m30b34 mootori teemalised küsimused....

Üldised arutelud ning näpunäited
Vasta
jeff01
Huviline
Postitusi: 71
Liitunud: 21.03.2004 16:33 01
Asukoht: Tartu

m30b34 mootori teemalised küsimused....

Postitus Postitas jeff01 »

Hetkel maadlen plokikaanega.
Olen teda põgusalt vaadanud ja arvan et peab veed 2 võlli kätte saama, millel need nookurid vms peal liiguvad aga kuidas vabastada nood pingest? kas pean nende otsas olevad reguleerimisrullid vabastama vms?

Kui palju võib veel plokikaant maha võtta, kui kasutada 155kw plokis 160kw kolbe, ilma et klapid kolbe puudutaks ?
Mis saab üldse surveastmeks kui midagi maha ei võta? midagi 9 ja 10 vahel? kui seda teaks saaks arvutada palju vaja lihvida.

Mis juhtub kui plokikaant näiteks 1mm maha võtta klapiajastusega? See jääb hilisemaks? Ei oska välja arvutada, et mitu kraadi se nuka asetust muudab :oops:

Ettetänades
Viimati muutis jeff01, 02.06.2008 13:28 45, muudetud 1 kord kokku.
BMW E30 335i
Kasutaja avatar
redline
Huviline
Postitusi: 2181
Liitunud: 08.02.2006 19:04 31
Asukoht: Võru/Tartu
Kontakt:

Postitus Postitas redline »

Võllid tulevad siis välja kui plokikaase mootori küljest lahti lased ja poldid välja võtad. Kokku on neli võlli.
jeff01
Huviline
Postitusi: 71
Liitunud: 21.03.2004 16:33 01
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas jeff01 »

Mootor on mul tegelikult täiesti pulkadeks, seega pole ta enam ammu kere peal aga kaan oli veel koos (Kuni lõunani) Tahtsin lihtsalt teada et kuidas teda laiali võetakse kuna siis oleks teda ilmselt lihtsam ka kokku panna...
Laiali sain ma ta lihtsalt. Keerasin need rguleerimisrattad lahti, mis pinges olid ja koputasin võllid välja. variant oleks ka nukka keerata ja järjest mingeid asju klappide vahele panna kuni nad kõik lahti on ja enam nukale pinget ei avalda aga seda peab ehk kokku pannes eksperimenteerima :roll:

Tekkisid uued küsimused:

Kui palju peab klapp loksuma, et oleks juhtpukside vahetus aeg?

Kuipalju lühendab mootori või plokikaane eluiga see, kui eemaldada kanalitesse ulatuvad juhtpukside otsad :roll:

Väljalaske kanali juhtpuks ja ilmselt puksi taga keeriste vältimiseks kasvatud saar, mida tahaks eemaldada :roll:
Pilt

Sisselaske klapi juhtpuks ja "MÄGI"
Pilt mõlemad puksid samal pildil: [img]htt ... .JPG[/img]
BMW E30 335i
Kasutaja avatar
mart154
Huviline
Postitusi: 614
Liitunud: 27.12.2005 10:42 22
Asukoht: Tallinn, Tel 55 620 699

Postitus Postitas mart154 »

seda "mäge" ei tohi täielikult ära võtta. see just takistab keeriste tekkimist.

BMW mootori portimise infot on eestis piisavalt. sa ei pea seda foorumist otsima :D mine räägi otse inimestega.

edit: juhtpuksid võid niikuinii vahetada. kulunud on nad niikuinii. sa ehitad performance mootorit. seda ei ehitata mingil juhul prügikastiosadest!!!
jeff01
Huviline
Postitusi: 71
Liitunud: 21.03.2004 16:33 01
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas jeff01 »

No se mägi on tõesti keeriste tekkimise vältimiseks aga keeriseid püüab tekitada seal just juhtpuksi kanalisse ulatuv osa, mis on plaanis sealt eemaldada :roll: Uute puksidega on selline kahtlane teema, et kunagi tellisin oma porschele mingid noname puksid, mille mõõt klappis aga asi loksus pärast täpselt samamoodi. Teise korraga õnnestus, kui sai landcruiseri puksid tellitud (muidu sama mõõduga aga vahe oli vägagi tuntav)

Otse pole kellegagi saanud rääkida, kuna ei tunne iskiklikult kedagi, kes mulle nõu oskaks anda ja suurem osa "tegijaid" ei ela mitte lõuna osariikides.

