1. leht 1-st

K:aku laadimine

Postitatud: 23.01.2010 13:51 50
Postitas kert6
Olen kuulnud igasugu jutte ,et uuemaid 2000a. ja peale masinatega ei soovitata anda krokodillidega voolu ega ka vastu võtta ja aku auto peal olles ka mitte laadiat külge panna.(st. aku tuleks laadimis ajaks maha võtta)
On see jutt tõsi või jällegi kellegi väljamõeldis?
Kert @ hommikul tühja akuga diisliga jamamas :cry:

Re: K:aku laadimine

Postitatud: 23.01.2010 14:23 45
Postitas Indrek_M
Töötava mootoriga ei tohi ühegi autoga voolu anda ega töötava mootoriga autolt võtta. Kui doonoril mootor seisab, siis pole vahet.
Akut laadida soovitatakse uuematel autodel ilma akut maha võtmata ja üldse kapoti all olevate klemmide kaudu mitte otse aku klemmide kaudu, kuna autol on enne akut hunnik elektroonikat, mis tahab aku laadimisest teada.

Re: K:aku laadimine

Postitatud: 23.01.2010 21:20 30
Postitas mastergut
Indrek_M kirjutas:Töötava mootoriga ei tohi ühegi autoga voolu anda ega töötava mootoriga autolt võtta. Kui doonoril mootor seisab, siis pole vahet.
Akut laadida soovitatakse uuematel autodel ilma akut maha võtmata ja üldse kapoti all olevate klemmide kaudu mitte otse aku klemmide kaudu, kuna autol on enne akut hunnik elektroonikat, mis tahab aku laadimisest teada.
aga se aku mahavõtmine ja laadimine on minumeelest sama kui aku ära sureb ja selle uue vastu vahetad. mis sellel autol ikka uurida sellest laadimisest?

Re: K:aku laadimine

Postitatud: 23.01.2010 21:44 17
Postitas RK1.0
Indrek_M kirjutas:Töötava mootoriga ei tohi ühegi autoga voolu anda ega töötava mootoriga autolt võtta. Kui doonoril mootor seisab, siis pole vahet.
Mis siis juhtub, võib juhtuda? Siiamaani ma küll ikka töötava mootoriga autolt võtnud voolu :?

Re: K:aku laadimine

Postitatud: 23.01.2010 22:21 49
Postitas joffe
Arvan ka, et töötava autoga ikka tulebki voolu anda- kõigepealt natuke laadimist anda sellele nõrgukesele, et ta kohe minu oma alla ei neelaks ja siis anda käivitusabi ja seda ju kindlasti töötava autoga! Olen ma siis kogu aeg valesti teinud ja mitte ainult mina? Ja miks?

Re: K:aku laadimine

Postitatud: 24.01.2010 10:22 29
Postitas TD
Töötav doonor auto millelt voolu võetakse, selle auto generaatorile võib lõppeda see halvasti.

Re: K:aku laadimine

Postitatud: 24.01.2010 20:35 46
Postitas yllar21
Töötavalt autolt kindlasti ei tohiks võtta, teadagi auto käivitusvool on suur ja generaator koos kaasneva elektroonikaga ei pruugi seda taluda.

Aga akulaadimise koha pealt, oma autolt olen alati aku enne laadimist lahti ühendanud, tea kas ilma lahtiühendamiseta ka võib (e34 siis)?

Re: K:aku laadimine

Postitatud: 25.01.2010 19:36 09
Postitas Alari.
isegi pidevalt tuttavatele ja sõpradele täkku and ja pole juhtund midagi!Ja seda juba aastaid!

Re: K:aku laadimine

Postitatud: 25.01.2010 20:57 34
Postitas Kalamees
Mööda neid samu juhtmeid jookseb ka masina osa infot, pöörded jne.. Ja see kohtumine teisega ei pruugi hästi lõppeda. Omal öel sai küll teist marki masin mingi elektroonika osa kahjustuse. Tekkisid käivitus probleemid mis päädisid aju vahetusega lõpuks.

Re: K:aku laadimine

Postitatud: 26.01.2010 07:04 25
Postitas kloox
Kalamees võiks kalale minna sellse targa jutuga :lol:

Re: K:aku laadimine

Postitatud: 26.01.2010 07:26 16
Postitas Robska
Aga siuke asi,et kui laadida kapoti alt, kas siis jõuab täpselt sama palju voolu akkuse, kui laadida otse akule ?

Re: K:aku laadimine

Postitatud: 26.01.2010 16:27 28
Postitas yllar21
kui tarbijaid tee peale ei jää, siis ei tohiks vool ise kuhugi kaduda. Kui ei leia just hirmpeeneid juhtmeid, kuhu taha akulaadija kinnitada.

