TSI: E36 318is M42 mootorile M52 süütepoolid

Õpetused, mis on abiks ise autot remontides
Foorumi reeglid
Teemad tuleb vormistada korralikult ja informatiivselt!
Vasta
Erki_E
Huviline
Postitusi: 142
Liitunud: 23.08.2007 23:34 34
Peamine sõiduk: 330Cd
Asukoht: Harjumaa

TSI: E36 318is M42 mootorile M52 süütepoolid

Postitus Postitas Erki_E »

Autol läks üks küünlajuhe katki. Mõtlesin, et ei hakka uusi küünlajuhtmeid ostma, vaid panen süütepoolid, millel ei olegi küünlajuhet. Inspiratsiooni sain M42 foorumist, kus ühes teemas kasutati M54 süütepoole. Täiesti ehku peale ostsin kasutatud M52 süütepoolid, ei olnud varem kuskil näinud, et neid M42 peale oleks pandud ja kas üldse mahuvad.

Vanad süütepoolid koos muu kraamiga veel mootori küljes. Juhtmed tuleb ära nummerdada, et pärast õige süütepooli külge läheksid.
Pilt

Uued süütepoolid vasakul ja vana kola paremal.
Pilt

Suur edu. Mahtusid ära.
Pilt

Väike edu, üks süütepool pidi oma kõrva ohverdama, et ära mahtuda.
Pilt

Ja mootor töötabki.
Pilt

2,5mm tsinkplekist tegin raami mille külge süütepoolid kinnitasin. Soovitan soojalt materjaliks tsingitud terast või roostevaba, mitte alumiiniumi. Alumiinium on nii pehme, et 10 korda käivad poldid kinni lahti ja keere maas. Kui siis vähemalt 5mm paksusest alumiiniumist.
Pilt

Selle raami kinnitan selle poldiga.
Pilt

Kummitihend tuleb raskelt ära üle krae. Aga seibi saab kätte.
Pilt

Seibi asemele plekist kõverikud.
Pilt

Kõverikud neetisin raami külge.
Pilt

Raamile vastavasse kohta avad ka, et saaks polte kinni keerata. Süütepooli avad sain raami sisse nii, et nurkadesse puurisin augud ja rellakaga lõikasin aukude vahed lahti. Siis edasi töötlesin viili ja liivapaberiga.
Pilt

Et kõik avad oleks õiges kohas ja õige mõõduga, selleks sai ikka nihikuga palju mõõdetud, mitu eskiisi papptaldrikute peale tehtud :cool: , jooniseid mul jagada ei ole, need on juba tule hakatuseks läinud.
Pilt

Kuna esimese silindri süütepool jäi kinnituskõrvast ilma, siis panin poldi tema kõrvale. Polt hoiab servaga süütepooli hästi kinni kuna on kahest küljest toestatud.
Pilt

Väike eripära süütepoolide paigaldamisel on see, et tuleb alustada viimasest. 4ndal juhe külge. 3ndal juhe külge ja raami külge jne. Sest kui süütepoolid on raami küljes, siis ei ole ruumi juhet külge panna.
Pilt

Aeg hakkas otsa saama, esmaspäeval vaja autoga tööle sõita, tuli kiiresti otsad kokku tõmmata.
Pilt

Lõpptulemus siis selline. Iga süütepooli juhtmed on eraldi vooliku sees kuni diagnostika juhtmekimbuni. Lõikasin juhtmed õige pikkuse peale ja jootsin uuesti pistiku külge.
Pilt

Pilt

Pilt


Ajakulu 18h rahulikku tegevust raami tegemisel. 7h juhtmekimbu tegemisel. Ma rohkem mõõdan ja mõtlen kui midagi reaalselt teen.
Viimati muutis Erki_E, 10.06.2018 18:59 40, muudetud 2 korda kokku.
Kasutaja avatar
jargo
Huviline
Postitusi: 6100
Liitunud: 20.07.2007 11:43 01
Peamine sõiduk: bmw 330ci
Asukoht: Linnamäe tee 10,Keila
Kontakt:

Re: TSI: E36 318is M42 mootorile M52 süütepoolid

Postitus Postitas jargo »

väga vinge.korralikult tehtud.
mis selle asja point muidu on.kas m52 süütepoolid on paremad?või ei ole m42 süütepoole kuskilt saada?või lihtsalt selleks et saaks kapoti alla natuke ruumi juurde ja masinat kompaktsemaks.
330ci 6k man
e36 Z3 3,1 NA 300+whp:Best ET 11,60@190 kmh
Kasutaja avatar
Kassu01
Huviline
Postitusi: 352
Liitunud: 12.04.2009 16:41 59
Asukoht: Tallinn

Re: TSI: E36 318is M42 mootorile M52 süütepoolid

Postitus Postitas Kassu01 »

Asi selles pigem,et is originaal küünlajuhtmed maksavad sirka 1400.- vanasrahas.Ja kui kui mu mälu mind ei petta siis peaksid olema need teised süütepoolid vastupidavamad.
Vasta