575. leht 709-st

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitatud: 06.05.2019 17:19 12
Postitas SilverP
M52b28 klapisääre tihendid väljalaskes kui ka sisselaskes ühtede ja samade mõõtudega? Jäi silma et komplektis 12tk neid, siis lihtsalt kaks komplekti tarvis?

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitatud: 06.05.2019 17:47 50
Postitas TELK
Just 2 komplekti läheb vaja.

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitatud: 08.05.2019 10:12 24
Postitas Spizka
Mure nimelt selline, et lasin ühel toredal inimesel teha uue võtme enda E39 jaoks kuna vana võti oli oma aja ära elanud (auto avamisel-lukustamisel) tekkisid probleemid, sest "nupud" olid läbi omadega. Uus võti käes ja süsteem toimivat. Mõne päeva möödudes siis autosse enam ei saanud ja puldi kontrollimisel selgus, et pult töötab. Sai siis lukuabi inimesega autosse sisse muugitud. Tuli välja, et auto oli puldi enda mälust kuidagi "ära kaotanud/unustanud". Sai uuesti ühendatud ja nädal/kaks autoga sõidetud kuni juhtus sama probleem.
Kuna autol ukselukk ja tagumise luugi lukk on omadega läbi, siis nende kaudu autosse ei saa. Varasemalt pole vana võtmega seda kunagi juhtunud.

Keegi targem oskab öelda, milles asi?

Parimat,
Spizka

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitatud: 08.05.2019 10:53 41
Postitas TanelH.
'95 e36 318is kupee

Kas ilma resota summutil on märgatav erinevus resoga summutiga võrreldes?

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitatud: 08.05.2019 12:43 34
Postitas ooDDoo
Spizka kirjutas: 08.05.2019 10:12 24 Mure nimelt selline, et lasin ühel toredal inimesel teha uue võtme enda E39 jaoks kuna vana võti oli oma aja ära elanud (auto avamisel-lukustamisel) tekkisid probleemid, sest "nupud" olid läbi omadega. Uus võti käes ja süsteem toimivat. Mõne päeva möödudes siis autosse enam ei saanud ja puldi kontrollimisel selgus, et pult töötab. Sai siis lukuabi inimesega autosse sisse muugitud. Tuli välja, et auto oli puldi enda mälust kuidagi "ära kaotanud/unustanud". Sai uuesti ühendatud ja nädal/kaks autoga sõidetud kuni juhtus sama probleem.
Kuna autol ukselukk ja tagumise luugi lukk on omadega läbi, siis nende kaudu autosse ei saa. Varasemalt pole vana võtmega seda kunagi juhtunud.

Keegi targem oskab öelda, milles asi?

Parimat,
Spizka


Viga on selles, et su puldil on uued nupud ja sul on neid ilmtingimatta vajutada kui autot pole läheduses.
Turvalisuse mõttes unustab pult auto kui pulti korduvalt vajutada sellel hetkel kui autot pole läheduses. See sellepärast, et pätid ei saaks leitud võtmetega parklas su autot otsida

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitatud: 09.05.2019 08:45 53
Postitas hoihoi
Ega kellelgi mini cooperi keti vahetus rakist laenata ei ole? 1.6 88kw

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitatud: 09.05.2019 13:23 53
Postitas VeikoA
E36 316, 96, 75kW.
Sai vahetatud lambda. Uus Boschi originaal.

Öö otsa seisis auto, täna panin käima.
Puterdas, värises, siis andsin jõuga gaasi.
Jäi tööle. Aga kuulda oli ebaühtlus tühikäigul.
Hetk hiljem viskas rämeda bensuhaisu üles. Mul oli uks pärani.

Selline tunne nagu keegi oleks bensu maha kallanud.
Puhas bensuhais.


Oskab keegi pakkuda midagi?
Kütusekulu läks peale lambda vahetust normi. Minek suht hea. Noh veitsa läks kehvemaks, kuna benssu ei saa niipalju peale kui pekkis lambdaga, aga vähemalt ei joo niiväga


Aga ei saa aru miks käivitusel ikka tihtilugu väristab ja tahab välja surra.
Vahest läheb poolest pöördest.

