TSI: Bmw e46 BC nupu remont.

Õpetused, mis on abiks ise autot remontides
Foorumi reeglid
Teemad tuleb vormistada korralikult ja informatiivselt!
Vasta
Kasutaja avatar
simo5555
Huviline
Postitusi: 187
Liitunud: 19.09.2006 18:25 47
Asukoht: tartu

TSI: Bmw e46 BC nupu remont.

Postitus Postitas simo5555 »

Tere.

Kuna endal just tegin selle töö ära, siis mõtlesin väikese õpetuse teistelegi teha. See BC nupu mitte töötamine peaks olema suht levinud viga BMW-de seas. Vea põhjus on enamasti katkine juhe suunatule kangi sees. Mõni äkki ei oska-julge seda veel ette võtta, siis see teema on abiks. Tegelikult on päris lihtne remont ja igaüks saab ise hakkama.

Tööajaks vast ca. pool tundi, kui kõik võtmed ilusti käeulatuses.

Vaja läheb:

*T30 mõõdus torx tähikut ja vist oli T10 mõõdus torx tähik.
*Painduva peaga väike kõristi.
*Nr. 16 padrunit + pikendust ja padrunvõtit.
*Lühikest ristpeaga kruvikeerajat.
*Peene otsaga nuga või naaskel.
*Keskmise otsaga miinuspeaga kruvikeerajat.

Võiks veel olla ka jootekolb+natuke tina ja jootepastat. Peenikest termorüüd või isoleerpaela.


1). Airbag-i eemaldamine.

Kõigepealt akult klemmid maha, kuna hakkame näppima ka airbag-i.

Kõigepealt tuleb eemaldada roolilt airbag. Minul on see kinni 2-he torx kruviga. Kruvid asuvad rooli taga, umbestäpselt nendes kohtades:

Pilt

Lahti saab need siis T30 tähikuga. Kui kruvid väljas, siis airbag tuleb niisama maha. Kangutama midagi ei pea. Mina kasutasin sellist võtit:

Pilt


2). Rooli eemaldamine:

Kui airbag on maas, siis tuleb juhtmed pistikust lahti võtta. Seejärel tuleb rooli polt maha keerata. Polt tuleb lahti nr. 16 padruniga. Minul oli kõige mugavam nii, et põlvedega hoidsin rooli alt kinni ja padruniga keerasin nõksakuga lahti. Seejärel polt välja.

Rool ilma airbagita:
Pilt

Enamik roolidel on nuutide juures märk olemas. Minul oli millegi pärast märk paigast ära ja kuna ma just käisin sillastendis, siis ei hakanud midagi muutma ka. Tegin lihtsalt uued märgid peale, et pärast rool õigesse hambasse tagasi tõsta. Soovitaks teistelegi seda teha:

Pilt

Kui juhtmed lahti ja polt väljas, siis rool tuleb enda poole tõmmates välja. Võibolla on vaja natuke nõksutada - minul jällegi tuli lihtsalt.

3). Rooliümbruse plastiku eemaldamine.

Roolisamba ümbert tuleb lahti lasta plastikud. Märkisin nooltega ära kinnituse kohad:

Pilt

Üleval on 1 plusspeaga plastikust kruvi. All on 2 tihvtiga tüüblit. Mina pääsesin ainult ühe tüübli lahti tegemisega. Tüübel ise näeb välja selline:

Pilt

Lahti sain ta nii, et peenikese noaga urgitsesin selle keskmise pulga välja ja tüübel tuli siis juba suhteliselt lihtsalt ära. Natuke pidin noaga meelitama. Jõuga tõmmata pole vaja - lihtsalt natuke kannatust.

Kui kruvi ja tüübel väljas, siis tuleb lihtsalt 2 plastikkatet üksteisest eemale tõmmata. Natuke äärest meelitada ja lahti ta ongi. Kangutada või peksta ei ole vaja - lihtsalt natuke kannatust.

4). Kangi eemaldamine.

Kang ise on kinni rooli keskmise plastikraami küljes. Lahti saab selle väga lihtsalt.
Kõigepealt tuleb lahti keerata 4 Torx kruvi - mõõdus T30. (2 kruvi mõlemal pool roolinuuti):

Pilt

Kui kruvid lahti, siis saab kogu ümmargust plastikut koos kangidega väljapoole tõmmata - kinni ei ole see enam kusagil. Seejärel tuleb eemaldada tule kangi taga olev juhtmepistik. Kinni on see kahe kõrvaga - umbes nagu raadio ISO pistik. Seejärel tuleb kang libistada plastikust välja. On see samamoodi kõrvakestega kinni.

5). Kangi lahtivõtmine:

Kang ise on koos 2-he kruvi ja plastiknagaga. Kõigepealt tuleb eemaldada 2 kruvi. Kruvid on mõõdus T10 :

(netist laenatud pilt)
Pilt

Seejärel tuleb miinuspea kruvikeerajaga natuke teisel pool olevat plastiknaga eemale painutada ja lahti ta tulebki. Jõudu pole erilist vaja - natuke kannatust ainult.

