E30 316 maanteel 10L ? Teema Lukku!

Üldised arutelud ning näpunäited
Vasta
Sören
Huviline
Postitusi: 18
Liitunud: 27.02.2008 18:03 40
Asukoht: Tallinn

E30 316 maanteel 10L ? Teema Lukku!

Postitus Postitas Sören »

Tahaks küsida, et kas see ongi normaalne kütuse kulu maanteel? või on midagi korrast ära, ehk keegi oskab nõu anda. Samas linnas on väga öko pill 6-7L sajale.
Ise kahtlustan et lambda andur on läbi!?
Viimati muutis Sören, 23.03.2008 11:51 35, muudetud 1 kord kokku.
Kasutaja avatar
Ingmar
Huviline
Postitusi: 589
Liitunud: 10.02.2005 12:46 17
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Ingmar »

1,6 on linnamootor, st isegi ülekanded on sellised, et maanteel on pöörded suhteliselt kõrged võrreldes näiteks 1,8 või R6 mootoritega.
Ka mina olen kunagi sama küsimuse küsinud, sest maanteel neljakesi sajaga sõites oli kütusekulu 9 - 10 l/100 km.
Linnas võttis samas neljakesi 8 - 9.
Üks põhjustest võib ilmselt olla ka asjaolu, et mootor jääb sellise kaalu ja kiiruse juures natuke lahjaks, samas võib ka midagi tehnilise poole pealt korrast ära olla.
Viimati muutis Ingmar, 22.03.2008 12:31 39, muudetud 4 korda kokku.
Kasutaja avatar
Cert85
Huviline
Postitusi: 2274
Liitunud: 28.03.2007 17:52 36
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Postitus Postitas Cert85 »

Eeldada võib, et see pole normaalne, kui Sa just maanteel ei sõida mingi 3da käiguga ning sõidu kiirus pole 200km/h. Kui kiirus jääb sinna 90km/h lähedale ning linnas ikkagi vähem, siis võiks eeldada, et miski ära. Saaks aru, kui need numbrid oleks vastupidi, et siis linnas 10 ja maanteel see 6-7l 100km.
E36 325i 92; E32 730iA 91(läinud) | E34 525tdsA 95 (läinud)
E46 330Ci 01 (läinud) Ei tasu kõike mu juttu uskuda!
Kasutaja avatar
Ingmar
Huviline
Postitusi: 589
Liitunud: 10.02.2005 12:46 17
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Ingmar »

1,6 mootori puhul E30-e kere peal on pöörded maanteel kõrgemad kui linnas muideks.
Vähemalt on see nii minu autol.
Kasutaja avatar
Cert85
Huviline
Postitusi: 2274
Liitunud: 28.03.2007 17:52 36
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Postitus Postitas Cert85 »

Oleneb täiesti sõidustiilist. Võin sõita linnas, et käiku vahetan 4000rpm ja samas ei kurda ka masin, kui teen seda 1500 pöörde juures. Maanteel ma samas ei saa vähemaga üldjuhul hakkama, kui sinna 2500 pööret " 90km/h 5. käik (oli vast nii).

Aga ei usu nüüd, et see ikka normaalne. Mui 3.0 saab ka normaalse liiklemise juures maanteel seal 8l 100km. Muidugi on ka tehnoloogia vahe juba, aga ikka ei taha uskuda. Kuigi ma pole ju kindel sellest.

Aga teema algataja võiks ka natukese täpsustada. Mis mootor. Kas on ka vahe, kui alustad/liikled juba sooja/külma mootoriga. Esineb veel mingeid anomaaliaid. Beensiini haisu pole. Masinal katalüsaator (korras?). Sest see, et ühe lause korral siin mingi Prognoos panna, on ju suurim oletus.

mootor M10 või M40? Eeldan 316 (mitte 316i), et siis M10?
Kuigi realoem annab 316i`le ka veel M10 mootorit.
E36 325i 92; E32 730iA 91(läinud) | E34 525tdsA 95 (läinud)
E46 330Ci 01 (läinud) Ei tasu kõike mu juttu uskuda!
Sören
Huviline
Postitusi: 18
Liitunud: 27.02.2008 18:03 40
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Sören »

mootor on 1,6 bensiin. aasta on 93. bensu haisu sisse ei aja. vahe ikka on kas külma mootoriga sõita või soojaga, nagu igal normaalsel autol. aga siiski jep, ma leian et mootor on liiga hõbluke maanteel, kui veel 4 inimest peal on. keretüüp on veel touring ka nii et vbl ongi see normaalne. Linnas pole viga, õnneks elan linnas, aga praegu sõitsin teise eesti nurka ja hämming oli suur kui vaatasin suured silmad peas, kui nägin et nii palju kütet võtab.
Kasutaja avatar
Kalev
Huviline
Postitusi: 1666
Liitunud: 10.09.2005 21:37 46
Asukoht: Viljandimaa

Postitus Postitas Kalev »

Mootor sul siis M40 hüdrotõukuritega ja rihmaga, sama mis pandi algusaastate E36 legi.

