Veepumba vahetus

Õpetused, mis on abiks ise autot remontides
Foorumi reeglid
Teemad tuleb vormistada korralikult ja informatiivselt!
Vasta
jansa26
Huviline
Postitusi: 13
Liitunud: 06.11.2012 21:53 17
Peamine sõiduk: BMW 325TDI

Veepumba vahetus

Postitus Postitas jansa26 »

Andke veidi nõu, kuidas selle veepumba kättesaamiseni jõuda. Autoks 325 TDI 1992.a. Se saadana propeller oleks vaja esmalt kätte saada vist, aga mis nipiga? Ei tahaks radikat eest ära tirida, ehk pole vaja? Või peaks? Vaja ka uus veepump muidugi muretseda.
jansa26
Huviline
Postitusi: 13
Liitunud: 06.11.2012 21:53 17
Peamine sõiduk: BMW 325TDI

Re: Veepumba vahetus

Postitus Postitas jansa26 »

ise küsin, ise vastan. Leidsin õige lause sisse toksimisel natuke ka õiget infot juba. Üritan selle siduri kuidagi lahti peksta, ei taha siiani veel sindrinahk lahti tulla. Sain mõningad mõtted vanemast postitusest.
Kasutaja avatar
MargusA
Klubiliige - moderaator
Postitusi: 3392
Liitunud: 27.01.2009 11:16 45
Peamine sõiduk: e61
Asukoht: Harjumaa

Re: Veepumba vahetus

Postitus Postitas MargusA »

mu meelest on seal ju keere vastupidi...propelleril siis.
Kasutaja avatar
KristjanK
Huviline
Postitusi: 799
Liitunud: 09.06.2010 23:46 16
Peamine sõiduk: BMW 525TDA Touring
Asukoht: Võrumaa, Tartu

Re: Veepumba vahetus

Postitus Postitas KristjanK »

Kui sa TDS'ist räägid siis jah, jahutusvent on vastupidise vindiga (tugev löök vasaraga võtme pihta) ja ma natuke kahtlen, kas ilma radikat eest võtmata saad veepumba sealt vahelt välja. Nkn voolab sul seda jahutusvedelikku üsna palju välja ja vana vedelikku mina küll tagasi ei hakkaks panema. (ehk siis võtaks radika maha saaks asja korralikult aetud)

Parimat,
N4pst3r
Kasutaja avatar
Randofer
Huviline
Postitusi: 1191
Liitunud: 21.07.2009 09:41 38
Asukoht: Tartu/Põltsamaa

Re: Veepumba vahetus

Postitus Postitas Randofer »

Ruumi on küllalt radika vahel, et veepumpa kätte saada. Lihtam on enne jahutusvedelik välja lasta, siis ei ole nii palju lödistamist veepumbaga.
When it doesn´t blow it sucks
jansa26
Huviline
Postitusi: 13
Liitunud: 06.11.2012 21:53 17
Peamine sõiduk: BMW 325TDI

Re: Veepumba vahetus

Postitus Postitas jansa26 »

Ei saa kuidagi seda mutrit vendi küljest lahti. Peab vist selle rakise tegema rihmaratta kinnihoidmiseks :(
Radikal all veel ju õliradikas, sellel need pressitud voolikud küljes. Kas keegi oskab öelda, kas saab nad eraldada. St., et saaks välja tõsta ilma õliradikat sikutamatta. Kahjuks ei ole kanali peal ja jube **** sotti saada kitsastes oludes. Veepumbal jooksis laager tühjaks ja nüüd veidi kiivas, vastavalt siis rihma pingele. Aga vist siis mitte piisavalt, annab võtit lüües liialt kohe järele.
Kasutaja avatar
KristjanK
Huviline
Postitusi: 799
Liitunud: 09.06.2010 23:46 16
Peamine sõiduk: BMW 525TDA Touring
Asukoht: Võrumaa, Tartu

