1. leht 1-st

Postitatud: 31.01.2008 22:30 14
Postitas Henrik88
Nii mootorivahetusega on probleemne. Ei ole Tartu Arkis inimest kes ütleks et seda teha saab. nende vastus oli kindel ei. kuigi see ei ole õige , aga nendega vaielda .

mis puudutab hinda siis see on täitsa ärukas arvestades mis tehtud on. Mis puutub tüüpilisse E30 omaniku siis sellel on lootusetul läbiaetud sara (millest on mul kahju). ja tema eluvaated on hoopis teised.

Samas ei näita millise autoga sa sõidad mitte midagi. On neid kelle jaoks ei ole auto staatusesümbol ja on neid kes ostavad võimalikult uue auto ja on nii rotid et ei jõua teda hooldadagi. Elu on selline ja selle teemal rohkem sõna ei võta. Huvilistel palun ikka ühendust võtta. Igas asjas saame kokkuleppele.

Postitatud: 12.03.2008 11:58 53
Postitas Raul_A
Henrik88 kirjutas:Nii mootorivahetusega on probleemne. Ei ole Tartu Arkis inimest kes ütleks et seda teha saab. nende vastus oli kindel ei. kuigi see ei ole õige , aga nendega vaielda .

mis puudutab hinda siis see on täitsa ärukas arvestades mis tehtud on. Mis puutub tüüpilisse E30 omaniku siis sellel on lootusetul läbiaetud sara (millest on mul kahju). ja tema eluvaated on hoopis teised.

Samas ei näita millise autoga sa sõidad mitte midagi. On neid kelle jaoks ei ole auto staatusesümbol ja on neid kes ostavad võimalikult uue auto ja on nii rotid et ei jõua teda hooldadagi. Elu on selline ja selle teemal rohkem sõna ei võta. Huvilistel palun ikka ühendust võtta. Igas asjas saame kokkuleppele.
sry OT:

numbrite järgi peaks uus mootor piiridesse mahtuma küll. Tomstah tahab enda 318 8_kW -> 325 141+ kW ametlikuks saada. ei tea kas muidugi asi tal läbi läheb. autol muidugi absoluutselt kõik ümber tehtud vastavaks.

p.s. kui tahan kindlalt 100 tuhhi ringis bemmi cabriot, siis ostan kindlasti e30 mitte e36.

Postitatud: 12.03.2008 12:02 06
Postitas arnie
Oot, saan ma õigesti aru, et auto ei ole selle mootoriga arvel?
(krt, oli täitsa huvi aga mootorivahetust ei tahaks küll ettevõtma hakata)

Postitatud: 12.03.2008 22:42 05
Postitas InguPingu
See mootor vist ikka ei mahu piiridese, selepärast ei lubatagi arvele võtta. E30 on (M20) 125kw 2.5 aga e36 on (M50) 141kw 2.5. Oleks olnud M20 2.5 siis poleks ARK-is probleeme. Et see M50 arvele saada, pead avalduse esitama (kuhu ööldakse ARK-s) et soovid ümerehitada. Kui see rahuldatakse siis peaks ka arvele saama. Nii sain mina aru, kui käisin endale infot hankimas.

Postitatud: 13.03.2008 20:26 59
Postitas Henrik88
öö S14 oled midagi kuulnud ???
147 kw on suurim mootor mis E30 le tehasest on paigalatud. Igaljuhul võtsin asja käsile ja ajan asjad joonde ARKiga. kui muudmoodi ei saa siis kasvõi Tallinna kaudu.

Postitatud: 13.03.2008 21:09 12
Postitas Andres
Muud moodi ei saagi Tartu ARK'ga asju ajada, kui ainult läbi Tallinna! Et parem alusta kohe Tallinnaga.

Postitatud: 13.03.2008 21:58 40
Postitas InguPingu
Henrik88 kirjutas:öö S14 oled midagi kuulnud ???
147 kw on suurim mootor mis E30 le tehasest on paigalatud. Igaljuhul võtsin asja käsile ja ajan asjad joonde ARKiga. kui muudmoodi ei saa siis kasvõi Tallinna kaudu.



Egas ARK-s kilovate taga ei aeta, vaatavad katalogist, ja kui mooto tähis ei ole selele kerele ettenähtud siis ei saa nii lihtsalt. Sama hästi võiks E34 peale panna M70 moto ja aluseks tuua S38 võimsam version. Aga tegelt sooviks head ja et saaksid paberid korda, võiksid ka teistele pärast rääkida kuida asjad korda saavad aetud :).

