2. leht 3-st

Postitatud: 25.07.2008 18:38 29
Postitas ruut
IMO saavad kuue kiire ringiga probleemiks aeglased autod/juhid. Mis siis tehakse kui kiirem sappa jõuab? Võetakse aeglasem maha või lubatakse möödasõidud?

Postitatud: 25.07.2008 19:00 35
Postitas Silwer
Ei, möödasõite teha ikkagi ei tohi teha ja tegelikult ei ole mõtet kah. Kui sa juba kellelegi sabasse jõudsid siis on sul nagunii see ringiaeg tuksis kuna möödasõidu kohta peab nagunii ka natukene valima.

Seega on targem sellisel juhul lihtsalt hoog maha lasta ja jääda ootama kuni pikem vahe sisse tuleb ja alles siis edasi sõita. Finishis proovitakse selliseid situatsioone tähele panna ja vajadusel lisatakse siis mõnele sõitjale käigupealt ringe otsa.

Kui aga keegi korraldajatest sellise situatsiooni tekkimist tähele ei pannud siis on võimalik kohe peale sõitu protestida ja saab terve uue sõidu.

--------------
Seda kõike saab sõitja ka ise reguleerida soojendusringi ajal - tasub kohe alguses eelmisega pikem vahe sisse jätta. Rada on 2km pikk ja ruumi peaks jaguma.

Hetkel veel mõtlen et mitu autot me korraga rajale laseme. Kolm oleks selline kindla peale minek aga üritus sujuks kiiremini ja saaks ehk rohkem voore teha kui oleks kuus autot rajal (Opentrackil on 10 autot korraga rajal - seda on natukene palju). Stardijärjekord peaks olema enam-vähem selline et suhteliselt võrdsed autod on korraga rajal ning suured aegade erinevused tekkida ei tohiks.

Postitatud: 25.07.2008 19:12 56
Postitas Janek
kui A klass selliseks jääb siis saab teha ka 4 ja 4

Postitatud: 25.07.2008 19:32 44
Postitas tanele28
ma tahaks olla suht rivi lõpus, sõidan alles teist korda seal(esimene kord õnnestus saugal ka spinn teha) ja rada suht tundmatu, nii, et liigun aeglasemalt, ja kiiremaid ei tahaks takistada.
Auto ka kõige nõrgema mootoriga A-klassis :oops:

Postitatud: 25.07.2008 19:42 12
Postitas Janek
tanele28 kirjutas:ma tahaks olla suht rivi lõpus, sõidan allest teist korda seal(esimene kord õnnestus saugal ka spinn teha) ja rada suht tundmatu, nii, et liigun aeglasemalt, ja kiiremaid ei tahaks takistada.
Auto ka kõige nõrgema mootoriga A-klassis :oops:
No aga Risto kes sinu ees stardib üldse elus esimest korda ringraja sõidule nii et teine grupp ongi nii algajatele mõeldud

Postitatud: 25.07.2008 20:06 02
Postitas Silwer
Alguses ma pean teile ka väikest loengut reeglitest ja ohutusest, avaldan paar nippi algajatele ning siis on vaba rada kus kõik saavad natukene harjutada. Alles peale seda hakkame aja peale sõitma.

Peale esimest vooru on ka näha kes kellele ette jääb ja siis saab stardirivis teha ka vajadusel väikseid muudatusi.

Kas teeme Tallinnast ka mingi ühisstardi? Näiteks kell 12.30 Laagri Maksimarketi parkla kardiraja poolsest osast?

* Enne üritust võiksid kõik ka rehvirõhud ära kontrollida. Kui sõidad tänavarehviga siis tasub panna parempoolsetele ratastele tehase andmetest natukene kõrgem rõhk sisse. Vasakpoolsed rattad võivad jääda ka tehaserõhu peale (muideks, tehasest ettenähtud rõhk on reeglina ikkagi kõrgem kui see standardne 2,2 bar mida tavaliselt rehvitöökojas sisse pannakse).

Postitatud: 25.07.2008 21:01 55
Postitas tanele28
Silwer kirjutas: Kas teeme Tallinnast ka mingi ühisstardi? Näiteks kell 12.30 Laagri Maksimarketi parkla kardiraja poolsest osast?
Oleks tulija ühisstardile :)

Postitatud: 25.07.2008 21:03 27
Postitas Mihkel(Kops)
Kellel on võib saatjad ka kaasa võtta, et rajakohtunikega ühendust pidada. Kui mõni fotograaf peaks kusagile kaugemasse kurvi pildistama minema, siis võiks ka talle saatja pihku anda, et ta ei peaks seal pauside ajal passima.

