1. leht 1-st

Lambda anduri lugu

Postitatud: 23.12.2004 21:36 13
Postitas max6
Tere

Auto: E36 325i '91 VANOS

Lugu ise selline:
Käisin mina ülevaatusel ja maksin 500 EEK-u kuna heitgaasid ei olnud normis. Otsustasin siis asja vähe uurida. Hankisin Autodata andmed ja kontrollisin andurite näidud üle. Ainuke mis natuke väiksemat pinget näitas oli õhumõõtja (MAF).Tühikäik 0,67V(0,75autodata), 3000RPM 1,5V(1,7autodata).
Kuna asi juba laiali oli siis jootsin lambda anduri otstele juhtmed külge, vedasin salongi ja pistsin testri otsa. Esialgu näitas täitsa normaalseid numbreid (200 kuni 700mV). Paar päeva töötas OK. Ühel ilusal päeval lisasin paaki ka mingit pihustite puhastamise ainet. Pudelil oli kenasti kirjas:"Oxygen sensor safe".
Seisan siis mina järgmisel päeval maantee ääres ja ootan sõpra.
Mootor tiksub ja on soe. Sõber sõidab mööda, hüppan sanga, gaas põhja ja talle järele. Paari kilomeetri pärast märkan, et küttekulu osuti näitab 16 l/100km ja lambda umbes 250mV !
Tee oli ka parajalt lumeplögane ja soolatatud.
Sellest on nüüd möödas u nädal ja lambda näitab siiamaani umbes
-250mV kuni +250mV. ST. gaas järsku põhja umbes 250mV ja käiguga pidurdades (miinus)-250mV.

Anduri vahetamiseks kogun praegu raha aga puht uudishimust tahaks teada:

--Kas keemia, mida meil tänavale puistatakse võib lambda ära ummistada?

--Kas puhastavad kütuselisandid võivad anduri ära lõhkuda?


Ahjaa, Lambda soojenduse relee praegu väljas, mootor tiksub ilusti, küttekulu ka normaalne. Linnasõidul andur soojenduseta igatahes nii soojaks ei lähe, et tööle hakkaks.

Lambda

Postitatud: 24.12.2004 08:40 10
Postitas Andrei8
No mai tea, see pole nagu asi mida kohe ei jõua ära osta, 1500.- on nagu uus mida nii. Teine asi kui sul õhulugeja ära kukub. Pane aga uus lambda ja ok, mul kunagi töötas ka mootor ilma lambdata ja edukalt aga minek oli jah selline nirum.

Postitatud: 24.12.2004 15:13 30
Postitas meph
Kuidas sul 91 aasta autol VANOS'ega mootor olla saab? VANOS tuli E36 peal välja 92 aasta lõpus....

Postitatud: 24.12.2004 19:48 47
Postitas M-Tech
Kontrolli üle koht kust sa massi võtad testrile.
Lambda üldiselt miinust ei näita, kui ta just väga tuksis pole.
Mul näitas ka vahepeal miinust teisel autol aga siis avastasin, et seda tekitas hoopis massi ots,
mis ei olnud võetud otse kerest vaid tuli ilmselt läbi mingi el. skeemi.

Postitatud: 25.12.2004 15:12 11
Postitas max6
Mootor on vahetatud, seepärast VANOS !

Lambda andur on nelja juhtmega, signaal tuleb ajusse kahe juhtmega.
Nende kahe vahel on tester.
Kusjuures el.skeemid näitavad, et signaali miinus peaks olema anduri sees ühendatud massi. Minu omal ta seda ei ole(tester näitab megaoome).
Kusjuures mõõtes massi ja signaalijuhtme vahelist pinget, on tulemus enam-vähem sama.

Postitatud: 25.12.2004 16:15 19
Postitas priitv8
Oled uurinud, kas ECU on Boschi või Siemensi oma?

Postitatud: 25.12.2004 20:01 54
Postitas Olts
Selliste asjade mõõtmiseks kasuta ikka head(kallist) testrit, odavamad kõlbavad ainult sellisteks eksperimentideks nagu vool on-voolu pole.

Postitatud: 25.12.2004 22:09 10
Postitas max6
ECU on Bosch.

