1. leht 1-st

M50 mootor puterdab ja ei taha pöördeid üles võtta

Postitatud: 27.03.2008 16:06 20
Postitas serq
Vabandan kohe ära, kui varem on midagi selle kohta siin kajastatud. Kasutasin otsingut taolisel teemal, leidsin paar tükki aga ühtegi arvestatavat vastust sealt ei saanud.

Probleem siis nimelt selline, et külma mootoriga läheb auto ilusti käima ja töötab väga ilusti (hüdrotõukurid või klapid klõbisevad küll, aga see ei mõjuta mootor tööd) ja nii saab sõita no kusagil 15 minutit, kuni mootor läheb soojaks ja siis hakkab puterdama. Täpsemalt siis pöörded langevad ja mootor tahab nagu välja surra, pöörded hüplevad seal 100-500 kandis ja mootor sureb umbes 10-30 sekundi pärast välja ka. Et siis gaasi andes tavaliselt mingit kasu pole, mõnikord sureb kohe välja kui gaasiga hakkad jamama, teinekord puterdab ja siis järsku lööb jälle pöörded üles ning kui sõitma hakkad siis on 2 võimalust, kas hakkab jälle puterdama või siis sõidab mõnda aega. Kui välja sureb, siis käima läheb aga hakkab kohe samamoodi puterdama. Tavaliselt peab mingi 5-10 korda käivitama, siis saab jälle 100-1000 meetrit sõita.
Kõige huvitavam on see, et seda auto juba teinud ligi 4 kuud. Ja midagi otseselt pole muutunud sellest ajast saati kui see hakkas pihta. Olen käinud korduvalt diagnostikas, vahetasin küünlad ära, öeldi et lambda on korras, õhulugeja pidavat kaa nagu korras olema, lõdvik on korras, ühtegi auku pole, õhku ei tohiks kusagilt vahelt peale saada. Ja ei leita viga. Ei saa aru, milles on probleem. See on ka huvitav, et vahepeal auto töötas suht ilusti nädal aega, sai tartus käidud ja puha. Ja muidu on ka, et stabiilselt sõites töötab, pidurdad hoo maha ja hakkad kiirendama siis hakkab puterdama.
Viimasel ajal on veel selline asi, et kui sõidad stabiilse gaasiga ja gaasipedaali ei liiguta, siis auto korraks nagu ei annaks bensu peale, ökonomiser näitab 0 ja siis hakkab jälle andma ja siis jälle samamoodi nii.

Autoks siis 520, 91 aasta. Mootor M50.

Ise mõtlesin, et äkki bensupump aga samas on see ebaloogiline, et ta külma mootoriga töötab tiptop. Külmast peast ei ole mitte kordagi seda jama olnud.
Igasugune abi teretulnud.

Postitatud: 27.03.2008 18:12 17
Postitas raimo_r
Kontrolli kütusesurvet töötava ja "puterdava" mootoriga.

Postitatud: 27.03.2008 18:15 38
Postitas serq
Saan ma seda ise kuidagi kontrollida või peab seda tegema teeninduses/diagnostikas?
Ma väga hästi ise ei tunne kogu seda auto kremplit :D

Postitatud: 27.03.2008 21:59 42
Postitas roland22
küünla augud äkki niisked. enda omal olid siis jamas sama moodi.

Postitatud: 28.03.2008 21:16 55
Postitas truumu
Olen käinud korduvalt diagnostikas
Kus?

Postitatud: 28.03.2008 23:26 09
Postitas raimo_r
serq kirjutas:Saan ma seda ise kuidagi kontrollida või peab seda tegema teeninduses/diagnostikas?
Ma väga hästi ise ei tunne kogu seda auto kremplit :D
Manomeeter tagasivoolule kolmikuga vahele näiteks. Samas soovitaks ka truumu juures diagnostis ära käia.

Postitatud: 04.04.2008 19:03 30
Postitas serq
sai nüüd käidud truumu juures diagnostikas. väntvõlli andur surnud. vahetan ära ja siis soovitati veel korra kontrolli minna. mingeid muid veateateid viskas ka seal ette aga võibolla oli see tingitud sellest, et see andur piixus omadega. tänud igatahes hea soovituse eest. korralik koht on.