Viisin kaane astro motosse, kus klapipesad ja klapid üle lõigatakse. (järgmise nädala lõpuks ilmselt)
On keegi pannud 155kw ploki sisse 160kw kolbe ja siis veel lisaks kaant lihvinud surveastme tõstmise eesmärgil ? Kui palju kannatab lihvida? et surveaste 11 kanti saada peaks vist umbes 1,2mm lihvima aga ei julge, kuna kuulnud seni vaid 1mm jagu maha võtmisest :roll: Oleks pidanud ühe kolvi ja plastiliini või millegagi järgi proovima aga ei teinud seda :(

On kellelgi m30b34 manuali?
BMW E30 335i
MuiduMees
Huviline
Postitusi: 1444
Liitunud: 13.01.2006 19:11 29
Asukoht: tartu-jõgeva

Postitus Postitas MuiduMees »

osta mult üks selline kaas ära katsetamiseks odavalt :)
praegu üks üle, mida 1 mm lihvitud ja 0,8mm vist tahab veel.
2000 a. 320d, e46
jeff01
Huviline
Postitusi: 71
Liitunud: 21.03.2004 16:33 01
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas jeff01 »

MuiduMees kirjutas:osta mult üks selline kaas ära katsetamiseks odavalt :)
praegu üks üle, mida 1 mm lihvitud ja 0,8mm vist tahab veel.
Mis seal ikka nii väga katsetada kui kuupäev aina läheneb :D
kardan et 1,8 mm maha võtta on owerkill ja käivad klapid kolbidega kokku, kuna mul plaanis kõrgema surveastme kolbe kasutada (10:1)
Homme kuulen kas nood kolvid ka mu plokki sobivad.
BMW E30 335i
jeff01
Huviline
Postitusi: 71
Liitunud: 21.03.2004 16:33 01
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas jeff01 »

Seis selline, et plokk on koos aga kaan on must eemal ja seda ei saa näha hetkel.... Kardan praegu kohutavalt kolbide/klappide kohtumist või kolbide kaande käimist :?
On keegi pannud 155kw mootorisse 160kw mootori kolbe :roll:
nimelt on kolvid ainsad asjad, mis vanast mootorist alles jäid ja muu on 155kw se oma (kaan/plokk/vänt/kepsud/kast)
Praegu on plokk koos ja kolvid käivad plokist veidikene välja (Ka servad mitte kõrgendus) aga kaanel pole kolvi suurust õõnsust ja loodan hetkel tihendi peale :?
Huvitab kui kaugele klapid jäävad ja kas võib veel kaant lihvida või ei :|
Oskab keegi aidata?
160kw mootori surveaste on 10,8:1 mitte 10:1 nagu ma seni teadnud olen?
BMW E30 335i
jeff01
Huviline
Postitusi: 71
Liitunud: 21.03.2004 16:33 01
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas jeff01 »

Suur kaanetöö seljataga, kaan peal, mootor töötab, miskit pähe ei käinud ;)
Nüüd tekkis küsimus, kuidas pean ühendama salongiradika kui plokikaane tagant enam veevõttu pole, st et nagu e34lja mootoritel ikka on sinna kaan ette pandud :roll:

Veevärk siis hetkel selline, et radikas on ühendatud kahe jämedama lõdvikuga (termostaadi korpuse juurde nagu ette nähtud)
Siis on 1 päris peenike voolik veepaagist radikasse, mis radikat täis hoiab.
ja siis on 1 keskmist mõõtu kolme otsaga toru mis ühendab veepaaki, termostaadi korpust ja ühte salongiradika otsa....
Teises salongiradika otsas on pime ees hetkel ja kuna ühtegi üleliigset auku pole siis tekkiski küsimus kuhu to soendusradika teine ots viia :roll:

