1. leht 2-st

TSI: E39 E38 lisaveepumba parandamine

Postitatud: 13.10.2011 14:27 26
Postitas arnis
E39 E38 lisaveepumba parandamine

Väga levinud probleem, mis jääb tavakasutajale nähtamatuks (ükski lambike põlema ei lähe).
Kerge viis avastada: Jaheda ilmaga ja sooja seisva mootoriga (peale sõitu) vajutada REST nuppu (süüde 0 või 1). Kui hakkab puhuma sooja ja esimese minuti jooksul soe muutub külmaks, siis elektriline pump ei tööta ja jahutusvedelik ei liigu.

Põhjus: harjad ei anna kontakti või on grafiiditolm kõik lühisesse ajanud (tavaliselt viimane juhtub mõned aastad enne harjade lõppemist)
Lahendusviisid: uus pump, kasutatud uus pump (töökorras?), enda pump korda teha (ainult hooldada või leida uued harjad).
Eesolevas TSI's võtsin asja lahti ja avastasin, et harjad vajavad lihtsalt väikest korrastamist. Kui harjad on surnuks kulunud, tuleb leida teised (kasvõi täiesti teistsuguselt mootorilt ja õigesse mõõtu lihvida). Kui harjad on nii kulunud, et L täht on kadunud (pildil on alles veel 3 sümbolit), siis oleks targem asendus leida.

Vajalikud tööriistad
Torx 10, multimeeter, standardsed kruvikeerajad vooliku klambrite maha keeramiseks ja kangutamiseks, vatipulgad, igaks juhuks võiks olla jahutusvedeliku varu.
Aega kulub pumba hooldamiseks alates paarist tunnist. Täieliku ebaõnnestumine puhul, võib katkise asja tagasi panna ja autoga uue otsingule sõita. Näpunäide: Labasid pole mõtet tagasi panna, nad takistavad riknenud mootori puhul jahutusvedeliku iseeneslikku aeglast liikumist salongiradikasse.
1) Eemalda lisaveepumba ja klappide mehhanism autolt: 2 pistikut, 3 voolikut (jahutusvedelikku tuleb tsipa, ülejäänud korgid hoia kinni)
2) Puhasta seade õli-tolmu kihist (5min). Lisaks enne avamist on kindluse mõttes vajalik torxi kruvide augukesed teravama asjaga puhtaks teha (vastasel juhul võib kruvi/keerajat rikkuda)
Pilt
3) Eemalda plastklamber mootori ümbert ja keera neli torxi lahti.
Pilt
Pildil on näha nüüd seda osa, millega vedelik kokku puutub. Keskel on näha, kuidas magneti külge kleepunud metallipuru. Loomulikult kõik detailid (eriti tihendi ümbrus) puhastada, alkoholi või muu lahja vahendiga. NB! Pruuni värvi detaile (pildil X) mitte pigistada, kangutada, peksta, see materjal on habras.
4) Nüüd peab mootorit lahti kangutama. Pildil A ja B. Kangutada A'sid on kerge, B'dega on rohkem jama. Pärast mõtlemistööd mõistsin, et vastava jämedusega lapiku keerajaga saab niimoodi lahti (arvestada, et kruvika võib puruks väänata, leida midagi odavat või mittepurunevat)
Pilt
5) Kui vähemalt A'd on kangutatud, võib hakata lahti tõmbamist teostada. Minul läks paar minti aega, aga ma oletan, et sellega võib kauem minna. Probleem peaks olema selles, et harjad (pildil D) lähevad vastu neile ette jäävat laagrit, millest nemad peavad jõuga tõmmates üle hüppama (pildil Y). Kuid lõpuks avaneb selline vaatepilt
Pilt
6) Kui B'd on samuti lahti, tuleb kest probleemivabalt lahti ja kogu moos ongi lahti.
Loogiline on nüüd see, et kogu see pudru tuleks ära puhastada vatitikkude, kaltsude, alkoholi ja mingi harjakese abil. Erilist tähelepanu puhastamisel tuleks pöörata rootori küljes olevate klemmide pinnale, mida harjad alalõpmata hõõruvad. Mina puhastasin alkoholiga. Läikima nad ei pea, aga puru jääda ei tohi.
Pilt
Lisaks tähele panna, et pisike pulk (pildil E) ära ei kaoks ja kokku pannes, tagasi läheks õigesse kohta.
Märkasin, et kui juhtme, mis on harja küljes, võib kokku pannes jätta kahte moodi - sellest oleneb, kui kaugele hari liigub. Mina otsustasin, et jätaks kindlasti nii, et ei oleks serva taga kinni (pildil F), sest äkki serva taha jätmine hiljem kisub harja eemale (pildil G).
7) Nüüd kui puhastatud (oletame, et sinul on harjad veel olemas mingilgi määral ja ilma kestata proovimisel nad puutuvad kokku klemmidega), tahaks asja kokku panna, aga jälle see laager.
Mina proovisin nii ja naa, lõpuks lahendasin asja niitidega.
Pilt
Niit jookseb ümber harja. Sel juhul saab niiti pingul hoides harju eemal hoida, kuni viimase momendini, kus niidi saab lahti lasta ja vedru harjad kokku pigistab (5-10min)
Pilt
8) Ja lõpuks tuleb nagad tagasi lükata. Võimalusel nii, et loksumisi ei jääks. Mul üks murdus, aga pole midagi.
NB: Enne nagade lükkamist, veendu, et see seib (pildil C) on mootori sees. Lisaks võib käega ajada mootorit ringi ja isegi proovida 12V olemasolul (võib valmistada ajutised juhtmed ja ettevaatlikult, mitte lühisesse ajades proovida pöördesse ajada). NB, mootorit kinni hoida, paneb jooksu. Proovida võiks kümmekond korda, et igas positsioonis hakkaks uuesti liikuma.
Ise lükkasin nagad näpitsa otstega kinni. Mingi pisike loks jäi, aga pole vast hullu. Mootoril olid ka tihendid, et vett sisse ei pääseks.
9) Kinnitada mootor tagasi 4 torxiga. Mitte unustada puhastatud tihendit ja plastklambrit, mis hoidis mootori kestast kinni.
10) Kinnita seade autole külge, tee jahutusvedeliku kork lahti ja veendu, et seda liiga vähe pole. Käivita mootor, jälgi temperatuuri. Tee väike proovisõit. Proovi nüüd, kas seisva mootoriga, süüde näiteks 1 peal, saab REST nupu kasutamisel püsivalt sooja salongi? Kui REST ei käivitu, on mõni tingimus täitmata (mootor jahe näiteks). Proovi siis süüde 2 peal, seisva mootoriga, peaks ka töötama. Kraadid põhja ja peaks tulema kogu aeg sooja.

