1. leht 1-st

Postitatud: 27.10.2004 15:35 16
Postitas Aare
Silwer kirjutas:2,7 ehitamine läheb kallimaks, eriti siis, kui ise seda tööd ei tee vaid lased teha...
Tegelikkuses on kulu umbes sama - korralik M50 koos asjassepuutuvate viledega tavaliselt alla 15 000 ka ei maksa.

Vanakooli mootoreid saad selle raha eest 4 tk.

Ma ei pidanudki 2,7 tuuningut silmas, vaid lihtsalt tänavasõiduks väga heas stock konditsioonis asja. Selleks puudub vajadus neid diisli väntvõlle või sportnukkasid osta. Tänavale ajab asja ka eta alumine osa ära, v.a kolvid ja rõngad.

Tegelikult on ju vaja korralik M20B25 mootor, sinna eta vänt, sobivad kepsud ja kolvid. Kaan jääb seesaama mis on.

Kui komplektne mitte ära koinitud 2.7 kõrvale osta + hädavajalikud jupid, siis ise tehes 10-12 k on sõitev auto valmis.

Tehniliselt see midagi tohutut ei ole, viimases BMW Totalis kogu joru sees, mis pulgad osta tuleb ja kuidas neid ära tunda.

Mingise 190 hj saad kätte ka+lihtsam ehitus+võimalik palju ise teha+ suurem modimispotentsiaal.

Postitatud: 27.10.2004 15:39 21
Postitas Raivo
Aare kirjutas:
Silwer kirjutas:2,7 ehitamine läheb kallimaks, eriti siis, kui ise seda tööd ei tee vaid lased teha...

Tegelikult on ju vaja korralik M20B25 mootor, sinna eta vänt, sobivad kepsud ja kolvid. Kaan jääb seesaama mis on.

Mingise 190 hj saad kätte ka+lihtsam ehitus+võimalik palju ise teha+ suurem modimispotentsiaal.
Kas tõesti nii lihtne see ongi :shock:

See ei tohiks siis ju üle mõne tuhande üldsegi maksta?

Postitatud: 27.10.2004 15:57 06
Postitas Aare
Mina sedasi olen aru saanud.

Sellega leiba teenivad inimesed tuututaks muidugi pikalt, kui keeruline, kallis ja aeganõudev see on.

Tegelikult olla M20-l kaks eri plokki, kolm kaant ning natuke suurem arv sisemisi pulki.

6000 pöördeni kasutamiseks kärab see eta valuvänt ka - sest tegelikult on kõik M20 vändad valatud. Ainuke sobiv sepistatud vänt on diisli oma, mis sinna istub.

Kaks põhiplokki on 80 ja 84 mm silindritega. Esimene on 2,0/2,3 oma ning teine 2,5/2,7 oma. Väntvõlle peaks olema kolm -2.0, 2.3/2,5 ja 2,7
(parandage kui eksin).

Ploki kõrgus pidi olema sama, põhimõtteliselt saab puurida ka 80 mm ploki 84seks.

8000 pöörde tahtjale pidi olema valuvänt plahvatusohtlik.

Kui korralikud elulised pulgad nagu plokk, vänt, kepsud, kolvid ja kaan olemas on, on muud varuosad ju kulumaterjal.

Postitatud: 27.10.2004 17:54 56
Postitas mcvillu
Originaal mootor ikka kestab kauem :!: kui mingi ise kokkukeeratud keemia

Postitatud: 27.10.2004 22:27 47
Postitas Silwer
See kaua kestab oleneb tavaliselt surveastmest. Mida kõrgemaks selle ümberehituse ajal ajad seda vähem ka mootor vastu peab.

Seda kas ehitada 12v mootor 2,7-seks või paigaldada 24v mootor oskab vast ainsana Patric kommenteerida, kuna ta on mõlemad variandid ära proovinud. Samuti oskab ta ka tööde raskusastet ja hinda hinnata...

