1. leht 2-st

kütusefiltri vahetamine

Postitatud: 17.01.2008 08:35 41
Postitas beatnuts
kui tihti oleks SOOVITATAV vahetada kütusefiltrit? (diiselautol)

Postitatud: 17.01.2008 12:09 17
Postitas prelude20
mina vahetasin iga 3nda õlivahetusega.

Postitatud: 17.01.2008 13:17 12
Postitas Marko S
mina lasin iga õlivahetus (10000-12000km) ära vahetada küttefiltri...

Postitatud: 17.01.2008 16:07 05
Postitas Lepard
Ka minagi vahetan seda iga õlivahetuse korraga, st umbes iga 10.000 tagant.

Postitatud: 17.01.2008 17:25 55
Postitas Lepard
No ilmselt see paarsada krooni ei muuda küll asja, kui ma seda filtrit kord aastas vahetan... :roll:

Postitatud: 17.01.2008 17:42 58
Postitas rynno300
Jah, ja lisaks jäävad siia tegemata teemad, et "kiirendades poob kinni" vms.

Postitatud: 17.01.2008 17:43 06
Postitas Kalev
Inspection II vahetatakse, ja 1.45h peab olema vahetatud. Autodata andmetel.

Postitatud: 17.01.2008 17:47 07
Postitas Zipp
Lepard kirjutas:No ilmselt see paarsada krooni ei muuda küll asja, kui ma seda filtrit kord aastas vahetan... :roll:
no 850.- vms ikka muudab :P aga eestis muidugi küte vist kõige kvaliteetsem ei ole ja paha ta ei tee kui raha on,sama kehtib ka küünalde kohta,Tõnu Soomer vist ütles et kannatab iga õlivahetus vahetada...

ja saksa kohta nii palju,et seal türklane sõidab see 200k ka ühe õli ja küünaldega :lol: :?

Postitatud: 18.01.2008 18:52 08
Postitas beatnuts
iga õlivahetuse ajal vist ei kannata välja!!
mul 525d 2000 a ja selle kütusefilter on mingi 800.-
aga kui iga poole aasta tagant vahetada sis pole ka vast hullu ma arvan!

Postitatud: 18.01.2008 19:23 33
Postitas Zipp
beatnuts kirjutas:iga õlivahetuse ajal vist ei kannata välja!!
mul 525d 2000 a ja selle kütusefilter on mingi 800.-
aga kui iga poole aasta tagant vahetada sis pole ka vast hullu ma arvan!
mhh...
kui tihti sa seda õli siis vahetad? :lol:

Postitatud: 18.01.2008 20:51 31
Postitas Maiks
Ma mõtlen, et piisab kui korra aastas enne külmasid vahetada.

Postitatud: 20.01.2008 10:54 59
Postitas Viljar
Minu soovitus, vaheta filtrit kevadel ja kindlasti vaheta sügise lõpu poole, enne külmade saabumist, kui nii teed, siis sa ei eksi.

Vanema diisel bmw-ga on lihtne, lähed poodi ja küsid kütusefiltrit veoautole: volvo, scania, sisu ja mure laheneb 50-70 krooniga.
Ei julge 100% lubada, aga kuni 3.0 diisli (kuni 97-98 aastani) tulemiseni peaks veoka filter sobima.

Postitatud: 20.01.2008 18:14 02
Postitas Maiks
Jep, ise kasutangi enda tds´il scania kütusefiltrit.

Postitatud: 20.01.2008 18:42 01
Postitas TD
mis marki filter

Postitatud: 22.01.2008 19:33 16
Postitas Lauri_L
Ku jätta kütusefilter pikaks ajaks vahetamata,kaasneb sellega nii või teisiti mustumine. Võib juhtuda, et filterelement hakkab eritama osakesi kütuse hulka (igal filtril on oma ettenähtud aeg, mil ta peab vastu filtreeritavale keskkonnale). Kütuse mustusmist ei saa ka põhjendada sellega, et auto hakkab "pooma" või "ei saa kütust kiirendamisel kätte". Kui juba tekib väiksemgi kütuse läbivoolu takistus filtrist (erinevus ettenähtust) ei suuda plunžer täielikult täituda, plunžerkolvi tekib vaakum ning võib sattuda ka õhk. Selliseid nähtusid saab teha kindlaks põlemisrõhkude (Pz) mõõtmisega (kes seda teil mõõdab, ei tea). Põlemisrõhud muutuvad juba ennem, kui filtri mustumine hakkab auto minekule olulist mõju avaldama. Kui plunžerpaaris tekib liigne vaakum ja plunžer ei jõua oma käiguga kütust ette "imeda", siis tekib osaliselt kuivhõõrdumine ning tulemuseks on erosioon ning plunžerkolvi pindade riknemine. Sarnased ilmingud võivad tekkida ka nt vigase või kulunud kütuse etteandepumba tõttu.