Ise veel huvi pärast avasin klapid ka, kuigi probleeme pole esinenud. Mingit üllatust ei saanud, klapid olid puhtad. Et aga kokku panna, oli vaja jälle 5 minti õli-tolmu segu strateegilistest kohtadest ära võtta. Klapid võivad olla ka teise konstruktsiooniga. Kui klapid ei funka või kumm katki (teisel disainil, mitte nagu piltidel), siis oleks hea mõte asendada töötavaga. Mittetöötavad klapid väljendavad ennast sellega, et ei saa külma/kuuma vasakust/paremast/mõlemast poolest.

Kui sinul jamab salongi ventilatsiooniõhu temperatuur (talvel jahe, suvel soe), siis just need klapid ongi sulle huvipakkuvad. Ka neid saaks kontrollida multimeetriga. Kui takistus on kümnekonna oomi juures, siis peaks elektriline pool elus olema. Kui mitte, siis neid enam minuteada taastada ei saa (katki hõõrutud). Kui takistus on mõlemal väike, siis puhastamisest peaks tolku olema küll.

Mina olen isiklikult kahel autol asja korda saanud. Üks on juba aasta sõitnud, teine kuu aega. REST funktsiooni saab nautida täiel määral. Eriti lõbus on talvel, kui õues külm.
Kõige positiivsem on see, et nii kui mootor soojaks saab, saab ka salongi päris kiiresti soojaks.

