Lambda anduri lugu
Postitatud: 23.12.2004 21:36 13
Tere
Auto: E36 325i '91 VANOS
Lugu ise selline:
Käisin mina ülevaatusel ja maksin 500 EEK-u kuna heitgaasid ei olnud normis. Otsustasin siis asja vähe uurida. Hankisin Autodata andmed ja kontrollisin andurite näidud üle. Ainuke mis natuke väiksemat pinget näitas oli õhumõõtja (MAF).Tühikäik 0,67V(0,75autodata), 3000RPM 1,5V(1,7autodata).
Kuna asi juba laiali oli siis jootsin lambda anduri otstele juhtmed külge, vedasin salongi ja pistsin testri otsa. Esialgu näitas täitsa normaalseid numbreid (200 kuni 700mV). Paar päeva töötas OK. Ühel ilusal päeval lisasin paaki ka mingit pihustite puhastamise ainet. Pudelil oli kenasti kirjas:"Oxygen sensor safe".
Seisan siis mina järgmisel päeval maantee ääres ja ootan sõpra.
Mootor tiksub ja on soe. Sõber sõidab mööda, hüppan sanga, gaas põhja ja talle järele. Paari kilomeetri pärast märkan, et küttekulu osuti näitab 16 l/100km ja lambda umbes 250mV !
Tee oli ka parajalt lumeplögane ja soolatatud.
Sellest on nüüd möödas u nädal ja lambda näitab siiamaani umbes
-250mV kuni +250mV. ST. gaas järsku põhja umbes 250mV ja käiguga pidurdades (miinus)-250mV.
Anduri vahetamiseks kogun praegu raha aga puht uudishimust tahaks teada:
--Kas keemia, mida meil tänavale puistatakse võib lambda ära ummistada?
--Kas puhastavad kütuselisandid võivad anduri ära lõhkuda?
Ahjaa, Lambda soojenduse relee praegu väljas, mootor tiksub ilusti, küttekulu ka normaalne. Linnasõidul andur soojenduseta igatahes nii soojaks ei lähe, et tööle hakkaks.
Auto: E36 325i '91 VANOS
Lugu ise selline:
Käisin mina ülevaatusel ja maksin 500 EEK-u kuna heitgaasid ei olnud normis. Otsustasin siis asja vähe uurida. Hankisin Autodata andmed ja kontrollisin andurite näidud üle. Ainuke mis natuke väiksemat pinget näitas oli õhumõõtja (MAF).Tühikäik 0,67V(0,75autodata), 3000RPM 1,5V(1,7autodata).
Kuna asi juba laiali oli siis jootsin lambda anduri otstele juhtmed külge, vedasin salongi ja pistsin testri otsa. Esialgu näitas täitsa normaalseid numbreid (200 kuni 700mV). Paar päeva töötas OK. Ühel ilusal päeval lisasin paaki ka mingit pihustite puhastamise ainet. Pudelil oli kenasti kirjas:"Oxygen sensor safe".
Seisan siis mina järgmisel päeval maantee ääres ja ootan sõpra.
Mootor tiksub ja on soe. Sõber sõidab mööda, hüppan sanga, gaas põhja ja talle järele. Paari kilomeetri pärast märkan, et küttekulu osuti näitab 16 l/100km ja lambda umbes 250mV !
Tee oli ka parajalt lumeplögane ja soolatatud.
Sellest on nüüd möödas u nädal ja lambda näitab siiamaani umbes
-250mV kuni +250mV. ST. gaas järsku põhja umbes 250mV ja käiguga pidurdades (miinus)-250mV.
Anduri vahetamiseks kogun praegu raha aga puht uudishimust tahaks teada:
--Kas keemia, mida meil tänavale puistatakse võib lambda ära ummistada?
--Kas puhastavad kütuselisandid võivad anduri ära lõhkuda?
Ahjaa, Lambda soojenduse relee praegu väljas, mootor tiksub ilusti, küttekulu ka normaalne. Linnasõidul andur soojenduseta igatahes nii soojaks ei lähe, et tööle hakkaks.