TSI: E34 tds etteandepumba remont (harjade vahetus)

Õpetused, mis on abiks ise autot remontides
Foorumi reeglid
Teemad tuleb vormistada korralikult ja informatiivselt!
Vasta
Silversi
Huviline
Postitusi: 36
Liitunud: 24.08.2010 21:30 52
Asukoht: Pärnu

TSI: E34 tds etteandepumba remont (harjade vahetus)

Postitus Postitas Silversi »

Remontisin siin suures tuhinas enda 525 tds Touringu paagisisese etteandepumba ära (harjad olid läbi). Kuna suures tuhinas unustasin pildid teha, siis kirjeldan remonti sõnadega. Ehk on kellelegi abiks ikka.

Vaja läheb:
Jootekolbi, tina, 2 uut klambrit kütusevoolikutele, rõngastihendit (sisemist mõõtu ei mäleta, välimine oli 1cm), elektrimootori harju ( leidsin kõige pisemad 7x4 mm ja lihvisin ise parajaks.)

NB! Diisliga ligunenud plastik on õrn! Kirjeldasin enda töökäiku ja minul asi toimib. Selle õpetuse järgi toimine on su enda vastutusel! Tekst kirjeldab etteandepumba harjade vahetust.

Aega võttis ca 2 tundi.

1. Eemalda pagasiruumist kõik plated ja matid ( soovitatavalt, sest selle tegevuse käigus võib diisel kergesti riidepeale sattuda)
2. Ava kere ja paagi vaheline luuk. Ovaalse kujuga ja väikeste kruvidega, asub paremal pool.
3. Ühenda lahti juhtmepistik, lükates pistikupesa metallklambrit paremale poole ja kütusevoolikud ( jäta meelde või märgista pealevoolu voolik).
4. Keera plastikust kork lahti ja eemalda kaan.
5. Meelita kütusekoguse andur välja august.
6. Tee lahti kaks plastik klambrit tõmmates klambri kõrvu kokku. Detail nr 5. (asuvad üks ühelpool(vasakul), teine teiselpool(paremal) pumba korpust. Kõige kõrgemad plastik osad) Tõmba pump välja. (võib tulla väga kõvasti ja hoida kella 4 juurest). Võib aidata veidi kruvikeerajaga. (seal hoiab toru, mis on teise korpuse sees ja mida tihendab rõngastihend Detail nr 8)
7. Kui pump käes, lammuta plastik osad ümbert ära.
8. Võta näpitsad ja mulju õrnalt pumbamootori ALUMISEST küljest metall äär lahti. (ülemises on tihend, seda ei soovita näppida!!) Suru kogu krempel välja alt.
9. Võta vanade harjade tagant metallvedru, tõmba välja poole ja suru alla. Eemalda vanad harjad. Lihvi uued harjad parajaks ning pane külge. Tinuta harjade juhtmed. Pane sisu kokku, ning lase harjade vedrud lahti, et nad oleksid ilusasti vastu korpust. Vaata üle, et kõik mahuks kenasti kokku.
10. Olles kindel, et kõik on õige, lükka kogu krempel metall korpuse sisse tagasi. Proovi mootor käima panna ( hea variant on akutrelli aku pealt proovida). Kui töötab, siis on kõik hästi. Kui ei, siis järelikult mootor päris kaput või tegid midagi valesti.
Vaheta plastik korpusel rõngastihend (detail nr 8)
11. Lao plastik kokku, pane paaki tagasi. Jälgi et toru rõgastihendiga läheks oma pessa! (kella 4 suunas, peale vaadates tagant poolt)
12. Pane kütuse kütusekoguse andur tagasi paika, kinnita plastikkork.
13. Ühenda voolikud, nii pealevool kui tagasivool. (soovitan voolikutel 1 cm pikkuse jupi maha võtta kui ulatab.)
14. Lapi kõik kokku. Anna paar korda süüdet, et pump kütuse ülesse lööks.
15. Käivita.

Pilt
Kasutaja avatar
mätas
Huviline
Postitusi: 217
Liitunud: 04.07.2004 11:32 40
Peamine sõiduk: BMW 530d
Asukoht: Tallinn

Re: TSI:e34 tds etteandepumba remont (harjade vahetus)

Postitus Postitas mätas »

O-tihendi mõõdud on 7X1,5
Where the rubber meets the road...
MargusRaska
Klubiliige
Postitusi: 2598
Liitunud: 25.12.2008 21:54 43
Peamine sõiduk: E39 530D
Telefon: 55966794
Asukoht: Jõgeva
Kontakt:

Re: TSI: E34 tds etteandepumba remont (harjade vahetus)