Otsisõnad:
lisaveepump, lisa veepump, lisavee pump, elektriline jahutusvedeliku pump, auxiliary water pump, aux waterpump, 64 11 8 375 237, 64 11 8 374 994

Re: TSI: E39 E38 lisaveepumba parandamine

Postitatud: 13.10.2011 22:29 28
Postitas PeeterA
Väga asjalik õpetus. Enda masinal sai kah kunagi sama töö ära tehtud. Profülaktika mõttes võtsin ühe hooga ka soojaklapid laiali, mis osutus õigeks otsuseks. Jõudsin õigel ajal jaole. Nimelt kipuvad nende sisemised o-rõngad aja jooksul ära väsima, mistõttu jahutusvedelik pääseb lõpuks mähisteni ning lühistab need. Peale seda tuleb kas siis teised soojaklapid osta või uued mähised kerida.
Minu juhtumi puhul klapid veel töötasid korralikult, kuid peale avamist oli näha mähiste klemmidel juba kerget oksiidikihti.
Siin teema koos piltidega soojaklappide lammutamise kohta:
http://www.e38.ee/foorum2/viewtopic.php?t=3135

E38 foorumikaaslase pildiseeria soojaklappide taastamisest. Päris jõhkra töö tegi ära, kuna keris muuhulgas niiskuskahjustuse tõttu läbipõlenud mähistele uue traadi:
http://picasaweb.google.com/11703024022 ... Wz_Rbi1IQ#

Re: TSI: E39 E38 lisaveepumba parandamine

Postitatud: 30.10.2011 17:06 10
Postitas Kris
Uuriks samal teemal lisaveepumba voolu kohta, nimelt voolu peale ei tule.
Millal see peaks töötama ja kas keegi oskab kaitsme numbri välja tuua, ei leidnud nagu :/

Re: TSI: E39 E38 lisaveepumba parandamine

Postitatud: 31.10.2011 08:46 00
Postitas Mirko
Tõesti väga hea õpetus, ise samuti antud töö läbi teinud.

Re: TSI: E39 E38 lisaveepumba parandamine

Postitatud: 01.11.2011 09:11 35
Postitas arnis
Kris kirjutas:Uuriks samal teemal lisaveepumba voolu kohta, nimelt voolu peale ei tule.
Millal see peaks töötama ja kas keegi oskab kaitsme numbri välja tuua, ei leidnud nagu :/
Kui mul õigesti meelde jäi, siis elektrit saab ta otse kliima paneeli pealt, ilma kaitsmeteta.
Aga kui pump on eluaeg piixus olnud, siis on risk, et ka paneeli see osa, mis annab elektrit pumbale, läbi on.

Re: TSI: E39 E38 lisaveepumba parandamine

Postitatud: 01.11.2011 16:10 46
Postitas priitv8
Ma vist ravisin ka hambaid läbi tagumise avause, aga endal võtsin lahti ainult tagumise kaane, mille küljes need harjad on. Nii harjade üle kuullaagri tõmbamine ja tagasi upitamine olid paras keemia, aga kuidagi sain ikka tehtud ja kokku ta läks ka. Kolmandal katsel puutusid harjad isegi vastu kollektorit ja mootor hakkas tööle.

Re: TSI: E39 E38 lisaveepumba parandamine

Postitatud: 24.12.2011 11:23 43
Postitas J.R
Mul oli probleem, et vahepeal ei tahtnud sooja salongi puhuda. Eile aga võtsin ka lisaveepumba maha puhastasin ära proovisin pumba töötavuse ära kõik OK. Panin peale tagasi. Ja tee mis tahad nüüd tuleb ainult külma koguaeg ja mingi aja sõites tahab ka keema minna. Tosooli valasin normi kõik ok aga millest selline jama, oskab keegi aidata?!

Re: TSI: E39 E38 lisaveepumba parandamine

Postitatud: 24.12.2011 12:37 42
Postitas Kris
Pilt

Ideaalis peaks tegema sellise süsteemi õhutamiseks.
Ise nägin päris palju vaeva E38 750 õhutamisega, mingi liiter tosooli läks kaotsi.

