1. leht 1-st

Heitgaaside tase

Postitatud: 01.07.2008 19:29 52
Postitas imm
Tere juhtus selline asi et sai täna käidud ülevaatus punktis ning seal heitgaaside testimisel oli katastroof sellises punktis nagu oli kütuse põlemisel tekkivad jäägid(tähiseks lehel oli CH) ,näit oli 2 korda lubatust kõrgem. Äkki keegi oskaks aidata kust viga otsida? ses suhtes ülevaatuse läbiviia üttles et
seda võib tekitada nii mitu asja et ta ei julge midagi soovitada:S
autoks E36 320 -94a

Ette tänades!

Postitatud: 01.07.2008 19:35 55
Postitas AARE540
Katid näiteks- mis seisus sul need on?

Postitatud: 01.07.2008 19:41 06
Postitas imm
auke katis ei ole, summuti iseenesest korras poleks muidu ülevaatusele läindki kui kuskilt oleks läbilast vmt.... aga ei tea kuidas täpselt määrata kati seisukorda.... välimuse poolelt vaadata siis ei ole hullu!

Postitatud: 01.07.2008 22:02 57
Postitas Karol
CH viitab üldiselt õli põlemisele mootoris. Põhjustada võivad üldjuhul klapisääre tihendid ja kulunud kolvigrupp või veel õlirõngad. Kui summutis oleks augud siis oleks hapniku (O) tase liiga kõrge. Võimalik, et seda põhjustab ka liiga rikas segu ja põlemine on silindrites osaline. Sellisel juhul on kütuse kulust märgata, et see on suur.

Re: ülevaatusel.

Postitatud: 01.07.2008 22:45 49
Postitas OnYks
imm kirjutas:Tere juhtus selline asi et sai täna käidud ülevaatus punktis ning seal heitgaaside testimisel oli katastroof sellises punktis nagu oli kütuse põlemisel tekkivad jäägid(tähiseks lehel oli CH) ,näit oli 2 korda lubatust kõrgem. Äkki keegi oskaks aidata kust viga otsida? ses suhtes ülevaatuse läbiviia üttles et
seda võib tekitada nii mitu asja et ta ei julge midagi soovitada:S
autoks E36 320 -94a

Ette tänades!
Ma mäletan, kui ma eelmine aasta käisin:)

Co ja CH olid lubatust ikka kordi suurem...Ma ei mäleta, aga numbrid oli 6,5 ja 8,5, ei mäleta, mis mis oli.

Siis vaataja soovitas säreverre minna ning järgmisel päeval oli korras auto, ülevaatuselt läbi ja asja. Ei kujuta ette ka, mis seal tehti aga hästi tehti.

Soovitan ka säreverre helistada ning aeg kinni panna, saad 100% korda.

Postitatud: 02.07.2008 08:24 58
Postitas Meelis
Minule ei ütle sõna särevere küll midagi. Aadress või telefoninumber oleks vast abivajajale parem variant.


Lamda andur ei või seotud olla sellega?

Postitatud: 02.07.2008 09:22 56
Postitas chulo
Üldjuhul viitab see kõrge HC kulunud mootorile. Võid pääseda ainult kütuse etteande reguleerimisega, aga ära väga selle peale lootma jää.
Katt on mõeldud HC, CO ja NOX gaaside sidumiseks. Katis ilmselt viga ei ole, kuna siis oleks kõikide nende eelmainitud gaaside sisaldus heitgaasides suur. Pigem lambda... kui seegi.
Mine diagnosti! Niisama võibki oletama jääda. Meil siin foorumis küll pädevaid kaaskannatajaid, kes töö ära teevad.

Postitatud: 02.07.2008 11:52 02
Postitas Mini
Ka külma mootoriga, õigemini mitte veel töösooja katalüsaatoriga ülevaatusele minek võib põhjustada kõrgemat HC näitu testimisel.

Kas teiste gaasidega polnud probleeme?