Seega ärge oodake oma filtri vahetusega seni kuni autol hakkab hing kinni jääma või filtrikorpus hakkab mädanema.

Postitatud: 22.01.2008 20:25 16
Postitas Karol
Samas aga on eriti mõnus seda vahetada kuskil pimedas ja vihmaga, ülikond seljas. Ei tee paha seda siiski vähemalt 2 korda aastas vahetada. Kinni ta hakkab üldjuhul siiski nii jääma, et kõrgematel pööretel enam ei tööta. Ei saa lihtsalt kütet kätte kuid siiski tavaliselt kannatab remondikohta sõita.

Postitatud: 22.01.2008 23:03 45
Postitas TiitR
kollerimees kirjutas:Samas aga on eriti mõnus seda vahetada kuskil pimedas ja vihmaga, ülikond seljas. Ei tee paha seda siiski vähemalt 2 korda aastas vahetada. Kinni ta hakkab üldjuhul siiski nii jääma, et kõrgematel pööretel enam ei tööta. Ei saa lihtsalt kütet kätte kuid siiski tavaliselt kannatab remondikohta sõita.
Sellisel juhul on suur eelis autoomanikel, kel see filter kapoti all asub, nende ees kel see põhja all asetseb :D

Postitatud: 22.01.2008 23:07 25
Postitas Lauri_L
diislijoodik kirjutas:Kulla mees, sinu jutus olevate tingimuste täitumiseks peab filter nii umbes olema, et selles tekiks rõhulang ligi 5-7 Bar ehk ka atmosfääri suhtes kavitatsioon (-1 Bar). Aja hirmu ja õuduste jutte, kuid mis liig, see liig. Kas sinu arvates on tehases lollid, et nad määravad kogemustest lähtudes ja kalkulatsioonidele tuginede kindlalt VARUGA filtri vahetusvälbaks inspection 2?
Hirmutada polegi vaja.
Plunser on suht kiire liikuja ning kui selle täitumine on raskendatud, hakkavad probleemid. Plunser tänu oma kiirele liikumisele tõmbab ennast küttest lahti :!: (tüüpiline kolbpumba tööpõhimõte - miks me ei saa kasutada kiirepöördelisi vedelikkolbpumpasid?). Rõhulang ei teki mitte filtris vaid plunserpaaris - need on kaks erinevat asja.

Ma lihtsalt räägin, et milleni viib üks lohakus ja millega see lõppeda võib. Inimesed siin ägavad, et diiselmootor vajab liiga palju remonti ning pumbad on kehvad ning kallid remontida. Kõik saab ju alguse neist enditest, kas pole nii. Jätad filtri vahetamata, tekib vähene kulumine, auto on sõitnud 300000, siis on juba märgatav kulumine. Keskmisel eesti inimesel ongi see 300kkm sõitnud diisel ning häda ja viletsus pealekauba.

Postitatud: 22.01.2008 23:40 07
Postitas Lauri_L
Olen täitsa mõõtnud (küll tööstuslik diisel, siiski analoogne sõiduautodiislile) põlemisrõhkusid silindris võrreldes kõrgsurvepumbale etteantava kütuse rõhu muutumisega ning filtri ummistumise tingimustel. Fikseeritud on töö ebaühtlus silindris (määratav ainult põlemise lõpprõhkude diagrammiga), kuid töö visuaalselt häiritud ei olnud. Lisaks sellele on täitsa olemas pumpade plunserpaarid, mis on selle tõttu kannatada saanud (erodeerunud).
Mõõteriistadena kasutatud siis Malin ja Spizdru abivahendeid:
http://www.malin.co.uk/

Juttu on siis monokõrgsurvepumpadest, jaoturpeaga kõrgsurvepumpadest ja rida(plokk)kõrgsurvepumpadest ning nede tööst. Common-rail ning uuemate süsteemidega pole kokku puutunud.

Postitatud: 23.01.2008 00:08 12
Postitas Lauri_L
See pole plangu ja hiinamüüri võrdlemine, vaid diisli teooria. Ühesõnaga, et saaks ka inimene, kes asjaga pole ehk kokku puutunud, aru sellest, mis juhtub, kui filtrist on raskendatud kütuse liikumine edasi kõrgsurvepumbale, mis sellega kaasneda võib.