Postitatud: 13.03.2008 22:36 58
Postitas M2ki
Saab täiesti vabalt arvele.

3 liitrit ja 151,2kw on max, kui m3 ka arvestada siis max töömaht väiksem aga max võimsus suurem, ja vist oli selline asi ka, et kui on näiteks 316 siis tuleb ka veermik vastavusse viia 325g'a. Kasutaja meph on e36 peal selle kadalipu mäletamist mööda läbikäind, vast oskab paremini kommenteerida.

7) mootor peab vastama võimsuselt, pöördemomendilt, pöörete arvult, töömahult ja massilt valmistaja poolt sellele sõidukile ette nähtule. Erandina, kui valmistaja ei ole ette näinud erinevate mootorimudelite paigaldamist, on lubatud sõidukile ümberehituse korras paigaldada mootor, mille võimsuse erinevus ei ületa 30%, töömahu erinevus 20% ja massi erinevus 10% valmistaja poolt ette nähtust;
https://www.riigiteataja.ee/ert/act.jsp?id=12896328

Postitatud: 13.03.2008 23:29 42
Postitas Kaido S
Uurisin kunagi asja, aga olen tänaseks suuresti unustanud - pean märkmed üles otsima. Põhimõtteliselt olete õigel teel, kuid ARK lähtub ümberehituse puhul konkreetsest autost, mitte mudeliperekonnast. Kui on 1.8, siis selle auto töömahule liidate lubatud protsendid otsa ja näete, millise paja võib asendajaks valida. Hendrikul on võimalus mootorit legaliseerida olemas (kuigi mälu järgi läks kaaluga hapraks), kuid Tomstahhil mitte eriti...

Postitatud: 14.03.2008 08:50 08
Postitas Aaro
Aga miks mitte ARK-ile õelda, et sõbrad mul on see mootor seal hoopis M50B20 :D Sellel on 110kw ja ei tohiks mingit kõhimist olla. Usun, et visuaalselt nad vahet ka ei tee, kui just õiget kahe liitrist kõrvale ei aeta.

Postitatud: 14.03.2008 15:10 50
Postitas InguPingu
M2ki kirjutas:Saab täiesti vabalt arvele.

3 liitrit ja 151,2kw on max, kui m3 ka arvestada siis max töömaht väiksem aga max võimsus suurem, ja vist oli selline asi ka, et kui on näiteks 316 siis tuleb ka veermik vastavusse viia 325g'a. Kasutaja meph on e36 peal selle kadalipu mäletamist mööda läbikäind, vast oskab paremini kommenteerida.

7) mootor peab vastama võimsuselt, pöördemomendilt, pöörete arvult, töömahult ja massilt valmistaja poolt sellele sõidukile ette nähtule. Erandina, kui valmistaja ei ole ette näinud erinevate mootorimudelite paigaldamist, on lubatud sõidukile ümberehituse korras paigaldada mootor, mille võimsuse erinevus ei ületa 30%, töömahu erinevus 20% ja massi erinevus 10% valmistaja poolt ette nähtust;
https://www.riigiteataja.ee/ert/act.jsp?id=12896328




Kas E30-l on ainult 1 motori mudel? :shock: või saan midagi valesti aru? :)

Postitatud: 14.03.2008 15:22 17
Postitas Indrek I
Väike näide, alar on saanud 325i kerele 3.5 ametlikult peale, see eeldab et kere peab olema 325i ( http://www.streetrace.org/foorum/viewto ... b3b930c44a )

Tehasest on ju välja voolanud ka 333i, arkist vastati mulle et alpinad ja muud sellised ei loe

316,318,320 pole midagi nagu teha, tahad midagi suurmat peale panna peaks olema 325e, 325i

Postitatud: 14.03.2008 16:13 43
Postitas M2ki
No valmistaja poolt on ju sellele kerele tehasest ette nähtud 1.6-2.5L, kui veermik vastuvusse viia 325 ei tohiks mingeid probleeme vast tulla.

