1. leht 2-st

Vibreerib pidurdamisel

Postitatud: 23.11.2004 08:12 03
Postitas soon
Millest siis võib tulla see, kui pidurdamisel esiots vibreerima hakkab ja rooli lõgistama hakkab õrnalt? Veermiku detailid on kõik vahetatud, väike lõtk on rooli kardaanis. Ise suudan tulla vaid kõverate ketaste peale. Kummid balansist väljas ei ole, samuti pole veljed kõverad.

Postitatud: 23.11.2004 08:39 42
Postitas Raivo

Postitatud: 23.11.2004 08:44 04
Postitas soon
jah, aga klotside süü see ei ole, sest pidurdan niigi üsna intensiivselt :P
ja enne ketaste vahetamist tahaks kindel olla, kas ei oleks targem mujalt veel viga otsida.

Re: Vibreerib pidurdamisel

Postitatud: 23.11.2004 08:48 58
Postitas Raivo
soon kirjutas:balansist väljas ei ole, samuti pole veljed kõverad.
Hmm, mulle väideti sama.
Siis läksin teise rehvi"putkasse" ning vholaa, päris balansis nad küll ei olnud. Tasakaalustati uuesti ära ning asi korras.

Postitatud: 23.11.2004 08:53 39
Postitas soon
mul on uued kummid ja viga oli nii enne kui pärast kummide panekut. ja balanssi said nad pandud. pealegi on tegu 185/65 R14 rehvidega ja nende puhul ei tohiks kehvasti balansseerimine nii palju esile tulla, seda enam, et avalduma peaks sellisel juhul viga hoopiski u 100 km/h sõitmisel, mitte pidurdamisel.

Postitatud: 23.11.2004 15:28 57
Postitas Margus
kas sul seal näiteks roolivarda otsad kulunud ei või olla ?? Mul oli varem sama jama, arvasin isegi, et pidurid, pidurid vahetati ära aga ei paremaks midagi. Lasin roolivardaotsad vahetada ja kõik korras :)

Postitatud: 23.11.2004 17:56 46
Postitas Relk
Mul oli vana autoga sama jama ning viga oli just suure kuumusega deformeerunud kettad.

Postitatud: 23.11.2004 21:12 28
Postitas pahadeplaneet
Relk kirjutas:Mul oli vana autoga sama jama ning viga oli just suure kuumusega deformeerunud kettad.
esimesed pidurikettad on kõverad või lihtsalt oma aja ära elanud.

oli sama moodi vahetasin kettad ära lammaris maksin 200 kettas sain päris uued kohe. klotsid jätsin vanad kuna need olid korras ja nüüd enam ei vibreeri.

Postitatud: 23.11.2004 21:16 05
Postitas Priit_P
Omal sai alles sügisel vahetatud pidurikettad ja klotsid selle sama võbelemise pärast, siis sai asi korda. Nüüd hakkab sama jama jälle pihta :evil: sissesõidu tegin tegin ka rahulikult. No nüüd on uued kettad ja neid saab vähemalt treida, oskab keegi mingit numbrit või töökoda soovitada kus ühe hooga saaks asi tehtud, et ise kisuvad laiali, treivad ja panevad kokku tagasi.

Postitatud: 23.11.2004 21:48 17
Postitas Arvo T
viga ketastes siis,kui vibreerib pidurdus momendil.kui vahetult peale pidurdamist,siis roostes support.

Postitatud: 23.11.2004 21:58 34
Postitas Tambet_A
Tehke supordid ja silindrid kordaja ja ongi kogu probleem lahendatud

Postitatud: 23.11.2004 22:37 13
Postitas marx
Ketaste treimisega on sellised asjad, et võivad kõveraks minna. Olen treinud päris paljusid kettaid, mõned on kõveraks mingi aja pärast läinud. Ja ei oska muud põhjuseks tuua, kui treimine.