See, et keegi midagi arvab või, et BMW Totalis on midagi kirjutatud ei tähenda veel suurt midagi - kust sa tead mis kontekstis neid asju seal BMW Totalis mõeldud oli (näiteks see M30 õhulugeja paigalduse kohta käiv üks lause, mida isegi ei oldud põhjendatud)?

Lugesin selle artikli läbi ja midagi vapustavat või põhjapanevat ma sealt küll ei leidnud.

Ja nagu ma mäletan siis seda, et BMW valatud vändad kõrgetel pööretel vastu ei pea ei olnud seal ka kirjas - kirjas oli vaid see, et 325E vänt ei kannata selliseid pöördeid (mul ei ole seda ajakirja käepärast - muidu vaataks selle väite veelkord üle).

Postitatud: 27.10.2004 22:32 14
Postitas Silwer
Aare kirjutas: Kui komplektne mitte ära koinitud 2.7 kõrvale osta + hädavajalikud jupid
Milleks seda 2,7 osta on vaja?

Postitatud: 28.10.2004 10:58 29
Postitas Aare
Selle jutt kokku kirjutatud firmas, mis on selliseid mootoriteid kümneid kui mitte sadu teinud. Kohalikud on teinud neid kindlasti alla 10, ilma dünomata, ilma läbi puhumata jne. Paljud lihtsalt loogikada, et "lada mootoril tegi Raidam sedasi".

2.7 ostmise kohta - no raske uskuda, et et need eta väntvõllid kuskil nurgas vedelevad kuskil. Pealegi jäävad 2,5 kepsud niikuinii pikaks.

Metallurgia seisukohast on 2.0 ja 2.7 vänt valatud samamoodi. Vahe on lihtsalt selles, et 2,7 käik on nii pikk, et jõud väntvõllile on märgatavalt suuremad kui 2.5-l (suurem kolvikiirus=suurem inerts, suurem kolvikäik võrdub suurem vääne väntvõllile). Muud seletust ei leia.

Alpina ei pannud diisli võlle naljapärast. Eestis tundub aga kõik imelihtne, sõber Fedja tegi mootori valmis, ei lennanud laiali ja automaatselt on hästivarustatud autofirma (20 a võidusõitu) kogemused pulli kakk, me Eestis oleme nii targad et kole kohe.

Postitatud: 28.10.2004 11:39 40
Postitas Cardo
Aare tead milles on asi. Kui tehaksegi nii nagu sina ei soovitaks on kõigele sellele üks lihtne põhjus. Selleks , et teha nn kuulikindlat mootorit on vajadus. Ju pisikeses Eestis ei toimu iga kuu ringrajavõistlust kus masinatest pigistatakse terve tunni või kahe jooksul viimast välja. Seda juhtub aastas 1 või 2 korda mõnel miilisõidul või muul analoogsel üritusel . Juu selle vähese peavad need õrnemad detailid vastu ja kui lendabgi siis saab ju alati uue teha. Olen ma millestki valesti aru saanud ?? Sorry. $ ja eek on niivõrd erinevad.

Postitatud: 28.10.2004 11:39 59
Postitas Arvo
Aare kirjutas:
8000 pöörde tahtjale pidi olema valuvänt plahvatusohtlik.
No korduvalt 7500 pöörde juures ei plahvatanud veel midagi, tegemist siis 2,3l mootoriga. päris papist bmw kah oma väntasid ei tee.

edit:
Metallurgia seisukohast on 2.0 ja 2.7 vänt valatud samamoodi. Vahe on lihtsalt selles, et 2,7 käik on nii pikk, et jõud väntvõllile on märgatavalt suuremad kui 2.5-l (suurem kolvikiirus=suurem inerts, suurem kolvikäik võrdub suurem vääne väntvõllile). Muud seletust ei leia.
2,3 mootori vända käik on ligilähedaselt sama mis 2.7l. Usun, et eta vänt kestaks 7000p/m kenasti ja korduvalt välja, kepsusaalesid muidugi läheb :)

Postitatud: 28.10.2004 11:56 50
Postitas Aare
Arvuta sinna juurde nüüd
1. Alpina klassi 204 hp võimsusest tingitud suurem surve kolvi poolt ülalt alla, kuna täiteaste on suurem, kuna voolavus on stockist/kodukootust kõvasti suurem
2. kõrgem surveaste
3. pikema kepsukaela poolt suurem väändeõlg väntvõllile
4. suuremast kolvikiirusest tulenev suurem inerts
5. stockist erinevad süütesetingud

usun, et kõik need neli asja arvesse võttes peab 2,7 vänt kannatama vähemalt 30% suuremat koormust kui nt 2.3 oma.