Oskab keegi ehk aidata ja annab nõu kuida need asjad e34ljal käivad. :roll:
BMW E30 335i
Kasutaja avatar
redline
Huviline
Postitusi: 2181
Liitunud: 08.02.2006 19:04 31
Asukoht: Võru/Tartu
Kontakt:

Postitus Postitas redline »

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=35

Need otsad kus on nr8 juures peaksid minema soojendusradikasse, nii on e34 peal ta ja minu e28 peal :)
jeff01
Huviline
Postitusi: 71
Liitunud: 21.03.2004 16:33 01
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas jeff01 »

Suur aitähh, sealt sain segust.... Mul küll pole sellist radika lõdvikut aga nüüd vähemalt tean kust selle veevõtu pean tegema.
BMW E30 335i
jeff01
Huviline
Postitusi: 71
Liitunud: 21.03.2004 16:33 01
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas jeff01 »

Nüüd oleks mul teadjamate abi vaja mootori alumise osa kallal kuna läks vähe "katki" (muutsin ka teema pealkirja ära, kuna ei tahtnud uut solgiteemat teha)

Mis vahe on 155 ja 160kw mootori õlipumpadel, kettidel ja pingutussüsteemidel?
On mul õigus kui ma ütlen et pumbad, hammasrattad ja ketid on samad. 160kw variandil ripendab niisama lõdva kett mida ei saa pingutada ja 155kwsel on plasttallaga ketipinguti?

On seda pingutit sinna vaja? ei tahaks panna mootorisse detaile mida tegelikult vaja pole ja mis võivad mootori lõhkuda.

Nimelt purunes se pinguti, tükid sõitsid ketti pidi üles mootoriketi pingutisse, mille nad purustasid, kett läks lõdvaks ja nukk astus ime kombel varasemaks :S klapid pähe ja meeletu tirin sees. Panin oma arust nuka taas paika ja tirin jäi samaks :? (kontrollin veel vändal oleva hammasratta kiilu üle) eelmisel korral panin kah nii ju kokku ja sõitis ja käis. Võtsin nüüd taas lahti ja klapid on servadest haljad, ja kolvid nüüd süvenditega :lol: klapid sirged ja peavad :?
BMW E30 335i
jeff01
Huviline
Postitusi: 71
Liitunud: 21.03.2004 16:33 01
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas jeff01 »

:roll:
BMW E30 335i
Kasutaja avatar
Cardo
Huviline
Postitusi: 4224
Liitunud: 27.12.2002 00:08 12
Asukoht: Jüri

Postitus Postitas Cardo »

Kui võimalik, siis pinguti on alati kasuks.
Ei saanud sinu küsimusest täpsemalt aru mida vaja teada, aga kui koht pinguti jaoks olemas, siis osta uus asemele.

Kui ikka miskit tiriseb, siis oled sa kindel, et klapid sirged on, nende mõõtmiseks vastav abivahend, las parem vaatab mõni motorist asjad üle.
E28:2,0, E28:2,5, E28:3,0; F21
jeff01
Huviline
Postitusi: 71
Liitunud: 21.03.2004 16:33 01
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas jeff01 »

kuna seni külastatud poed ei saa mulle õlipumba keti pingutit tellida, siis tahangi teada, et kas ilma pingutita mootorivariandil on kõik muu samamoodi (Sama kett ja ketiratas jne) st et võin selle osa ka välja jätta.... Sai 2 ette juhtuvat põlemiskambrit ära kontrollitud ja klapid peavad (Kuna mootor käis tirisedes ja ise seisma jätsin siis ilmselt said kõik klapid samapalju pihta nagu se ka kolbidelt paistab) ilmselt lahti kaant võtma ei pea aga kontrollin siiski veelkord kõik 6 põlemiskambrit ja nende pidamise üle.
BMW E30 335i
jeff01
Huviline
Postitusi: 71
Liitunud: 21.03.2004 16:33 01
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas jeff01 »