Postitatud: 25.07.2008 21:03 54
Postitas Mihkel(Kops)
tanele28 kirjutas:
Silwer kirjutas: Kas teeme Tallinnast ka mingi ühisstardi? Näiteks kell 12.30 Laagri Maksimarketi parkla kardiraja poolsest osast?
Oleks tulija ühisstardile :)
+1

Postitatud: 25.07.2008 22:34 48
Postitas Janek
Mina võtan ka cobrad kaasa ja ise olen juba muidugi sellel kella ajal pärnu kandis kui te stardite tallinnast aga ma ajan ennast registeerimise ajaks ka kohale.

Postitatud: 26.07.2008 02:56 01
Postitas Tarmo
arvatavasti tulen ka ühisstardiks kohale.

Raban ka oma cobrad kaasa.

Postitatud: 26.07.2008 21:16 52
Postitas raimo_r
Silwerile au ja kiitus sujuvalt korraldatud ürituse eest. Rahvast oleks võinud rohkem olla aga eks soojad ilmad võtsid oma.

Postitatud: 26.07.2008 21:55 54
Postitas vaikeboa
Kahju küll,et ise ei saanud tulla.Oleksin muidugi pealtvaataja olnud kuid asi seegi.Vähemalt nägin mõnda autot Halinga restorani juures.
Oli kindlasti ilus laupäev!

Postitatud: 26.07.2008 22:43 46
Postitas Maris
oli täitsa tegus päev ja sai ka minu poolt väike panus ürituse õnnestumiseks antud. ma loodan, et sain kõik ajad ikka täpselt kirja, kuna päeva lõpus oli pea päikesest juba päris soe :lol:

ps. ma leidsin fotoka objektiivi katte ka m-i istme vahelt üles ;)

Postitatud: 26.07.2008 23:01 38
Postitas kaarmaster-jaan
väga uhke värk oli.
rada ikka kõvasti huvitavam kui rapla ja pinget oli lõpuni.

Postitatud: 26.07.2008 23:07 26
Postitas Rain.
Üritus oli jah täits sujuv ning loomulikult vedas ka ilmaga jälle.
Lisaboonusena oli muidugi kõrvetav päike, mis nii mõnegi inimese pruunimaks tegi :P

Postitatud: 26.07.2008 23:14 33
Postitas maxo
Minu jaoks sattus vähe raske päev olema...seoses siis elmise raske õhtu-ööga ;)
Kolmandast voorust pidin "tervislikel põhjustel" loobuma,kuna oleks muidu vist sõidupealt magama jäänud ja see kurvitamine ajas õrna organismi ka pisut iiveldama.
Muidu oli väga bro päev...kahju et rahvast vähevõitu ja mõni huvitav konkurent ära kukkus.Samas oli mõni uus ja kiire nägu kohal.
Tänu väsinud konditsioonile ei oska öelda,kas minu 1.06.49 oli üldjoontes kiire aeg või poes piima järel käimine...arvestades et shikaani ei olnud :?:

Postitatud: 26.07.2008 23:58 07
Postitas MESHUGGAH
:D Mul oli hea voimalus tana kaks mootorit tuksi keerata. Onneks M5l viis elektroonika mootori ainult avarirezhiimi, peale pausi tootas jalle nagu uus. Enda mootoril on labi plokkikaanetihend. Onneks sain omal joul sellega koju tagasi veereda. Sellegipoolest oli vaga hea uritus, seltskond oli tore, ilm hea, aega kirja sain, punkte ka. Sergei mis 323Compaktiga soidab ullatas tana meeldivalt. Marko ullatas ka, magas, magas ja siis sah sulle (mulle).

Postitatud: 27.07.2008 00:05 41
Postitas Silwer
Nüüd siis lõpuks kodus tagasi. Dušši all käidud ja ka kõht täis söödud. Kohe inimese tunne hakkab tekkima... :)

Alustuseks tahan tänada kõiki abilisi. Hendrik, Indrek, Maris ja Siim olid vägagi tasemel. Suur tänu abi eest!

Üritus sujus tõesti päris hästi. Osalejaid oli natukene vähevõitu ja oli ka palju selliseid kelle auto tehniline seisund ei vastanud päris selle kuuma ilma ja kiire raja tingimustele. Seega jäid ürituse alguse hõredad read lõpuks veelgi hõredamaks.