Postitatud: 14.03.2008 16:26 59
Postitas cobra
väga loll lisamine, aga kas mitte vahemik ei peaks olema 1.6-2.7l ? samas 325e (eta) mootor ju 2.7 liitrine :)

Postitatud: 14.03.2008 19:18 07
Postitas Jaanus_P
Kaido S kirjutas: Kui on 1.8, siis selle auto töömahule liidate lubatud protsendid otsa ja näete, millise paja võib asendajaks valida. Hendrikul on võimalus mootorit legaliseerida olemas (kuigi mälu järgi läks kaaluga hapraks), kuid Tomstahhil mitte eriti...
jooksutamine. Kõigepealt lähen regan enda 1,8 ära 2,0 siis 2,5 ja siis 2,5 24V? ühesõnaga teen seaduslikult 3 regamist siis on kõik õige?

Postitatud: 14.03.2008 20:22 49
Postitas Raul_A
teoreetiliselt on kõik õige. mõtlesin isegi samamoodi. samas tekib küsimus, kas mingit märget ei jää algsest margist/mootorist? mingit ajalugu kusagil ei peeta?

Postitatud: 14.03.2008 20:28 48
Postitas Aaro
Algsest margist jääb ikka nimetus ju. Kui oli 316 siis jääb ka 2,5 mootoriga 316-eks ainult mootori mahtu muudetakse.

Postitatud: 14.03.2008 20:56 24
Postitas Henrik88
M2ki kirjutas:No valmistaja poolt on ju sellele kerele tehasest ette nähtud 1.6-2.5L, kui veermik vastuvusse viia 325 ei tohiks mingeid probleeme vast tulla.
Kõige parem on see , kabriol on juba tehasest E30 325 sillad all. Jämedad püstakud , 4x ketaspidur jne ehk identsed 325ga.
Ütleme nii et järgmisest nädalast võtan asja käsile , kui muudmoodi ei saa siis hakkab riigi teatajas näpuga järge ajama ja ametnike õpetama.

Postitatud: 14.03.2008 21:21 02
Postitas ArgoE
vaata, et liialt ei õppeta muidu solvuvad ja jama majas endal läbi kogetud :(

Postitatud: 14.03.2008 21:26 41
Postitas InguPingu
Hiljuti käisin Viljandi ARK-s uurimas kas E34 89a 2.5 (R6) võib 5.0 (V12) paigaldada ametlikult e. kas ma saan selle arvele pärast. Tehnoülevaataja võtis sahtlist katalogi välja ja uuris asja, siis ta ütles ei kuni (mis selle kerele tehasest paigaldatud on) võib panna ja asjaajamine käib läbi nende, kui tahan juba muud panna siis pean esitama avalduse ER Autoregistrikeskuse Tehnikaosakonale, et soovin autot ümberehitada ja paigaldada sinna võimsam mootor vahele. Ja paigaldatav mootor peab olema legaalsel teel saadud :).

Postitatud: 15.03.2008 14:22 02
Postitas Indrek I
Henrik88 kirjutas:
M2ki kirjutas:No valmistaja poolt on ju sellele kerele tehasest ette nähtud 1.6-2.5L, kui veermik vastuvusse viia 325 ei tohiks mingeid probleeme vast tulla.
Kõige parem on see , kabriol on juba tehasest E30 325 sillad all. Jämedad püstakud , 4x ketaspidur jne ehk identsed 325ga.
Ütleme nii et järgmisest nädalast võtan asja käsile , kui muudmoodi ei saa siis hakkab riigi teatajas näpuga järge ajama ja ametnike õpetama.
Anna siis ka oma asjadekäigust meilegi teada.

Postitatud: 08.05.2008 22:19 49
Postitas Reintz
Aga mis siis saab, kui ostad just enda auto margile toodetud kompressori komplekti ning selle kapoti alla monteerid - on ka siis võimalik see legaalselt vormistada?

Postitatud: 08.05.2008 23:15 37
Postitas M2ki
5) omavoliline mootori toite- ja heitgaaside süsteemi muutmine ja ümberehitamine on keelatud, sh ülelaadeseadmete lisamine või ärajätmine

Link riigiteatajasse on eespool.

Postitatud: 08.05.2008 23:44 39
Postitas erikred
ja rõhk sõnal omavoliline. Teoreetiliselt ARK'iga eelneval kooskõlastust omades ei tohiks probleemi tekkida. Asjaga kaasas käiva paberimajanduse ja asjaajamise peale ei taha tegelikult mõledagi teades millised põmmpead seal pukis on. Aga kõik on võimalik.

terv
erich