rubriik "rumal küsimus"

Üldised arutelud ning näpunäited
Vasta
Kasutaja avatar
Chris_P
Huviline
Postitusi: 2086
Liitunud: 14.11.2010 11:56 20
Peamine sõiduk: BMW E46 328iT
Asukoht: Estland, Tallinn

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitus Postitas Chris_P »

Maarekk kirjutas:
LilengineBmw kirjutas:Tere, palun seletage rumalale kuidas jahutus radikat vahetada.
KAs miinus kraadides õues tohib seda teha jne?
Tänan :oops:
iseenesest midagi rasket pole - tuulekoda küljest, lõdvikud küljest (päris ohtralt tuleb jahutusvedelikku välja ja maha nagu ei tohiks seda lasta :D), E36l tuli see radikas välja mäletamist mööda lihtsalt ülesse tõstes, kui kõik plastikust nagad (vaata, et ära ei lõhu) olid välja tõmmatud ja voolikud küljest keeratud. Ja külmaga võid vahetada küll, aga jah iseasi kui mugav see on ja teiseks kemikaalid peaksid vastavasse kohta toimetama. Uus radikas asemele, samamoodi kõik kinni nagu enne oli ja siis hakkab see raskem osa pihta - juurde valamine ja õhutamine ning viimase kohta on foorumis päris palju räägitud

Suur tänu vastuse eest:)
Radika mahlad vist juba paari nädala jooksul välja voolanud, keskel vaatab vastu auk :o
Paar olulist küsimust veel.

Sai uus(kasutatud) radikas ostetu, aga paisupaaki vaadates on põhjas näha mingit halli kergelt paksu ollust.
Mis see olla võiks,mis selle mitte eemaldamisel kaasneda võib ning kuidas ja millega radikas seest puhtaks saada kodu tingimustes(Garaaži ei oma, olemas kõige tavalisemad tööriistad).

Tänud :)
My car looks happy. Used to look happier.
E36 316i Compact - E46 328i Touring Aerodynamics Package
karmo
Huviline
Postitusi: 1357
Liitunud: 19.12.2008 16:59 40
Peamine sõiduk: BMW 328i e46,BMW 320iT 46

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitus Postitas karmo »

kui m40 motol hammasrihm valesti peal,kas võivad soojast peast tühikäigupöörded tõusta nii 1300rpm ja segu lahjaks minna?
Kasutaja avatar
leko
Huviline
Postitusi: 1538
Liitunud: 23.07.2008 17:13 30
Asukoht: Tallinn

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitus Postitas leko »

Risto88 kirjutas:Kui makk kõvemaks keerata (tuntavalt kõvemaks), siis hakkab makk kakkuma üsna tihti( pilt kaob ära ja muusika jääb vait) Kuhu on koer maetud?
Võibolla võim ei võimenda kõlle ära?
Kasutaja avatar
yllar21
Huviline
Postitusi: 538
Liitunud: 13.04.2009 11:03 18
Asukoht: Tallinn/Saaremaa

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitus Postitas yllar21 »

leko kirjutas:
Risto88 kirjutas:Kui makk kõvemaks keerata (tuntavalt kõvemaks), siis hakkab makk kakkuma üsna tihti( pilt kaob ära ja muusika jääb vait) Kuhu on koer maetud?
Võibolla võim ei võimenda kõlle ära?
Sellist asja ei eksisteeri, et ei võimenda ära. :D
Võimalus on võimendi üle koormata ainult kasutades lubatust madalama takistusega kõlareid. See mis kõlar ja kui suur selle võimsustaluvus on, ei määra võimendile midagi. :)

Oli ka üks selline autoraadio, millel täpselt sama viga. Viga peitus raadios endas, aga ei välista et isepaigaldatud raadiol on kuskil halb ühendus, ehk ei saa vajalikku ampraaži kätte.
BMW e34 525tds 105kW & Honda CBR1000f 98kW & CBR1000rr 126kW
keeRISTOrm
Huviline
Postitusi: 546
Liitunud: 20.10.2007 21:38 05
Asukoht: Tallinn

