1. leht 1-st

Postitatud: 15.12.2007 12:38 32
Postitas Lauri_L
Ühesõnaga etüleenglükoolil baseeruvad jahutusvedelikud. Ei idane ega mädane ning heade määrimisomadustega (jahutusveepump) :D Avastasin sellise asja enda jaoks töötades suurte konditsioneerisüsteemidega, kus kasutatakse sama "jahutusvedelikku", igati bro.

Ainuke asi ,mis ajas naerma...

...pärast 86a toodetud autodel peab kasutama...

nii krdi naiivne on sellist asja lugeda ja siis veel uskuda ka. Keemia on aus ja tõepoolest soovitan kasutada, aga tootja (või kes iganes) võiks kirjutada, et pärast XX aastal toodetud autodel võiks või oleks soovitatav kasutada sellist ja sellist asja ning taga veel, et mis ta paremaks teeb ja miks hea on.

Postitatud: 15.12.2007 13:06 58
Postitas Cardo
Ja arvatavasti nn tehas arvestas sellega, et alla 86a autosid enam ei eksisteerigi, mis ime siis sellel aastal mootoritega toimus :D

Postitatud: 15.12.2007 13:13 21
Postitas priitv8
Ma kasutan siiani sinist ja seda selle pärast, et BMW ise ei ole punast ühelegi mootorile lubanud.
Põhjendus on lihtne: sinise jahutusomadused (ehk siis soojusmahtuvus?) on paremad kui punase.

Postitatud: 15.12.2007 13:32 12
Postitas aise
priitv8 kirjutas:Ma kasutan siiani sinist ja seda selle pärast, et BMW ise ei ole punast ühelegi mootorile lubanud.
Põhjendus on lihtne: sinise jahutusomadused (ehk siis soojusmahtuvus?) on paremad kui punase.
mina sõidan punasega... üle 94C pole läinud

Postitatud: 15.12.2007 16:20 21
Postitas Lauri_L
Kas mitte ka needsamused glükooli baasil jahutusvedelikud pole punased? Ise vähemalt ainult seda värvi olen neil kohanud.

VW ja Audi vedelikega pole ma küll kursis :roll: , mis värvi nad on ja mida endast kujutavad?

Kui keegi oskaks tuua välja glükooli baasil jahutusvedeliku, sinise jahutusvedeliku omadused (ka soojusmahutavus) võrreldes nt veega, siis oleks küll tänulik - saaks omajagu ehk targemaks.

Ja kui veel kõrvale kalduda, siis Renault poolt jahutussüsteemi pandav jahutusvedelik on neoonkollane (nagu vildikas või filmidest ufonautide kehavedelik :lol: ) - on kellelgi selle sodiga kokkupuuteid?

Postitatud: 15.12.2007 18:29 38
Postitas aise
diislijoodik kirjutas:
aise kirjutas:
priitv8 kirjutas:Ma kasutan siiani sinist ja seda selle pärast, et BMW ise ei ole punast ühelegi mootorile lubanud.
Põhjendus on lihtne: sinise jahutusomadused (ehk siis soojusmahtuvus?) on paremad kui punase.
mina sõidan punasega... üle 94C pole läinud
Punasega tuleb NSR agentuuri andmetel olla ettevaatlik, kuna selle lisandid on silikaadi baasil ja aja jooksul settib neist abrasiivne hõljum (pumba tihend :!: ). Lisaks on Audi ja VW konternil palju probleeme autom kastide soojusvahetitega- arvatavasti pole silikaadi baasil inhibiitorid nii kauakestvad, kui lubatakse või lõpetavad nad oma kaitsvad omadused järsku ja jama ongi platsis. Milleks ratsida seal, kus pole erilist mõtet ja oht on suur :?: Aga ok, kellelgi usku ma muuta ei kavatse, iga1 teab, mida ta oma plekkpruuti topib. Vaba maa.
kuna kella märk tulki ette siis vahetan selle uue vastu ära, mis 4a välbaga on. muidu kast on manuaal ja seal soojusvahetit pole.

Postitatud: 15.12.2007 19:16 20
Postitas aise
diislijoodik kirjutas:
aise kirjutas:kuna kella märk tulki ette siis vahetan selle uue vastu ära, mis 4a välbaga on. muidu kast on manuaal ja seal soojusvahetit pole.
Ära siis unusta pidurivedelikku vahetamast (vahetusvälp 2a).
ikka-ikka ja roolivõimu õli sai just vahetatud koos kopsikuga.

Postitatud: 16.12.2007 02:29 26
Postitas touringmeez
Punasega tuleb NSR agentuuri andmetel olla ettevaatlik, kuna selle lisandid on silikaadi baasil ja aja jooksul settib neist abrasiivne hõljum (pumba tihend :!: ). Lisaks on Audi ja VW konternil palju probleeme autom kastide soojusvahetitega- arvatavasti pole silikaadi baasil inhibiitorid nii kauakestvad, kui lubatakse või lõpetavad nad oma kaitsvad omadused järsku ja jama ongi platsis. Milleks ratsida seal, kus pole erilist mõtet ja oht on suur :?: Aga ok, kellelgi usku ma muuta ei kavatse, iga1 teab, mida ta oma plekkpruuti topib. Vaba maa.
Vaatasin just mis minu bmw sees ja seal tiksub punane Polar ja sellel küll kiri et silikaadi vaba.

Postitatud: 27.12.2007 08:09 59
Postitas bemvee
mis tegema peaks?
auto on 2001.a. 320d ning jahutusvedelikku vähe.. kuid ma ei tea mis marki vedelik seal prääga sees on. tahaks juurde panna aga mida? :roll:

Postitatud: 27.12.2007 09:34 05
Postitas Cert85
Kui see teadmata ajast vahetamata, siis soovitaks üldse uus panna.

Postitatud: 26.04.2008 18:44 11
Postitas vull
ma kallan kohe Polar Standard BS 6580 sisse (-36c). sinist värvi ja mingi "ready to use". sobib?
peal on kirjas, et ei sisalda nitrite, amiine ja fosfaate.
koostis on etüleenglükool, manused(nagu Outlookis kirja manused?:D), vesi
praegu tilgub süsteem tühjaks. õhku oli ka vist üksjagu sees...
kaua muidu asi nimiodi tühjalt võib seista?
ja kui plaanin peale tühjaks laskmist kondi peale panna autole, siis tuleks vist see kondisüsteem veega läbi pesta(vesi sisse ja 5 minti mootor käima), mitte vana puhurikast?

Postitatud: 02.05.2008 20:04 54
Postitas hotwing
vull kirjutas:ma kallan kohe Polar Standard BS 6580 sisse (-36c). sinist värvi ja mingi "ready to use". sobib?
peal on kirjas, et ei sisalda nitrite, amiine ja fosfaate.
koostis on etüleenglükool, manused(nagu Outlookis kirja manused?:D), vesi
Mina panin ka sedasama. Nende kontsentraatidega ei julge jamada, sest siis peaks ma destilleeritud vett sinna lisama - minu piirkonnas on kraanivesi nii lubjane, et kui sellega segaks siis ei kujuta ette mis katlakivi sinna tekkida võib.