Oli endal sama mootoriga E30 sedaan, keskmine kulu oli kuskil 8,5, aga laba andsin ka kõvasti(100-140 oli tavaline), rehvid 215/50 R15, autos oli ka pea alati 4 inimest. 100ga sõites oli justkui 2900 rpm 1.8 neil ülekande vahet ka polnud minumeelest.

Selle ökonomeetri järgi vaatad kulu?
F11
Sören
Huviline
Postitusi: 18
Liitunud: 27.02.2008 18:03 40
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Sören »

Jah selle järgi vaatan kulu. no mul on 110ga sõites mingi 3000 pööret tahokal. a noh kui ikka gaasi vaja vajutada siis on kütuse kulu seal kandis, aga kui tahan uimas kala stiilis sõita siis ehk jah saan selle kulu mingi 8L peale. Tundubki et see kütusekulu on normaalne....
Kasutaja avatar
Ingmar
Huviline
Postitusi: 589
Liitunud: 10.02.2005 12:46 17
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Ingmar »

Sören kirjutas:Jah selle järgi vaatan kulu. no mul on 110ga sõites mingi 3000 pööret tahokal. a noh kui ikka gaasi vaja vajutada siis on kütuse kulu seal kandis, aga kui tahan uimas kala stiilis sõita siis ehk jah saan selle kulu mingi 8L peale. Tundubki et see kütusekulu on normaalne....
Raske jalaga juhid saavad ökoautodest imestamapanevaid kütusekulu numbreid.
Siit soovitus valida sõidustiilile sobiv mootor.
Kütusekulu oleneb kõige rohkem sõidustiilist ehk siis juhist.
E38 kere peal annab 2,8-ga imet teha, st sõita võib-olla isegi 12 sajale linnas.
Kui aga raske jalaga juht oled, võib sinu "täiesti tavalise" sõidustiiliga sõites saada näiteks 17 l. sajale, teine inimene 730-ga aga sama kütusekulu.
Ma usun, et sealt tulebki jutt, et ära osta E38 kere peal 3,0-i, sest 4,0 võtab vähem jne.
Tegelikult ökosõitu tehes võtab vähem ikkagi 3,0.
Ühesõnaga, kusagil (tahhomeetril) on see piir, kus lahjem (selle kere jaoks vb liiga lahja) mootor hakkab rohkem rüüpama kui võimsam sama kere peal olev mootor.
http://foorum.bmw-club.ee/viewtopic.php ... highlight=
http://foorum.bmw-club.ee/viewtopic.php ... sc&start=0
http://foorum.bmw-club.ee/viewtopic.php ... sc&start=0

Siiski 1,8 pöörded maanteel on madalamad kui 1,6-l.
Viimati muutis Ingmar, 23.03.2008 19:56 04, muudetud 1 kord kokku.
Sören
Huviline
Postitusi: 18
Liitunud: 27.02.2008 18:03 40
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Sören »

selge pilt. Aitähh nõuannete eest!
jackpuuk
Huviline
Postitusi: 300
Liitunud: 27.02.2007 00:00 08

Postitus Postitas jackpuuk »

Pole see normaalne, mul oli vanamehel sama pill ja tema sai tankimismeetodil mingi 8 sajale ja ta sõidab kohati äkilisemalt, kui mina, ehkki pole ise kah kerge jalaga! Muidugi, kui sõita näidu järgi, siis võid petta saada küll. Tal oli küll suht heas seisukorras aparaat ja maksis kõvasti üle turuhinna kah! Pane paak täis silmini ja sõida mingi 100-200 versta, loomulikult löö tripmeeter nulli. Endale sobival momendil tangi uuesti ja paaki mahtunud liitrid jaga kilomeetritega, siis korruta vastus sajaga, saad õige kulu kätte. Mul tuleb riisiraketiga praegu linnasõit(tavaliselt külma mootoriga, lühikesed otsad 8,5 sajale) Maantee 450 km kiirteed pidevalt mingi 120 ja Stocki vahel sada versta keskmine 6,25 sajale.
3 takti: imeb, surub ja kohe läheb!
Vasta