[TSI] Bmw e60/61 PreFL pool elektrilistest istmetest comfort istmetele

Õpetused, mis on abiks ise autot remontides
Foorumi reeglid
Teemad tuleb vormistada korralikult ja informatiivselt!
Vasta
Mrzeerox
Huviline
Postitusi: 17
Liitunud: 15.01.2021 07:32 29
Peamine sõiduk: Bmw 525d 06

[TSI] Bmw e60/61 PreFL pool elektrilistest istmetest comfort istmetele

Postitus Postitas Mrzeerox »

Sain hakkama comfort istmete paigaldusega enda e61 ja kui aus olla, ei olnud see nii väga raske kui arvasin.

NB! Mina ei tulnud selle lahenduse peale, mina lihtsalt tegin 2 õpetuse järgi, panin selle kokku ja edastan siin.
Siit foorumist tuleb kindlasti öelda Aitäh Günther'ile


KUI SUL ON FL AUTO SIIS VAATA SEDA: YOUTUBE ÕPETUS

Alustuseks sul on vaja:
1. Obv comfort istmeid, minul olid täiselektrilised, soojendusega ja mäluga istmed.
2. 5x 61131383776 pini või koos juhtmega doonor autolt.
3. ca 5-6m juhet vastavalt sellele kui ilusti jooksutada soovid neid juhtmeid.
4. Termokahanevaid rüüse joodisega(SOOVITATAV) või tinutuskolbi ja jootetina (Kui Lidl väga lähedal, siis sealt saad väikse karbi rüüse joodisega 4€ eest.)
5. Oskust kasutada NCS experti või leida inimene kes oskab seda kasutada

Valikulised asjad:
1. Natukene mõistust
2. Varuks mõned kaitsmed
3. Juhtmeotste puhastaja
4. Multimeeter


Nii. Juhiistme ja kõrvalistujal on täpselt sama teekond, kui ühe istme ära teed, teile läheb 2x kiiremini.

Mina isiklikult võtsin kohe mõlemad istmed välja, et rohkem ruumi oleks. Juhtmete vedamiseks vaja ka kõlari katted ära võtta ja mõned plastikud(kui tahad viia samat teed nagu orginaaljuhtmed). Samuti vaja ära võtta ka moodul, kus lülitad sisse istmesoojenduse jms.

Sul võib olla juhtmestikus 3 pistikut, kuid ei pruugi. Millest oleneb? Oleneb sellest, kas sul on ühelt pistik lahti ühendatud ja takisti vahele pandud või mitte(mingi andur vist?) aga see ei ole selle retrofitiga seotud.

Nüüd kõige lõbusam osa. Juhtmete vedamine-

Vaja vedada juhe mõlema istme kollasest pistikust pin nr 2 istmesoojenduste lüliti plokki pin nr 3(suurem pistik). See on hea koht kasutada rüüse. Mina tegin nii, et panin rüüsi juhtmele ümber ja tõin teise juhtme juurde ja siis sulatasin ära.

Pilt

Nii ta oli, aga tava tinutamise asemel kasutasin mina rüüsi.

Kõige raskem osa ongi läbi :shock:


Nüüd kõige kergem osa

Nüüd vaja tõsta ümber kollasest suurest pistikust paks Punane-roheline(üldiselt) ja pruun juhe ümber musta pistikusse kus on 2 CANi liini juhet

Sul on ka mustas pistikus samad paksud kaablid. Need võid minema saata(Mina teipisin kinni juhul kui kunagi tagasi tahan vahetada).

Pruun juhe läheb täpselt can liini alla ja Punane-roheline pruuni juhtme kõrvale

Lõpptulemus võiks olla selline:

Pilt

Nüüd vaja Punane-rohelisest ja pruunist juhtmest vedada ka kollasesse pistikusse peenike plus ja miinus.
Uus pluss läheb pin nr 3 Kollases pistikus
Uus miinus läheb pin nr 11 Kollases pistikus
Kui ei saa täpselt aru, kumb paksudest juhtmetest on plus või miinus siis siin on hea hetk kasutada multimeetrit.


Kui need on tehtud, siis uutel istmetel peaks töötama kallutus ja seljatoe liigutus funksioon kuid teised ei pruugi töötada.

Nüüd NCS experdi osa.

1. Ava NCS expert
2. Vali sobiv profiil(file->load profile).
3. f1(VIN/ZCS/FA)
4. f3(ZCS/FA/ECU)
5. Vali E60 ja sealt CAS
6. ENTER FA ja vali uuesti e60
7. Calculate checksum linnuke ja OK
8. Nüüd tuleb listist kustutada $481 ehk sport istmed.
9. Tuleb lisada(add) $456 (NB kui on ka lumbar support olemas, siis tuleb lisada ka $488)
10. võib fa listi kinni panna ja Vajuta BACK
11. Process ECU ja vali CAS
12. Change job
13. FA_WRITE
14. Execute job ja siis kuvab sulle "Job active" ja "job ended", kui näitab peale "job ended" midagi muud, siis oled midagi valesti teinud.
15. Nüüd kui on "job ended" ette tulnud siis vali alt Change ECU ja vali LMA
16. Nüüd korruta samme 12-14
17. Nüüd kui on "job ended" ette tulnud siis vali alt Change ECU ja vali KBM
18. Change job ja vali "SG_CODIEREN"
19. Execute job ja siis kuvab sulle "coding active" ja "coding ended", kui näitab peale "coding ended" midagi muud, siis oled midagi valesti teinud.
20. Nüüd korruta samme 17-19 ka järgnevate moodulitega: BFS ja FAS

Palju õnne, oled retrofittinud endale comfort istmed. :D


Nüüd peaks ka kõik teised istme funksioonid töötama. Kui istme funksioonid ei tööta ja tegid kõik 1:1 NCS experdis, siis on sul juhtmestikus mingi kala, alusta kaitsmetest.
LEDBeam
Huviline
Postitusi: 1523
Liitunud: 13.11.2018 19:59 54
Peamine sõiduk: G31 530d XDrive
Asukoht: Tallinn, diagnostika ja vaimude väljaajamine

Re: [TSI] Bmw e60/61 PreFL pool elektrilistest istmetest comfort istmetele

Postitus Postitas LEDBeam »

Tavalised mäluga või sportistmed tuleb FA-st eemaldada.
KGM-i ja KBM-i ei tasuks ajada segi, ;) .

Mingil ajastul tekkis juhiistmele turvavöö kinnituse pinguti. Kui sellega asi valesti lahendada ja airbagi moodul üle kodeerida, saab permanentselt põleva AB märgutule.

Kui istmesoojendustega midagi muutub, tuleb nendega eraldi tegelda.
Istmete vahetusel võivad muutuda ka toitejuhtmete asetused pistikus.

Kui lumbar suppordi toide võtta istmete jämedate toitejuhtmete pealt, tuleks monteerida lokaalsed 7 A kaitsmed.

Kui istmed on parema rooliga masinalt, tuleb istmemattidega vaeva näha- need on erinevad juhil ja kaassõitjal.
BMW without faults is not BMW
Vasta