Rohkem infot:
http://bmw.tech.officelive.com/E38Bleed ... ystem.aspx

Re: TSI: E39 E38 lisaveepumba parandamine

Postitatud: 06.01.2012 22:38 08
Postitas arnis
J.R kirjutas:Mul oli probleem, et vahepeal ei tahtnud sooja salongi puhuda. Eile aga võtsin ka lisaveepumba maha puhastasin ära proovisin pumba töötavuse ära kõik OK. Panin peale tagasi. Ja tee mis tahad nüüd tuleb ainult külma koguaeg ja mingi aja sõites tahab ka keema minna. Tosooli valasin normi kõik ok aga millest selline jama, oskab keegi aidata?!
Kui sul süsteem hakkab üle kuumenema, siis ei ole see seotud lisaveepumbaga. Ma oletaks termostaati, mis ei avane õigesti või veepumpa, mis ei pumpa enam.
Käivita auto, oota kuni asi soojaks hakkab minema ja katsu, kas radikas on ise veel külm. Siis kui mootor täitsa töötemperatuuril, siis peaks suur radikas soojaks minema. Siis kui kuumenema hakkab, peab ventilaator pöördesse vaikselt minema, kuid rikkis ventilaator sõidu ajal ei puutu kokku sellega, et üle kuumeneb, ainult seismise ajal ja põhiliselt suvel (oleneb mootorist muidugi).

Re: TSI: E39 E38 lisaveepumba parandamine

Postitatud: 26.10.2012 13:33 26
Postitas hansu
Ainult kolmas on ju koos pumbaga. Pilt on kõigil jah sama, aga vaata toodet.
Webasto küljes on ju pump olemas, milleks seda teist veel vaja on?

Re: TSI: E39 E38 lisaveepumba parandamine

Postitatud: 27.10.2012 09:56 59
Postitas PeeterA
Samas lammutan ühte E38 740d isendit, millel on veeklappide all lisa-veepump ning seisusoojendiga Webasto. Webasto-l on täiendavalt oma tsirk. pump.

Näit. see on kindel, et kui kliimapaneelil on "REST" lüliti(jääksoojuse ärakasutamine seisva mootori korral), siis veeklappide all on ka lisa-veepump. Vist '99 mudeliaastaga kadus see funktsioon ära ning asendati "MAX*" nupuga, mis paneb külmutamise täie hooga tööle.

Muidu on selle lisa-veepumba eesmärk madatel mootoripööretel jahutusvedelikku piisavalt kiiresti salongiradikast läbi ajada, et tagada salongi soojendus.

Re: TSI: E39 E38 lisaveepumba parandamine

Postitatud: 27.10.2012 20:15 55
Postitas PeeterA
Ma ei ole kindel, aga sel juhul peaks Webasto tsirk. pump tööle hakkama, kui süütevõtme 1. astmes nimetatud nuppu vajutada. Miski pump peab seisva mootoriga salongiradikast jahutusvedelikku läbi ajama. Muidu salong soojana ei püsi.

Re: TSI: E39 E38 lisaveepumba parandamine

Postitatud: 31.10.2012 10:53 03
Postitas kevyn
kas kusagil tallinnas soojaklappide ja lisa veepumba vahetus/parandustöid ka teostatakse? või äkki mõni foorumikaaslane on nõus sellise töö sümboolse summa ja paari õlle eest ette võtma? omal väga aega pole sellisteks töödeks.

Re: TSI: E39 E38 lisaveepumba parandamine

Postitatud: 01.11.2012 20:23 45
Postitas arnis
Kui on olemas töökorras klapid/pump asjandus, siis klambritega voolikud lömmi, 3 rõngast lahti, pump ära, 3 rõngast kinni, voolikud lahti, peaks 30 minuti jookusl ära tegema. iga remondikoht võiks teha, ainult anna jupp ja ütle mida teha. Samas võid ka tosooli vahetada kui pole 3a jooksul teinud seda.

