1. leht 1-st

K: Plokikaanetihendi vahetusel uute poltide vajadus?

Postitatud: 21.10.2004 13:09 13
Postitas Aivar
Selline küsimus, ühest töökojast öeldi mulle et kui uuesti plokikaant kinni keerata (tihendi vahetus vms puhul), siis on ette nähtud tingimata uute poltide kasutamine. Et siis pidada olla mingi ametlik ettenähtud tehnoloogia.

Palju selles jutus tõtt võis olla?

Ise millegipärast arvan, et kruvin südamerahuga samade poltidega kanne kinni, kui oma tööd niikaugele saan. ;)

Postitatud: 21.10.2004 13:19 19
Postitas Silwer
Vanematel mootoritel kasutati korduvkasutusega polte, uuematel on nad ettenähtud vaid ühekordseks kasutamiseks.

Postitatud: 21.10.2004 13:34 47
Postitas Viljar
Noo muidugi võib panna vanad poldid, aga kui mõne pooleks keerad, siis on ju jama kui palju.
Aga muidugi kui vanad paned, siis kindlasti tuleb vanad umbes pool cm lühemaks teha, et sa neid põhja kinni ei keeraks.

Postitatud: 21.10.2004 15:49 03
Postitas group
Kindluse mõttes igal juhul on targem ära vahetada maksavad umbes 240 eeku kmpl.Tihendi pakendi peal oli see isegi kirjas.

Postitatud: 21.10.2004 16:23 21
Postitas Aivar
Ei hakka riskima jah. Panen uued poldid.

Postitatud: 21.10.2004 16:30 17
Postitas lambikonn
kas m30 mootori puhul võib vanad panna? ja kas pean siis lühemaks tegema? kaan on lihvitud. ja kui vanad panna kas siis ikka sama tugevalt kinni keerata kui ettenähtud võ tugevamini?

Postitatud: 21.10.2004 16:35 09
Postitas Eerik_K
Kuskil mul see jutt kõrva taha jäänud et kuuskant poldid kus kuuskant pesa neid peab kindlasti vahetama aga tavalised poldid võib ka teistkorda kasutada...
Minu masinal kasutati vanu polte, seal ei olnud kuuskant pesaga polti vaid tavaline...
Sorry kui nii see pole, lihtsalt kuulsin seda seega ei saa 100% sulatõena võtta mu juttu

Postitatud: 21.10.2004 17:00 18
Postitas Aivar
Täitsa võimalik, samas võimalusel võib ilmselt ikka kasutada uusi osi kuna kõik väsib ja võibolla sedasi saab vältida mõnda juhuslikku jama, mis võib tuju ära rikkuda. Kasvõi siis tõesti ootamatu poldi murdumine jt. variandid.

Postitatud: 21.10.2004 17:12 51
Postitas Viljar
Kui on kaan lihvitud ja plaanis vanade poltidega panna, siis igaljuhul tuleb polte lühemaks teha.
Vana polti keera kinni, et kui on ütleme, 8-ne polt siis 8 kiloga, kui 10-ne polt , siis 10 kiloga. Alguses keera poldid kergelt vastu, siis umbes 3 kiloga, edasi mingi 5 kiloga, siis lase seisab noo vähemalt pool tundi või tund, ja siis tõmba 8 kiloga (kui 8-ne polt) üle. Muidugi oleks hea vana polti mingi 1000 km pärast natu pingutada, aga ei ole just kohustuslik.
Uutel poltidel käib asi kilode ja kraadidega.

Nii vähemalt käib asi diisel mootoril, aga arvan, et ka bensukal.

Postitatud: 21.10.2004 17:41 55
Postitas lambikonn
palju üldse maha lihvitakse kui kaant lihvitakse ja kui vana polti lühemaks teha kas siis ka vastu peab sest lühemaks peab tegema vindi poolt ju?

