30
Postitas ahtil
Mul on olemas Webasto work shop manual ja esindus ise ka tunnistas juba, et antud Webasto soojendab nii salongi kui ka mootorit. Sama tunnistas ka Autoekspert. Webasto mõtte selles seisnebki, et soojendatakse üles nii salong, kui ka mootor. Ja jahutusvedelik selleks, et säästa mootorit. Neid on olemas 2 varianti, see mis mul peal on koos jahutusvedeliku soojendusega.

The water heater Thermo Top C auxiliary heater is used
to:
• heat the vehicle cabin,
• defrost the vehicle windscreens,
• preheat water-cooled vehicle engines.

The circulation pump ensures circulation of the coolant
within the vehicle and heater coolant circuit. The pump is
activated by the control unit and is in continuous
operation.

diislijoodik kirjutas:Tehase jutt on järgmine
The independent heating system is activated via the multi-information display, on-board monitor or telestart (independent heating system remote control). The independent heating system additionally includes the following functions:

Interior heating

Additional heating mode with engine running until the coolant temperature of 70 °C has been reached. (On E39 as from series launch, on E38 phased in as from model year 96)

Telestart (radio remote control via hand-held transmitter)
See, mis on Webasto üldine jutt, ei oma konkreetse lahenduse puhul tähtsust sellest aspektist, et enda pead esinduse kottimisega vaevata. Ma ausalt öeldades, ei saa ka aru, miks peaks selle sedmega mootorit saama soojendada kui ta seisab. Kaasaegsed õlid on piisavalt head, et kui ka -20C puhul võtit annad, nii ka kohe pane punuma.

Postitatud: 10.02.2008 20:17 28
Postitas Maiks
Ma ausalt öeldades, ei saa ka aru, miks peaks selle sedmega mootorit saama soojendada kui ta seisab.
Aga mis "kero" mõte siis üldse on? Mina kasutan oma veokal seda ka praegu, et hommikul oleks hea soe autosse istuda.

Postitatud: 11.02.2008 09:49 51
Postitas ahtil
Täitsa huvitav mõttekäik. Käin enne veel esinduses ära. Autoks 530 D 2002/11 ehk siis 2003 mudel.


diislijoodik kirjutas:Salong soojaks ajada. Loe minu poolt viidatud tehase materjali ja kui ei meeldi, kritiseeri tehast, et ta nii on teinud. Ahtile. ma ei tea täpselt, mis autoga sul on tegu, kuid 530d puhul näitas ETK torude ahelas klappi 17 (näed sama asja tõenäoliselt ka realoemist), mis peaks takistama mootori soojenemist. Tule oma mõttetu tõmblemise tsüklist välja ja kui tahad lahendust ringi teha, siis tõenäoliselt asu viidatud klappi kallale, asendades ta Eberspäheri Comfort variandi termostaadiga (kui Webastol sellist pole).
Asi ei ole teeninduse kottimises, asi on teenuse kvaliteedis mida nad osutavad. Ma töötan ise rahvusvahelises firmas, kui me oleme kliendile müünud praak toote, saadab klient selle tagasi ja me remondime ära. Kui garantii on läbi esitame arve. Kui toote asendamine on kliendi jaoks odavam teeme seda eelnevalt klienti informeerides. Kui me juba tooteid valmistame või remondime teeme endale ikka enne selgeks kuidas toode töötab ja kuidas seda remontida. Kui me klienti nii jooksutaks ja ebapädevalt teenindaks peaksime trahve maksma. Kui tähtajaks valmis ei sa maksame trahve j.n.e Ja kõige tähtsam: nad kulutavad minu aega ja raha.

diislijoodik kirjutas:See, mis on Webasto üldine jutt, ei oma konkreetse lahenduse puhul tähtsust sellest aspektist, et enda pead esinduse kottimisega vaevata.

Postitatud: 03.03.2008 10:03 18
Postitas ahtil
Paistab, et olen BMW keskusele liiga teinud. Seega vabandan, orginaal Webasto ei soojenda seisu ajal mootorit. Selleks on olemas upgrade:

Subject: Re: Aux Heater E39 530 diesel
Please find a copy of an email I received from Rod Gascoyne the Sales Services Manager for Webasto GB

Dear Sir

Thank you for your valued enquiry regarding the above.