Postitatud: 02.07.2008 13:56 26
Postitas MSW
Käisin ka ülevaatusel ja kukkusin pmst sama asja pärast läbi. Nädala pärast diagnostis sai CH uuesti mõõdetud ja kõik oli ideaalne. Minul oli asi siis lihtsalt selles, et kat ei olnud piisavalt kuumaks aetud (vahe eelmiste näitudega oli ~10x!) Ülevaatuspunkt oli 20km kaugusel ja selle ajaga kat töösoojaks ei saanud...diagnosti sõitsin 35km ja pidevalt aeglustades-kiirendades ;) Eks oma osa mängis ka see, et vahetult enne ülevaatust auto seisis mingi 10 minti....oleks pidanud seal ka vist tuuritama.

Postitatud: 02.07.2008 14:51 56
Postitas tramtram
MSW kirjutas:Käisin ka ülevaatusel ja kukkusin pmst sama asja pärast läbi. Nädala pärast diagnostis sai CH uuesti mõõdetud ja kõik oli ideaalne. Minul oli asi siis lihtsalt selles, et kat ei olnud piisavalt kuumaks aetud (vahe eelmiste näitudega oli ~10x!) Ülevaatuspunkt oli 20km kaugusel ja selle ajaga kat töösoojaks ei saanud...diagnosti sõitsin 35km ja pidevalt aeglustades-kiirendades ;) Eks oma osa mängis ka see, et vahetult enne ülevaatust auto seisis mingi 10 minti....oleks pidanud seal ka vist tuuritama.
Mul oli täpselt samuti ja siiani ei suuda kuidagi ennast uskuma sundida, et korras auto nii käituma peab (seda öeldi mulle UM'is). M52 2.0

Postitatud: 02.07.2008 16:08 15
Postitas vaikeboa
Huvitav mis aparaadiga need ülevaatajad seda HC, CO ja NOX-d mõõdavad?Minu kodu lähedal ülevaatuspunktis ei ole ka just kõige uuem tehnika.Sellist jama ma küll pole kuulnud,et ülevaatusel on HC, CO ja NOX paigast ära selle pärast,et kati temperatuur on liiga madal.Pannakse ju termomeetriline varras mootori õlivanni ehk karterisse ja see aparaat mida nemad siin kasutavad ei hakka ennem töölegi kui mootoriõli pole piisavalt soe (oli vist 80 kraadi).Ja kui see juba näitab,et miskit on korrast ära siis on ka pärast saja kilomeetri läbimist HC, CO ja NOX paigast ära.Imelik värk.Ma saadaks hea meelega need ülevaatajad teadmiste kontrolli.Või laseks neil kordusülevaatuse oma taskust maksta.
EDU!

Postitatud: 02.07.2008 17:05 20
Postitas joffe
Noh, käisin ka juuni keskel ülevaatusel ja algul ehmatasin ka ära, et gaasid paigast! Siis ta tuuritas, õnneks küll mitte meeletult, siis ikka veel natuke ja tekkisid tabloole andmed, mida ootasime. Kui kanalisse läks, ütles- nojah, sul ju 2 katti, ime pole, et nii kaua soojenesid. Muidu mul punktini sõita paar kilti, mootori temp oli küll juba normis, aga katid, tuleb välja, veel mitte! :shock:

Postitatud: 02.07.2008 21:13 43
Postitas Trionic
Ega asjata osadel viiestel-seitsmestel(suurte mootoritega) kat`id elektriküttega ole.Ikka selleks,et katalüütilise reaktsiooni tekkimiseks vajalik miinimum 300 kraadi võimalikult kiiresti saavutada.

Postitatud: 03.07.2008 19:45 44
Postitas tambets
Trionic kirjutas:Ega asjata osadel viiestel-seitsmestel(suurte mootoritega) kat`id elektriküttega ole.Ikka selleks,et katalüütilise reaktsiooni tekkimiseks vajalik miinimum 300 kraadi võimalikult kiiresti saavutada.
:D Nüüd ma tean, miks ma ema autoga läbi ei saand :D
Esimest korda käisin, võrus, seal heitgaasi näitajad paigast ära.
Siis läksin otepääle, öeldi, et seal lebomad tegelased ja seal kõik paigas (otepää vahemaa ca 40-50km, võru punktini a'la 1km)

Jälle teadmiste pagas suurenes.