1. leht 2-st

Õlikulu - kellel kui palju ja miks

Postitatud: 17.07.2008 20:40 51
Postitas vull
paneks siia need kirja? :) siis hea teistega võrrelda ja mõningaid järeldusi teha.
ehk julgustab ka õlitaset jälgima ja sellega auto seisukorra eest hoolt kandma :)
ja kui keegi omal suure kulu probleemi lahendab, siis saaks siia ühte kohta kõik kirja panna

Õlivarda kriipsude vahe = 1liiter
õli tüüp * kulu läbisõidule * auto mudel * aasta * mootor

mul endal:
Castrol 5w40 (täissünt) * ~700ml/9000+km * e36 * 1992 * 2.5i
(karterituulutusklapil oli mul veel enamus ajast tihend läbi ja see koht oli õline ka).
vahetasin õli kuna talvel külma mootoriga klõbises paar minutit ja tahtsin mahapestud soga välja lasta. poolsündi tulemused saab ~10k km pärast teada.


lisaks veel vajaliku õlikoguse kohta:
http://www.e34.de/vin/index.php

suur õlikulu võib tulla vist päevi näinud klapikambrikaane tihendist, karterituulutusklapist/selle tihendist või siis klapisääre tihenditest? miskit veel? teadjamad ehk aitavad.
(eks diagnostika selgitab täpsemalt, aga võiks üldisemalt kirja panna).

mõned postid veel, mis leidsin:
Raivo kirjutas:
diislijoodik kirjutas:Bemmi tehas lubab õlikuluks kuni 1,2l/1000km peale, seega isegi kui ta kütusele lisaks õli kütteks kasutab, pole midagi kobiseda, kui ta sinna piiri sisse jääb :mrgreen:
Lihtsalt täpsustuseks, imo oli kas 1.2-1.5L tehase lubatud norm Audi V8 mootoritele.
Bemmile meenub miskit 0.7L
Arti kirjutas:2,8 mootoril on mitmeid võimalusi kuhu see õli kaob. Esiteks vaata üle karterituulutuse vaakumklapp (UM ca. 800 EEK) ja tavaliselt on ka õlivarda toru tuulutus kinni.
Kui need asjad korda tehtud või üle vaadatud, siis võid edasi otsida. Kompressioonide mõõtmine ei teeks ka muidugi paha.
ACEA klassifikatsioonid:
http://www.eava.ee/opiobjektid/mto/auto ... sioon.html

Postitatud: 17.07.2008 20:48 40
Postitas Indrek_M
Castrol EDGE Sport 0w40 * paarsada ml ~22 tuhande jooksul (vahetusvälp ~30 tuhat) * E39 * 2001 * 530d
Enne karterituulutusklapi vahetust kulus õli umbes pool liitrit 15 tuhande peale.

Postitatud: 17.07.2008 20:51 01
Postitas leits
vahetusvälp 30 tuhat km? :shock:

Postitatud: 17.07.2008 20:55 34
Postitas Indrek_M
leits kirjutas:vahetusvälp 30 tuhat km? :shock:
3.0 diislil on jah ... 5-6 tuhat km üks roheline tuluke, 25-30 tuhat õlivahetusvälp. Annab progeda ka 15 tuhande peale, mis on mõeldud eriti karmide tingimuste jaoks.

Postitatud: 17.07.2008 21:00 18
Postitas leits
Hmm sorry for ot, aga mulle on igal pool räägitud et mitte yle 15k lasta, et õli saab mustaks jms ...

Postitatud: 17.07.2008 21:29 14
Postitas Tsetseen
Dislal ongi õli praktiliselt kohe must.

Postitatud: 17.07.2008 21:39 41
Postitas Urmet_N
20 Tuhande KM läbimisel kallan peale 0.7 liitrit peaaegu

Autoks E36 1,8i 85 KW 92.a.