Postitatud: 13.04.2008 15:03 38
Postitas serq
Ühesõnaga väntvõlli andur vahetatud, midagi ei muutunud. Arvuti näitas, et lambda ka surnud, hakati uurima, tuli välja, et lambda ikkagi korras, lihtsalt oli täis tahmanud, kuna õhulugeja pees. Sai siis ajutiselt üks töötab õhulugeja peale pandud. Auto töötas tund aega korralikult, siis suri täpselt samamoodi ära. Proovisin töötava auto peale õhulugejat ja aju, mitte midagi ei muutunud. Auto nüüd diagnostikas tagasi ja esmaspäeval hakatakse põhjalikku kontrolli tegema. Arvuti igatahes enam ühtegi veateadet ette ei viska. Aga igakord kui mootor jamama hakkab siis kaob arvutiga ühendus ära, igatahes võib-olla on viga kusagil juhtmestikus.

Postitatud: 14.04.2008 21:55 39
Postitas serq
sain täna auto kätte ja arvati, et süütepoolid on piixus omadega. Igatahes proovisin teiste poolidega ja vähemalt 15 minutit töötas auto küll ilusti, ka sooja mootoriga. loodetavasti siis asi nendes. vahetan ära ja eks näis, mis paari päeva jooksul saab.

Postitatud: 17.04.2008 21:30 14
Postitas Genne
serq kirjutas:Ühesõnaga väntvõlli andur vahetatud, midagi ei muutunud. Arvuti näitas, et lambda ka surnud, hakati uurima, tuli välja, et lambda ikkagi korras, lihtsalt oli täis tahmanud, kuna õhulugeja pees. Sai siis ajutiselt üks töötab õhulugeja peale pandud. Auto töötas tund aega korralikult, siis suri täpselt samamoodi ära. Proovisin töötava auto peale õhulugejat ja aju, mitte midagi ei muutunud. Auto nüüd diagnostikas tagasi ja esmaspäeval hakatakse põhjalikku kontrolli tegema. Arvuti igatahes enam ühtegi veateadet ette ei viska. Aga igakord kui mootor jamama hakkab siis kaob arvutiga ühendus ära, igatahes võib-olla on viga kusagil juhtmestikus.
kas ei tundu, et Diagnostikute juures käimine on selline õnne teema :? Arvamise teema rohkem või...
Hakkan ka arvama :D :D :D

Postitatud: 17.04.2008 21:31 32
Postitas Genne
Ja arvan, et küsin raha ka selle eest. :P

Ärge nüüd peksma hakake... :!:

Postitatud: 18.04.2008 13:48 15
Postitas serq
Viga leitud, süütepoolid olid läbi, õigemini bemmi originaal poolid hakkasid soojast peast lollusi tegema, vahetasin Boschi omade vastu ja auto töötab nüüd ilusti. Igatahes soovitan Truumu diagnostikat, need vead mida arvuti näitas said ilusti kõrvaldatud ja ka need vead, mida arvuti ei näidanud enam said leitud ja kõrvaldatud. Teenindus oli hea ja noh 10 punkti.

Postitatud: 18.04.2008 13:50 28
Postitas serq
Ja lisaks kõigele veel on odav, kui nüüd võrrelda muuda diagnostikatega :)

Postitatud: 19.04.2008 14:08 19
Postitas jackpuuk
Genne kirjutas:Ja arvan, et küsin raha ka selle eest. :P

Ärge nüüd peksma hakake... :!:
Genne, saad küll ihu peale, loe siit foorumist teiste inimeste kogemusi, Truumu pole kah hiromant, aga ta teeb KÕIK selleks, et tema poole pöördunud inimene abi saaks.

Postitatud: 19.04.2008 18:11 31
Postitas Genne
:D :D
Seda ma arvasin! Aga see selleks. Kui keegi teine oleks konkreetse autoga 6 aastat :shock: :shock: (esimene vea diagnoosimise proov 2002 aastal Tartu UM-is) viga taga ajanud, siis vahest mõistaks mind. Aga eks ma lähe Truumu juurde nüüd pihustitega...
täitsa OT jutt sai!!! :(