Õlikorgi mahakeeramine töötava mootoriga

Üldised arutelud ning näpunäited
Suletud
marxxx
Huviline
Postitusi: 93
Liitunud: 18.11.2003 09:53 10
Asukoht: Tallinn

Õlikorgi mahakeeramine töötava mootoriga

Postitus Postitas marxxx »

Nüüd olen veidi segaduses... Ühed räägivad et kui õlikorki maha keerates mootor lonkama ei hakka siis hakkab arvatavasti mootori tööleping varsti lõppema(läbiaetud) aga Aare ja Patriku jutust(kuidas osta autot teema) saan aru et see ei näita eriti midagi.. Kas võib näiteks nii olla, et teatud mootori tüüpidel peab korgi avamine töötava mootoriga ühte moodi mõjuma ja teatud tüüpidel teist moodi?
Mind huvitaks siis antud juhul kuidas E34 141kw(vist M50 mootor? :oops: ) mootor käituma peaks kui töötava mootoriga õlikork maha keerata :roll:
(üleskutse õlikorke maha keerama ;) )
Kasutaja avatar
userxxx
Huviline
Postitusi: 72
Liitunud: 20.05.2004 19:08 11

Postitus Postitas userxxx »

No ma ei tea, keerasin oma 92 aasta 316-l õlikorgi testiks töötamise ajal maha ja mauh pöörded kukkusid ja mootor .... kuidas nüüd öelda, lonkama vist just ei hakanud, aga no kehvasti jäi tööle küll, panin tagasi korgi ja normaalne töö taastus
STG44
Huviline
Postitusi: 34
Liitunud: 01.10.2003 14:50 04

Postitus Postitas STG44 »

peaasi, et ei oleks korgi mahavõtmisel survet klapikambris. minul korras mootori puhul oli vaevumärgatav pööretemuutus. Parem viis mootori tiheduse teadasaamiseks mõõda silindri surved
marxxx
Huviline
Postitusi: 93
Liitunud: 18.11.2003 09:53 10
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas marxxx »

mis auto mis mootor?
marxxx
Huviline
Postitusi: 93
Liitunud: 18.11.2003 09:53 10
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas marxxx »

jagab äkke keegi veel oma kogemusi/teadmisi?
Kasutaja avatar
Black
Huviline
Postitusi: 41
Liitunud: 10.01.2003 17:28 23
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Black »

Diisli (2.4D) puhul pole vahet märganud :)
E30 324d '87 > E34 524td '90 > E39 530d '99
Markko
Huviline
Postitusi: 28
Liitunud: 19.06.2004 19:04 57
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Markko »

minul samuti hakkab lonkama korgi maha keeramisel (125kw)
ning see pidigi BMW korras mootoril normaalne olema.
Igal auto margil mootori käitumine väidetavalt erinev.
E34 525i M20
Kasutaja avatar
Silver_S
Huviline
Postitusi: 347
Liitunud: 12.07.2004 20:46 22
Asukoht: hps/tln
Kontakt:

Postitus Postitas Silver_S »

Mul 3.0 L ja 138kw mootor
Korgi maha keeran siis pöörded langevad märgatavalt,
ka mulle öeldi et see peabki nii olema.
BMW 530d -01 142kw Pilt
Kasutaja avatar
Cado
Huviline
Postitusi: 128
Liitunud: 14.07.2004 19:43 51
Asukoht: Harjumaa.

Postitus Postitas Cado »

Läksin keerasin enda omal korgi maha Väga väike pöörete langus.
Auto E34 525.24v.141kw. :roll: :roll:
325 ix
Huviline
Postitusi: 220
Liitunud: 27.06.2004 20:01 40

Postitus Postitas 325 ix »

Siis on kõik korras. :)
Bmw remont Tartus. 50-97478.
jaant
Huviline
Postitusi: 453
Liitunud: 07.05.2004 09:43 08
Asukoht: tartu

Postitus Postitas jaant »

Mina arvan nii: Lahtise korgiga töötades võtab sisselase korgiava kaudu lisaõhku, mis ei ole läbinud õhulugejat ja seega "ei oska " aju anda vastavat kütusekogust.
Sellest ka pöörete muutus.
E28
Huviline
Postitusi: 816
Liitunud: 09.05.2003 00:08 07

Postitus Postitas E28 »

jutt käib vist õlikorgist,mis ei peagi läbi õhulugeja minema.olen proovinud paljudel 24v mootoritel ja seal see eriti ei muutu
jaant
Huviline
Postitusi: 453
Liitunud: 07.05.2004 09:43 08
Asukoht: tartu

Postitus Postitas jaant »

Loomulikult peab olema õlikork õhukindlalt suletud. Korgi all on kiri "Ohne Lu(ü)ftung, mis tähendab "ilma õhutuseta". Kui avame õlikorgi töötaval mootoril , siis lisakogus õhku satub sisselaske trakti karterituulutuse kaudu, mis on õhulugeja ja sisselaskekollektori vahel. Tuulutustoru pilt http://www.e28.dk/Grafik/Tore525i/MVC-006X.JPG
Aju saab infot õhulugejalt , mis on kohe peale õhufiltrit ja vastavalt sealt saadud infole annab peale kütust. Meie aga oleme lisanud õhu kogust. Selle tagajärjel ei ole õige suhe õhu ja kütuse kogustel ja tekibki muutus mootori pööretel.
E28
Huviline
Postitusi: 816
Liitunud: 09.05.2003 00:08 07

Postitus Postitas E28 »

:oops:
marxxx
Huviline
Postitusi: 93
Liitunud: 18.11.2003 09:53 10
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas marxxx »