Postitatud: 24.11.2004 09:20 02
Postitas Svenp
Pikk asjalik jutt vene keeles pidurite vibrast ja sellest lahti saamiseks

http://www.bmw.auto.ru/cgi-bin/faq/read ... &chapter=4

Postitatud: 24.11.2004 11:50 53
Postitas Priit_P
marx kirjutas:Ketaste treimisega on sellised asjad, et võivad kõveraks minna. Olen treinud päris paljusid kettaid, mõned on kõveraks mingi aja pärast läinud. Ja ei oska muud põhjuseks tuua, kui treimine.
Jah aga mul juba vibreerivad, seega mul ei ole midagi kaotada.
Ketastel pidi olema see kõva tööpind ainult mingi poolteist milli, kui selle maha tereid hakkab jaha üsna kohe uuesti vibrama, aga uue ketta ja minimaalse vibra korral peaks veel asja saama. Kui siis veel õieti kokku panna peaks päris kompu olema.
Meenub et parempoolne suport koos klotsidega suruti ketta peale ikka täie jõuga kuna piduri silindrit ei olnud võimalik ilma spets töövahenditeta sissepoole suruda. Esiratas sai küll alguses seetõttu rohkem kuuma kui võiks, ja tundus et käis raskelt, sealt võibolla see põhjus miks uuesti kõveraks läks. Niiet kui keegi teab head töökoda kus treida saab andke palun teada. (marxile saatsin PS-i!)Kui peale treimist ikka kõveraks läheb ostan uued kettad UM-st ja lasen seal alla ka panna...

Postitatud: 24.11.2004 12:49 16
Postitas Eerik_K
Kui kettad vahetada ja piduri kolb raskelt käib ikka tasub supportid üle lappata.
Kolvi ilusti ülepoleerida võimalusel uued manzetid sisse ja pidurivedelik väljavahetada, siis on ikka pikemaks ajaks rahu majas.
Sama protseduur oli mul tagusupporditega ja kettastega.

Postitatud: 24.11.2004 13:58 54
Postitas ottOmar
...kettad kõverad ikka - eriti kui mainisid, et intensiivselt pidurdad.
piisab korra 200km/h pealt 0'i pidurdada ja siis kohe kuumade ketastega veel korra järsku pidurdada ja ongi kõverad - olen mitmel autol nad niimoodi kõveraks saanud.
Soovitus - vaheta kettad - see ei ole kallis ja lase suportid ka üle käia ja ka klotsid võiks ära vahetada ning siis pidurid veel ära ka õhutada, sest kui selle kõik ära oled teinud on ikka väga väga väga mõnus varbaotsaga auto pidama saada ;)

Postitatud: 24.11.2004 17:35 14
Postitas Cardo
ottOmar kirjutas: piisab korra 200km/h pealt 0'i pidurdada ja siis kohe kuumade ketastega veel korra järsku pidurdada ja ongi kõverad - olen mitmel autol nad niimoodi kõveraks saanud.
;)
:shock: siis peaks peale Saugal tiirutamist kettaid vahetama iga kord ve mis ?
see jutt on nüüd küll pisut .....................

Postitatud: 25.11.2004 10:43 49
Postitas ottOmar
...no lexuse GS 300 omad sain Tabasalu rajal kõverkas, kus kiirust pole ollagi ja e34'ja omad olen kaks korda saanud - go figure :roll: mina leidsin seose sellest.
Ka füüsikaseaduste kohaselt peaks see paika pidama, et kui metalli kiirelt hoolt pidurdades kuumaks ajad, siis kuumale kettale järsku uuesti jõudu rakendada, võib see muuta selle kuju.

