1. leht 1-st

Tehniline küsimus BMW316 93a

Postitatud: 02.12.2004 15:48 59
Postitas BMWrookie
BMW 316 93a subjekt
Esimene nokareaktsioon on et täielik kurgikäru, et 1.6 75kw mootor ei jõua seda 1,2tonni vedadagi, kuid selle küsimuse võiks jätta hetkel kõrvale, kuna ise omanud kogu aeg esisilla masinaid (mondeo, audi, passat), siis mõtsin et teeks alguses tutvust lahja tagaveolise baierlasega (pealegi pole jalg teab mis raske) ja hiljem valiks midagi meelepärasemat vb. suuremat, uuemat, võimsamat, pealegi naine peab ka millegiga sõita saama, ja enda käes veits lõhkudes tuleks esmased vead välja, mis saaks likvideerida ja naisel oleks hiljem usaldusväärsem asi kui mõni muu saksa keskklassi vana analoog, kõlbab õppimiseks küll alguses).

Nüüd siis probleemi juurde. Nagu eelnevalt mainisin pole bemmiga varem kokku puutunud ja ei tea neid reaalselt eksisteerivaid müügitrikke ja primaarseid asju mis peab vaatama selle masina juures. Äkki keegi suunaks mõne eestimaise lingi v foorumiteemaga kus trikid lahti seletataks (nende 300ste puhul) ja instrueeriks mõninga infoga, mis oleks tõesti oluline mida vaadata ja mille puhul traagikat tegema ei pea.
Lisaks võiks mainida mõned primaarsemad varuosade hinnad. Üldtehnilist seisundit jagan, kuid igal autol ju võimalik veidi omal moel vigu peita ja usun et siinne rahvas on kõige proffesionaalsem sellele teemale adekvaatset vastut andma.

Postitatud: 02.12.2004 16:03 26
Postitas Raivo
Kui sa autodest eriti ei jaga ning BMW'd "esimest korda näed ja katsud" siis soovitaks ikka mõni spetsialist kaasa võtta või lasta see kusagil töökojas üle vaadata.

Aga üldiselt E36 juppide hinnad on väga mõistlikud. Ainult et igasugu itaalia juppe ei ole soovitav kasutada. Nad on küll 2x odavamad aga kestavad oluliselt kehvemini.

Postitatud: 02.12.2004 16:15 02
Postitas patrik
selle mootori(m40) nõrk külg on õlitus
kontrolli nukkvõlli korrasolekut. selleks tuleb klapikambrikaas avada. kui müüja pole nõus, otsi järgmine
kui on kulunud, otsi järgmine
või 320

Postitatud: 02.12.2004 16:31 45
Postitas Gensoft
316 ja 318 puhul vaata parem alates aastast 95. . nendel on juba m43 mootor, millel ei ole enam mootoririhm, vaid kett.

Postitatud: 02.12.2004 17:01 45
Postitas bemarifan
318 l on minumeelest m43 juba 93 aastast

Postitatud: 02.12.2004 21:54 26
Postitas meph
Nii 316 kui 318 puhul on M43 kasutusel juba aastast 93...

Postitatud: 03.12.2004 01:09 44
Postitas Paul24
Kui satud sellise masina otsa, nagu minul, siis oled õnnega koos. Enda 316i, 93 aasta sain 3 kuud tagasi, oli mingi 190000 läbi vuranud.
Nagu kombeks sai siis vahetatud rihmad, õlid, rullid jne ja siiani on ainus probleem olnud termostaadivahetus, mis pidi lõuna poolt toodud bemarite tüüpprobleemiks olema.
Kütet võtab masin mingi 8 liitri ringis, enamus aega sõidan linnas.
Kui ostma hakkad, lase ikka spetsil üle vaadata, et pärast mingit jama poleks;)

Postitatud: 03.12.2004 07:24 48
Postitas truumu
loe ka see lõim läbi:
http://www.bmw-club.ee/forum/viewtopic.php?t=2387
ja kriitilise mõttelaadiga sõber kaasa, et suurest ostuvaimustusest auto vead märkamata ei jääks :D
keegi naiskodanik oleks parim, naistel vaist töötab hästi, kuigi tehnikas suhtkoht nõrgad

Postitatud: 03.12.2004 09:01 39
Postitas Gensoft
93 a. autoga tulebki olla ettevaatlik, kuna sel aastal oli ju yleminekuperiood, ehk nii m40, kui ka m43.

Postitatud: 03.12.2004 10:48 17
Postitas Svenp
Gensoft kirjutas:93 a. autoga tulebki olla ettevaatlik, kuna sel aastal oli ju yleminekuperiood, ehk nii m40, kui ka m43.
Nendel mootoritel teeb ju silma järgi vahet.

M43, ketikambriga, drosselklapp eesotsas
http://www.auto24.ee/kasutatud/auto_pil ... &id=104610

M40, hammasrihma kattega, drosselklapp kollektori keskel
http://www.auto24.ee/kasutatud/auto_pil ... &id=104661

Postitatud: 03.12.2004 11:03 36
Postitas Raivo
Meie kodulehel on kah tegelikult üsna põhjalik jutuke BMW E36 kohta. :)

Postitatud: 03.12.2004 16:44 23
Postitas bemarifan
kui leiad korraliku m40 pole sellel ka midagi viga, hoolda korralikult ja ei juhtu midagi, õli suhtes on küll väga tundlik, ostes vahetasin õli ära ja mootor muutus ikka kõvasti vaiksemaks.