TSI: e39 tagumise silikon puksi vahetamine
Foorumi reeglid
Teemad tuleb vormistada korralikult ja informatiivselt!
Teemad tuleb vormistada korralikult ja informatiivselt!
TSI: e39 tagumise silikon puksi vahetamine
Vaatasin, et seda teemat pole nagu veel keegi teinud, aga nende pukside vahetamine suht aktuaalne teema.
panen siis kirja kuidas mina seda tegin.
Tuleks siis alustada stabika kondi lahti laskmisega, see oleks mõistlik lasta kohe kiige pealt
Edasi tuleks lasta lahti polt nr 7. sest see võib kõvasti kinni olla ja parem on keerata, kui see polt mis läbi silikon puksi läheb on kinni. siis kui nr 7. lahti võib asud nr. 5 kallale. kui nr. polt väljas saab ka detaili nr 4 kätte. Kui kõik eelpool mainitud lahti, siis tuleks kiiget nõksa alla suruda, et silikon puks (nr 2) kätte saada, et see kiige mugavas asendis püsiks, võib pooltelje ja kiige vahele panna puu klotsi.
Et silikon puks oma pesast kätte saada, tuleb eemaldada kõigepealt splint, kui uus osa esindusest ostetud, siis pole vahet kas splint läheb puru, kuna esinduse puksil splint kaasas.
Silikon puksi kätte saamiseks läheb vaja aga tõmmitsat, millest ma kunagi pildi ka teen, sai endal valmistatud, võibolla oleks ka pekstes tulnud, aga ei hakanud riskima. edasi kui vana puks käes, siis uus sama teed sisse, samuti soovitan tõmmitsaga panna, siis ei riku vähemalt midagi ära. edasi splint külge ja jupid samamoodi tagasi, ükskõik mis järjekorras, kuidas endal mugavam tundub. Kõige raskem kokku panemise juures ongi saada tagasi polti nr.9
Kui kellelgi kogemusi võib ka siin teemas seda jagada, mina tegin seda asja igatahes niimodi!
panen siis kirja kuidas mina seda tegin.
Tuleks siis alustada stabika kondi lahti laskmisega, see oleks mõistlik lasta kohe kiige pealt
Edasi tuleks lasta lahti polt nr 7. sest see võib kõvasti kinni olla ja parem on keerata, kui see polt mis läbi silikon puksi läheb on kinni. siis kui nr 7. lahti võib asud nr. 5 kallale. kui nr. polt väljas saab ka detaili nr 4 kätte. Kui kõik eelpool mainitud lahti, siis tuleks kiiget nõksa alla suruda, et silikon puks (nr 2) kätte saada, et see kiige mugavas asendis püsiks, võib pooltelje ja kiige vahele panna puu klotsi.
Et silikon puks oma pesast kätte saada, tuleb eemaldada kõigepealt splint, kui uus osa esindusest ostetud, siis pole vahet kas splint läheb puru, kuna esinduse puksil splint kaasas.
Silikon puksi kätte saamiseks läheb vaja aga tõmmitsat, millest ma kunagi pildi ka teen, sai endal valmistatud, võibolla oleks ka pekstes tulnud, aga ei hakanud riskima. edasi kui vana puks käes, siis uus sama teed sisse, samuti soovitan tõmmitsaga panna, siis ei riku vähemalt midagi ära. edasi splint külge ja jupid samamoodi tagasi, ükskõik mis järjekorras, kuidas endal mugavam tundub. Kõige raskem kokku panemise juures ongi saada tagasi polti nr.9
Kui kellelgi kogemusi võib ka siin teemas seda jagada, mina tegin seda asja igatahes niimodi!
Re: TSI: e39 tagumise silikon puksi vahetamine
Silikoon puksi vahetuse õpetus inglise keeles. Põhjalik õpetus koos piltidega.
Käesolevas õpetusest on puudu üks väga oluline detail. Polti nr 5 ja 7 kinni keerates peab auto koormama normaalsesse sõidu asendisse.
Tehas poolt ette nähtud E39 koormamise skeem, saavutamaks normaalne sõidu asend:
Pildilt seda ei kajastu, aga kütusepaak peab olema ka täis.
Kuna normaalne sõidu asend sõltub palju inimene reaalselt masinas inimesi/raskusi veab, siis kui palju ja kuidas masinat tegelikult koormata, hetkel kui mutreid pingutate, on iga inimese enda otsustada (mõelge hoolikalt).
Kuid igal juhul ärge lõpliku pingutust tehke kui ratas on õhus, muidu jääb uue puksi eluiga lühikeseks.
Tekkis üks küsimus, et miks sa poldi nr 9 lahti keerasid. Sest ka selle poldi mutri pingutamise hetkel peab masinat viima normaalsele sõidu kõrgusele.