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitus Postitas keeRISTOrm »

yllar21 kirjutas:See mis kõlar ja kui suur selle võimsustaluvus on, ei määra võimendile midagi. :)
Määrab ikka küll. Väga edukalt saab võimendid "valjemalt kuulamisega" protect reziimi või nö klippima, isegi kui võimendi ja elemendi takistused sobivad ning võimendi saab voolu läbi korraliku kaabli korralikult akult.
Kasutaja avatar
Risto88
Huviline
Postitusi: 429
Liitunud: 22.01.2010 17:12 06
Asukoht: Reval

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitus Postitas Risto88 »

Makk on originaal business cd.
(see ei ole nali)
Steven89
Huviline
Postitusi: 3069
Liitunud: 25.11.2007 23:16 17
Asukoht: Tartu/Helsinki

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitus Postitas Steven89 »

Kuidas sumpa laagrit vahetada?
BMW E28 524td
Kasutaja avatar
yllar21
Huviline
Postitusi: 538
Liitunud: 13.04.2009 11:03 18
Asukoht: Tallinn/Saaremaa

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitus Postitas yllar21 »

keeRISTOrm kirjutas:
yllar21 kirjutas:See mis kõlar ja kui suur selle võimsustaluvus on, ei määra võimendile midagi. :)
Määrab ikka küll. Väga edukalt saab võimendid "valjemalt kuulamisega" protect reziimi või nö klippima,
See ei ole seotud sellega, kui kõlar on võimendist võimsam. Võimendi klippimine on seotud eelkõige ülevõimendusega, kus lihtsalt öeldes sissetulevast sinusoidsignaalist saadakse tulemuseks lõigatud tippudega signaal. Normaalne võimendi klippima ei lähe, kui sisendsignaaliks on korralikult masterdatud heli ja sisendsingaali pinge ei ületa palju võimendi lubatud sisendi pingest. Ebanormaalne ja ka suhteliselt tavaliseks on saanud võimendid, millel ei saa atenuaatori nuppu üle oma viimase veerandi keerata normaalse heli puhul ilma sisendsignaalis signaalikompressorit kasutamata. See, kui võimendil hakkavad suurematel valjusustel põlema klippimistulukesed ainult tahaühendatud valjuhäälditega, siis see on pigem parematel võimenditel Hard Limiter funktsioon, mis on mõeldud tõesti mingil määral nõrgema valjuhääldi kaitsmiseks. Klippimise tule näitamiseks võrreldakse sisend ja võimendi lõppudelt tulevat signaali, limitteri puhul kõlari mähist läbinud signaali erinevust algsest signaalist.

Kui kasutatav kõlar on võimsustaluvuselt suurem kui võimendi ja võimendi teeb põhjas "sitta" heli, teeb see sama heli ka mitu korda võimsama kõlari puhul. See kui kõlar on ainult suurema võimsustaluvusega ei saa kuidagimoodi esitatava heli kvaliteeti rikkuda ja "ära toitmise" juttu ei saa tõsiselt võtta.
Ehk sai asja selgemaks tehtud. :)
Steven89 kirjutas:Kuidas sumpa laagrit vahetada?
Mõtled summuti sukka? Käiad vanal sukal ümbert keevituse maha, märgid umbkaudse eelmise suka asukoha ära ja keevitad uue suka vahele.
BMW e34 525tds 105kW & Honda CBR1000f 98kW & CBR1000rr 126kW
keeRISTOrm
Huviline
Postitusi: 546
Liitunud: 20.10.2007 21:38 05
Asukoht: Tallinn

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitus Postitas keeRISTOrm »

yllar21 kirjutas:See, kui võimendil hakkavad suurematel valjusustel põlema klippimistulukesed ainult tahaühendatud valjuhäälditega, siis see on pigem parematel võimenditel Hard Limiter funktsioon, mis on mõeldud tõesti mingil määral nõrgema valjuhääldi kaitsmiseks. Klippimise tule näitamiseks võrreldakse sisend ja võimendi lõppudelt tulevat signaali, limitteri puhul kõlari mähist läbinud signaali erinevust algsest signaalist.
Seda ma mõtlesingi, ehk siis valjuhääldi mõjutab võimendi tööd.
recall
Huviline
Postitusi: 70
Liitunud: 29.07.2009 22:01 32
Asukoht: Tartu/Võru

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitus Postitas recall »