Kuid kellel tehnika vastu pidas need said ikka päris palju sõita. Just vaatasin et mul kogunes rajal veedetud kilomeetreid umbes 80 kanti. Ehk siis 40 ringi.

A klassis käis tihe rebimine 1-2 koha vahel ja ka 3-5 koht olid kuni lõpuni veel lahtised. Jaan tegi head sõitu ja võttis siiski auhinnalise 3 koha ära.

B klassis oli põnev teise ja kolmanda koha heitlus. Vahe jäi vaid 0,06 sekundit. Mina siis võitsin B klassi oma isikliku Audru raja rekordiga - 1.02,51. Kahju et Ilja oma M3 Compactiga kohale ei tulnud - oleks B klassis väheke põnevam olnud.

Väljaspool arvestust sõitjatest vist kõik parandasid oma rajarekordeid.
Eiki Lill tegi päeva kiirema aja - 1.02,29. Konstantin sõitis välja 1.03,28 mis on eriti tähelepanuväärne seetõttu et vist kunagi pole keegi ühegi 5-se BMW-ga sellel rajal kiiremini sõitnud.

Agade tabelite ja telefoni logifailidega läheb veel natukene aega. Proovin kas mul õnnestub aegade tabelid siia fotodena riputada või pean tõesti hakkama neid numbreid excelisse toksima.

Senikaua võivad kõik oma aegasid (kui ikka on meeles) võrrelda viimasel Opentrackil sõidetud aegadega mis asuvad siin: http://www.opentrack.pri.ee/ajad/050708 ... ackXXI.xls

EDITED: Ajatabelite pildistamine ei õnnestunud, liiga uduseks läheb. Eks proovin esmapäeval skänneri juurde pääseda. Excelit praegu küll ei viitsi toksima hakata.

Postitatud: 27.07.2008 00:48 06
Postitas tanele28
Tänud ilusa ürituse eest Silwerile ja abilistele :)

Postitatud: 27.07.2008 00:54 02
Postitas Tarmo
Väga lahe ja super üritus.

Ilm oli super ja kiireid autosid oli palju.
Olin Marko_S ile moraalseks toeks piltide tegemisel.

Isiklikult tänan Silwerit , kes treeningu ajal mind kaasreisijaks võttis ja sõidurõõmu pakkus.

Pole ennem sellises autos kaasreisijana olnud ja minu jaoks oli see meeldiv kogemus.

Siis kui võistlus läbi sai , sain ka oma panuse anda autasustamise näol.
Kui kellegi nime valesti ütlesin , või hääldasin , siis vabandan.

Ja kõige lõpuks , siis oli vaba rada ja pandi ka minu auto külge ajavõtu süsteem ja sain ka proovida aja peale sõita seda rada oma igapäevaliikuriga.

Aeg tuli mingi 1.11.xx . Ise olen rahul , kuna pole ikka väga ammu rinkat sõitnud ja väga ei tahtnud autot ka lõhkuda, kliima oli sees ja kasti ei pannud isegi spordi peale mitte.

Nii et tegus päev oli.

Postitatud: 27.07.2008 01:33 42
Postitas Marko S
Pistan ka siis paar rida siia.Esiteks vägagi korda läinud päev,ilmataadiga olid küll head suhted (Silweri semu vist).Sõidud olid huvitavad.Kuna ma polnud kunagi Saugal EBK vms üritusel käinud,siis minu jaoks oli see esmakordne.Rajal piltnikuna/pealtvaatajana olles olid kiirused päris suured.
Tänud kõigile osalejatele ja abilistele ning Tarmo'le kes mind viitsis kannatada :)

Mõni pilt ka üritusest EBK CUP Saugal

Tänud kõigile ja järgmise korrani!