Lisa postitusse ka poltide kinnitus momendid:
Käesolevas õpetusest on puudu üks väga oluline detail. Polti nr 5 ja 7 kinni keerates peab auto koormama normaalsesse sõidu asendisse.
Tehas poolt ette nähtud E39 koormamise skeem, saavutamaks normaalne sõidu asend:
Pildilt seda ei kajastu, aga kütusepaak peab olema ka täis.
Kuna normaalne sõidu asend sõltub palju inimene reaalselt masinas inimesi/raskusi veab, siis kui palju ja kuidas masinat tegelikult koormata, hetkel kui mutreid pingutate, on iga inimese enda otsustada (mõelge hoolikalt).
Kuid igal juhul ärge lõpliku pingutust tehke kui ratas on õhus, muidu jääb uue puksi eluiga lühikeseks.
Ei soovita silikoon puksi haamriga taguma hakata, käändmik, kus puks "istub" on alumiiniumist ja alumiinium ei kannata peksmist.diislijoodik kirjutas:TIS annab 4 ja 6-silindrilisele E39-le kõrgusteks velje alumise serva ja koopa vahel (mm) tangitud auto puhul (sk Normallage, Massband am Felgenhorn unten mittig einhängen und zur Unterkante Radhaus messen)
Tavaline vedrustus
Ees
15" velg 579
16" velg 592
17" velg 607
18" velg 620
Taga ilma nivooreguleerimiseta
15" velg 547
16" velg 560
17" velg 575
18" velg 588
Taga nivooreguleerimisega, õhkvedru
15" velg 562
16" velg 575
17" velg 590
18" velg 603
Tolerantsid +/- 10, erinevused vasak-parem samal teljel max 10.
Tekkis üks küsimus, et miks sa poldi nr 9 lahti keerasid. Sest ka selle poldi mutri pingutamise hetkel peab masinat viima normaalsele sõidu kõrgusele.
Lisa postitusse ka poltide kinnitus momendid:
- polt nr 5- 256 Nm
- polt nr 7 - 105 Nm
- polt nr 9 - 58 Nm
Re: TSI: e39 tagumise silikon puksi vahetamine
polt nr 9 keerasin selle lahti, et saaks kiige lihtsamini kuhugi poole liigutatud.
- djtsux
- Huviline
- Postitusi: 145
- Liitunud: 01.08.2009 22:57 13
- Peamine sõiduk: bmw e-53
- Asukoht: kohila Janno R.
Re: TSI: e39 tagumise silikon puksi vahetamine
Ehh kui kõik tõmmitsad oleks olemas ,mis siis viga juppe vahetada samamoodi rattalaagreid !!
bmw X-5 E-53
Re: TSI: e39 tagumise silikon puksi vahetamine
seda nüüd küll...aga e39 saab esimesed rattalaagird ilma tommitsateta ilusti vahetatud, tagumiste kohta ei oska öelda pole ise vahetanud.
djtsux kirjutas:Ehh kui kõik tõmmitsad oleks olemas ,mis siis viga juppe vahetada samamoodi rattalaagreid !!
-
- Huviline
- Postitusi: 156
- Liitunud: 21.02.2010 21:56 02
- Peamine sõiduk: BMW X5 4,8i
- Asukoht: Raplamaa
Re: TSI: e39 tagumise silikon puksi vahetamine
Kas sama teooria käib ka e-38 kohta-pean,siis silmas normaalse sõiduasendi saavutamiseks-paak täis ning 68kg raskused juhi,kõrvalistuja ja tagumise istmerea kohale +21kg pagasnikusse?Kas ja millal tuleks vahetada detaili nr.4 ega ometi iga silikonpuksi vahetuse aeg või on see üldiselt eluaegne?Ja veel üks küsimus,et kas kõikkide veermiku osade vahetuse puhul kehtib normaalse sõiduasendi valem(on siis ka teiste auto tootjatel midagi sarnast,sest loogiliselt nii peakski asi ju käima)-vaevalt,et ükski klientidest autot remonditöökotta viies teaks,et paak tuleks täis panna-pigem on vastupidi,et paak on suht tühi?Ega remondimees ometi paaki täitma mine?