Stocki vänta võib nähtavasti 9000 pööret ka väänata - asi lihtsalt selles, et stock mootoril pole selliste pööretega enam pooltki maksimumvõimsusest ja väntvõll kannatab vaid juppide inertsi, mis on kogu koormusest heal juhul pool.

Pigem hakkab 7000ga väänamisel väntvõll venima, sest valumetall on elastsem. Murdumine on rohkem sepistatud asjade teema - aga see juhtub alles üsna kaugel ning sellele ei eelne venimist.

Ainuke nõrk koht on vastus küsimusele - miks seda diisli vänta kasutati????

Te võiks selle mootoriehitajaga kokku saada - mõlemad sõitke pool päeva 7500ga mööda rinkat - vaadake, kellel ennem laiali läheb.

Postitatud: 28.10.2004 12:16 34
Postitas Arvo
Aare kirjutas:
Ainuke nõrk koht on vastus küsimusele - miks seda diisli vänta kasutati????
Kui õieti mäletan siis diisli vänt on paar kilo eta vändast kergem. Suurem tugevusvaru kah kindlasti üks põhjus. Aga usun, et samas Alpina mootoris ei juhtuks selle eta vändaga ka midagi. Mingisse kõrgepöördelisse rinkamootorisse muidugi see ei sobi.

Postitatud: 28.10.2004 14:59 13
Postitas Aare
Selle diisli vändaga ajad midagi sassi :D

Sama suuruse korral on sepistatud vänt alati raskem, sest metall on tihedam. kuna diislil on alati raskused sujuvusega, siis vastukaalud on kindlasti suuremad kui bensukal. Pakun, et Alpina treis selle diisli võlli
kõvasti kergemaks enne.

Aga Alpina mootor ei käigi üle 6500....

Postitatud: 28.10.2004 22:55 21
Postitas nuga
Teemaga võiks haakuda ka küsimus, et kas eestis on keegi teinud korraliku m20 mootori töömahuga üle 2,7 liitri?

Postitatud: 29.10.2004 10:34 30
Postitas Silwer
Tehtud on küll aga defineeri sõna "korralik"...

Postitatud: 29.10.2004 10:54 46
Postitas Aare
Suuremat saab kodusel teel ainult silindriläbimõõdu suurendamisega. Suurema auguga kaanetihend on võimalik Eestis valmistada lasta, millised kolvid sinna sisse lähevad vms - on aretuse teema.

Kõige mõistlikum variant on vast M10/M30 kolvid - eeldatavast nt 2,5/2,8 omad. 3,0 ja 1.8 on juba 89 mm silindriga.

Kolmeliitriseks pole IMHO mõtet seda venitama hakata, sest klapimõõdud on juba väiksed 2,5 silindrimõõtu arvestades. Hemi-mootoril peaks olema sisselaskeklapp 50-55% silindri läbimõõdust, aga klapinurgad sinna üle 44 suurt panna ei laskvat. Ja probleem on sellel kaanel mitte plokikaanetihendi lähedus väljastpoolt vaid klapide kokkupuutumine. Nt M30 klapinurgad on vähem teravamad ja seepärast kannatab üsna palju suurendada.

Pakun, et see suurendus ei tasu ennast ära - täiteaste väheneb., võimsust suurt juure ei saa ja momenti ei lisandu - moment sõltub rohkem kolvikäigust kui silindrimõõdust.

Lihtsam on juba M30 peale minek siis.

