TSI: E46 coupe lukumehhanismi vahetus

Õpetused, mis on abiks ise autot remontides
Foorumi reeglid
Teemad tuleb vormistada korralikult ja informatiivselt!
Vasta
Kasutaja avatar
Fred
Huviline
Postitusi: 4689
Liitunud: 10.04.2006 20:40 57
Peamine sõiduk: F34
Asukoht: Norge

TSI: E46 coupe lukumehhanismi vahetus

Postitus Postitas Fred »

Kuna ise sai protseduur just läbitud, siis mõtlesin kergelt kirja ka panna, sest kahjuks on E46-l levinud viga see, et lukumehhanismil lakkab töötamast elektroonika või keeratakse reguleermiskruvil keere maha ja link enam ei taha ust hästi avada. Ja seda kõikide kerede puhul. Kuna aga kupeel ei ole aknaraami, siis on sedaanist süsteem natuke teistsugune, aga mitte palju. Minu auto puhul lukumehhanismil elektroonika töötas (eelmisel sedaanil andis just too otsad), ent reguleermiskruvi oli üle keeratud ja kahe käega pidi tõmbama lingist, et uks lahti saada. Ostsin siis kasutatud "uue" mehhanimsi, sest ennem ei tahtnud ust juppideks teha, kui teine töötav mehhanism kohe kõrvalt võtta oleks. Aga nagu hiljem selgus, siis tegelikult saaks minu vanast ka veel asja.

Pilt

Alumises ringis on see kuuskant polt, mida läbi ukses oleva pisikese augu reguleerida saab. Kui link käib halvasti, siis siit peale keerates muudetakse natuke ülemise hoova asendit, mis uksel paremini avaneda aitab. Kahjuks oli mul seal jõuga keeratud ja keere oli maas. Põhimõtteliselt on selle jupi uuesti kasutuselevõtmiseks 2 võimalust: kas nokkida see polt sealt välja, keerata uus keere ning asendada teise poldiga või siis keevitada väikse törtsuga üldse see hoob teise hoovaga kokku ja ülemist tippu lihtsalt natuke vasakule poole painutada. Tean, et siin foorumis ühel autol on keevitamisvarianti kasutatud ja töötab kenasti. :)

Kõigepealt siis polster maha, seda hoiavad kinni 5 kruvi:

Pilt

Seejärel veendu, et süüde on väljas ning võta airbag küljest ära. Nüüd tuleb eemaldada müramatt, ise kasutasin nuga ja sõrmi ja vaikselt tõmbasin ta ära. Seejärel panin airbagi tagasi ühe poldiga ja ühendasin juhtme külge, sest hiljem on vaja süüde sisse keerata.

Nüüd eemalda ülevalt ukse äärest aknatihend. Lase klaas alla ja tõmba ta vaikselt ära. Nüüd lase aken üles tagasi ja seejärel umbes 10cm alla, kuni punasega tähistatud august paistab torx-poldi pea. Samamoodi on näha teine torx polt parempoolse kollase ringi juures.

Pilt



Pilt

Igaks juhuks kutsu sõber appi, kes hoiaks klaasi kinni. Keera vasakpoolne torx välja (suurus on E7). Nüüd keera parempoolset torxi (seesamune mis siin pildl näha) sissepoole niipalju kui läheb, aga mitte niipalju, et pärast padrun talle peale ei ulatu.

Paremal pool ei peagi rohkem muud tegema, sealt on klaas vaba. Aga vasakul pool, sealt kus polt välja sai keeratud, asub üks ekstsentrik, mille sees on plastmassist toruke. See parempoolne ülemine jubin. Kui torx ise on välja keeratud, võta kullinokkadega sellest torukesest kinni ja tõmba ta välja. Nüüd on klaas vaba ja saab ta eest ära tõsta.

Pilt

Nüüd tuleb keerata lahti kaks 10mm mutrit, mis üleval pildil kollase ringiga olid tähistatud. Need hoiavad akna-siini kinni. Kui need lahti, saab siini liikuma ja keera ta kuskile ettepoole, et mehhanism mahuks august välja. Pistik tuleb ka mehhanismil lahti lasta, seesmine ukseavamistross võib küljes olla (aga soovi korral võib ka selle eemaldada).
Edasi ma lasin lukumehhanismi ukse otsast lahti, seda hoiavad kinni 3 torx-polti. Lisaks tuleb lahti keerata kuuskant-polt, mis hoiab kinni välimist lukupesa. Kui aknatihend sai eemaldatud, on see polt hästi näha.
Mul endal sellest pilti ei ole, kasutan netist leitud varianti:

Pilt

Kui kõik õigesti tehtud, saab mehhanismi välja võtta ja siis kas uuega asendada või vana ära parandada ja tagasi sisse pista (jälgida, et see hoob, mis lingi külge läheb, saaks ilusti pessa), keerata kinni teda hoidvad 3 torxi, panna tagasi välimise lukupesa ja ühendada pistik ning siis testida, kas link töötab. Mul töötas kenasti ning pehmelt, nagu ette nähtud. :) Samuti tuleb proovida, et kesklukk toimiks ja võtmega keeramine.

