578. leht 709-st

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitatud: 13.06.2019 20:30 10
Postitas BumBum
Automaailmas kas müügil.

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitatud: 13.06.2019 20:46 26
Postitas VeikoA
Keegi oskab öelda, kuda tavalisel kolmekal, 1996a manuaalkastiga testida siduri kulumisastet?
Või niiöelda libisemist?

Tean, et mingi test oli kiirendades, nullist mingite käikudega või mootori väljasuretamise testiga ja veel jälgida, kas mootori pöörded kasvavad kiiremini kui auto kiirus vms

Mootor on 1.6, ma tean, et sellel õieti jõudu pole. Aga esimese käiguga nullist kiirendades on pöörded ikka väga "laes", punase ligidal.
Noh, kui ikka jõuga anda hagu. Mootor karjub, pöörded kasvavad kiiresti, aga kiirus mitte väga.
2 käiguga on nullist kiirendamine väga aeglane.

Peale pihustite ülevaatamist, tihendite sättimist, lambda vahetust, sisselaske kollektori tihendi vahetust ja karterituulutusklapi vahetust läks auto palju palju erksamaks.
Lihtsalt viimasel ajal nagu kiirendades undab rohkem, aga kiirust ei kasvata.
Jah võibolla on ka kompressioon juba madalam, pump nõrk/väsinud, aga seda testin hiljem..

Ma tean, et täiesti kindel ei saa siduritestides olla, aga äkki mingi pildi saab?

Mina sidurit eales vahetanud pole tal, läbisõit 311000 umbes hetkeseisuga ja auto seisukorra järgi vaadates tundub ls õige.. Seega, kui originaal sidur, siis vist võib olla juba peene liistakas?
Olen lugenud, et ei tohi väga viimasele hetkele jätta siduri vahetust, muidu hakkab hooratast sööma.

Soovitage, kuidas võiks enamvähem veenduda, et juba libiseb nati ja võiks vahetusele mõelda..

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitatud: 13.06.2019 21:03 46
Postitas venom
Maanteel 5 käiguga 90 km/h löö gaas põhja ja kohe näha kas kerib tahoka ülesse või ei.

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitatud: 13.06.2019 21:10 37
Postitas karmo
Võid proovida ka asfaldilt kõrgema pöördega startides lihtsalt hoobilt sidurit päästes startida,kui ikka natukenegi ratta ringi saab ja pöörded kohe piirajas ei käi,kui sidur juba täitsa lahti lastud,siis ei tohiks veel läbi olla.
Kuskil kõvemal tõusul võid kolmandaga ka lihtsalt gaasi põhja lüüa ja vaadata,kas tahokas kerib kiirelt üles.

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitatud: 13.06.2019 22:30 06
Postitas VeikoA
Tänud Teile mõlemale vastamast.
Mõlemad Te mainiste, et "kas kerib pöörded ülesse".

Et kui kerib, siis sidur läbi?
Ja kui ei keri, siis veel kannatab sõita?

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitatud: 13.06.2019 22:30 20
Postitas sigaelmar
venom kirjutas: 13.06.2019 21:03 46 Maanteel 5 käiguga 90 km/h löö gaas põhja ja kohe näha kas kerib tahoka ülesse või ei.

Ja näha on siis nii, et tekib tunne nagu sõidaks kiilasjääl ja ratas käib all ringi.

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitatud: 13.06.2019 22:38 37
Postitas VeikoA
Ok, tuli üks asi veeel meelde.
Vahest olen proovinud nii, et kui auto uimane ja ei kiirenda, ehk siis gaas põhjas, aga auto "magab", siis lasen gaasi lahti ja vajutan uuesti, noh jõnksutan.
Põhja ja lahti, põhja ja lahti.

Kiirendamisel ei kuule seda häälest, aga vahest see aitab, siis nagu võtab hoogu juurde, ehk siis veitsa kiirendab.
Pole seda ammu proovinud enam, aga vist umbes nii oli. Teisisõnu gaas põhjas, aga auto liigub ikka oma kiirusega, mingi aeg ärkab, siis võtab hoogu..
Aga 99% juhul ei aita see midagi. Uimab lihtsalt sajaga, aitab aint käiguvahetus

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitatud: 13.06.2019 22:46 07
Postitas aronz12
Pigem tuleb ikkagi mootori poole vaadata kui siduri, klaaskuul ütleb nii. Või on lihtsalt ootused liiga suured. Ega sellega 8-90 pealt väga 5ndaga möödasoidule ei lähegi.