Re: TSI: E39 E38 lisaveepumba parandamine

Postitatud: 04.11.2012 18:43 51
Postitas Sammalhabe
Tere
...läbisin just täna 041112 selle kirjelduse järgi kõik etapid e39 530D 2001 142 kw touringul :
lammutasin kõik laiali - huvitaval kombel mainitud detail E oli platikkorpuse küljes kinni ja välja ei kukkunud. Minu masina jubinal ei tulnud näiteks see vee propelleri osa välja nagu teema algataja piltidel näha ja lahti ma seda kangutama ka ei hakanud.
http://imageshack.us/photo/my-images/6/dsc00423lh.jpg/" onclick="window.open(this.href);return false;
Korpuse kõrvade teema on jah suht õrn, õnneks jäid terveks - kasutasin nippi, et üks kõrv lahti selle alla väike traadi jupp mis oleks kõrva pikkusega ning siis hakkasin kõvera otsaga naaskliga kinnist kõrva lahti kangutama.
Tagumise pistiku osa tuli natuke kangutades lahti - harjad siis üle laagri , ning kui korpuse lahti tegin pilt selline
http://imageshack.us/photo/my-images/831/dsc00433n.jpg/" onclick="window.open(this.href);return false;
korpuse sisemus vaata teema algatajal X - ise oli ka tolmu paksult täis
http://imageshack.us/photo/my-images/69 ... 435xb.jpg/" onclick="window.open(this.href);return false;
harjade ja muu seisukord oli selline
http://imageshack.us/photo/my-images/9/dsc00436fc.jpg/" onclick="window.open(this.href);return false;
kõik puhtaks ja õpetatud niidiga kõik kokku tagasi (siin vaja pinsette niidi ajamiseks ning head valgustust, ära kõrvu kinni vajuta) , kontrolli tegin käepärase 9V korona patareiga- süsteem pöörles vaikselt vurinaga- uskumatu :D
..kõrvad kinni ja voolikute ühendamine , süsteem funktsioneerib
minusugusele algajale oli paras nikerdamine, aga saab hakkama küll :D :D ja nagu ütles karlsson- rahu ainult rahu
jubina korpusel olev kood
http://imageshack.us/photo/my-images/84 ... 427fh.jpg/" onclick="window.open(this.href);return false;
...tänud piltide ja õpetuse eest :D

Re: TSI: E39 E38 lisaveepumba parandamine

Postitatud: 02.12.2012 22:49 06
Postitas taurts
tervist.

mul selline mure oma e39 98a 525tds-iga et proovisin mitte yheski asendis syydet keerates vajutades rest nuppu ei hakka mitte midagi tööle.
milles võib kysimus olla?

Re: TSI: E39 E38 lisaveepumba parandamine

Postitatud: 02.12.2012 23:18 03
Postitas PeeterA
Kui sa oma küsimuse juba siia teemasse postitasid, siis eeldaks, et lisa-veepump on rikkis :D
REST funktsiooni toimimiseks peab veepump töökorras olema, välistemp. alla 15C ning mootor soe.

Re: TSI: E39 E38 lisaveepumba parandamine

Postitatud: 03.12.2012 02:08 09
Postitas arnis
Pärast sõitu peab rest tuluke küll põlema minema kui võti süütest väljas, isegi siis kui midagi ei tööta seal kapoti all.

Kui aga susistama ei hakka, siis on jah, seesama teema peategelane, omadega tolmu sisse uppunud.

Re: TSI: E39 E38 lisaveepumba parandamine

Postitatud: 03.12.2012 19:21 04
Postitas taurts
aga mul ei juhtu midagi isegi tuli ei põle!

Re: TSI: E39 E38 lisaveepumba parandamine

Postitatud: 06.12.2012 23:00 19
Postitas arnis
No mis seal ikka nuputada mõttetult -- tuleb saba taha panna.
Nüüd kui jõulud lähedal, olen enamiku oma ajast maal, Keila linna lähedal.

10€ eest paneks saba taha, uuriks, mida paneel ütleb, kohapeal saaks proovida veel teist paneeli
ja teist klapisüsteemi; kui paneelis/klappides probleem, siis saaksid sellest teada.


Paneeli saaks kohapeal vahetada suht lihtsalt.
Klappide jaoks vaja leida mõni tööriist (eelnevalt otsiks kui asjaks läheb).
Juhtmestiku probleem oleks kõige nõmedam, aga tavaliselt piirdub pistikutega.
Kusjuures kõiki neid kolme saab minu pool korda ajada soovi/võimaluse korral.

Re: TSI: E39 E38 lisaveepumba parandamine

Postitatud: 02.10.2013 01:35 57
Postitas darkie
Võtsin ka huvi pärast ühed garaažis vedelenud soojaklapid lahti. Kõik muidu ilus ja hea, mähised ok jne. Ainus asi, mis jama on näha pildil. Kas on midagi peale hakata üldse või prügimäe kaup?
Pilt

