M50B25 mootor streigib (korras)

Üldised arutelud ning näpunäited
Vasta
Kasutaja avatar
M-Tech
Huviline
Postitusi: 376
Liitunud: 20.04.2003 21:01 26
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

M50B25 mootor streigib (korras)

Postitus Postitas M-Tech »

Kautasin otsingut aga esmapilgul ei leidndu ühtegi sarnast probleemi, seeega tegin uue teema.

Nimelt jama siis selles, et eile päeval sõitsin tööjuurde ning jätsin auto seisma, õhtul koju minne istun autosse aga süütevõttit keerates käib mootor tühjalt ringi ja ei luba ka mitte.
Bensiini paagis ~40l ja varem pole sellist nalja teinud.

Hakkasin autot garaaži vedama ja mõtlesin, et pulli pärast prooviks tõmmates käima panna.
Ja ennäe laksust auto käib. Jätsin kohapeale tühikäigul käima.
Mingi pool minutit kuni minut käis ilust, siis langesid tuurid korra väga madalale,
seejärel viskas kõrgele ning langesid jälle normaalseksi.
Nii 2 korda järjest ~5sek vahega.
Kolmandal korral suri lihtsalt välja, nagu saaks bensiiin otsa,
sest süütega seisma jätmisel seisab mootor paugust aga siis läks nagu sekund kauem.
Nagu kooles ära aga samas ei puterdanud enne.
Lihtsalt hetkega seisis.
Jälle enam starterist käima ei lähe.
2m tõmbamist ja auto käib jälle laksust. Proovisin siis nii, et jätsin ise auto seisma.
Läheb ilusti käima aga hakkab kiirelt tuuridega möllama jälle.
Nii kui välja sureb ise siis enam starterist käima ei lähe.

On kellelgi sarnast jama juhtunud.

Ise kahtlustan, et kas on bumbal mingi lebra kuskil ees või hakkab pump vanaks jääma.
Benafilter on vahetatud ~10k km tagasi.
Tankinud olen 95% Statoilist, paar korda Neste ja 5+ tankla.
Tundmatutes kohtades tankinud pole.

Lähen mõõdan kütusesurve ära, kui selles viga pole siis hakkan mõnda andurit juba kahtlustama.
Andurite testiks ilmselt lihtsam diagnostikasse minna.
Viimati muutis M-Tech, 21.12.2004 19:58 08, muudetud 2 korda kokku.
Kasutaja avatar
M-Tech
Huviline
Postitusi: 376
Liitunud: 20.04.2003 21:01 26
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas M-Tech »

Täna võttis asi juba teise suuna.
Läksin garaaži, lootes auto käima tõmmata aga ei midagi, ei läinud ka tõmmates.

Kuna ei leidnud benarõhu manokale täna korralikku üleminekut mõtlesin et kontrollin bensupumba ahelad üle.
Autodata järgi releed otsides sattusin esimese hooga aju toite relee otsa ja siis lambda relle kallale.
Uskusin liialt illustratsiooni ja ei tulnud kohe peale juhtmeid kontrollida skeemilt.
Nimelt siis lasin aju relee otsad kunstlikult kokku ja
ka lambda kütte otsad teise korraga (tegu siis 30 ja 87 klemmidega, mida relee juhib).
Samal ajal muidugi mõõtsin pinget benaopumba ahelas aga ei tulnud sealt midagi läbi (ei saanudki tulla ju).
Sõber ütles, et proovi korra pulli pärast, et vaata äkki läheb käima.
Proovisin ja läkski käima ning välja enam ei surnud.
Käivitada lasi ka ilusti.
Nii kõik kena, ehitasin hobiautot paar tundi ja hakkan koju minema, jälle vana jama tagasi.
Aga kahtlus tekkis, et äkki lambda viga, sest lambda soendus oli paar minutit taga, kui benapumba releed otsisin.
Hoidsin süüdet sees natuke aega ja proovisin uuesti.
Auto läks käima ja töötas nagu normaalselt.
Jõudsin koju ja märkasin maja ees, et soojast peast tuurid kõiguvad 500 ja 1000 vahel.

On kellelgi aimu millele see viidata võib?
Arhiivis tuhnides kahtlustan ise veel siiani lambdat aga kindel ei ole.