Re: TSI: e39 tagumise silikon puksi vahetamine
LatsRist kirjutas:Kas sama teooria käib ka e-38 kohta-pean,siis silmas normaalse sõiduasendi saavutamiseks-paak täis ning 68kg raskused juhi,kõrvalistuja ja tagumise istmerea kohale +21kg pagasnikusse?Kas ja millal tuleks vahetada detaili nr.4 ega ometi iga silikonpuksi vahetuse aeg või on see üldiselt eluaegne?Ja veel üks küsimus,et kas kõikkide veermiku osade vahetuse puhul kehtib normaalse sõiduasendi valem(on siis ka teiste auto tootjatel midagi sarnast,sest loogiliselt nii peakski asi ju käima)-vaevalt,et ükski klientidest autot remonditöökotta viies teaks,et paak tuleks täis panna-pigem on vastupidi,et paak on suht tühi?Ega remondimees ometi paaki täitma mine?
ma arvan ka,et isegi esindus ei pane paaki täis ja auto rahvast täis kui pukse vahetab. tegelt silikon puksil endal pole mingit tähtsust mis asendis sa ta kinni keerad, kuna seal sees munak, mis annab keerelda, aga vott kummipuksidel küll võib mingi tähtsus olla mis asendis kinni saavad.
Re: TSI: e39 tagumise silikon puksi vahetamine
Vaatasin Autodatast järgi ja seal näitab samasugust koormamiskeemi.LatsRist kirjutas:Kas sama teooria käib ka e-38 kohta-pean,siis silmas normaalse sõiduasendi
saavutamiseks-paak täis ning 68kg raskused juhi,kõrvalistuja ja tagumise istmerea kohale +21kg pagasnikusse?
Jääb arusaamatuks mida sa täpselt det.4 all silmas pead.LatsRist kirjutas:Kas ja millal tuleks vahetada detaili nr.4 ega ometi iga silikonpuksi vahetuse aeg või on see üldiselt eluaegne?
See kehtib teatud osade (nt õõtsad) puhul, mitte kõigi.LatsRist kirjutas:Ja veel üks küsimus,et kas kõikkide veermiku osade vahetuse puhul kehtib normaalse sõiduasendi valem(on siis ka teiste auto tootjatel midagi sarnast,sest loogiliselt nii peakski asi ju käima)-vaevalt,et ükski klientidest autot remonditöökotta viies teaks,et paak tuleks täis panna-pigem on vastupidi,et paak on suht tühi?Ega remondimees ometi paaki täitma mine?
Esindusel kasutab tõenäoliselt selleks mingit sorti seadet, millist täpsemalt, ei tea.
-
- Huviline
- Postitusi: 156
- Liitunud: 21.02.2010 21:56 02
- Peamine sõiduk: BMW X5 4,8i
- Asukoht: Raplamaa
Re: TSI: e39 tagumise silikon puksi vahetamine
Detaili nr.4 all pidasin silmas multilinkhooba,aga sain juba oma remondimehe käest tõenäoliselt õige vastuse,et ega ikka ei pea vahetama ja tõenäoliselt nii kaua,kui mina selle vankriga sõidan ma seda ka tegema ei pea.Koormamise koha pealt öeldi aga nii,et tõenäoliselt piisab õõtshoobade ja muude pingutamiseks sellest,et auto lihtsalt sõiduasendisse lasta miite lisa koormusi lisada(rattad maast lahti olles ei või kinni pingutada) .Lisakoormuseid pidavat vaja minema rohkem silla reguleerimisel ning mis veelgi huvitavam,et pidavat olema veel üks auto mark mis taolist koormamist nõuab ja ülla,ülla-autoks olevat Lada.
Re: TSI: e39 tagumise silikon puksi vahetamine
Aru ma ei mõista, miks stabika kondi peab lahti harutama? Vahetasin siin eile öösel oma masinal need silikon puksid ära ning ei tekkinud kordagi mõtet ega vajadust neid valla päästa...
And btw, drag racing a BMW is like going fishing with a hooker, it's fun but it's not what you got her for...
NotAnotherDigg
NotAnotherDigg
Re: TSI: e39 tagumise silikon puksi vahetamine
TheJX kirjutas:Aru ma ei mõista, miks stabika kondi peab lahti harutama? Vahetasin siin eile öösel oma masinal need silikon puksid ära ning ei tekkinud kordagi mõtet ega vajadust neid valla päästa...
mina pidin igatahes laskma, võibolla sul oli parem tõmmits. või said mingit muud moodi kiige alla tõmmatud! ma ei mäleta ka täpselt enam, miks pidin selle lahti laskma!
-
- Huviline
- Postitusi: 3
- Liitunud: 11.12.2014 20:16 17
- Peamine sõiduk: bmw 320D e91
Re: TSI: e39 tagumise silikon puksi vahetamine
Tere,
On keegi vahetanud e91 tagumisi silikon pukse, on kuskil mõni skeem või mõni näpunäide mida kõrvataha panna?
Ette tänades
On keegi vahetanud e91 tagumisi silikon pukse, on kuskil mõni skeem või mõni näpunäide mida kõrvataha panna?
Ette tänades