TSI.Klaasplastist detailide valmistamine.

Õpetused, mis on abiks ise autot remontides
Foorumi reeglid
Teemad tuleb vormistada korralikult ja informatiivselt!
Vasta
MargusRaska
Klubiliige
Postitusi: 2598
Liitunud: 25.12.2008 21:54 43
Peamine sõiduk: E39 530D
Telefon: 55966794
Asukoht: Jõgeva
Kontakt:

TSI.Klaasplastist detailide valmistamine.

Postitus Postitas MargusRaska »

Postitaks siia tarkuseterasid,mida oleks vaja teada,et ise valmistada näiteks stangede vorme jm.Mida peaks teadma ja mida kõike selleks vaja oleks?
55966794/Margus Raska/ margusraska@gmail.com FB.
Iff530
Huviline
Postitusi: 225
Liitunud: 07.12.2008 00:51 32
Peamine sõiduk: E34 530 V8, E39 530d
Asukoht: Haapsalu

Re: TSI.Klaasplastist detailide valmistamine.

Postitus Postitas Iff530 »

Oleneb kas tahad teha "male" või "female" vormi. Male vorm on näiteks stange tegemine nullist. Vorm on raske, robustne, tehtud kättesaadavatest materjalidest kui välispinnalt ideaalne ja samasugune nagu öige detail olema peab. Pealispind peab olema tugev, värvitud. Selle vahatad vormivahaga ning kannad peale topcoati. Peale möningast kuivamist kannad peale 600st matti ja riiet. Female vorm peab saama tugev, seega on hea peale liimida veel tugevdusi. Lisaks mis köige tähtsam, vorm tuleb teha üldjuhul mitmes tükis sest negatiivseid kurve ei saa muidu kätte. Stanged on üldiselt kolmes, mönikord ka neljas ning rohkemas osas tehtud. Kui female vorm valmis siis edasi on lihtne. Vorm vahatada vormivahaga, kanda peale gelcoat mis annab detailile värvi kuid see ei ole tegelikult kohustustlik.
Vaha, topcoat, gelcoat jms on üsna kallid materjalid - vaik ja riie ning matt odavamad. Lisaks nendele on veel 2k vormivaht ja näiteks pulber mida saab vaiguga kokku segada. Ja muidugi, tavalise vaiguga ei saa liimida kevlarit ega süsiniku.
MargusRaska
Klubiliige
Postitusi: 2598
Liitunud: 25.12.2008 21:54 43
Peamine sõiduk: E39 530D
Telefon: 55966794
Asukoht: Jõgeva
Kontakt:

Re: TSI.Klaasplastist detailide valmistamine.

Postitus Postitas MargusRaska »

Tegelikult mõtlesin tekitada vormi ümber originaaldetaili.Loogiline on,et kõigepealt tuleb selle pind viimistleda ideaalseks.Olekski vaja teada,et milliseid vahendeid,materjale,tehnoloogiat jne.kasutada?Tahan kindel olla,et selle originaalosa sealt vormist ka hiljem "elusalt"kätte saan :D
55966794/Margus Raska/ margusraska@gmail.com FB.
Vasta