619. leht 709-st

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitatud: 25.07.2020 21:30 09
Postitas Kartul678
Marko S kirjutas: 25.07.2020 20:52 06 See kõlab jah kuidagi salongiventilaatori kriginana. Kui on selle viga, siis vahetus ca 2-2.5h, armatuuri ülemine osa tuleb maha võtta. Ja soovitav on osta uus ventilaator. Hinnaklass ca 60.- ja sealt edasi. :)
Vile tuleb kapotialt ja ei leia, kuskohast.
Turbotorud, cooler jne ülekäidud, suruõhuga proovisin survestada ei kuulnud ühtki susinat, kuid alates 2500 pööret tekib mingi vilin, gaas lahti lasta siis kaob.

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitatud: 26.07.2020 09:29 34
Postitas sigaelmar
Ju see on siis turbo mis viliseb

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitatud: 26.07.2020 21:49 31
Postitas kajakaz
Mis on E38 750 mootori pöörded sajaga sõites?

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitatud: 26.07.2020 22:58 00
Postitas unis
Mis käiguga? :mrgreen:

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitatud: 27.07.2020 06:29 45
Postitas ooDDoo
Ca 1500 kanti peaks jääma vägapalju rohkem ei tohiks olla. Mul oli e39 528 ca 1600 1700 100 kmh

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitatud: 27.07.2020 14:18 05
Postitas priitv8
ooDDoo kirjutas: 27.07.2020 06:29 45 Ca 1500 kanti peaks jääma vägapalju rohkem ei tohiks olla. Mul oli e39 528 ca 1600 1700 100 kmh
Kõiki lähteandmeid teades peaks siin saama lihtsasti välja arvutada:
https://www.blocklayer.com/rpm-gear.aspx

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitatud: 27.07.2020 18:28 39
Postitas sigaelmar
kajakaz kirjutas: 26.07.2020 21:49 31 Mis on E38 750 mootori pöörded sajaga sõites?

Kui ma õigesti mäletan, siis 90ga sõites oli 1100-1200 pööret.

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitatud: 28.07.2020 14:52 37
Postitas MortenS
m47n 2.0d 110kw
vs
m57 3.0d 135/142kw

kas pihustid on omavahel samad ja vahetatavad?

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitatud: 28.07.2020 21:21 15
Postitas -myyr-
Ei ole
110kw pihusteid võid leida 150/160kw masinatelt
Oleneb kas euro 3 või 4
135/142 leiadki vaid nendelt masinatelt
Vb ka 2.5D omadelt

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitatud: 29.07.2020 20:29 41
Postitas Jozjer
2002 320d manuaal (5k) - kohati kuulda esimese ning teise käiguga kiirendades (tehnilise terminina, ei ole mõeldud tallates) kastist tahapoole üsna märgatavat raginat. Kuna nähtus juhtub ainult aeg-ajalt ning enamasti "väljapöördemanöövri" ajal (nt ristmikult välja keeramine), kahtlustaks ise pooltelge. Kas antud asi on mõni "tüüpviga" või peaksin auto väljaselgitamise eesmärgil mõne targema mehe kätte viima? Oma silmaga visuaalselt (niipalju kui on võimalust olnud) pole suutnud süüdlast välja selgitada. (tegelt pikalt juba olnud, pikapeale lihtalt regulaarsemaks muutunud)

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitatud: 30.07.2020 14:54 45
Postitas siim320
Pooltelje otsad ragisevad jah suuretõenäosusega.

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitatud: 30.07.2020 20:11 51
Postitas Marty125
Tervist.

