E53 4x4/DSC potentsiaalne fix.

Õpetused, mis on abiks ise autot remontides
Foorumi reeglid
Teemad tuleb vormistada korralikult ja informatiivselt!
Vasta
Kasutaja avatar
porku
Huviline
Postitusi: 1058
Liitunud: 27.04.2010 23:17 32
Peamine sõiduk: 2 x E53 05 & 02 | + E36 1.8
Asukoht: Harjumaa
Kontakt:

E53 4x4/DSC potentsiaalne fix.

Postitus Postitas porku » 07.04.2016 11:05 33

Tere,

Kuna ma oma E53 (FL) -mel ajasin no ikka tükkaega 4x4 viga taga (seal oli kõik katki mis üldse saab olla :lol: )
siis otsustasin, et teen ühe korraliku teema kust saavad inimesed abi.
NB!Kasutan teemas googlist leitud pilte.

Kuidas viga avaldub?
Võtan siin teemas läbi kaks erinevat varianti mis saab juhtuda.

Esimene variant (kolm tuld)
Armatuuris süttib põlema kolm tuld
Pilt

1. Kõige tavalisem on, et on surnud Rooli asendi andur (SAS),
mina B osa ei suutnud autole selgeks õpetada ja seega ehitasin B osast ja A osast anduri kokku, harjad olid kulunud)
2. Siduri servo mootori hammasratas on täiesti surnud. Ehk siis hambad on maas ja ta ei suuda neli vedu järele lülitada.

Teine variant
Põlema süttib vaid 4x4/DSC tuli
Pilt

1. Surnud on JAW rate sensor (asub käetoe all)
2. Viga on vahekastis, nt sidur surnud, kett purunenud või on servo mootor täiesti surnud (nt kinni jäänud)

Kõige lihtsam viis siduri vea tuvastamiseks on see, et mine põhja alla, keera välja 4 polti, võta servo maha (Juhtmed võid külge jätta aga vaata, et miski vigastada ei saa)

ja proovi paistvat võlli liigutada, kui sõrmega liigutada suudad siis on sidur surnud, nt nii nagu videos :
" onclick="window.open(this.href);return false;

Üldiselt kui viga on "SAS"-is või "JAW"-is siis auto kaotab ka stabiilsus kontrolli,
Kui viga on vahekastis või mootoris siis stabiilsuskontroll jääb alles ja seda ei saa maha lülitada.

Vastan meeleldi ka küsimustele ja kui miskit meenub siis panen kindlasti kirja.
Vasta