Täna ketras 3-4seki umbes. See on pikk.
Bens on 98 sees.

Ideesid?
Pump?

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitatud: 09.05.2019 16:38 20
Postitas Kert_K
Tallinnas kedagi targemat, kes e36 täis automaatse/elektrilise katusega rohkem sinapeal?
Nö reseti katusele tehes laseb aknaid ala 5cm kaupa alla, siis paus paar sekki, siis jälle 5cm kuniks aknad all kõik. Siis veits aega paus ja kindalaeka taga(zke moodul?) hakkab plõksima ja rohkem midagi ei toimu. Mida vaadata/kontrollida?

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitatud: 09.05.2019 20:04 59
Postitas mikuuu
http://bmwfans.info/parts-catalog/E39-T ... trunk_lid/

Kuidas vahetada detaile 17-18 ehk siis e39 touringu tagaluugi klaasi stopperpolt vms. Tundub, et klaas koliseb kehval teel. Googeldasin ning soovitati need üle vaadata ning vajadusel reguleerida. Aga tulemuseks, et üks pool käib ringi ning teisel pea maas. Kas ta peaks niiöelda tõmmates välja tulema või plastikud eest ning kuidagi sissepoole vôi mingi veel kehvem variant. Mõni video, diy või seletus oleks suureks abiks.

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitatud: 09.05.2019 21:37 42
Postitas 955
E91 330d.
Mille jaoks on õhufiltri ümber sukk? Puhudes sealt õhku eriti läbi ei lähe ju... Pole enne sellist asja näinud.
Sisselaske müra vähendamiseks?
Veekindluse jaoks?
Võib ära võtta? Filtrit vahetan nagunii iga kevad...

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitatud: 09.05.2019 22:46 35
Postitas Volum
Mis sukast jutt käib? Esimest korda loen sellest.

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitatud: 09.05.2019 23:26 00
Postitas ttsys
Seda "fliisikasukat" mõtleb ilmselt seal f-i elemendi ümber. See hingab piisavalt hästi ja põhiline eesmärk on minu teada veemolekulide nn maha raputamine. Kui see kasukas on nartsuks muutunud siis vaja uus filter mitte stripiga tegeleda.
Pilt

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitatud: 10.05.2019 07:30 13
Postitas 955
Uuel filtril see ju päris ilus, ei tegele pornoga... Miks peaks kasutatud filtriga sellist porri tegema... Küsisingi miks see seal on ja mis juhtub kui selle ära võtan.

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitatud: 10.05.2019 08:26 23
Postitas Martin1
Tere
Põlise bensuka mehena pidin E60t valides kahjuks diisli võtma, sest erilist valikut polnud. Valisin sellise millel DPF all, chippimata jne et ei peaks pärast tahmava pilliga ringi sõitma. Algul oli kõik ilus, nüüd 12tuhat sõidetud ja avastasin et kui tühikäigul kohapeal gaasi anda siis viskab musta tagant. Varem seda kindlasti polnud. Lisaks ennem seda tegi maanteel püsikaga mingeid nõksatusi, jah kõik kohe mõtlevad et aha, turbiin nussib, aga kas turbiiniga nõksutades ei peaks pöördeid peale viskama? Mul vastupidi, pööre käis nende nõksude ajal alla poole ja küttekulu seier ka.. Pole väga sina peal selle diisli hingeeluga veel, aga kas raili andur vms ei või seda põhjustada?
Ja tahmamise osas, kas peaksin juba tormama pihusteid kontrollima või äkki mõni vaakumi/õhuleke? Asjalikum diagnostimees oskaks midagi öelda kui juhe sappa lükata?
Tänan. Autoks 2006dets 530xd (170kw)

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitatud: 10.05.2019 10:04 32
Postitas 955
Mine sõida veidi torud tühjaks.