Postitatud: 25.11.2004 10:46 34
Postitas Raivo
ottOmar kirjutas:...no lexuse GS 300 omad sain Tabasalu rajal kõverkas, kus kiirust pole ollagi ja e34'ja omad olen kaks korda saanud - go figure :roll: mina leidsin seose sellest.
Ka füüsikaseaduste kohaselt peaks see paika pidama, et kui metalli kiirelt hoolt pidurdades kuumaks ajad, siis kuumale kettale järsku uuesti jõudu rakendada, võib see muuta selle kuju.
võibolla oligi asi selles, et tabasalus ei saa piisavalt kiirust arendada, et pidurid jahtuks. Saugal aga seda probleemi eriti tekkida ei tohiks. Pealegi ei pea seal eriti üle 2-3x pidurdama (sõltuvalt autost muidugi).

Postitatud: 25.11.2004 11:07 23
Postitas Margus_L
veidi OT ..kui rooliotsad läbi..kas siis lisaks vibrale on vahel kolksu kah kuulda ja nagu ujuks kergelt..või on sarniir jne läbi? kuigi 15k tagasi sai veermikku uuendatud ees??

Postitatud: 18.12.2004 11:42 38
Postitas soon
Margus_L kirjutas:veidi OT ..kui rooliotsad läbi..kas siis lisaks vibrale on vahel kolksu kah kuulda ja nagu ujuks kergelt..või on sarniir jne läbi? kuigi 15k tagasi sai veermikku uuendatud ees??
vabalt võib olla kolksu kuulda. esmalt siiski ainult logistab. järjest ebameeldivamaks läheb see ;) (ja ei mõju teistele veermiku detailidele sugugi hästi) naine võibolla on kõrval õnnelik....

Postitatud: 18.12.2004 11:54 58
Postitas Cardo
viga ka selles , et pooltel nn tuuningspoliadel ei ole enam pidurite tuulutusavasid

Postitatud: 18.12.2004 12:05 10
Postitas soon
Cardo kirjutas:viga ka selles , et pooltel nn tuuningspoliadel ei ole enam pidurite tuulutusavasid
selle peale ma ei oska muud öelda, kui "mäsasja?"
mul polnud originaalstanges-põlles ühegi ava peale õliradiaatori ava.

Postitatud: 18.12.2004 12:07 17
Postitas meph
E36'l on igatahes spetsiaalselt pidurite jahutamiseks kanalid, mis õhku võtavad esistanges olevatest aukudest.

Postitatud: 18.12.2004 20:11 46
Postitas Tõnis
Minu IX l on ka esipõlles õhutusavad ja sealt avade tagant jooksevad õhu torud piduri ketaste juurde.

Postitatud: 18.12.2004 22:26 49
Postitas Cardo
soon , sa pole vist bmw põlle elus näinud , uuri uuri !

Postitatud: 18.12.2004 23:52 47
Postitas soon
njaa, mulle vist sattus hiina odavam koopia....

Postitatud: 18.12.2004 23:57 35
Postitas soon
hea et ma selle kolediku siis välja vahetasin. kindlasti on siin teisitimõtlejaid, aga ega nad pole ka loodetavasti päris lootusetud. mingi harmoonia võiks ikka valitseda auto tehniliste omaduste ja väljanägemise vahel. hummer ei ole ka enam päris sõjaväeauto ja natuke rohkem avarat silmaringi tuleks teisitimõtlejatele kasuks. või kui tõesti pole annet mõista mis on ilus ja mis mitte, siis lihtsalt oma arvamusetusega üldse mitte lagedale tulla. ma oleks võinud ka ise oma arvamuse välja ütlemata jätta, aga see on ikkagi minu teema.

Postitatud: 12.04.2006 23:56 28
Postitas Danil523
mul siis sama probleem E28 peal :(


vahetasin ära piduriketta, vaatasin üle klotsid, suppordi, vahetasin mingi logiseva hooba(vist õõtshoob)....

olen palju jamanud selle vea kallal kuid ikkagist on vibra sees, kuid juba vähem tunda...

Kas ja kuidas teised said sellest lahti... :?: :?: :?:

praegusel hetkel oleks vaja teada kuna varsti hakkan jälle lahti võtma piduri osad...

Postitatud: 13.04.2006 09:08 30
Postitas Aaro
Võid ka piduriõli vaadata.