1. leht 1-st

Õlikorgi mahakeeramine töötava mootoriga

Postitatud: 01.07.2004 11:35 19
Postitas marxxx
Nüüd olen veidi segaduses... Ühed räägivad et kui õlikorki maha keerates mootor lonkama ei hakka siis hakkab arvatavasti mootori tööleping varsti lõppema(läbiaetud) aga Aare ja Patriku jutust(kuidas osta autot teema) saan aru et see ei näita eriti midagi.. Kas võib näiteks nii olla, et teatud mootori tüüpidel peab korgi avamine töötava mootoriga ühte moodi mõjuma ja teatud tüüpidel teist moodi?
Mind huvitaks siis antud juhul kuidas E34 141kw(vist M50 mootor? :oops: ) mootor käituma peaks kui töötava mootoriga õlikork maha keerata :roll:
(üleskutse õlikorke maha keerama ;) )

Postitatud: 01.07.2004 13:17 07
Postitas userxxx
No ma ei tea, keerasin oma 92 aasta 316-l õlikorgi testiks töötamise ajal maha ja mauh pöörded kukkusid ja mootor .... kuidas nüüd öelda, lonkama vist just ei hakanud, aga no kehvasti jäi tööle küll, panin tagasi korgi ja normaalne töö taastus

Postitatud: 01.07.2004 14:23 13
Postitas STG44
peaasi, et ei oleks korgi mahavõtmisel survet klapikambris. minul korras mootori puhul oli vaevumärgatav pööretemuutus. Parem viis mootori tiheduse teadasaamiseks mõõda silindri surved

Postitatud: 01.07.2004 17:12 19
Postitas marxxx
mis auto mis mootor?

Postitatud: 02.07.2004 10:27 24
Postitas marxxx
jagab äkke keegi veel oma kogemusi/teadmisi?

Postitatud: 02.07.2004 11:59 43
Postitas Black
Diisli (2.4D) puhul pole vahet märganud :)

Postitatud: 02.07.2004 12:32 02
Postitas Markko
minul samuti hakkab lonkama korgi maha keeramisel (125kw)
ning see pidigi BMW korras mootoril normaalne olema.
Igal auto margil mootori käitumine väidetavalt erinev.

Postitatud: 14.07.2004 22:19 14
Postitas Silver_S
Mul 3.0 L ja 138kw mootor
Korgi maha keeran siis pöörded langevad märgatavalt,
ka mulle öeldi et see peabki nii olema.

Postitatud: 14.07.2004 22:30 04
Postitas Cado
Läksin keerasin enda omal korgi maha Väga väike pöörete langus.
Auto E34 525.24v.141kw. :roll: :roll:

Postitatud: 15.07.2004 09:24 03
Postitas 325 ix
Siis on kõik korras. :)

Postitatud: 15.07.2004 10:55 50
Postitas jaant
Mina arvan nii: Lahtise korgiga töötades võtab sisselase korgiava kaudu lisaõhku, mis ei ole läbinud õhulugejat ja seega "ei oska " aju anda vastavat kütusekogust.
Sellest ka pöörete muutus.

Postitatud: 15.07.2004 11:39 43
Postitas E28
jutt käib vist õlikorgist,mis ei peagi läbi õhulugeja minema.olen proovinud paljudel 24v mootoritel ja seal see eriti ei muutu

Postitatud: 15.07.2004 12:28 21
Postitas jaant
Loomulikult peab olema õlikork õhukindlalt suletud. Korgi all on kiri "Ohne Lu(ü)ftung, mis tähendab "ilma õhutuseta". Kui avame õlikorgi töötaval mootoril , siis lisakogus õhku satub sisselaske trakti karterituulutuse kaudu, mis on õhulugeja ja sisselaskekollektori vahel. Tuulutustoru pilt http://www.e28.dk/Grafik/Tore525i/MVC-006X.JPG
Aju saab infot õhulugejalt , mis on kohe peale õhufiltrit ja vastavalt sealt saadud infole annab peale kütust. Meie aga oleme lisanud õhu kogust. Selle tagajärjel ei ole õige suhe õhu ja kütuse kogustel ja tekibki muutus mootori pööretel.