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitatud: 10.05.2019 19:31 54
Postitas Martin1
Sooviks mingeid asjalikumaid vastuseid..
Praegu sai just pikemalt maanteed sõidetud ja möödasõitudel kickdowniga oli peeglist näha kuidas viskas musta. Varem kindlasti sellist asja ei teind.

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitatud: 10.05.2019 19:40 36
Postitas sigaelmar
Kas see hakkas sul pihta pärast seda, kui diisli sisse biolisandit hakati panema? Aga pane mingit head diisli puhastuse lisandit kange kogus ja vaata kas midagi muutub.

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitatud: 10.05.2019 20:21 05
Postitas Martin1
Täna tankides vaatasin ka seda B7 tähist seal tankuri peal ja mõtlesin et huvitav mis ajal seda muudeti. Tahtsin tegelt prodiislit panna aga ajasin auto veokate tankuri juurde sest teised olid täis ja pidin tavalist panema. Kas see prodiisel oleks kuidagi parem selles osas? Ja mis lisandit võiks proovida?

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitatud: 10.05.2019 21:23 13
Postitas sigaelmar
Aprilli algusest vist hakati kasutama. Mul oma auto pealt on küll kahtlus, et see ei põle nii puhtalt kui vana küte.
Liqui Moly diesel spülung on hea. Toyota originaal on ka hea. Ma ostan seda Würthist.

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitatud: 10.05.2019 22:07 09
Postitas BumBum
Ei tee reklaami, kuid müügile on saabunud biodiisli lisandid, näiteks:
https://www.hlautoosad.ee/?page_id=10&m ... 76056&aid=

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitatud: 10.05.2019 22:27 17
Postitas unis
Kas sinine on ka biodiisel?

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitatud: 10.05.2019 22:38 34
Postitas 955
Neste prodiislil on ka B7 märge miskipärast... Tangin ainult seda. Muidu mu e91 luugil on kiri, et no biodisel ja mitte kasutada lisandeid... Ju siis bemmile ei meeldi biodiisel? Mul suitseb kahjuks ka, aga peale statist nestesse minemist tunduvalt vähem...

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitatud: 10.05.2019 23:33 57
Postitas StenV70
Mu 330d sõidab stati küttega ja pole siiamaani probleeme esinenud..
B7 pidi OK olema, jamaks kipub asi siis kui keegi tarkpea otsustab, et nüüd on ainuõige aeg B7 B10-ga asendada.

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitatud: 11.05.2019 10:33 46
Postitas Martin1
Võimalik et see biolisandi osa suurenemine tõi lihtsalt mingi probleemi mootoris paremini välja. Üritan järgmine nädal kuskil diislimeistris või karla autos diagnosti kirja panna. Sõitsin eile tallinnast saaremaale, kütusekulu korras ja muidu tundus kõik ok, aga kickdowniga tahmab. Autos oli ka ELM327 bluetooth diagnosti jubin, sellega mingeid veakoode ei näidand, turborõhk tundus ka õige originaal mootorile (1,4-1,5),muud väga jälgida ei osand. (temp ka korras) Kapoti alt uurisin ka kas näen midagi imeliku, et äkki nt väljalaske kolle katki (sest see mul plekist veel) aga siis peaks kapoti alune tahmane olema ma arvan?