E28 kirjutas:jutt käib vist õlikorgist,mis ei peagi läbi õhulugeja minema.olen proovinud paljudel 24v mootoritel ja seal see eriti ei muutu
Kas võib nii olla uuema tüübi mootori puhul(nimelt 525-... 24V) ongi äkki nii et õlikorgi avamisega ei kaasne mingeid nähte mootori töös ja et see avaldub rohkem 12 klapiliste mootorite puhul? Mure tuleneb sellest et kusagilt on nagu kõrvu jäänud et kui õlikorgi maha keeramisel põõrded ei lange on mootor juba hõre... :roll:
E28
Huviline
Postitusi: 816
Liitunud: 09.05.2003 00:08 07

Postitus Postitas E28 »

võib olla küll,nii palju kui ma neid 24v näppinud olen nad eriti ei muutugi,ma arvan et pabistamiseks pole põhjust
Kasutaja avatar
Cado
Huviline
Postitusi: 128
Liitunud: 14.07.2004 19:43 51
Asukoht: Harjumaa.

Postitus Postitas Cado »

Õige jutt ilmselt, proovisin veel täna kolmel eksemplaril 24v.kui üldse siis väga vaevu tajutav pöörete muutus.
Mart_R
Huviline
Postitusi: 404
Liitunud: 27.02.2003 09:40 40
Asukoht: Saue

Postitus Postitas Mart_R »

jaant kirjutas:Loomulikult peab olema õlikork õhukindlalt suletud. Korgi all on kiri "Ohne Lu(ü)ftung, mis tähendab "ilma õhutuseta". Kui avame õlikorgi töötaval mootoril , siis lisakogus õhku satub sisselaske trakti karterituulutuse kaudu, mis on õhulugeja ja sisselaskekollektori vahel. Tuulutustoru pilt http://www.e28.dk/Grafik/Tore525i/MVC-006X.JPG
Aju saab infot õhulugejalt , mis on kohe peale õhufiltrit ja vastavalt sealt saadud infole annab peale kütust. Meie aga oleme lisanud õhu kogust. Selle tagajärjel ei ole õige suhe õhu ja kütuse kogustel ja tekibki muutus mootori pööretel.
hmm... kui läbi õlikorgi augu satub õhk sisselaske trakti, kas siis karteris olev õli samamoodi ei satuks sisselaske trakti??? :?
IMHO on pigem pöörete muutus seotud õlirõhuga.... :|
minu 320-il (M20) õlikork maha keerates kah pöörded kukkusid, ning sõbra 318-l samuti.
Kasutaja avatar
suslik
Huviline
Postitusi: 121
Liitunud: 10.06.2003 11:32 16
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas suslik »

kas ka 520 peab lonkama hakkama, mis on aastast 93
Kasutaja avatar
Ragnar
Huviline
Postitusi: 1531
Liitunud: 26.04.2003 14:25 24
Peamine sõiduk: E83
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Ragnar »

mul korraks langeb aga siis kohe stabiliseerub jälle. 12v m20
Kasutaja avatar
suslik
Huviline
Postitusi: 121
Liitunud: 10.06.2003 11:32 16
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas suslik »

ok,kuid kas mingit tõsisemat testi ka saab teha,et teada saada, kas mootor hõre või mitte peale selle õlikorgi mahakeeramise.
marxxx
Huviline
Postitusi: 93
Liitunud: 18.11.2003 09:53 10
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas marxxx »

suslik kirjutas:ok,kuid kas mingit tõsisemat testi ka saab teha,et teada saada, kas mootor hõre või mitte peale selle õlikorgi mahakeeramise.
:) nagu eelkõnelejate jutust selgub siis ei tohiks 24V mootorite puhul õlikorgi maha keeramine eriti avalduda :D :D Seega ei sul ega mul pole loodetavasti muretsemiseks põhjust, aga selleks et kindel olla tuleb diagnostikasse minna
Kasutaja avatar
Aare
Huviline
Postitusi: 2907
Liitunud: 24.12.2002 11:18 44
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Aare »

No on alles arutelu lihtsast asjast :shock:

Asi lihtsamast lihtsam - sissepritsega mootoritel suubub karterituulutustoru suure vaakumiga sisselaske piirkonda. Mootor imeb karterigaase sisselaskesse - sedasi on kõikidel kinnise karterituulutusega autodel. Mida lähemal seguklapipiirkonnale see tuulutusots on, seda rohkem tuurid kõiguvad - see sõltub ehitusest. Kui tuulutus suubub õhufiltrisse nagu karpamootoril, siis seal on vaakum väike ja selle korgi keeramine asja ei mõjuta. Ka on uutematel mootoritel õlieraldaja (see karp klapikambrikaane all) pare (tihedam) kui vanadel, seepärast neil nii suurt vahet ei ole, kuna õhk pääseb sealt raskemalt läbi.

Sama tüüpi mootoritel mõjub see erinevalt - see sõltub kulumisest. Kuna tühikäik sõltub ka karterigaaside hulgast, mida kulunud mootoril on rohkem, siis on tühikäigu reguleeringud erinevad. Kulunud mootoril on gaase rohkem - siis on pöördeid keeratud (tühikäigumootori poolt pandud) vähem.

L-jetronicul kõigub kindlasti rohkem kui Motronicul, sest esimesel on vaid see sujuvusklapp, mis pöördeid hoiab.

Kui üldse pöörded ei muutu, siis otsi tühikäigutorudest ummistusi, puupunne vms. Või ei tööta tühikäik üldse ja mootorile on seguklapi piirdekruvist pöörded peale keeratud.
BMW M535i 1985; BMW 3.0S 1973;
BMW 318iS 1990
Suletud