Pilt

6). Juhtme remont.

Kangi sees on näha koheselt väikeseid juhtmeid, valge pistiku küljes - seal peitub ka viga:

(natuke kehv pilt)
Pilt.


Siis juhtmeotsad natuke puhtaks koorida. Natuke jootekolbiga tina peale ja korras:

Pilt

Mina kasutasin termorüüd - jääb ära igast isoleeriga möllamine ja oluliselt mugavam ka:

Pilt

7). Kangi kokkupanek.

Kokkupanemine on natuke nipiga, kuid ikkagi lihtne.

Kui kang juppideks on võetud, siis peaks olema eraldi 3 detaili: Kang, koos juhtmete ja mehhanismiga + 2 plastikust katet.

Ühe plastikkatte sees on metallist raam - meenutab natuke arvuti enter klahvi taga olevat raami. Raami tuleb natuke ülespoole tõmmata.

Kangi mehhanismi otsas on väike kuldne nupp vms (eelviimasel pildil ka paistab). Tegu on vedru otsas oleva nupuga, mida saab sissepoole lükata. Nupu all on väike plastikust kõrvake. Rahulikult tuleb suruda nupp sisse ja paigaldada plastikraam nii, et see metallist raam läheb selle plastikust kõrva taha. (Natuke keeruline, aga kui juppe ise käes hoiad, tundub kõik loogiline). Jõudu pole vaja - rahulikult nokitseda lihtsalt.

Edasi on juba kõik tagurpidi kokku tagasi laduda ja ongi kõik. Minul toimib see nüüd ilusti :D


Simo.
Kasutaja avatar
stemn
Huviline
Postitusi: 505
Liitunud: 09.01.2007 00:24 49
Asukoht: Tallinn, Harjumaa

Re: TSI: Bmw e46 BC nupu remont.

Postitus Postitas stemn »

Sain siit idee enda E39 -02 masina bc nupu remondiks. Oli täpselt sama probleem ja nüüd nagu uus. :lol:
Mainiks veel, et kangi kokku panemisel tuleb jälgida, et suunatule "klemmliist" mis põhjas libiseb üle klemmide ikka paika saaks. :cool:

Hea juhend btw! ;)
E39 530iT
patrik
Huviline
Postitusi: 4587
Liitunud: 19.01.2003 20:29 39
Asukoht: BMW diagnstika, Kuma tee 8, Peetri
Kontakt:

Re: TSI: Bmw e46 BC nupu remont.

Postitus Postitas patrik »

liikuva juhtme murdekohast kinni jootmine on kõige mõttetum soovitus kogu TSI foorumi peale kokku. kui isegi terve juhe ajapikku katki murdub, siis mis veel murdekohast kangeks joodetud variant.mõlemad juhtmed tuleb täies ulatuses välja vahetada, et saavutada korralik vastupidavus. iseasi kui mõni suunda ei näita muidugi. siis ükskõik.
Ära saada mulle sõnumit, helista! Tel:5028520
Ratsoup
Huviline
Postitusi: 81
Liitunud: 25.09.2010 00:48 16

Re: TSI: Bmw e46 BC nupu remont.

Postitus Postitas Ratsoup »

Tegin oma autol sama juhendi järgi just operatsiooni läbi. Täiendaksin õpetust kahe mõttega:

1) Air bag-i kinnitused on erinevad. Mul oli näiteks M rool, mis tähendab, et air bag tuleb ära hoopis klõpsudega. Klõpsude valla päästmiseks asuvad samas kohas kus antud õpetuse puhul kruvid augud, kust tuleks kruvikeerajaga rooli telje suunas vajutada ning üks serv korraga airbag välja tirida.

2) Suunatule "karpi" kokku pannes tuleb tähele panna ka väikest liugurit, mis on karbi põhjas. Selle liuguri vahesse peaks minema plastlikust jublakas, mis asub kangi mehhanismi all otsas. Täpselt selle "konksu" all, kuhu teine kangiga liugurmehhanism kangi külge kinnitub. Kui liugur jätta kinnitamata, ei põle suunatuled kohe mitte kuidagi :)
sigaelmar
Huviline
Postitusi: 3716
Liitunud: 02.07.2006 16:24 43

Re: TSI: Bmw e46 BC nupu remont.

Postitus Postitas sigaelmar »

Küll väga väga vähe tõenäoline et juhtub aga sellega, et sa roolile ristikujulise märgistuse tegid, tekitasid sa 4 võimalikku varianti kuidas rooli tagasi panna kui mingil põhjusel peaks keegi rattaid keerama :lol:
316ti E46; 325i E36; 325iA E36; 328iA E36; 520iA E34; 520iA E34; 525tdsA E39; 525dA E61; 528i E39; 530dA E60; 730d E65; 730iLA E38; 740iA e38; 750iLA E38; 750iLA E38; 750i E65; X5 4.4i E53
Vasta