Autoks on BMW X5 E53 2005a. mootoriks on 3.0D 160 kw. Olin autoga sõidus ja peale väikest pausi kui uuesti käivitada tahtsin siis auto enam käima ei läinud (starter vedas ilusti ringi aga plahvatust ei toimunud).Paagis oli üle poole paagi kütust ja paagi sisese pumba häält oli Samuti kuulda. Järgmisel päeval auto juurde minnes käivitus see laksust nagu poleks midagi olnud. Samal päeval hiljem tekkis see jama tagasi. Esimese asjana sai vahetatud kütuse filter, aga probleem säilis. Diagnostika ütles koodiks 4B90 (Rail Pressure Control at Engine Start) surve oli 7 bari ja vahepeal 39 bari, kui ei eksi siis peaks olema 250-300 et käima saaks. Peale seda vahetasin ära survelati rõhu regulaatori, kütuselati surveanduri ja kõrgsurvepumba surveklappi. Asi läks käivituse kohapealt paremaks kuid nüüd on häda, et surve liiga kõrge järsu kiirendamisega ja veakoodiks on 45A0 (Rail Pressure Sensor - Plausibility - Pressure too High) ja kui inpat uskuda siis oli 1795.98 bari. Käivitades algul on 299-300 bari tühikäigul ja umbes peale 1 minutit viskab tühikäigul 430 bari peale ja jääbgi nii. Kas seda võib põhjustada halb pihusti või on kellelgi ehk sama kogemust olnud või on veel ideid mida vaadata ?

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitatud: 30.07.2020 22:39 22
Postitas ooDDoo
Pigista tagasivool järjest alates viimasest näpitsatega kinni . Kui latirõhk tühikäigul tõuseb on lekkiv pihusti teada.

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitatud: 31.07.2020 17:28 23
Postitas Marty125
Tervist jälle :D

Proovisin antud meetodit, aga erinevusi tähele ei pannud. Hiljem meisterdasin voolikutest ja topsikutest igale silindrile oma anuma, et tagasivoolu jälgida, kõikidest pihustitest tuli peaaegu võrdselt kütust. Lisan ka pildi:

Pilt

Hetkel proovin vanu andureid tagasi, aga leidub veel kellelgi ideid mida teha ?

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitatud: 01.08.2020 19:09 15
Postitas 955
Veel üks rumal küsimus.
:D
Mis juhtub kui sõita p0401 koodiga?
Sai egr ära puhastatud, tegelt oli üpriski puhas. Ning egri PC ära vahetatud. Käima pannes oli egri töötamist päris palju kuulda, selline muutuv heli, vuhh vuhh ja sumpsist oli ka kuulda. Lõpuks jäi vähemaks, nüüd enam käivitades ei ole eriti üldse kuulda. On kuulda, et egr töötab ja voolikus on vaakum. Vaakum on käivitades ja siis jääb vähemaks ja kaob ära. Veakoodi kustutamisel tuleb see mingi aeg tagasi...
Kas sai egr puhastus keemiaga ära rikutud või mis seal viga võib olla? Ausaltõeldes oleks ka rahul ilma egrita... Sisselaske kolle oli niigi pigine...
Õhutoru lahti ühendada siis on kah heitgaaside liikumist märgata. Kõik oleks nagu korras?

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitatud: 02.08.2020 11:30 42
Postitas Marty125
Tervist.

Probleem lahenes vana kõrgsurvepumba surve klappi tagasi panekuga, sellega kadus ära tühikäigul surve kõikumine ( nüüd on stabiilselt 299-300bar-i tühikäihul) ja kadus ära ka üle surve vea teade. Eelneval päeval olin vahetanud tagasi kütuselati surveanduri ja survelatti rõhu regulaatori kuid sellega ei muutunud midagi. Huvitav on nüüd see, et autol on peal kõik 3 vana andurit ja autot töötab ilusti, pole enam ka nõrga surve probleemi et ei käivituks :)

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitatud: 04.08.2020 20:19 43
Postitas agoy
E36 m52b28, milliseid süütepooli osa? BmwFans näitab valikus bosch ja bremi. Kas sellised bremi omad on ka mingi mõistlik valik?
https://aeromotors.ee/kataloog/article/ ... 860t-bremi
või hoopis hitachi oma?
https://aeromotors.ee/kataloog/article/ ... 04-hitachi

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitatud: 04.08.2020 20:24 33
Postitas ooDDoo
Mul on 10 a sellised bremid töötanud e39 peal

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitatud: 05.08.2020 21:33 49
Postitas VeikoA
Laia ringi küsimus

E36.
Kas Visco ventikas on kohustuslik või pigem hea lisa?
Et kui visco venti pole, siis hakkab seismisel üle kuumenema?
Läheb ka keema?