Nüüd tuleb panna tagasi akna-siin ja keerata kaks 10mm mutrit kinni. Seejärel lasta sõbral tõsta klaas ukse sisse tagasi ning panna vasakpoolsele kandurile külge see metallist vastus, mis ennem lahti tuli ning samuti ekstsentrik. Edasi toetada klaas ilusti kanduri peale ja vaadata eest torxi augu juurest sisse. Kui klaas täpselt õigel kohal, siis torgata see plastmassist toruke ilusti sinna sisse tagasi ning ekstsentrik sättida nii, et plasttoruke oleks võimalikult paremal ääres (pildil ei ole ma teda veel paremale lükanud). Jälgida ka, et eest ääres klaas oleks ikka ilusti soones.

Pilt

Nüüd keerata vasakpoolne torx sisse ning parempoolne väljapoole. Testida, kas aken toimib. Mul igatahes töötas ideaalselt ja midagi rohkem reguleerida polnud vaja. Tõenäoliselt saab seda teha sellesamuse ekstsentriku abil muutes tema asendit.

Kui ukse sees kõik toimetused tehtud, siis lasta aken alla, panna tagasi klaasitihend, seejärel süüde välja, airbag küljest ja müramatt tagasi panna. Kuna vana liim ei olnud enam hästi kleepuv, tõmbasin terve ringi sanitaarsilikooniga üle, et tihe saaks, muidu võib hakata vett salongi tulema vihmaga. Airbag uuesti paika, kõlari ja peeglijuhtmed ning salongist avamise lingi tross ka polstri külge ja polster uuesti peale. Vajadusel vahetada välja katkised polstritüüblid.

Nüüd aken üles lasta ja testida, kas kõik töötab nii, nagu peab. :)

Seejärel võib õlut hakata jooma. :cool:

NB! Ei pretendeeri absoluutsele tõele, võib-olla tuleb midagi teha teistmoodi, aga minu puhul vähemalt toimis asi nii. Mina ei vastuta, kui miskit pekki keerate. :D
Viimati muutis Fred, 13.10.2011 19:17 34, muudetud 1 kord kokku.
Enne: 7xE36, 2xE46, E39, E61, E32. Nüüd: F34 320dxDrive GT, E36 M3 cabrio
Kasutaja avatar
S1lv3r
Huviline
Postitusi: 3348
Liitunud: 11.05.2008 11:44 22
Peamine sõiduk: BMW F10 525d 160kw
Asukoht: Laagri

Re: TSI: E46 coupe lukumehhanismi vahetus

Postitus Postitas S1lv3r »

Perfekto ! Asun ise selle järgi nüüd katsetama :cool: (Y)
E46 323Ci/E46 330d/E61/E91/E91/E90/E60/E60/E61/E60 530xi/E60 530xi/F10 525d
Päringu jaoks saatke palun PS või e-mail
Kasutaja avatar
S1lv3r
Huviline
Postitusi: 3348
Liitunud: 11.05.2008 11:44 22
Peamine sõiduk: BMW F10 525d 160kw
Asukoht: Laagri

Re: TSI: E46 coupe lukumehhanismi vahetus

Postitus Postitas S1lv3r »

Tehtud ja toimib !
Ei raatsinud uut lukku otsa, väänasin vanal seda ülemist varrast veits ja keerasin uue kruvi koos mutriga hoobade vahele.
E46 323Ci/E46 330d/E61/E91/E91/E90/E60/E60/E61/E60 530xi/E60 530xi/F10 525d
Päringu jaoks saatke palun PS või e-mail
MartenL
Huviline
Postitusi: 2548
Liitunud: 05.09.2007 21:54 36
Peamine sõiduk: Alltrack
Asukoht: Tallinn

Re: TSI: E46 coupe lukumehhanismi vahetus

Postitus Postitas MartenL »

Suured tänud Fredile juhendi eest. Printisin välja ja vahetasin omal mõlemad pooled välja. Nüüd olen kupee uksesisuga sinapeal. ;)

Paar märkust, mis mulle silma jäid:

*kaassõitja poolne uks on kõik vastupidine (ka selle klaasitõstuki ekstsentriku asukoht, mitte võimalikult paremal siis, vaid võimalikult vasakul)
*tasub enne vaadata, kuidas klaasitõstuki tagumine kinnitus koos püsib (kus asub see ekstsentrik, et pärast õiges järjekorras tagasi panna.
*polstri eemaldamiseks pidin võtma juhiuksel küljest ka käepideme, et saada lahti peegli regull juhtmeid.
*müramatt kleepus ise tagasi omale kohale, kui olin selle ettevaatlikult ära võtnud ennem
Kasutaja avatar
Fred
Huviline
Postitusi: 4689
Liitunud: 10.04.2006 20:40 57
Peamine sõiduk: F34
Asukoht: Norge

Re: TSI: E46 coupe lukumehhanismi vahetus

Postitus Postitas Fred »

Tänud info eest, Kuno.
Enne: 7xE36, 2xE46, E39, E61, E32. Nüüd: F34 320dxDrive GT, E36 M3 cabrio
Vasta