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitatud: 11.05.2019 11:19 48
Postitas ttsys
Kui seal on töökorras ja vigastamata ehk terve kärjega DPF siis sellist kirjeldatavat tahmapahvakat ei saa nähtavale tekkida. Võimatu on siin üle juhtmete midagi hinnata või oletada - pigem lisaks ainult närvi võib ajada igasuguste mõtteideedega, sest selline tahmamine tähendab, et midagi on mootoris vale ning see viitab eelkõige pihustitele. Lisaks tulles tagasi DPF juurde siis see võib olla õli/kütuse põletusest kärjed kokku lasknud, mõra tekitanud kuni sinna välja, et müügi jaoks puuriti DPF-i augud ja need on nüüd kasvanud (Soomes harrastati sellist metoodikat 10-15 aastat tagasi, mis lõpeb alati tahmalondiga). Lisaks sellele on korduvalt nähtud, et kui põhjus-tagajärg seos jääb lahendamata siis järelturu DPF ei kesta pikalt ja sinna tekib kärjele mõra, kui pidevalt väljalaskesse õli tilgub - näiteks klapisääretihenditest eelkõige tühikäigul, muudest leketest rääkimata.
Kõik see kokku võib tähendada seda, et seal on mitu tõsist riket korraga. Kuna sõiduk on mitte kaua käes olnud siis võib lisaks veel oletada, et ka eelmine omanik võitles analoogsete muredega enne selle müüki panemist. Kõiki asju saab diagnoosida ja kontrollida ning seetõttu otsi 1, kes seda valdkonda väga hästi tunneb mitte 1000, kes kõik midagi arvavad vmi.
Väljajuhatusena veel chippimise kohta - stage1 ehk rauda muutmata võivad potensiaalselt olla kõik sõidukid, sh garantiilised. Need muudetakse vastavalt vajadusele enne probleemidega tegelemist või müüki originaaliks tagasi. Seetõttu on vaja eri-oskusi-tedamisi, et chippitud või kunagi chippitud olnud auto ära tunda. Eestis ei ole palju inimesi, kes seda suudavad.
Edu!
Martin1 kirjutas: 10.05.2019 08:26 23 /.../muidu tundus kõik ok, aga kickdowniga tahmab.
Martin1 kirjutas: 10.05.2019 08:26 23 /.../Valisin sellise millel DPF all, chippimata jne et ei peaks pärast tahmava pilliga ringi sõitma. Algul oli kõik ilus, nüüd 12tuhat sõidetud ja avastasin et kui tühikäigul kohapeal gaasi anda siis viskab musta tagant. Varem seda kindlasti polnud.

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitatud: 11.05.2019 11:20 17
Postitas StenV70
Olen e61-ga selle vl. kolde ka läbi elanud... Kui see lekib siis tuleb salongi vinguhaisu ja kapoti alune tahmane.... Tagant tuleb sellist nagu peab....
Täpsemalt on mul 3 selle põlvkonna diisel bmw-d kasutada(e87, e91, e61) ja mitte ühelgi neist ei ole täheldanud mingit tahmamist, sõidavad kõik Eestis müüdava diisliga.

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitatud: 11.05.2019 12:33 37
Postitas Martin1
DPFi osas - kas nö mitte korras DPF põletaks end perioodiliselt? Viimasel ajal pole täheldanud aga talvekuudel oli väga hästi aru saada kui puhastama/põletama hakkas.

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitatud: 11.05.2019 12:42 28
Postitas ttsys
Vastusurve määratleb põletusvajaduse. Kui kärjes pragu või auk siis vastusurve madalam ja põletuse nn soovi ei teki.
Teiste sõnadega võib põletuse sagedus langeda - süsteem ei kontrolli, kas kärg terve ja pritsib kütust põletuse jaoks nagu programm seda eeldab ja paneb põletuse-regeneratsiooni peale.

Pilt
Pilt
Pilt

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitatud: 11.05.2019 13:08 36
Postitas Martin1
Mõistan. Seepärast arvasingi et kui mul talvel ikka üle nädala tegi siis paun vast tühi pole.. Visusalselt tundus ks näppimata.

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitatud: 11.05.2019 13:20 00
Postitas ttsys
Sa ei erista visuaalselt ka tühjaks tehtud DPF-i, mis tig-ga nagu tehases kokku õmmeldud. Muide see on peamine asjaolu, miks ka TÜV ülevaatus ei suuda visuaalselt seda kontrollida. Kõik osapooled teavad seda täna ning seetõttu jõustub varsti ka see kurikuulus seaduse muudatus sellise teo toimepaneku kohta, mis tähendab vastutust karistusseaduse raames. Täna reguleerib seda lihtsalt üks MKM hambutu määrus, millest minnakse suvaga üle.