Proovisin originaal makki toas tööle saada, ühendasin juhtmed ära, aga raadio viskab ette kirja "disabled" natukene googeldades leidsin et see tuleb arvatavasti ibus'i ühenduse/selle puudumise pärast..
Oskab keegi öelda kuidas sellest probleemist jagu saada?
joffe
Huviline
Postitusi: 1990
Liitunud: 01.11.2005 19:53 22
Peamine sõiduk: E61-2007-525D
Telefon: 56623817
Asukoht: Valga

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitus Postitas joffe »

"Originaal..."- aimad sa ka, palju originaale ja paljude autode pealt võib olla? :|
recall
Huviline
Postitusi: 70
Liitunud: 29.07.2009 22:01 32
Asukoht: Tartu/Võru

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitus Postitas recall »

joffe kirjutas:"Originaal..."- aimad sa ka, palju originaale ja paljude autode pealt võib olla? :|
Eeldasin, et ibus ühendus põhimõte on tehase raadiotel sama, seega ei pidand oluliseks seda märkida..
Aga tegemist siis BMW reverse makiga 1999a 316 pealt..
Kasutaja avatar
onuwoody
Huviline
Postitusi: 439
Liitunud: 12.02.2009 14:16 50
Asukoht: Far Far Away

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitus Postitas onuwoody »

Küsimus spritmonitor.de kasutajatele:
Euro tulekuga peaks uue konto tegema, et summad reaalsed jääks? Varem ju kroonides, nüüd euro peale ümber vahetades läheks summad ulmelisteks.
Kuidagi harjumuseks saanud keskmise kütusekulu ja kulutuste jälgimine.
Kasutaja avatar
topfuel
Huviline
Postitusi: 3207
Liitunud: 15.09.2006 17:54 34
Asukoht: Tallinn

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitus Postitas topfuel »

Saad ju muuta seal ise neid tankimisi. Arvuta ümber ja korras. Paar päeva võid kannatada ka veel äkki on nii targad ja muudavad ise ära
Kasutaja avatar
Optimus
Huviline
Postitusi: 439
Liitunud: 10.07.2010 01:02 54
Asukoht: Vantaa/Helsinki

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitus Postitas Optimus »

Kus asub e34 525 125kw 1990a. väntvõlli andur ja raske teda vahetada on?
keeRISTOrm
Huviline
Postitusi: 546
Liitunud: 20.10.2007 21:38 05
Asukoht: Tallinn

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitus Postitas keeRISTOrm »

Mitmed on rääkinud, et E34 525tds'ile ei saa blow off klappi panna või tulemus ei tule nö õige.
Praegu vaatasin youtube'is videosid ja diislitele on ikka korralikult neid BOV'e peale pandud, küll aga ei leidnud just BMW'l ühtegi. VW ja sugulaste TDI klappimine tundub päris popp. Oskab keegi rääkida sellest midagi? Ei hakanud eraldi teemat tegema kuhugi...
Kasutaja avatar
onuwoody
Huviline
Postitusi: 439
Liitunud: 12.02.2009 14:16 50
Asukoht: Far Far Away

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitus Postitas onuwoody »

onuwoody kirjutas:Küsimus spritmonitor.de kasutajatele:
Euro tulekuga peaks uue konto tegema, et summad reaalsed jääks? Varem ju kroonides, nüüd euro peale ümber vahetades läheks summad ulmelisteks.
Kuidagi harjumuseks saanud keskmise kütusekulu ja kulutuste jälgimine.
Ise küsin, ise vastan: change display units, EEK vahetada EUR vastu siis arvutab ise eurodeks.
Kasutaja avatar
captjones1
Huviline
Postitusi: 929
Liitunud: 25.10.2009 10:27 04
Asukoht: Tallinn

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitus Postitas captjones1 »

millal tohib hakata rõngaste+udukatega pedereerima?
Kasutaja avatar
leko
Huviline
Postitusi: 1538
Liitunud: 23.07.2008 17:13 30
Asukoht: Tallinn

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitus Postitas leko »

captjones1 kirjutas:millal tohib hakata rõngaste+udukatega pedereerima?
äkki siis kui tegemist ei ole tehases paigaldatud rõngastega? ilmselt siis vanematel mudelitel?
Kasutaja avatar
captjones1
Huviline
Postitusi: 929
Liitunud: 25.10.2009 10:27 04
Asukoht: Tallinn