As you are aware, the BMW 5 Series Diesel is fitted with the Webasto Thermo Top C fuel-burning heater as standard, which is used as a supplementary heater. In this application, the Webasto heater only operates when the engine is running and the outside temperature is below 5°C. In conjunction with BMW GB, we have developed a simple upgrade, which includes the addition of a simple electrical interface harness, which will switch the heater on independently.

The parked car heater is started by a remote control device and warms the coolant independently from the vehicle's engine. The vehicle's blower system takes the warm air into the cabin and, at the same time, pre-heats the engine.
Once this upgrade has been installed, it will provide pre-heating for your vehicle prior to commencing your journey.

Some of the benefits associated with such a system are as follows:

· Warmth and comfort of a pre-heated interior - a centrally heated interior.
· Screen defrost and demist - increase safety with a safer clearer vision through the windscreen at the start of your journey.
· Pre-heated engine - no more cold starts/easier starting.
· A pre-warmed engine - a better engine response from cold.
· Reduced engine wear
· Reduced engine emissions - lower emissions from a preheated engine.
· "Just drive off straight away and enjoy your journey."

The standard installation includes full system integration with the parking heater controlled by a Telestart Remote Control. This allows switching on and off of the system by a remote control handset with a range of 600 metres.

In the UK, this accessory is exclusively offered by official BMW Dealerships under the following BMW Part Number: 95.06.0.000.008 or 95.06.0.000.009 (dependent upon model year), therefore you should contact your local BMW Dealer, quoting either of these part numbers in order to obtain the full technical and product support expected within the BMW programme.

So, it seems as though all BMW 530D's have one, but it's a BMW part only to get it going remotely. Hmmm, may look into that.

Postitatud: 03.03.2008 10:21 52
Postitas ahtil
Kas sa oskad öelda kes sellist asja paigaldab (Eberspäheri Comfort termostaat)? Ja palju selline asi maksab? On seda keegi sellises võtmes paigaldanud?

diislijoodik kirjutas:Jutus tundub olema valeväide, et alla 5C vaid töötab. Vt mu varasem post tehase jutust. Kui on 1 valeväide, tuleks ülejäänud juttu ka väga kriitiliselt suhtuda- mis muidugi ei tähenda, et ülejäänud jutt kindlasti vale oleks.

Postitatud: 03.03.2008 10:35 38
Postitas ahtil
Eestist Webasto esindajalt tuli ka vastus ära:

Tere

Kui sellel autol on peal tehase poolne eelsoojendus, siis köetakse
sellega
mootori jahutusvedelikku, sealt edasi suunatakse soojus läbi
salongiradika
ventilaatori abil salongi. Tavaliselt pärast eelsoojendamist süüte
sisse
keeramisel näitab mootori temp näidik armatuuris hetkeks kõrgemat
temperatuuri, kuid pärast käivitamist see langeb, kuna köetakse
jahutusvedeliku väikest ringi mitte kogu jahutusvedelikku.

Kui selle autol on peal tehase poolne lisasoojendus, siis köetakse
sellega
jahutusvedelikku vaid siis kui mootor töötab ja väljas on alla +5
kraadi
sooja.

Lugupidamisega, Mart

Postitatud: 03.03.2008 19:53 15
Postitas ahtil
Mõtlesin ja vaatasin huvi pärast veel üle Webasto ametliku esinadaja reklaami mille leiab siit: http://www.kgk.ee/est/tooted/Priit/Weba ... juhend.pdf

Ja tundub, et nende reklaamiga tegelikult petetakse inimesi! Lubatakse:

Eelsoojendi abil saab auto salongi ja mootori juba enne sõidu algust soojaks kütta.
Ja sellega nagu petaksid inimestelt veel tühjade lubadustega raha välja:

Kui Teie autos on juba olemas sõidusoojendi, siis on seda lihtne muuta täiuslikuks
eelsoojendiks. Selleks tuleb olemasolevale sõidusoojendile lisada Webasto C-KIT,
mis sisaldab taimerit, tsirkulatsioonipumpa ja ühendamiseks vajalikku juhtmestikku.
Lisainformatsiooni sõidusoojendi olemasolu või selle muutmise kohta eelsoojendiks
küsige oma auto müügiesindusest.


Ärge minge ka selle õnge:


Peale selle soojendab süsteem ka auto mootori umbes 73 C -ni.


Kui mootor ei tööta ei soojenda ta midagi. Ehk salongi kütmiseks on palju odavaimaid seadeid.