Re: Veepumba vahetus

Postitus Postitas KristjanK »

Kui sul on TDS, siis on tosooli radika all intercooler, TD puhul on seal mootoriõli jahutusradikas. Anyways... Tosooliradikas käib õliradika pealt ära niimoodi, et üritad kõigepealt tosooliradikat õliradika suhtes paremale nihutada, siis kergitada vasakut otsa ja nihutada tosooliradikat vasakule (siis tuleb parempoolse konksu tagant ära) Üsna jebla on seda teha aga küll sa sotti saad. Kui jagu ei saa, siis iseenesest on õlivoolikud radika küljes mingisuguse kuuskandiga, mis on nii kõvasti kinni, et kahel radikal, mida näppinud olen, küll seda polti kätte ei saanud. Sellisel juhul tuleks õlifiltri alt voolikud lahti päästa (13 lehtvõtmega sain lõppude lõpuks asja aetud)
Muidugi suht kurb lugu, et veepumbal laager järele andis, aga loodan, et saad ikka kuidagi asja aetud.
Edu!

N4pst3r
jansa26
Huviline
Postitusi: 13
Liitunud: 06.11.2012 21:53 17
Peamine sõiduk: BMW 325TDI

Re: Veepumba vahetus

Postitus Postitas jansa26 »

N4pst3r kirjutas:Kui sul on TDS, siis on tosooli radika all intercooler, TD puhul on seal mootoriõli jahutusradikas. Anyways... Tosooliradikas käib õliradika pealt ära niimoodi, et üritad kõigepealt tosooliradikat õliradika suhtes paremale nihutada, siis kergitada vasakut otsa ja nihutada tosooliradikat vasakule (siis tuleb parempoolse konksu tagant ära) Üsna jebla on seda teha aga küll sa sotti saad. Kui jagu ei saa, siis iseenesest on õlivoolikud radika küljes mingisuguse kuuskandiga, mis on nii kõvasti kinni, et kahel radikal, mida näppinud olen, küll seda polti kätte ei saanud. Sellisel juhul tuleks õlifiltri alt voolikud lahti päästa (13 lehtvõtmega sain lõppude lõpuks asja aetud)
Muidugi suht kurb lugu, et veepumbal laager järele andis, aga loodan, et saad ikka kuidagi asja aetud.
Edu!

N4pst3r
Tänud nõuande eest. Katsun siis homme uuesti asja käsile võtta. On TD, algselt vist läks üks täht liiast :D
Kasutaja avatar
Randofer
Huviline
Postitusi: 1191
Liitunud: 21.07.2009 09:41 38
Asukoht: Tartu/Põltsamaa

Re: Veepumba vahetus

Postitus Postitas Randofer »

Mutrit võid proovida ka nii et võtad rihma maha paned ümber veepumba rihmaratta, üritad võimalikult kõvasti soonde suruda ja kinni hoida. Kahekesi vist parem teha.
When it doesn´t blow it sucks
jansa26
Huviline
Postitusi: 13
Liitunud: 06.11.2012 21:53 17
Peamine sõiduk: BMW 325TDI

Re: Veepumba vahetus

Postitus Postitas jansa26 »

Tänud nõuandjatele. Sain eile veidike pusides siiski mutri lahti lüüa. Tegin muidugi väikese abirakise, mille kahe poldiga võlli külge kinnitasin. Siis nagu naksti sain kätte :D
Kasutaja avatar
Igor_K
Huviline
Postitusi: 127
Liitunud: 18.08.2006 19:09 23
Asukoht: Tallinn

Re: Veepumba vahetus

Postitus Postitas Igor_K »

Kas see teema ei peaks olema üldise tehnilise või kolmeste all?
Siin rohkem nagu need õpetused, kuidas asjad juba ISE tehtud on.
Nagu seegi teema viewtopic.php?f=75&t=153883" onclick="window.open(this.href);return false;
E39 525tds
Vasta