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitus Postitas captjones1 »

huh? küsimus oli MiLLal (seadus jõustub)
+ mis vahet on kas on tehases või custom work,
gabariidid on gabariidid?
--
checki oma PMe :)
Kasutaja avatar
Optimus
Huviline
Postitusi: 439
Liitunud: 10.07.2010 01:02 54
Asukoht: Vantaa/Helsinki

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitus Postitas Optimus »

Optimus kirjutas:Kus asub e34 525 125kw 1990a. väntvõlli andur ja raske teda vahetada on?
:?
Kasutaja avatar
kuri sipsik
Huviline
Postitusi: 516
Liitunud: 14.01.2009 12:25 16
Asukoht: Järvamaa

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitus Postitas kuri sipsik »

Optimus kirjutas:
Optimus kirjutas:Kus asub e34 525 125kw 1990a. väntvõlli andur ja raske teda vahetada on?
:?
Vahetamine lihtne ja asub väntvõlli hooratta küljel ( kindlasti tunned ära ) ;)
E30 320i 88a.--E28520i 88a.--E34 530i 88a.--E34 530i 90a.--E30 320i 89a.--E34 525tds. 94a.--E34 525tds. 96a.--E36 320i 95a.--Mitsubishi Galant 1,8 97a.--E34 525tds.96a.--E46 320i 99a. Chrysler 300 M Limited ATM 3.5 187kW 99a.
Kasutaja avatar
Roland325
Huviline
Postitusi: 1768
Liitunud: 10.12.2006 13:44 30
Peamine sõiduk: BMW 650
Asukoht: Tartu

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitus Postitas Roland325 »

Kasutaks teemat ära ja küsiks kas E34-l saab alumisel õõtsal seda kerepoolset puksi eraldi vahetada? (tunnen ennast üpris võhikuna pukside teemal :oops: ) Mingi aeg sai kõik 4 ära vahetatud aga nüüd tundub, et juhipoolsel alumisel kerepoolsel puksil oleks nagu väike lõtk sees. Kõik ülejäänud väga tihedad.
Küsimus ka selleks, et seda alumist õõtsa on väga niru vahetada, kisu kõik eest laiali. Kui pääseks ainult kerepoolsega, oleks asi üpris lihtne.
Kasutaja avatar
yllar21
Huviline
Postitusi: 538
Liitunud: 13.04.2009 11:03 18
Asukoht: Tallinn/Saaremaa

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitus Postitas yllar21 »

Vahetatakse ka šarniire ja neid kerepoolseid pukse oli vist lai valik acar.ee lehel olemas. Hind erineb suurel määral tootjast.

Seda ma ei usu, et pääsed nüüd lammutamisest. :D Õõts tuleks korralikult tehes ikka alt ära võtta ja puks pressi all ära vahetada.
BMW e34 525tds 105kW & Honda CBR1000f 98kW & CBR1000rr 126kW
Kasutaja avatar
Igor_K
Huviline
Postitusi: 127
Liitunud: 18.08.2006 19:09 23
Asukoht: Tallinn

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitus Postitas Igor_K »

yllar21 kirjutas:Vahetatakse ka šarniire
Kuidas ainult šarniiri vahetada? Või mõtled taastamist? :oops:
E39 525tds
Kasutaja avatar
yllar21
Huviline
Postitusi: 538
Liitunud: 13.04.2009 11:03 18
Asukoht: Tallinn/Saaremaa

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitus Postitas yllar21 »

Neid väidetavalt taastatakse jah, aga ei kujuta ette mismoodi see taastamine käib, kui mitte vahetamisel teel?
Ma olen leidnud, et lihtsam ikka uued õõtsad osta, pikka iga eesti teedel ei ole ikka (olgu kas oem või natuke odavamad). :)
BMW e34 525tds 105kW & Honda CBR1000f 98kW & CBR1000rr 126kW
Kasutaja avatar
metsaelanik
Huviline
Postitusi: 31
Liitunud: 15.12.2008 16:34 21
Peamine sõiduk: BMW 520i
Asukoht: Taebla, Tallinn