Re: K:aku laadimine

Postitatud: 26.01.2010 16:33 34
Postitas Indrek_M
mastergut kirjutas:
Indrek_M kirjutas:Töötava mootoriga ei tohi ühegi autoga voolu anda ega töötava mootoriga autolt võtta. Kui doonoril mootor seisab, siis pole vahet.
Akut laadida soovitatakse uuematel autodel ilma akut maha võtmata ja üldse kapoti all olevate klemmide kaudu mitte otse aku klemmide kaudu, kuna autol on enne akut hunnik elektroonikat, mis tahab aku laadimisest teada.
aga se aku mahavõtmine ja laadimine on minumeelest sama kui aku ära sureb ja selle uue vastu vahetad. mis sellel autol ikka uurida sellest laadimisest?
Uuematel autodel tuleb aku vahetuse puhul seda ka autole öelda ... laadimise jaoks on plokk vahel, kus toimub aku kalibreerimine vms ... ehk siis lihtsalt aku vahetusest ei aita - autole tuleb ka selgeks teha, et mis aku, mis mahtuvusega jms peale sai. Samuti kontrollib see plokk siis aku laadimist.
E34 ja E39 kontekstis pole mõtet seda lugeda, räägime siiski ikka uuematest.

Re: K:aku laadimine

Postitatud: 26.01.2010 16:35 34
Postitas Indrek_M
Robskar kirjutas:Aga siuke asi,et kui laadida kapoti alt, kas siis jõuab täpselt sama palju voolu akkuse, kui laadida otse akule ?
Oleneb autost. Tavaliselt on ilmselt lihtsalt mingid kaod, uuematel on eraldi plokk vahel, mis reguleerib ise laadimist.

Re: K:aku laadimine

Postitatud: 26.01.2010 22:15 49
Postitas Seigo
mis loll jutt see nüüd on? on kellelgi konkreetset juhtumit, kus genekas selle põhjusena saba andnud või mingi elektroonika lolliks läinud?
tõesti, see pole delfi!

Re: K:aku laadimine

Postitatud: 26.01.2010 22:36 24
Postitas mastergut
Indrek_M kirjutas:
mastergut kirjutas:
Indrek_M kirjutas:Töötava mootoriga ei tohi ühegi autoga voolu anda ega töötava mootoriga autolt võtta. Kui doonoril mootor seisab, siis pole vahet.
Akut laadida soovitatakse uuematel autodel ilma akut maha võtmata ja üldse kapoti all olevate klemmide kaudu mitte otse aku klemmide kaudu, kuna autol on enne akut hunnik elektroonikat, mis tahab aku laadimisest teada.
aga se aku mahavõtmine ja laadimine on minumeelest sama kui aku ära sureb ja selle uue vastu vahetad. mis sellel autol ikka uurida sellest laadimisest?
Uuematel autodel tuleb aku vahetuse puhul seda ka autole öelda ... laadimise jaoks on plokk vahel, kus toimub aku kalibreerimine vms ... ehk siis lihtsalt aku vahetusest ei aita - autole tuleb ka selgeks teha, et mis aku, mis mahtuvusega jms peale sai. Samuti kontrollib see plokk siis aku laadimist.
E34 ja E39 kontekstis pole mõtet seda lugeda, räägime siiski ikka uuematest.
millisel automargile siis akut õpetama peab ?

Re: K:aku laadimine

Postitatud: 27.01.2010 07:31 07
Postitas Indrek_M
mastergut kirjutas:millisel automargile siis akut õpetama peab ?
Kui ma elektriku jutust õigesti aru sain, siis E60 ja üles.
Aga loll jutt, siis loll jutt, vaidlema ei hakka.

Re: K:aku laadimine

Postitatud: 27.01.2010 07:49 23
Postitas marko323
Seigo kirjutas:mis loll jutt see nüüd on? on kellelgi konkreetset juhtumit, kus genekas selle põhjusena saba andnud või mingi elektroonika lolliks läinud?
tõesti, see pole delfi!
kellelgi foorumis põles teleka või navi plokk maha aga ei mäleta kelle auto see oli.
mark oli vist e38.

Re: K:aku laadimine

Postitatud: 27.01.2010 13:32 04
Postitas Cert85
Oli ka mäletamisega miskit. Et see, kes voolu andis, temal auto käis. Sai oma telerist lahti.

Re: K:aku laadimine

Postitatud: 27.01.2010 17:35 12
Postitas Marko
Ja tuttava E38-l läks tulede mooduli plokk, kui võttis vastu voolu :?

Re: K:aku laadimine

Postitatud: 27.01.2010 18:19 28
Postitas TiitR
marko323 kirjutas:
Seigo kirjutas:mis loll jutt see nüüd on? on kellelgi konkreetset juhtumit, kus genekas selle põhjusena saba andnud või mingi elektroonika lolliks läinud?
tõesti, see pole delfi!
kellelgi foorumis põles teleka või navi plokk maha aga ei mäleta kelle auto see oli.
mark oli vist e38
.
Siin on ilmselt mõeldud minu postitatud teema, kus tõesti tuttava 750 e38-ga anti mingile Renoo junnile voolu ja tulemuseks nii kompu, kui ka läbipõlenud TV plokk.
P.S ise andsin siin paar päeva tagasi samuti voolu ja toimisin nii, et mootor töötas kui teist akut laadisime, samas kui käivitada proovisime, siis lülitasin oma auto mootori välja.