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitatud: 14.06.2019 03:51 12
Postitas AARE540
Ma olen ilmas igasuguseid jutte kuulnud, näiteks seda, et täiesti tehaseseades 316 lüpsis X5 3.0d ära nii et sahises, läks eest ära ja X5 ei jõudnudki järgi :D
Teatavasti pole ma diisli austaja, kuid noh, seda ma küll ei usu :)
Aga see, kes rääkis, uskus seda ise küll tõsimeeli :D
Veiko, ära solvu :)

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitatud: 14.06.2019 10:29 39
Postitas Martin1
AARE540 kirjutas: 14.06.2019 03:51 12 täiesti tehaseseades 316 lüpsis X5 3.0d ära nii et sahises, läks eest ära ja X5 ei jõudnudki järgi :D
Kui võidusõidetakse tasuks veenduda kas vastane ka ikka aru sai et andmiseks läks :lol:

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitatud: 14.06.2019 10:30 50
Postitas toivoku
Martin1 kirjutas: 14.06.2019 10:29 39
AARE540 kirjutas: 14.06.2019 03:51 12 täiesti tehaseseades 316 lüpsis X5 3.0d ära nii et sahises, läks eest ära ja X5 ei jõudnudki järgi :D
Kui võidusõidetakse tasuks veenduda kas vastane ka ikka aru sai et andmiseks läks :lol:
pohhui, võit on võit.

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitatud: 14.06.2019 10:54 44
Postitas ttsys
Pealegi, mis asi on 316(?) või X5 3.0d(?)
Võttes sinna kombinatsiooni näiteks kerge E46 compact N46 85kw mootoriga manuali ja vastu E53 tellise, mis automaat ja 135kw siis pole ju mitte millegi üle isegi arutada. ;)
Leidub ju ka 316i E90, mis uuema N43B16 mootoriga ja 90kw (160Nm) ja kui vaja siis ka selline teeb end 135kw tellise ees täpiks.

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitatud: 14.06.2019 21:07 52
Postitas sigaelmar
Tahtsin just sama ütelda, et 135kW X5'le lutti tegemiseks pole just eriti kiiret autot vaja.

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitatud: 15.06.2019 07:28 06
Postitas ooDDoo
Kahjuks jääb e90fl 316 kiirenduses 0- 100 isegi esimesele kõige aeglasema mootoriga x5 ele alla . 316 sirgepeal ikka x5 vastu ei saa. Kolmanda seeria mehed võivad edasi unistada.

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitatud: 15.06.2019 09:12 43
Postitas toivoku
ooDDoo kirjutas: 15.06.2019 07:28 06 Kahjuks jääb e90fl 316 kiirenduses 0- 100 isegi esimesele kõige aeglasema mootoriga x5 ele alla . 316 sirgepeal ikka x5 vastu ei saa. Kolmanda seeria mehed võivad edasi unistada.
aga ttsys ju ütles...

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitatud: 15.06.2019 10:37 12
Postitas ttsys
Täpselt nii, ttsys ju ütles.
Tellis seisab sisuliselt kohapeal kuni 30km/h ja selle vanatüübi AT venitab meeletult. MT ja N43 läheb sellest punktist minema ja kuni 100km/h teeb alla 10 sek ning kiirused ei lõpe 100 km/h juures. 100kw N43 MT teeb sama 0-100 9,1 sekundit. BMW 3 Series (F30) 316i 6MT (136 HP) teeb 0-100-ni 8,9 sekundit.