Postitatud: 17.07.2008 22:25 08
Postitas TiitR
Tulin nädal tagasi just Um-st, kust teostati plaanijärgne vechicle check ja ainsaks "veaks" auto juures öeldi, et varsti tuleks natuke õli lisada, aga kuna õlivahetus niikui nii 13000km. pärast, siis juurde lisama ei hakatud. Vaatasin siis õlivarrast ja õli oli täpselt 2 kriipsu vahel :cool: , seega 17000km-ga oma 0,5L võtab ikka ära :D (seal muidugi talv ka sees).

Postitatud: 17.07.2008 22:47 28
Postitas Rain.
Tea kas mu andmetest kasu on, aga autoks E34 530 '95 V8 ning M60 mootor ja õlivahetus iga 10000km tagant - siiani neli korda õli vahetanud. Senimaani pole kordagi tulnud õli juurde valada (ptui, ptui, ptui :D) ning õlitase pole kordagi ka alla maksimumi langenud.

Autol läbisõiduks juba ~210000 midagi ning minu käes sõitnud sellest 36000.

Ahjaa õlimargiks täissünt BP Visco 5000 5W-40

Postitatud: 17.07.2008 23:16 07
Postitas aise
vahet pole mis õli * 1L 1500-2000km peale * 530i * 2001 * M54B30

Postitatud: 18.07.2008 00:07 17
Postitas erik
erik kirjutas:Jeesus, kus teil kulub õli, see peab ikka mingi jama olema.
Enda sõidustiil pole üldse rahulik aga õli kulub 10 000 km peale väga minimaalselt, maksimumi kriipsust mingi 3mm alla.
Läksin kohe ja vaatasin oma õlitaseme üle:
Pilt
Pole tõesti kordagi juurde valanud. Aga nagu pildilt näha, siis suhteliselt mustaks juba läinud.
Eilne väljavõte lugejate autost "BMW 318ti M-Sportpakett E36, 95a, Mayle"

Õli vahetan vastavalt oilservice tulukestele. ~11 000 km. tagant. Sees alati täis sünt.
Et sedamoodi siis..

Postitatud: 18.07.2008 01:54 06
Postitas TarmoV12
.. et keegi äkki kommenteeriks ikkagi, mis täpsemalt põhjustab õlikulu !?

enda autol (M73 mootor) pool välpa läbi sõidetud (mingi 7kkm vist ..) ja õli miinimumis .. samas klapikambrikaante tihendid on üsna märjad, mootori ja kasti vahelt on ka õline .. samas loiku veel alla ei jää :P
muid anomaaliaid pole täheldanud - mootor käib korralikult, tagant vikerkaarevärvilist tossu ka ei tule .. kui siis ainult põhjagaasiga :P

kasutan Castrol GTX 5w40 ..

Postitatud: 18.07.2008 02:08 16
Postitas Mikk_O
väsinud klapisääre tihendid, kulunud õlirõngad, katkised karterituulutus klapid ja õlilekked ongi asjad, mis õli võtavad. samas turbomootoritel lahkub kuigipalju ka turbo kaudu. karterituulutus klappe kõige lihtsam kontrollida töötava mootoriga. vaata, kas õlipunn tuleb pealt ära ja kas mootori pöörded muutuvad. kui muutuvad, siis arvatavasti karterituulutus klapp omadega õhtal. mul võttis katkiste klappidega ca liitri 1000km kohta

Postitatud: 18.07.2008 09:16 55
Postitas AllarH
Autoks E34 525TDS(a) 94a. ning M51 mootor.Ja õnneks Läbin 10 000km nii et õli on normis, ehk ei võta õli üldse.Aga igaks juhuks sülitaks samuti üle õla et seda probleemi ei tekiks :P