Esmalt selgita, kui palju silindrit puurida kannatab ja kui lähedal on kaanes veekanalid.

Postitatud: 29.10.2004 18:40 02
Postitas patrik
kogu eelkirjutatud ümmarguse jutu võtaks kokku niimoodi
200hj 2,7 valmistamine pole mingi probleem(STENDIS JÄRGI KONTROLLITUD :!: ) kusjuures pead pole vaja peaaegu üldse puutuda. sellest edasi tuleb hakata pritset vahetama.
see on siin juba nii läbijahvatatud teema et rohkem ei viitsi seda kommenteerida

Postitatud: 30.10.2004 20:58 03
Postitas Aare
patrik kirjutas:kogu eelkirjutatud ümmarguse jutu võtaks kokku niimoodi
200hj 2,7 valmistamine pole mingi probleem(STENDIS JÄRGI KONTROLLITUD :!: ) kusjuures pead pole vaja peaaegu üldse puutuda. sellest edasi tuleb hakata pritset vahetama.
see on siin juba nii läbijahvatatud teema et rohkem ei viitsi seda kommenteerida
Siis peab vist tõdema, et Alpinas ja Hartges püstilollid tööl on, et nad 204 hj nimel nii palju vaeva nägid. Aga eks maarjamaa mehed on ennegi maailma üllatanud ;)

Postitatud: 31.10.2004 03:41 41
Postitas Silwer
Ma arvan, et asi pigem selles, et Alpina ja Hartge pidid igasugu normatiividele (näiteks. heitgaasid) kah vastama...

Postitatud: 31.10.2004 08:43 12
Postitas patrik
ma olen hartge 325pead laual näinud
pole see nii salateadus miski

Postitatud: 18.10.2007 23:29 30
Postitas Dreamon
Tere,olen kuulnud et tehakse sellist pulli et 2.7 130kw mootorile topiti 2.0 92 kw kaan peale ja kokku oli umbes tulnud 150kw ????

Kas see on ka tõsi,surve aste peaks selle käigus tõusma ja põlemiskamber teistsugune,kas sealt tuleb siis selline võimsuse kasv?

Keegi oli teinud sellist asja.Mingeid kompotte tehakse nende 2.7 metega
see kaan pidi sinna 1:1 istuma,kuna endal on üks korralik 2,0 95kw kaan ja üks 2.7 130kw plokk ka saadavusel,ja veel üks korralik 2.5 plokk ka veel 125kw, mis kompoti siit kokku annaks ehtitada kas midagi vägevat saaks kokku,Olen uurinud niipalju et siin 2,7 sobib 2.5 sisu jne :evil:

Kõik nõuanded oodatud!

Postitatud: 18.10.2007 23:50 58
Postitas Silwer
uhh... :lol:

Postitatud: 21.10.2007 00:05 41
Postitas Dreamon
:D kas keegi oskab selle koht amidagi tarka öelda :D

Postitatud: 21.10.2007 00:07 37
Postitas Cardo
daaaaa, paneb mõtlema ....

Postitatud: 21.10.2007 10:57 34
Postitas redline
kuidas osadel nii palju kw on :cry: Saaks ise ka neid nii lihtsalt mis siis elul viga :|

Postitatud: 21.10.2007 12:03 23
Postitas raimo_r
Dreamon kirjutas::D kas keegi oskab selle koht amidagi tarka öelda :D
mina oskan: "See ei ole reaalne".

Postitatud: 01.12.2007 20:42 10
Postitas Dreamon
Kas siis selle teema kohta oska midagit keegi komenteerida 2.0 kaan 2.7 me plokile!

Postitatud: 02.12.2007 10:29 23
Postitas hollow
Dreamon kirjutas::D kas keegi oskab selle koht amidagi tarka öelda :D
2,7 peale läheb ikka 2.3 mootori kaas 1:1le

Postitatud: 08.12.2007 20:49 27
Postitas Dreamon
Aga kui sinna peale panna siis kas see 2.0 või 2.3 kaan,palju siis seda võimsuse kasvu võib olla???