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitatud: 15.06.2019 15:55 10
Postitas toivoku
tehase andmed küll ütlevad,et x5 10,5seki sajani ja 316 e90 10,9 , aga kes on tehas,et allmighty ttsysi vastu vaielda. noh muidugi kui hakkame võrdlema kohvi 135kw ja heas korras 316te siis ma ei kahtlegi,et härral on õigus, samas jällegi päriselu võrdlused teda ei koti, loeb ainult mis paberi/internetis kirjas, siis peaks siiski kuulutama sellises olukorras võitjaks X5. ahjaa minu võrdluses oli 90kw e91

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitatud: 15.06.2019 16:41 34
Postitas ttsys
Justnimelt, 20 aasta vana diisel-tellis oma 2,2-2,5 tonni ja 135kw-ga. Päris elus ei ole vaja ka 90kw, et see tühi ja peegliteta mõõdetud 10,5 sek taha täpiks teha, aga kama-kaks - võtta on 8,9 sekine 100kw-ne 316i ja jutud otsas.
https://www.autoevolution.com/cars/bmw- ... 5-2000-30d

https://www.autoevolution.com/cars/bmw- ... 16i-136-hp

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitatud: 16.06.2019 22:22 15
Postitas -Priit-
Rumal küsimus, kas e91 varuratta puudumisel mingit kompressorit ja veljevõtit ei peagi olema või need mõne eelmise omaniku poolt jalutama läinud? Isa MB w211 on varuratta puudumisel vähemalt needki olemas.

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitatud: 16.06.2019 22:49 50
Postitas ttsys
Tehasest tuleb run-flat ja ei panda mingit sellist kola kaasa. Üldiselt puudub vajadus, sest 0,9 juures läheb rehvirõhu alarm abs anduritest peale ning ka mitte run-flat ribadeks sõitmine sellega praktiliselt välistatud. Kui mitte run-flat rehvid siis kompressor võib ju taga kasti panna, aga üldiselt Eestis vähe oluline/ebavajalik.

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitatud: 17.06.2019 11:48 21
Postitas sigaelmar
Kas neid runflat rehve üldse täna müüakse ka järelturul või oli see mingi 15 aasta tagune vaimustus autotööstuses, mis nüüdseks vaibunud on?

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitatud: 17.06.2019 11:55 11
Postitas ttsys
Run-flat lai valik mõõte vähemalt kõigil premium rehvitootjatel. Riikides, kus kiirteed on need jätkuvalt nr 1 rehvid.

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitatud: 18.06.2019 13:42 46
Postitas Riivo
meie põllumajanduslikel teedel on need rehvid ainult auto vedrustuse lõhkumiseks

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitatud: 18.06.2019 19:33 55
Postitas timps19
Mis võib viga olla kui E46l kliima sisse lülitada, siis tühikäik jääb samaks(pöörded ei tõuse), ning viskab pumpa iga minuti tagant sisse välja.
(kliima on täidetud)

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitatud: 18.06.2019 19:34 21
Postitas 955
Kas seda 0,9 bari alarmi tõsta ei saa? Suht nadi, tartu mnt hakkas karjuma ja kumm pooltühi... Kas otsin kompressori asjade alt või venin koseni. Võiks juba 2 peal teatada. Või ta nii täpne pole?

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitatud: 18.06.2019 19:38 40
Postitas ttsys
Ei saa mitte midagi muuta. Pane 4 reaalset rehvirõhuandurit, kui nii hell olek.

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitatud: 18.06.2019 20:19 11
Postitas WhipLash
timps19 kirjutas: 18.06.2019 19:33 55 Mis võib viga olla kui E46l kliima sisse lülitada, siis tühikäik jääb samaks(pöörded ei tõuse), ning viskab pumpa iga minuti tagant sisse välja.
(kliima on täidetud)
Rõhk läheb liialt kõrgeks ja lülitab pumba välja. Live data jälgimine oleks abiks ja veakoodide lugemine.

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitatud: 18.06.2019 20:44 45
Postitas toivoku
ilmselt ei lülitata venti nr2 kiirusele.

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitatud: 18.06.2019 21:42 34
Postitas timps19
Ventikas toimib ilusti, kas rõhuklapp võib põhjustada seda?
Selle tühikäigu teemaga on keegi kokku puutunud?
timps19 kirjutas: 18.06.2019 19:33 55 Mis võib viga olla kui E46l kliima sisse lülitada, siis tühikäik jääb samaks(pöörded ei tõuse)

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitatud: 19.06.2019 21:05 18
Postitas TemK
2009a E91- Keegi võtit programmerib nii et veojõu kontrolli välja võtta ei saa? Või seda saab ainult esinduses teha?