Postitatud: 18.07.2008 10:45 53
Postitas Maile
Texaco Havoline Ultra 5w40, ~2000km 1liiter e36, 12/1995, 1,8ti 103kw.
Rallitada meeldib päris palju, algus arvasin, et sellest. Siis mõtlesin, et klapisääre tihendid :roll: aga erilist tossu ta tagant välja ei viska Aga nüüd tuleb välja, et päris mitmetel siuksed diilid.
Kokkuvõttes ma usun, et mingi õli kulu on küll vana mootori puhul normaalne. Ja kui auto tahab.. las sööb.. ega mul kahju talle anda ei ole! :lol:

Postitatud: 18.07.2008 11:04 58
Postitas aise
ilma katita masinal on jah savi aga kui autol on 2 katti hinnaga 22-23k siis eriti hea meelega juurde ei kalla :) minu autol suht 100% õlirõngad, kuna sääretihendid ja karterituulutus on vahetatud, mootor väljast kuiv. madalaim kompressioon oli vist 11,5bar

Re: Õlikulu - kellel kui palju ja miks

Postitatud: 18.07.2008 11:14 10
Postitas Henri.
Mul siis:
Bardahl 5W-40 XTC 100% SYNTHETIC (täissünt.) * ~1l/2000km * e36 * 2,5i (125kw)

Õlikulu suur tõenäoliselt sellest, et enne sõitnud poolsündi peal ja kui nüüd täissünt sai pandud, siis sööb päris ahnelt. Arvestades, et selle õli liitrihind on mingi 300.- siis igakuiselt see 300.- välja käia pole just rõõmus, aga kohe-kohe ka õlivahetus tulemas ja siis mõtleb sinna midagi muud välja. Tõenäoliselt ikka Bardahli, aga suurema viskoossusastmega.

Postitatud: 18.07.2008 15:21 18
Postitas MartenL
Sügisel õli vahetades oli täpselt kahe kriipsu vahel. Nüüd 20 000 km hiljem täpselt samas kohas.

Õliks valvoline täissünt 5w30 ja mootoriks 166000km sõitnud 1.9 bensukas.

Postitatud: 18.07.2008 15:48 43
Postitas Ceed
Castrol 5W 40 * 10ml * e36 * 1993 * 1.8

Sõitnud 220000km

Postitatud: 18.07.2008 20:14 11
Postitas Margus_
Esso 10W40* 400-500ml. 10 000km peale juurde* e34 2.5 91a.

Postitatud: 18.07.2008 20:35 25
Postitas ivari
Hetkel kulus just 1,5 kuuga 1,5l õli(Castroli täissünt).
Targema inimese käest kuuldud tõenäolised põhjused:
1)Karterituulutusklapp
2)Klapisääre tihendid
3)Õli ise kuidagi oma määrdeomadused kaotanud(vahetus on ettenähtud umbes 2-3 tuhande km pärast).

Eks selle tuulutusklapi laseb ära vahetada. Kui sellega probleem ei lahene, siis tuleb lihtsalt aegajalt juurde kallata. Tihendite vahetus ca 6000+ krooni sest mul ju V8 ja odavam tuleb õli osta kui see töö ette võtta, et "ehk on viga selles." Vähemalt hetkel olen sellisel seisukohal.

Autoks 530iA M60 mootoriga, ls u. 260000km.

Postitatud: 18.07.2008 23:10 03
Postitas Jaanus_P
Ma vist olen ainuke kes valab õli juurde siis kui õli vahetab?! Seni ei ole pidanud õli kahe vahetuse jooksul juurde lisama... mägedes oli isegi tunne, et peaks vähemaks võtma :) . Tsehhis näitas gramm üle max-i. ja Eestis on kõik jälle normis (ennem reisi oli ka Eestis õlitase normis).

Postitatud: 19.07.2008 01:01 18
Postitas hansu
Mobil 5w50 (täissünt) * ~0ml/~10000+km * e34 * 1991 * 2.5i
Kas see 0 just õige on aga juurde pole küll pidanud valama ja mingit märgatavat vähenemist ka mitte.