Postitatud: 21.10.2004 18:48 50
Postitas kadakas
Arvan ,et ise ei ole vaja jalgratast leiutada.Miks peab poldid 0,5cm lühemaks tegema? Puhasta poldiaugud plokis ja käib küll.
Nüüd pingutusmomendist.Poldi diameeteri järgi küll ei arvutata momenti.
AUTODATA-2004 ütleb nii:
näiteks:E34 `95 TDS 1) 80Nm 2)lõdvenda 180* 3) 50 Nm 4) 90*
5)90* 6)25 min masin tööle 7)90*
E34 `95 2,5i 1)30-35Nm 2)90* 3)90*
E34 `95 3,0i 1)30Nm 2)80* 3)80*
Eriti huvitav on E30 2,0 320i 1986-93 (Eerik_K oli õigus)
kui on kuuskant peaga poldid siis ei pea uusi polte panema.
1)40-45Nm 2)Oota 15 min. 3)60-65Nm 4)tööle 25 min 5)25*-30*
sama mudel aga torx poldid-nõutakse uusi polte ja pingutamine käib teistmoodi 1)30Nm 2) 90* 3) 90*

Postitatud: 21.10.2004 19:20 43
Postitas Raino
kadakas kirjutas:Arvan ,et ise ei ole vaja jalgratast leiutada.Miks peab poldid 0,5cm lühemaks tegema? Puhasta poldiaugud plokis ja käib küll.
Ma arvan et Vilts ei leiuta jalgrattast vaid teeb asju ülikorralikult :D

Postitatud: 21.10.2004 21:00 30
Postitas lambikonn
mis tähendab 90* , mida see tärn seal täpsemalt tähendab?

Postitatud: 21.10.2004 21:06 48
Postitas Raino
lambikonn kirjutas:mis tähendab 90* , mida see tärn seal täpsemalt tähendab?
See on 90 kraadi ehk kraadi märk.

Postitatud: 21.10.2004 22:34 30
Postitas lambikonn
kadakas kirjutas mõnes kohas kraadi ja mõnes kohas pani * siis ma mõtlesin et äkki tähendab midagi muud.

Postitatud: 21.10.2004 23:55 02
Postitas Viljar
Milleks ma leiutan jalrattast, kui vana polti ikkagi ei keera nende andmete järgi kinni. Kui nii hakkad vana polti kinni keerama, siis on suur tõenäosus, et sa keerad poldi pooleks.
Jutt oli ikkagi vanast poldist mis on juba välja veninud ja kui sa veel kaant oled lasknud maha lihvida ja vanad poldid, siis keerad ju poldid põhja kinni ja pooleks.

Postitatud: 22.10.2004 08:55 00
Postitas kadakas
Olen nõus et poldid tuleb uued panna.Et vanad poldid pooleks läheksid seda eriti ei usu. Poldi lühemaks tegemisel ei ole küll mõtet,käid plokis
vindipulgaga augud üle ja ongi kõik.
Jalgratta all ma mõtlesin pingutusmomente-teed tehaseinstruktsiooni lahti ja selle järgi pingutad,mitte aga "viga-kogemus"meetodil.Kui silma järgi paned aitavad ka vanad poldid, sest p...sse läheb ikka

Postitatud: 22.10.2004 16:52 51
Postitas Viljar
Noo kui ei usu siis pole midagi teha, aga praktika näitab, et nii juhtub.
Oi ja tead kui mõnus seda kirumist kuulata kui on vana veninud polt põhjas kinni ja pooleks. (palju õnne selle välja võtmisel)

Postitatud: 22.10.2004 22:02 03
Postitas Riho
siis oled enamvähem õnneseen kui üksi polt pooleks ei lähe aga enamasti annavad mõned neist otsad kui sa ei keera teda tagasi samasse auku kust sa ta võtsid

Postitatud: 26.10.2004 21:14 03
Postitas Aivar
Sain plokikaanetihendi vahetatud ja samas paigaldasin varuks olnud E21-323 kaane. Tõsi jah: sisselaskekanalid on E30 323 mootoril pisut suuremad jah, aga ei häda. Korralikult soveldatud klappidega ja uute klapisääretihenditega teenib ta mind mõnda aega kindlasti. Mootor läheb innukalt põõrdesse ja jõudu on oluliselt rohkem, kuigi ka eelmine kaan oli suht heas korras.

Hetkel veel mõningased probleemid lisaõhu imbumise näol sisselaskesse, aga saab ka sellest jagu.

Polditeema on oluline küll, tasub küll asjasse ettevaatusega suhtuda.