Nüüd tuli veel meelde, et varem jäid tühikäigupöörded nagu algul liiga kõrgele ~1000 pöörde juurde ja
5s pärast langes normi.
Samas on tal algusest peale küljes selline imelik nähtus, et kui näiteks teise käiguga lapats põhjas kiirenda,
siis on tagumikuga tunda, et vahepeal läheb kiirendus nagu halvemaks ja siis jälle paremaks.
Nii jõuab ta 4-5 korda teha enne kui piirajasse jõuab.
Otseselt ei katku aga tunda annab.
Kasutaja avatar
meph
Huviline
Postitusi: 3271
Liitunud: 07.08.2003 03:16 05
Peamine sõiduk: BMW 320Ci E92
Telefon: 5140229
Asukoht: Tallinn, Kesklinn
Kontakt:

Postitus Postitas meph »

Ainult lambdas ei usu, et asi oleks. Soovitaks ka sulle truumu juurde puterdada autoga ja lasta temal seda diagnoosida. Niiviisi ise nägemata vaevalt, et keegi väga põhjalikku diagnoosi oskaks panna.
Kasutaja avatar
M-Tech
Huviline
Postitusi: 376
Liitunud: 20.04.2003 21:01 26
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas M-Tech »

See oli vaikselt plaanis juba jah.
Pool aastat tagasi Truumu juures stendis näitas, et kõik elektroonika korras.
Aga see kiirenduse jama oli ka siis juba.

Loodan vaikselt, et praegune viga kuidagi küttekulu ja kiirendusega seotud on,
siis läheks tuju kohe päris heaks :D
Kasutaja avatar
Aare
Huviline
Postitusi: 2907
Liitunud: 24.12.2002 11:18 44
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Aare »

Sissejuhatuseks bensiinipumba kaitse ning pumba relee kontaktid puhastada. Siis (kui jamad jätkuvad) edasi....

Sama pull oli minul siis kui kaks pumpa paraleelselt ühendatud olid (voolutugevus kasvab).

Surve mõõtmisest on kasu vaid siis, kui selle pulli tegemise ajal kell küljes on ja näha saab, mida surve teeb.
BMW M535i 1985; BMW 3.0S 1973;
BMW 318iS 1990
Kasutaja avatar
M-Tech
Huviline
Postitusi: 376
Liitunud: 20.04.2003 21:01 26
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas M-Tech »

Pumba relee ja kaitsme kontaktid olid nagu uued, ei mingit öksüdeerimist.
Läikisid vastu lausa.
Kasutaja avatar
M-Tech
Huviline
Postitusi: 376
Liitunud: 20.04.2003 21:01 26
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas M-Tech »

Nüüd siis viga käes ja parandatud.

Nimelt oli õhtal väntvõlli asendi andur.

Huvitav oli see, et diagnostika ei näidanud mitte ühtegi veateadet aga auto käima ei läinud.
Kontrolliti käsitsi andureid ja avastatigi et väntvõlli andur õhtal.
Lambist läks auto käima ja suri natukese aja pärast välja.
Siis näitas alles ajus veateadet.
Sain andur ära vahetatud ja tuli kohe ka lambda veateade, mis ära ei kadunud ja
nii kui ära kustutatud sai hakkas kohe tuure kõigutama.
Selgus et ka lambda andur oli omadega täiesti õhtal (sisu puruks ja korpus praguline).
Nüüd on asi enamvähem normis, tühikäiguregulaator soovitati veel üle vaadata.
Kütuse kulu probleemist olen ka ilmselt nüüd lahti saanud aga ei julge liiga vara hõisata.

Mul on tunne, et antud jama oli autol juba ammu küljes ja andurid ajasid oma andmetega
aju nii lolliks, et tema arvates oli kõik korras :D
Kasutaja avatar
priitv8
Huviline
Postitusi: 8277
Liitunud: 04.02.2004 10:59 34
Asukoht: city

Postitus Postitas priitv8 »

M-Tech kirjutas:Mul on tunne, et antud jama oli autol juba ammu küljes ja andurid ajasid oma andmetega
aju nii lolliks, et tema arvates oli kõik korras :D
Lambdaga võib nii ollagi, aga vända andurita ei võta Motronic kindlalt sädet silma, sest absoluutselt kõik sõltub sellest signaalist. Kui nuka andur töötava mootori ajal ära kaob, minnakse avariirežiimile, kui aga vända oma, siis on pidu läbi (ei pritset ei süüdet).
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
Kasutaja avatar
M-Tech
Huviline
Postitusi: 376
Liitunud: 20.04.2003 21:01 26
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas M-Tech »

Nii oligi aga imelik oli see, et veadeadet ei andnud ja lambist läks asi käima.
patrik
Huviline
Postitusi: 4587
Liitunud: 19.01.2003 20:29 39
Asukoht: BMW diagnstika, Kuma tee 8, Peetri
Kontakt:

Postitus Postitas patrik »

Kui nuka andur töötava mootori ajal ära kaob, minnakse avariirežiimile, kui aga vända oma, siis on pidu läbi (ei pritset ei süüdet).
siemensi oma veab käima
Ära saada mulle sõnumit, helista! Tel:5028520
Vasta