1. leht 1-st

ASC

Postitatud: 20.10.2004 17:33 19
Postitas nuki
Mis moodi töötab ASC tehnilise poole pealt vaadatuna ?

Postitatud: 20.10.2004 21:19 51
Postitas Eerik_K
Ees ja Tagarattal on kiirusandurid
ASC võrdleb eimeste ja tagumiste ratasete pöörlemise erinevust ja kui erinevus ületab kindla protsendi sekkub ASC hakkates pooma mootorit. Mida suurem pöörlemise kiiruse vahe seda kõvemini poob.
NB! Tagarattas ei tohi kunagi olla väiksem esimesest kuna tagumine ratas pöörleb suurema kiirusega kui esimene ja sellest saab arvuti aru kui tagarataste kaapimine toimuks. Esimesed rattad võivad väiksem olla kuid mitte eriti siis hakkab streikima Tempomaat. Ei hoia kiirust lülitab üsna kohe ennast välja.
Vaikimisi ASC on kõikidel sees autod käivitades ja väljalülitamine käib käsitsi

Postitatud: 20.10.2004 21:29 13
Postitas Viljar
Ahaa nüüd siis saan ma aru miks 725 TDSA-l on rattakoobastes msikid karbid, just eile istusime garaazis ja mõtlesime milleks need.
Noo näed inimene õpib elu lõpuni.

Postitatud: 21.10.2004 00:10 16
Postitas priitv8
Viljar_V kirjutas:Ahaa nüüd siis saan ma aru miks 725 TDSA-l on rattakoobastes msikid karbid, just eile istusime garaazis ja mõtlesime milleks need.
Noo näed inimene õpib elu lõpuni.
Vaevalt, et need ASC pärast seal on. ASC tegelt on põhimõtteliselt äraspidi töötav ABS ja reeglina ka ABS-ga kokku ehitatud. Viimane päris ASC oli vist E34 535i-l. Alates 1990-st on juba ASC+T ja E38-st alates vist isegi standardvarustuses ja lisana sai tellida DSC. Selle jaoks võivad küll kiirendusandurid olla.
Kui Sa suudaksid selle karbi pealt BMW varuosakoodi maha lugeda, saaks muidugi täpselt teada, millega tegu.

Postitatud: 21.10.2004 01:48 04
Postitas nuki
Ma vaatasin selle ASC kohta www.bmw.ee leheküljelt tehnilisest leksikonist ja seal pildil oli näha et libeds kohas kus üks tagumine ratas hakkab libisema seda pidurdatakse, seda tehakse siis piduritega? Kas selles seisneb siis mootori poomine ? Mulle tunduks loogiline kui näiteks mootori jõudu tõmmatakse elektrooniliselt alla aga siis ju ei saa seda ühte ratast eraldi aeglustada. Kui piduritega pidurdatakse siis see ju suht koormav piduritele :roll:

Postitatud: 21.10.2004 09:12 00
Postitas Eerik_K
Ei ASC puhul ikka elektrooniliselt pootakse mootorit.
DSC jms edasi arendatud süsteemid on targemad need kannavad erinevalt üle jõumomenti sõltuvalt millise tee katte peal on ratas sellega saavautatakse stabiliseeriva toime.... + mootori poomine ja rataste pidurdamine ühesõnaga mida kaasaegsem süsteem seda rohkem keemiat

Postitatud: 21.10.2004 10:32 57
Postitas Anti
Eerik_K kirjutas:Ei ASC puhul ikka elektrooniliselt pootakse mootorit.
DSC jms edasi arendatud süsteemid on targemad need kannavad erinevalt üle jõumomenti sõltuvalt millise tee katte peal on ratas sellega saavautatakse stabiliseeriva toime.... + mootori poomine ja rataste pidurdamine ühesõnaga mida kaasaegsem süsteem seda rohkem keemiat
ASC+T puhul toimib asi siiski nii, et kuni kiiruseni 40 km/h pidurdatakse libisevat ratast ratta enda piduriga ja kiirustel üle 40 km/h siis vähendatakse mootori võimsust. Idee peaks olema selles, et väiksematel kiirustel veojõukontroll toimib siis ka nö diffrilukuna, pidurdades just seda ratast, mis läbi libiseb, mitte mõlemaid korraga ja sellega juhtides siis rohkem jõudu pidavale rattale.

Postitatud: 21.10.2004 19:55 45
Postitas andresv
Eerik_K kirjutas: Vaikimisi ASC on kõikidel sees autod käivitades ja väljalülitamine käib käsitsi
kui armatuuris see kolmnurgaga hüüumärk põleb, kas siis see ASC on välja lülitatud või sees?