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitus Postitas metsaelanik »

Ei hakanud uut teemat tegema, kuna küsimused on minu arust üsna "rumalad":

E34 kerega masinal oli enne peal M50B20 mootor, mis sai ära vahetatud (nüüd M50B25). Muu tehnika jäi sama. Kui ma difri tahaks ära vahetada (praegu on vist 3,46 ülekandega) aeglasema LSD vastu, kas pean midagi muud ka vahetama( nt kardaan, veovõllid)?? (miks mõnedel e34 mudelitel on kardaani ja käigukasti ühendus 78mm ja mõnedel 96mm poltide ringjoone diameetriga? Mis tüüpi LSD oleks kõige lihtsam sinna paigaldada?


Pärast mootori vahetust ei toimi enam temp.näidik- andur on korras, takistus oli enamvähem selline, nagu ta olema peab. Süüdet sisse keerates tõuseb alumise kriipsuni ja sealt enam ei liigu kuhugi. Oskab keegi öelda, kust viga otsida?
Mul tahokas on visr R4 mootori oma, maanteel näitab umbes 1500rpm, piiraja 4000 rpm juures.
Lisaks sellele on ka spidokas jupsima hakanud- ei näita korralikult vaid läägib. Kiirendades ei suurene kiirus sujuvalt, maanteel gaasi lahtilastes ka spidonäit ei muutu ning peatudes näitab umbes 20-30km/h ka siis, kui juba seisan.
Bensiini näidik ei tööta samuti väga hästi- näitab umbes veerand paaki ja varsti hakkab reservituli põlema.
Kas need viimased probleemid on võimalik lahendada näidikuteploki vahetamisega? Kas kütusetasemeandur on sarnanse ehitusega, nagu e30 on, kus juuspeenike takistustraat sees on?

Salongi ventilaator undab madalatel pööretel, vahepeal töötas üldse ainult 4 astmel.Kohati hakkab madalatel pööretel rooli paremale pöörates undama. Kas salongi vent/radikas vms. karjub ka vahetamise järele?

Kas E34-jal ja E36-l on omavahel suuremaid vahetatavaid detaile -nt veermikus, salongis?

Ootaks vastuseid kõigile küsimustele.

Tänades,
Lauri. :)
Viimati muutis metsaelanik, 05.01.2011 10:09 04, muudetud 1 kord kokku.
Kasutaja avatar
yllar21
Huviline
Postitusi: 538
Liitunud: 13.04.2009 11:03 18
Asukoht: Tallinn/Saaremaa

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitus Postitas yllar21 »

Endal hiljutised kogemused- temperatuuri andur tuleks vahetada eelmise mootori vastu, tahhomeeter näitab valesti, kuna spidopoki taguses "coding plug'is" on vale informatsioon mootori kohta. Ei oska öelda, kas on võimalik neid plug'e erinevate spidomeetrite taga vahetada, või peab olemasoleva ringi programmeerima. See kõik selle kohta, kui on tahtmine jätta see spidoplokk.

Spidoploki vahetamisega saad spidomeetri õigesti näitama küll, aga kuna 2.5 mootoriga tuli teistsuguse kaabeldusega spidoplokk koos check control moodulitega, siis tegemist on nende vahetamisega küll ja küll. Sel juhul lihtsam terve 2.5 kaabeldus koos tehnikaga sinna peale tõsta.
BMW e34 525tds 105kW & Honda CBR1000f 98kW & CBR1000rr 126kW
Kasutaja avatar
RK1.0
Huviline
Postitusi: 540
Liitunud: 17.10.2008 21:45 35
Peamine sõiduk: iS
Asukoht: Tallinn/Pärnumaa

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitus Postitas RK1.0 »

Kas bbs style 5-e kapsel käib ka ära keerates spets plastik võtmega? E39 oma...
V2ike_Suur
Huviline
Postitusi: 910
Liitunud: 25.07.2006 15:08 37
Kontakt:

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitus Postitas V2ike_Suur »

Käib ka käega tõmmates. Võtmega on lihtsam. Endal mul seda võtit küll polnud, aga vajadusel sai kõik asjad tehtud. Kapslid jäid ka terveks.
730iA e32 138kW 12/1992
Vasta