Inimene on igati leidlik olend ning võib sinna 100 imet ja rõhuandurit vahele ehitada. Sellega kaasneb ka täpselt sama palju asju, mis võivad probleemseteks muutuda, seega oleks vähemalt kasulik teha enda poolt kõik võimalik, et vältida probleeme tulevikus - muidugi igaühe enda otsustada.

Ma pole väitnud et filtrit tuleks iga paberis ettenähtud kord vahetada (ega tee seda isegi) vaid rõhun sellele, et mitte ära unustada et filter on kuskil olemas ning seda tuleks vahetada enne, kui see ennast meelde hakkab tuletama ;)

Ja auto diiselmootor töötab samamoodi nagu kõik teisedki diislid. Muutuvad nüansid, mitte tööpõhimõte.

Loodan, et kellelgi oli antud jutust kasu!

Postitatud: 23.01.2008 01:23 05
Postitas Danil523
Täna hommikul lugedes teemat- keerasin filtri välja ja alumisest punnist sai kõik ilusti välja- pesin mitu korda puhtaks - nüüd rahulikult sõidan.....See muidugi lihtsalt profülaktika...
Sai muidugi ka õhufilter vahetatud (see panin ikka uue kuna oli eriti must)

Postitatud: 23.01.2008 12:35 49
Postitas Lauri_L
[quote="diislijoodik]
Nii, et me mõtted tegelikult klapivad, va osas, mis puudutab sõiduauto mootori töörežiimi eripära ja miks mind ajab kiruma, kui siia näitena tööstusmootori tood, mis võib töötada pidevalt täiskoormusel.[/quote]

Loggiz klapivad... selle järelduseni võib minna otse või ringiga - antud juhul ringiga :D

Tööstusliku diisli all mõtlesin laevadiisleid ning paadidiisleid (töötavad vägagi muutuvatel koormustel) ning ka teatud mudeleid Caterpillari ning MAN toodangust, mida kasutatakse diiselelektrilistes seadmetes (suht püsivad koormused) ning ka eriotstarbelistes rasketehnikamasinates ning veomasinates (jällegi muutuvad koormused).

Pole ennast mõtet kiruma ajada :lol: usun, et sellised vestlused-teemaarendused on siin täitsa kasulikud, vähemalt saan ise küll targemaks.

peace :D

Re: kütusefiltri vahetamine

Postitatud: 14.02.2013 17:19 32
Postitas JaanusJ
Kysiks kui filter vahetada kas peab ennem uue filtri tagasi keeramist selle diisliga täitma? Või siiski mitte?

Re: kütusefiltri vahetamine

Postitatud: 15.02.2013 09:56 52
Postitas Donald
Mõistlik oleks jah, on lihtsam käima saada.

Re: kütusefiltri vahetamine

Postitatud: 15.02.2013 18:12 45
Postitas avicii
Oleneb. E39 530d küll ei vaja. Filter külge, süüde sisse. Ja elektriline pump teeb ise töö (sh ka õhu väljutamise).

Re: kütusefiltri vahetamine

Postitatud: 15.02.2013 20:40 43
Postitas JaanusJ
Eks homme katsetan aga kuna tegu tdsiga siis panen siiski diislit sisse. Aga kas seda paljaga käega ka on võimalik lahti keerata?

Re: kütusefiltri vahetamine

Postitatud: 15.02.2013 20:45 45
Postitas Donald
Aga millega siis veel? Minu oma tuli kätega keerates lahti ja uus läks samamoodi asemele ka.

Re: kütusefiltri vahetamine

Postitatud: 16.02.2013 00:56 42
Postitas Riivo
tds-i filter on soovitav täis kallata ilusti....mina lasen mootori soojaks enne, vahetan filtri ja kui käivitan siis annan pedalit vähe aega tugevalt kuni õhumull läbi käib (külmalt ei saa ju tallata)...

Re: kütusefiltri vahetamine

Postitatud: 21.02.2013 21:01 53
Postitas Kalev
Ja vana filtri sisu ei ole ka mõistlik uude filtrisse kallata, nagu keegi siin foorumis mingi aeg soovitas. ;)

Re: kütusefiltri vahetamine

Postitatud: 20.01.2014 14:50 47
Postitas punamargus
Mina vahetasin täna oma Bmw 330d 150kw kütusefiltrit, millel see põhja all, kui töö tehtud, siis ei läinud käima käiasin autot vääääga kaua, aga ei midagi, siis lugesin, et mõistlik täita filter, aga kas kellelgi kogemust, et saab ka teist moodi selle pilli käima, ilma, et see püsti tõsta ja filter täita, sest seal all pole kõigeparem toimetada.
Ettetänades.