Re: K:aku laadimine

Postitatud: 27.01.2010 18:27 27
Postitas Rist0
Minu autol tuli akut igatahes tutvustada autole,tegemist siis e60,ja laadimise kohta öeldi et kindlasti ainult kapoti alt klemmide pealt mitte akult,muidu ei saa auto aru et on laetud ja võib tekkida ülelaadimine.

Re: K:aku laadimine

Postitatud: 27.01.2010 21:34 12
Postitas yllar21
Seigo kirjutas:mis loll jutt see nüüd on? on kellelgi konkreetset juhtumit, kus genekas selle põhjusena saba andnud või mingi elektroonika lolliks läinud?
tõesti, see pole delfi!
Just täna hommikul sai ühelt golfilt täkku võetud ja sai nüüd teistest foorumitest uuritud, kumb see õigem on. Hakkas silma, et paljud soovitasid hoida doonorautol pöördeid kõrgemal ~2000rpm käivitamise hetkel, et just peale käivitamishetkel toimuvast pingealangust, muutub teise auto käivitumisel kiiresti ülepingeks, mis võib elektroonikale ära teha. (teise auto käivitamisel tekib muidugi koormus doonorauto generaatorile ja käivitumisel ei jõua doonorauto gene kohe pinget alandada). Kindlalt midagi ei väida, aga lihtsalt mõtteainet. :roll:

Mis mõte on üldse töötavalt autolt voolu võtta, peale selle et doonorauto akut tühjaks ei tõmbaks? Palju voolu sealt ikka välja ei võlu, hommikuse näite põhjal golfi max.70A generaator ei oleks eriline lisavooluallikas vajaminevast ~800A, m51 mootori käivitamisel. :) Ja hakata sellepärast veel mingi elektroonikaga riskima.

Re: K:aku laadimine

Postitatud: 27.01.2010 22:24 58
Postitas vaikeboa
Kogu elu on valesti elatud! :cry:

Re: K:aku laadimine

Postitatud: 29.01.2010 11:13 36
Postitas birgit123
Mina ka kogu aeg täkujuhtmetega käivitanud TÖÖTAVA auto pealt.

Töötava autol pöörded üle 2000, 2x süüdet ja siis starter taha.

Muidu ta ei lähe käima juuu, kui aku surnud on :roll:

Re: K:aku laadimine

Postitatud: 09.02.2010 00:38 31
Postitas mastergut
yllar21 kirjutas:
Seigo kirjutas:mis loll jutt see nüüd on? on kellelgi konkreetset juhtumit, kus genekas selle põhjusena saba andnud või mingi elektroonika lolliks läinud?
tõesti, see pole delfi!
Just täna hommikul sai ühelt golfilt täkku võetud ja sai nüüd teistest foorumitest uuritud, kumb see õigem on. Hakkas silma, et paljud soovitasid hoida doonorautol pöördeid kõrgemal ~2000rpm käivitamise hetkel, et just peale käivitamishetkel toimuvast pingealangust, muutub teise auto käivitumisel kiiresti ülepingeks, mis võib elektroonikale ära teha. (teise auto käivitamisel tekib muidugi koormus doonorauto generaatorile ja käivitumisel ei jõua doonorauto gene kohe pinget alandada). Kindlalt midagi ei väida, aga lihtsalt mõtteainet. :roll:

Mis mõte on üldse töötavalt autolt voolu võtta, peale selle et doonorauto akut tühjaks ei tõmbaks? Palju voolu sealt ikka välja ei võlu, hommikuse näite põhjal golfi max.70A generaator ei oleks eriline lisavooluallikas vajaminevast ~800A, m51 mootori käivitamisel. :) Ja hakata sellepärast veel mingi elektroonikaga riskima.
aga boosterist saab 2200A kuda siis see maha ei põleta

Re: K:aku laadimine

Postitatud: 09.02.2010 01:59 26
Postitas Cert85
Auto tarbib ikka nii palju, kui temal vaja.
Kindlasti ei usu sellest boostrist 2200A. Peaks ikka need juhtmed ja klemmid olema!
Juba juhtmete nö näpitsad pole sellise kontaktisuutlikusega, et sealt midagi ulmelist läbi lasta.

Re: K:aku laadimine

Postitatud: 09.02.2010 13:24 19
Postitas mastergut
Cert85 kirjutas:Auto tarbib ikka nii palju, kui temal vaja.
Kindlasti ei usu sellest boostrist 2200A. Peaks ikka need juhtmed ja klemmid olema!
Juba juhtmete nö näpitsad pole sellise kontaktisuutlikusega, et sealt midagi ulmelist läbi lasta.
no kui nii siis ei tohiks autoga midagi juhtuda autol enamus juhtmed veelväiksemad.nendest siis ei käi üldse voolu läbi ju