Mis vahet neil on ?

Postitatud: 25.12.2004 22:58 54
Postitas priitv8
max6 kirjutas:ECU on Bosch.

Mis vahet neil on ?
Boschi ja Siemensi lambdad on totaalselt erinevad ja omavahel mittesobivad. Boschi lambda on pingeallikas, tema pingevahemik jääb 0.2V ja 0.8V vahele ja sellise õrna pingeallika testimiseks on vaja suure sisendtakistusega voltmeetrit, näiteks digitaalset. Muidu tapab voltmeeter ise selle tekitatud pinge ära.
Siemensi lambda on muutuva takistusega, temale tuleb jälle väljast pinge peale anda (tavaliselt teeb seda ECU), siis sõltuvalt takistusest muutub vool läbi tema.

Postitatud: 26.12.2004 14:11 50
Postitas kiire-lauri
No mai tea, see pole nagu asi mida kohe ei jõua ära osta, 1500.- on nagu uus mida nii.



no kui teisel inimesel ei olnd mõldud see 1500 autole taguda ja jõulud jne niiet kõigil näpud põhjas.

Postitatud: 26.12.2004 15:12 09
Postitas max6
kiire-lauri kirjutas:No mai tea, see pole nagu asi mida kohe ei jõua ära osta, 1500.- on nagu uus mida nii.



no kui teisel inimesel ei olnd mõldud see 1500 autole taguda ja jõulud jne niiet kõigil näpud põhjas.
Ja ega ma siis jala ka ei käi praegu :idea: !

Postitatud: 27.12.2004 16:51 41
Postitas nokkel
mis värk on VANOS ?
Ma kuulnud siin rääkimas aga... :oops:
Mul ka naisel 92a E36.

Postitatud: 27.12.2004 16:56 11
Postitas max6
VANOS on muudetava asendiga sisselaske nukkvõll.

Väliselt tunned ära selle järgi, mootori ülemise vasakpoolse eesmise nurga juures on väljaulatuv osa. Ja seal kõrval elektromagnetklapp, mis juhib õlisurve vanosele.

Postitatud: 27.12.2004 21:06 19
Postitas max6
Käisin täna LADA KESKUSES ja ostsin Lambda anduri.
Maksis 780.- EEK
Peal Boschi märk ja nr. 0 258 005 247
ning RUSSIA.

Aga ta töötab siiski! :shock:

Minek on tunduvalt parem ja küttekulu näidik näitab ka umbes 10-15% vähem kui ilma andurita sõites.

Annan siis tulevikus teada kuidas vastupidavusega on.

Postitatud: 27.12.2004 22:14 23
Postitas paarn
Need inimesed on õnnelikud kel Boschi ECU, Siemensi andurid ei ole sugugi nii meeldiva hinnaga(2,8k UM)

Postitatud: 27.12.2004 22:56 54
Postitas Tõnis
Mina sain Siemensi jaoks lamda anduri (tõsi küll mingi teise firma oma, mitte siemens) 1100 krooniga ja nüüd on pea 6 kuud vastu pidanud, mootori töös ka mingeid häireid ei esine.

Postitatud: 28.12.2004 08:25 25
Postitas paarn
Kust neid siemensi ajudele mõeldud lambda andureid saab osta, kui saladus pole?

Postitatud: 28.12.2004 08:26 25
Postitas paarn
Kust neid siemensi ajudele mõeldud lambda andureid saab osta, kui saladus pole?

Re: Lambda anduri lugu

Postitatud: 18.04.2010 16:05 12
Postitas E36M3
Kui Boschi aju siis peaks lamda ka olema boschi oma?
Igatahes on lamdal 4 juhet, must ja kolm valget.

Re: Lambda anduri lugu

Postitatud: 09.05.2010 18:26 43
Postitas _siim_
Ma panin prooviks tutika magnetti marelli lamda alla,aju on bosch,hetkel tundub küll et asi on natuke uimane ja madalate pööretega manööverdades hakkab ära surema,siis peab uuesti gaasipedaaliga üles turgutama(1,8),
peab kuskilt parema asja vaatama.