Postitus Postitas MargusRaska »

Huvitav,kas bentsuka pump dislast erinev?Võtsin näpitsatega alt valtsi ilusti lahti aga peale kaane ja labade midagi rohkem küll kätte ei saanud :roll: Koputasin vaikselt kummihaamriga-ei midagi,siis koputasin ikka juba südamest-no mitte grammigi :evil: Mis nipiga spetsialistid selle sisu sealt korpusest kätte saavad?
Kavatsesin ka piltidega teema algatajat aidata,aga kahe pildiga vähe nadi,sest kaugemale ei jõudnud :roll:
55966794/Margus Raska/ margusraska@gmail.com FB.
Kasutaja avatar
Marek113
Huviline
Postitusi: 34
Liitunud: 07.08.2008 11:37 51

Re: TSI: E34 tds etteandepumba remont (harjade vahetus)

Postitus Postitas Marek113 »

vabandan vb lolli küsimuse pärast,aga kuidas aru said,et need harjad läbi on.kas seda on niisama kuidagi aru saada?? aitäh
Life is too short to drive slow...
MargusRaska
Klubiliige
Postitusi: 2598
Liitunud: 25.12.2008 21:54 43
Peamine sõiduk: E39 530D
Telefon: 55966794
Asukoht: Jõgeva
Kontakt:

Re: TSI: E34 tds etteandepumba remont (harjade vahetus)

Postitus Postitas MargusRaska »

Alati ei aita harjade vahetus.Võivad olla ka rootori lamellid ja tiiviku labad liialt kulunud.Proovisin oma masuudikal järgi.Pump lööb küll kui volla kanistrisse panna,aga õige koha peal jääb ikka lahjaks.
Muidu täitsa hea õpetus ja täiesti teostatav.Edu!
55966794/Margus Raska/ margusraska@gmail.com FB.
kasssass
Huviline
Postitusi: 4
Liitunud: 26.04.2011 13:28 27

Re: TSI: E34 tds etteandepumba remont (harjade vahetus)

Postitus Postitas kasssass »

Toimib see õpetus 100%, omal nahal proovitud, isegi harjade mõõtu lihvimine oli vajalik, Tänud!!!
Kasutaja avatar
Sass524
Huviline
Postitusi: 659
Liitunud: 11.04.2010 11:07 05
Asukoht: Haarjumaa,Saue

Re: TSI: E34 tds etteandepumba remont (harjade vahetus)

Postitus Postitas Sass524 »

kas e39 pumbal on see võimalik?
Kasutaja avatar
villis21
Huviline
Postitusi: 125
Liitunud: 08.01.2011 13:28 03

Re: TSI: E34 tds etteandepumba remont (harjade vahetus)

Postitus Postitas villis21 »

Sass524 kirjutas:kas e39 pumbal on see võimalik?
toimib küll! eelmine nädal just tegin oma e39 tdsil sama töö.
Bensiin on pintslite pesemiseks!
Diislis peitub jõud!
Kasutaja avatar
Sass524
Huviline
Postitusi: 659
Liitunud: 11.04.2010 11:07 05
Asukoht: Haarjumaa,Saue

Re: TSI: E34 tds etteandepumba remont (harjade vahetus)

Postitus Postitas Sass524 »

aga kuidas see lahti käib ja mis harjad sinna lähvad (mõõt)..Kuidas töötab peale remonti?
Kasutaja avatar
iaanek
Huviline
Postitusi: 976
Liitunud: 02.05.2007 18:02 50
Asukoht: tallinn

Re: TSI: E34 tds etteandepumba remont (harjade vahetus)

Postitus Postitas iaanek »

E34 TDS-il on harjade mõõdud 4x5mm, pikkus 8-9mm. Kõige tavalisemad söeharjad, soovitavalt juhtme väljatulekuga laiema külje poolt.

Mõnikord polegi viga harjades, rootori ja magnetite vahel võib olla nii palju sodi, et lihtsalt ei lase pöörelda. Seega korralik puhastus käib kindlasti asja juurde.

Pumba äkksurma tunnuseks on see, et seisad rumala näoga keset maanteed või tipptunni liiklust, sest masin jäi lampi seisma ja ei luba ka enam. Nagu kütus oleks lõppenud, aga paagis on ca 15l veel alles. Piinlikust olukorrast võib päästa paar kolakat rattavõtmega paagi alla või 5 liitri kütuse juurdekallamine.

Et pumba töötamist kontrollida ilma väljakiskumata, on lihtne moodus kuulamine :) . Süüde sisse ja eelsüüte rakendumise ajal on tankimisavast mootorisirin hästi kuulda.
..
Vasta