Postitatud: 19.07.2008 20:24 53
Postitas Andres
Kasutasin Castroli täissünti 10w40, võttis 2000km peale ca 1L ära.
Vahetasin karterituulutus klapid, ning hakkasin kasutama poolsünt Motul 4100 Power 15w50 õli. Nüüd 7000km sõidetud ja natukene on maksimumist langenud :cool:

Mootor M70 (5.0 V12)

PS. Otsisin just paksemat (50+) sünteetilist õli mõistlku hinnaga ja valik langes Motul-ile. Tegu on Prantsuse tootja kvaliteet asjaga, mis on mujal euroopas väga tuntud, Eestis suht tundmatu. Toodavad ka kõiksugu racing vedelikke!

Postitatud: 19.07.2008 23:16 20
Postitas touringmeez
Kus asub karteri tuulutus,äkki keegi osutab mingi lingi kus oleks see näha.

Postitatud: 20.07.2008 01:34 28
Postitas vull
touringmeez kirjutas:Kus asub karteri tuulutus,äkki keegi osutab mingi lingi kus oleks see näha.
nr1 jupp on karterituulutusklapp:
http://bmwfans.info/original/E34/tou/52 ... l-11_1284/
john185 kirjutas:20 Tuhande KM läbimisel kallan peale 0.7 liitrit peaaegu

Autoks E36 1,8i 85 KW 92.a.
vahest ikka vahetad ka? :)

vahetusvälp vist on selline siis?:
0w40 - 25000-30000km
5w40 - 15000 km
10w40 - 10000 km

Postitatud: 20.07.2008 11:02 42
Postitas Trionic
TarmoV12 kirjutas:.. et keegi äkki kommenteeriks ikkagi, mis täpsemalt põhjustab õlikulu !?

enda autol (M73 mootor) pool välpa läbi sõidetud (mingi 7kkm vist ..) ja õli miinimumis .. samas klapikambrikaante tihendid on üsna märjad, mootori ja kasti vahelt on ka õline .. samas loiku veel alla ei jää :P
muid anomaaliaid pole täheldanud - mootor käib korralikult, tagant vikerkaarevärvilist tossu ka ei tule .. kui siis ainult põhjagaasiga :P

kasutan Castrol GTX 5w40 ..
Sinu(minu ka)mootoril peale klapisäärte ja mittetoimiva karterituulutuse erilisi kulukohti pole.

E-31. 5,4(M-73 mootor).Oli sees 5W40 Castrol TXT. Kulu oli ka pikima välbaga,mida proovisin-19000 km. minimaalne,ehk siis olematu.
Nüüd sõidan Motul 15W50 õliga,mis peaks veelgi paremini sees püsima.
Marginaalse õlikulu eelduseks on KORRAS mootor.

Postitatud: 20.07.2008 18:19 49
Postitas TarmoV12
Trionic kirjutas:Sinu(minu ka)mootoril peale klapisäärte ja mittetoimiva karterituulutuse erilisi kulukohti pole
karterituulutusklapid said mõlemal poolel tutikate vastu vahetatud mingi pool aastat tagasi .. nendes ei tohiks vast probleem olla :roll:

Re: Õlikulu - kellel kui palju ja miks

Postitatud: 21.07.2008 15:29 58
Postitas erikred
Õlivarda kriipsude vahe = 1,5 liitrit(täpsustuseks, minu mootoril)

Castrol Edge 0w40 (täissünt) * ~200ml/vahetusvälbale * e34 * 1996 * 2.5 TDS

See oli pm talvine kulu, kui selle aasta talve üldse talveks lugeda, praegu pole veel viitsinud kapoti alla vaadata peale vahetust kas ta üldse ongi kriipsuni täis.

terv
erich

Postitatud: 22.07.2008 07:37 30
Postitas Trionic
Õlivarda kriipsude vahe on seni ikka 1 liiter olnud :shock: .