Postitatud: 15.07.2004 12:40 49
Postitas E28
:oops:

Postitatud: 15.07.2004 14:32 39
Postitas marxxx
E28 kirjutas:jutt käib vist õlikorgist,mis ei peagi läbi õhulugeja minema.olen proovinud paljudel 24v mootoritel ja seal see eriti ei muutu
Kas võib nii olla uuema tüübi mootori puhul(nimelt 525-... 24V) ongi äkki nii et õlikorgi avamisega ei kaasne mingeid nähte mootori töös ja et see avaldub rohkem 12 klapiliste mootorite puhul? Mure tuleneb sellest et kusagilt on nagu kõrvu jäänud et kui õlikorgi maha keeramisel põõrded ei lange on mootor juba hõre... :roll:

Postitatud: 15.07.2004 14:42 53
Postitas E28
võib olla küll,nii palju kui ma neid 24v näppinud olen nad eriti ei muutugi,ma arvan et pabistamiseks pole põhjust

Postitatud: 15.07.2004 16:25 41
Postitas Cado
Õige jutt ilmselt, proovisin veel täna kolmel eksemplaril 24v.kui üldse siis väga vaevu tajutav pöörete muutus.

Postitatud: 15.07.2004 16:46 31
Postitas Mart_R
jaant kirjutas:Loomulikult peab olema õlikork õhukindlalt suletud. Korgi all on kiri "Ohne Lu(ü)ftung, mis tähendab "ilma õhutuseta". Kui avame õlikorgi töötaval mootoril , siis lisakogus õhku satub sisselaske trakti karterituulutuse kaudu, mis on õhulugeja ja sisselaskekollektori vahel. Tuulutustoru pilt http://www.e28.dk/Grafik/Tore525i/MVC-006X.JPG
Aju saab infot õhulugejalt , mis on kohe peale õhufiltrit ja vastavalt sealt saadud infole annab peale kütust. Meie aga oleme lisanud õhu kogust. Selle tagajärjel ei ole õige suhe õhu ja kütuse kogustel ja tekibki muutus mootori pööretel.
hmm... kui läbi õlikorgi augu satub õhk sisselaske trakti, kas siis karteris olev õli samamoodi ei satuks sisselaske trakti??? :?
IMHO on pigem pöörete muutus seotud õlirõhuga.... :|
minu 320-il (M20) õlikork maha keerates kah pöörded kukkusid, ning sõbra 318-l samuti.

Postitatud: 15.07.2004 17:41 27
Postitas suslik
kas ka 520 peab lonkama hakkama, mis on aastast 93

Postitatud: 15.07.2004 20:09 02
Postitas Ragnar
mul korraks langeb aga siis kohe stabiliseerub jälle. 12v m20

Postitatud: 15.07.2004 21:43 33
Postitas suslik
ok,kuid kas mingit tõsisemat testi ka saab teha,et teada saada, kas mootor hõre või mitte peale selle õlikorgi mahakeeramise.

Postitatud: 16.07.2004 09:52 16
Postitas marxxx
suslik kirjutas:ok,kuid kas mingit tõsisemat testi ka saab teha,et teada saada, kas mootor hõre või mitte peale selle õlikorgi mahakeeramise.
:) nagu eelkõnelejate jutust selgub siis ei tohiks 24V mootorite puhul õlikorgi maha keeramine eriti avalduda :D :D Seega ei sul ega mul pole loodetavasti muretsemiseks põhjust, aga selleks et kindel olla tuleb diagnostikasse minna

Postitatud: 16.07.2004 10:14 14
Postitas Aare
No on alles arutelu lihtsast asjast :shock:

Asi lihtsamast lihtsam - sissepritsega mootoritel suubub karterituulutustoru suure vaakumiga sisselaske piirkonda. Mootor imeb karterigaase sisselaskesse - sedasi on kõikidel kinnise karterituulutusega autodel. Mida lähemal seguklapipiirkonnale see tuulutusots on, seda rohkem tuurid kõiguvad - see sõltub ehitusest. Kui tuulutus suubub õhufiltrisse nagu karpamootoril, siis seal on vaakum väike ja selle korgi keeramine asja ei mõjuta. Ka on uutematel mootoritel õlieraldaja (see karp klapikambrikaane all) pare (tihedam) kui vanadel, seepärast neil nii suurt vahet ei ole, kuna õhk pääseb sealt raskemalt läbi.

Sama tüüpi mootoritel mõjub see erinevalt - see sõltub kulumisest. Kuna tühikäik sõltub ka karterigaaside hulgast, mida kulunud mootoril on rohkem, siis on tühikäigu reguleeringud erinevad. Kulunud mootoril on gaase rohkem - siis on pöördeid keeratud (tühikäigumootori poolt pandud) vähem.

L-jetronicul kõigub kindlasti rohkem kui Motronicul, sest esimesel on vaid see sujuvusklapp, mis pöördeid hoiab.

Kui üldse pöörded ei muutu, siis otsi tühikäigutorudest ummistusi, puupunne vms. Või ei tööta tühikäik üldse ja mootorile on seguklapi piirdekruvist pöörded peale keeratud.