Või on visco vent niisama abiks jahutamisel ja radikas teeb ka seismisel töö ära, eeldusel et õhutatud ja kõik ok?
Elektrivent on ainult kondeka jaoks? Või rakendub ka jahutusradika temperatuuri liigsel tõusmisel?

Tänan.

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitatud: 05.08.2020 21:43 00
Postitas Volum
agoy kirjutas: 04.08.2020 20:19 43 E36 m52b28, milliseid süütepooli osa? BmwFans näitab valikus bosch ja bremi. Kas sellised bremi omad on ka mingi mõistlik valik?
https://aeromotors.ee/kataloog/article/ ... 860t-bremi
või hoopis hitachi oma?
https://aeromotors.ee/kataloog/article/ ... 04-hitachi
Hitachi omasi ei soovita.

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitatud: 05.08.2020 22:42 18
Postitas Riivo
VeikoA kirjutas: 05.08.2020 21:33 49 Laia ringi küsimus

E36.
Kas Visco ventikas on kohustuslik või pigem hea lisa?
Et kui visco venti pole, siis hakkab seismisel üle kuumenema?
Läheb ka keema?

Või on visco vent niisama abiks jahutamisel ja radikas teeb ka seismisel töö ära, eeldusel et õhutatud ja kõik ok?
Elektrivent on ainult kondeka jaoks? Või rakendub ka jahutusradika temperatuuri liigsel tõusmisel?

Tänan.
Visco on üldiselt alati kui pole elektriventi...ainult kliimavendiga ei pruugi hakkama saada, eriti soojadel suvedel...mõned on loobunud viscost aga asendanud selle elektrivendiga.

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitatud: 09.08.2020 15:05 29
Postitas priitv8
Siin on tehnikahuvilisele palju vastuseid:
https://www.youtube.com/channel/UCFH4dW ... JZUGT4q5pg

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitatud: 09.08.2020 18:07 20
Postitas darkie
Inpa näitab sellist viga: 253 Endstufe EC-Luefter

Mis asi see on? :roll:

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitatud: 09.08.2020 18:44 22
Postitas priitv8
Lüfter on ventikas. Endstufe on lõpp (võimsus) aste ehk elektrooniline relee.
EC = electronically communicated
Suure tõenäosusega käib jutt ikkagi mootori ees olevast ventikast, mitte salongi omast.
Kus moodulis viga näitab?

EDIT: EC on AC ja DC vahepealne tehnoloogia:
https://www.machinedesign.com/mechanica ... -ec-motors
https://www.vbk-technology.de/de/ec-ventilatoren/

Seda kõike arvesse võttes on too lõppaste ilmselt ventika enda sees.
Nagu näha 18. pildil selles postituses:
https://foorum.bmwclub.ee/viewtopic.php ... #p15419971

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitatud: 09.08.2020 19:01 45
Postitas darkie
Viga on mootoriajus (right). Tegemist v12 mootoriga. Kliimaventikas igatahes vuhistab küll ees ja mitte ainult ühel kiirusel.

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitatud: 09.08.2020 20:25 12
Postitas priitv8
darkie kirjutas: 09.08.2020 19:01 45 Viga on mootoriajus (right). Tegemist v12 mootoriga. Kliimaventikas igatahes vuhistab küll ees ja mitte ainult ühel kiirusel.
Sama, nagu see siin: https://www.7-forum.com/forum/showpost. ... ostcount=9 ??
Seal käib jutt ikkagi sellestsamast kliimavendist auto ees.

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitatud: 09.08.2020 21:02 34
Postitas darkie
Ju siis jah see kliimaventikas pooletoobine, kuigi ise aru küll ei saa, et sellel miskit valesti oleks vms :roll:

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitatud: 10.08.2020 06:57 05
Postitas ooDDoo
Kliimaventikas on peale 09 98 pwm signaaliga.

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitatud: 10.08.2020 07:42 22
Postitas darkie
Antud masin 1999a. Ehk siis veakood ikkagi pole kliimaventika kohta? :roll:

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitatud: 10.08.2020 18:08 06
Postitas BumBum
Kui võimalus on, siis proovi mõne teise diagnostikaseadmega, kas ikka näitab viga või mitte. Nähtud enda auto peal küll, kuidas üks hiina jublakas näitab viga ja teine asjalikum diagnostikaseade viga ei näita.