Re: TSI: E39 E38 lisaveepumba parandamine

Postitatud: 02.10.2013 10:11 33
Postitas arnis
Ka mina näinud sellist asja. Ausaltöeldes ma täpselt ei tea, mille jaoks on need kummid seal,
sest veekindlad nad ei ole kunagi. Nad töötavad ainult siis kui klapp on avatud asendis :?
Äkki on tegu helisummutusega? See "jääk" mis alles, see on tähtis, aga see ei lähe tuksi ka.
Mul endal ühel eksemplaril on kummid, tuttaval autol aga ei ole, vahet ei ole :roll:

Re: TSI: E39 E38 lisaveepumba parandamine

Postitatud: 02.10.2013 22:09 19
Postitas PeeterA
Kõige olulisem nende klappide juures on mähiste poolel olevate o-rõngaste olukord. Kui nende vahelt hakkab jahutusvedelikku mähisteni lekkima, siis võib varsti klapid prügikasti visata.
Muidu ei juhtu nendega suht midagi. Enda auto omadel võtsin profülaktika mõttes laiali ning panin uued o-rõngad.

Õigel ajal jõudsin, kuna ühendusklemmid olid juba roheliseks tõmbunud, nagu siin:
Pilt

Re: TSI: E39 E38 lisaveepumba parandamine

Postitatud: 02.10.2013 22:17 23
Postitas darkie
Mul mähised nagu uued. Täna siis võtsin auto pealt ka klapid maha, vaatepilt mis sealt seest avanes oli suht hirmus. Tihendid kõik tümad. Lappisin mitmest klapist ühe korraliku kokku. Aga ikka on mingi anomaalia. Nimelt kui panna puhumise kiiruseks mõlemale poolele näiteks 5 kriipsu, siis juhi poolele puhub nagu tugevamalt ja kunde poole peal on asi hädisem. Mis seda võib põhjustada? :roll:

Re: TSI: E39 E38 lisaveepumba parandamine

Postitatud: 02.10.2013 23:16 00
Postitas PeeterA
Sa räägid puhumise tugevusest kui liigutava õhuvoolu hulgast või hoopis temperatuurist?

Salongifiltrid ikka korralikud, mitte umbes?

Re: TSI: E39 E38 lisaveepumba parandamine

Postitatud: 02.10.2013 23:24 54
Postitas darkie
Puhumise tugevust mõtlen jah. Salongifiltrite kohta ma ei teagi. Kas ja kuidas nende olukorda üldse hinnata?

Re: TSI: E39 E38 lisaveepumba parandamine

Postitatud: 02.10.2013 23:39 13
Postitas arnis
Visuaalselt. Neid on sul 3 tegelikult
http://bmwfans.info/parts/catalog/E38/S ... ditioning/" onclick="window.open(this.href);return false;
Siin on nr13 kolmas, seda ei vaheta pea keegi, hea et vähemalt teada, et seal on ka.

Võta filtrid korraks välja, proovi puhurit. Kui parem, siis pane filtrid tagasi, osta uued filtrid. Poe juures vaheta ära ja viska vanad kohe minema ;) Üle aasta on neid ebamõistlik hoida. Nad pole kallid.
Kui raha on, võid osta aktiivsöefiltrid, kuid neist väga tolku pole.
Tore oleks kui muidugi kolmas filter ka vahetatud saab kordki.

Re: TSI: E39 E38 lisaveepumba parandamine

Postitatud: 02.10.2013 23:43 29
Postitas darkie
Selge, veepumbast läks see teema nüüd natuke kaugele. Aga tänud vastuste eest.

Re: TSI: E39 E38 lisaveepumba parandamine

Postitatud: 14.01.2014 09:11 37
Postitas Charly2050
Mootori saab iseenesest maha ka voolikuid lahti ühendamatta. Ise pean kahjuks uusi harju otsima minema.

Re: TSI: E39 E38 lisaveepumba parandamine

Postitatud: 27.01.2014 21:41 58
Postitas Mõmmi2
Ahoi...Oman ka e-39 2.0 ja mul selline jant: algul auto käima,ja kui sõitu minna, siis hakkab suht haledalt soojaks minema...temp seierit vaadates peaks nagu käsikäes käima.....ja kui mootor lõpuks töötemperatuuril...siis viskab nagu ämbriga sooja sisse.....Sai ka enne külmasid vahetatud jahutusvedelik(punane) ja termostaat...õhutatud ja kõik norm.....Kas ja kui palju loeb lisapump õhutusele jne jne ....ja äkki mul kuskil törts õrku veel sees et nii teeb.... Terw.