Postitatud: 21.10.2004 23:00 13
Postitas Raivo
andresv kirjutas:
Eerik_K kirjutas: Vaikimisi ASC on kõikidel sees autod käivitades ja väljalülitamine käib käsitsi
kui armatuuris see kolmnurgaga hüüumärk põleb, kas siis see ASC on välja lülitatud või sees?
Kui stabiilselt põleb, siis on väljas.
Kui aga vilgub aeg-ajalt, siis järelikult rakendub parasjagu. Seda peaks ka tunda olema.

Postitatud: 22.10.2004 12:04 11
Postitas Tauri
kusjuures tänavasõidul ei tunne seda rakendamist suurt midagi (suvel)- pigem näed armatuurilt, et midagi toimus (muidugi kui sa eraldi ketsi ei ürita anda) aga talvel tunned seda kohe täie rauaga ja asi toimib- vahest lumes kinni istudes on selline tunne, et nii nüüd labida järgi aga läheb natsa aega ja kaevabki ennast välja :D

Postitatud: 21.12.2004 17:30 38
Postitas pudruc00l
rumal küsimus, aga kas e30'l ka mingi traction control kunagi olemas on olnud/võimalik panna ?

Postitatud: 21.12.2004 17:32 23
Postitas meph
ASC+T'd küll ise paigaldama ei soovita hakata :) Kui üldse selline asi antud mudelile olemaski oli. Pangi peale E36'le vähemalt ainult tehases.

Postitatud: 21.12.2004 23:04 16
Postitas Tauri
:roll: kusjuures mõni ärksam tegelane ASC võib isegi peale kompunnida (muidugi mis selle hind võiks olla)- nimelt ASC töötab ju kuni 40 km/h ABS-i pealt, uuem DSC juhtimine hakkab kohe ajust- või on liialt utoopiline?

Postitatud: 21.12.2004 23:07 22
Postitas meph
Sisselaskekollektor vist isegi erinev M50'l millel ASC peal... midagi sellist mulle UM'ist seletati 1kord.. kuigi täie kõrvaga sellel hetkel ei kuulanud...

Postitatud: 22.12.2004 11:59 01
Postitas priitv8
Tauri kirjutas::roll: kusjuures mõni ärksam tegelane ASC võib isegi peale kompunnida (muidugi mis selle hind võiks olla)- nimelt ASC töötab ju kuni 40 km/h ABS-i pealt, uuem DSC juhtimine hakkab kohe ajust- või on liialt utoopiline?
Nii ASC kui DSC on tegelikult ABS-i ajusse ehitatud.

Postitatud: 23.12.2004 10:19 43
Postitas pudruc00l
auto ise on 91.sept e30 .18i cabrio ( etk väidab VIN'i järgi vähemalt nii )

nagu ma aru saand olen, on viimastel e30'tel ja esimestel e36'tel nii mõndagi ühist .. kas ka aju(de) poolest ?

Postitatud: 23.12.2004 14:00 27
Postitas meph
4 pütised mootorid olid tõesti samad E36'l alguses... aga kas aju ka täpselt sama on, seda ei tea.

Postitatud: 18.02.2005 00:14 34
Postitas nuki
Jäin täistuisand teele lumme kinni, proovisin küll nii ja naa, kuid ei midagi. Oli juba plaan minna labidat ei tea kuhu otsima kuid siis tuli mõte ,et prooviks nii kui ASC on välja lülitatud :idea: , peale mõnda aega pusimist olin väljas kuigi enne tundus asi lootusetu :)

Postitatud: 18.02.2005 08:17 41
Postitas Tauri
:D eks see ole nii ikka, et vahest aitab ainult toores jõud- ka korra samalaadne kogemus ;)

Postitatud: 18.02.2005 11:10 33
Postitas wirx
üldiselt lumehanges võib heaga DSC välja lülitada, 8 juhul 10-st saab lihtsamalt sedasi välja.
Minuteada DSC(mis vähemalt 750-l on) pidurdab rattaid. Ringrajal sõites DSC sisse lülitatuna ja pidureid väga vähe kasutades olid peale sõitu pidurid väga väga kuumad+vahetevahel kurvides oli näha mõne ratta juurest, mida pidurdati kummi suitsu(samas ilma DSC-ta sõites seda polnud näha)

siin on pikalt laialt seletatud sellest http://www.bmwworld.com/technology/dsc.htm