Nonii, kett ja ketiratas väljas ja selgus see, et e34lja mootori ja e28 mootori õlipumba keti majanduse erinevused on suht suured....
e28 plokil pole õlipumba keti pingutile kohta
e28 ja e34 keredelt pärit mootorite õlipumba ketid on erineva pikkusega ja erinev on ka hammasratta suurus õlipumba küljes.
Segadus nüüd selline, et kumb hammasratas on kumma mootori oma :S niipalju ilmselt tean et pikem kett käib suurema hammasrattaga kokku kuna lühemat peale ei venita suurele rattale. Mõlemad variandid lötendavad ilma pingutita samapalju minu arust...
BMW E30 335i
jeff01
Huviline
Postitusi: 71
Liitunud: 21.03.2004 16:33 01
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas jeff01 »

Mootoril on külmast peast õlisurve kehv, mis võib seda põhjustada?
Külmalt käivitades on mootoris plagin ja 10-15 sekundit põleb õlisurve tuli enne kui lõpuks kustub. Esimeses õlifiltris oli ka metallipuru mida magnet ei võta (ise lootsin et se on kaane portimisest kanalitesse jäänud alumiinium aga kaant sai siiski suruõhuga puhastatud....mis variante veel on? )

saaled on uued
Õlipump on vana, õlipumba kett ja ketiratas on uued
õli on uus aga tavaline (10 w 40 sissesõiduks)
Õlisurve andur on uus 0,35 barine
BMW E30 335i
Kasutaja avatar
darklight
Huviline
Postitusi: 1427
Liitunud: 08.07.2007 23:27 55

Postitus Postitas darklight »

www.bmwe34.net/ lehel mida enam üleval ei paista olema, oli kunagi selle probleemi kohta räägitud, et võib sellest tulla, et see õlifiltri kopsik valgub tühjaks
jeff01
Huviline
Postitusi: 71
Liitunud: 21.03.2004 16:33 01
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas jeff01 »

darklight kirjutas:www.bmwe34.net/ lehel mida enam üleval ei paista olema, oli kunagi selle probleemi kohta räägitud, et võib sellest tulla, et see õlifiltri kopsik valgub tühjaks
ja see valgubki tühjaks, kas seal sees peaks mingi klapp olema? tehasest tulles nad ilmselt niimoodi ei tee :roll:
Järgmise nädala jooksul panen auto taas käima ja installin ka mehhaanilise manomeetri,siis peaks selge olema et kas tegelikkuses on surve kah kehv või puudub see vaid külmalt käivitades
BMW E30 335i
Kasutaja avatar
darklight
Huviline
Postitusi: 1427
Liitunud: 08.07.2007 23:27 55

Postitus Postitas darklight »

jeff01 kirjutas:
darklight kirjutas:www.bmwe34.net/ lehel mida enam üleval ei paista olema, oli kunagi selle probleemi kohta räägitud, et võib sellest tulla, et see õlifiltri kopsik valgub tühjaks
ja see valgubki tühjaks, kas seal sees peaks mingi klapp olema? tehasest tulles nad ilmselt niimoodi ei tee :roll:
mingi klapp vms seal vist käima/töötama peaks jah.
Õnnestus see ennemainitud artikkel kah kätte saada veel:
http://web.archive.org/web/200511221136 ... nister.htm
korda saad siis anna teada, huvitaks ennastki
Kasutaja avatar
valuvelg
Huviline
Postitusi: 427
Liitunud: 17.05.2005 23:25 07
Peamine sõiduk: E23
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas valuvelg »

kas nookurite vardad panid samamoodi tagasi? igal vardal on oma koht, seal jooksevad õlikanalid!
http://www.bmwclassic.ee/" onclick="window.open(this.href);return false; 745ia turbo-81 ja 83.. R23 ja R12
http://unic-moto.ee/" onclick="window.open(this.href);return false;
Vasta