PS! Kellel soove suurtemate piltide vastu,siis PS abiks :)

Postitatud: 27.07.2008 11:44 43
Postitas Tauri
Piltidelt vaadates tundub, et vaatamata kesisele osavõtule oli igati õnnestunud üritus. Vinge oli ka see, et sel korral palju uusi abilisi keda ootaks ka tulevikus "rajale" :)

Järgmine CUP sõit toimub 16. augustil tabasdalus BMW Autocrossing raames- ootame sinna ilusat võistlejate rivi :cool:

Postitatud: 27.07.2008 11:59 14
Postitas siim .j
jup ,väga korda läinud üritus peaks mainima ;) seal raja kõige kiirema kurvi juures olemine oli väga lõbus ja huvitav, kino seal ikka sai :D
minu PILDID ka siin : http://fotoalbum.ee/photos/siim138/sets/540331
Kui video viidiku valmis saan siis panen lingi siia ka ;)

Postitatud: 27.07.2008 13:53 13
Postitas Silwer
Racechrono ajavõtu failid on kõik siin: http://www.silwer.pri.ee/EBK_3_ESTRING_2008.ace

------------------------
Kordame ka kasutusjuhendit:

Kasutada on ka natukene ebamugav kuna kogu asi käib mobiiltelefoni ekraani/nupustikku kasutades aga ei midagi ulmelist. Aga proovin siis selgitada kuidas võiks õnnestuda programmi kasutamine:

1) Vajad Symbian S60 operatsioonisüsteemiga telefoni. Ühilduvad telefonid on:
a) S60 Second Edition.
Supported phones: Nokia 3230, 6260, 6600, 6620, 6670, 7610, 6630, 6680, 6681, 6682, N70, N72 and N90.
b) S60 Third Edition.
Supported phones: Nokia E50, E51, E60, E61, E61i, E62, E65, E70, E90, N71, N73, N75, N76, N77, N78, N80, N81, N81-8GB, N82, N91, N92, N93, N93i, N95, N95-8GB, N96, 3250, 5500 Sport, 5700 XPressMusic, 6110 Navigator, 6120 Classic, 6120, 6121, 6210 Navigator, 6220, 6290, Samsung SGH-i400, SGH-i450, SGH-i520, SGH-i550, SGH-i560, SGH-G810, LG KS10, KT610.

2) Vajad racechrono programmi mille saad selle lehe pealt: http://www.racechrono.com/download/?lang=en
* laadi alla siis oma telefonile vastav versioon.
PS! lehest on ka soomekeelne versioon.

3) Installi allalaetud programm oma telefoni (soovitavalt telefoni mälukaardile).

4) Käivita telefonis Racechrono programm.

5) Lae telefoni ESTRING raja kaart mille saad siit: http://www.racechrono.com/tracks/?lang= ... k=EST-Ring
* Kaart tuleb laadida mälukaardile folderisse: Racechrono/Tracks
** Lisaks Estringile leiad antud lehelt ka muud Eesti kohta käivad kaardid. Võid ka need kohe üksiti telefoni installida.

6) Paki arvutisse lahti EBK_3_ESTRING_2008.ace fail. Selles failis on terve hulk alammenüüsid sõitjate logifailidega.

7) Leia folderite hulgast enda sõitude folder ja kopeeri selle sisu (vaid sisu) oma telefoni mälukaardile folderisse Racechrono/Sessions. Iga sessiooni kohta on kolm faili - kaks bin lõpuga ja üks txt lõpuga. Kopeeri nad kõik. Reeglina on folderite all üheks faili (kolm vooru). Mõnel on ka kolm faili kui sõitis vaid ühe vooru või kuus faili kui sõitis kaks vooru.

8) Lisaks siis kopeeri mõne teise sõitja failid oma telefoni Racechrono/Sessions folderisse - saad neid hiljem kasutada võrdluses oma sõiduga.

9) Nüüd loe läbi Racechrono kasutusjuhend: http://www.racechrono.com/manual/?lang=en

10) Hakka kasutama / analüüsima / võrdlema...
----------------------

Postitatud: 27.07.2008 13:53 38
Postitas maxx333
Vägagi tore päev oli , rajal oli lõbus...autost küll viimast ei julgenud võtta ja isegi kurvid said enam vähem ohutult läbitud :D
Kuid õhtul sai siis see viimane võetud...hetkel juba usinalt mootorit lahti kakkumas :D tahaks ju edaspidigi sõita

Postitatud: 27.07.2008 15:15 27
Postitas Silwer
Tegin ühe võrdleva faili: http://www.silwer.pri.ee/Silwer_Kostja_Lill.JPG

Selgituseks siis:

Roheline joon: Konstantin
Punane joon: Lill
Sinine joon: Silver

200m - stardisirgele järgnenud kurv
500m - terav tiigikurv
700-900m - S kurv
1000-1200m - Tagumised kurvid
1700m - Kiire kurv
2100m - Stardisirgele keerav kurv

Pildi pealt on näha et kõige võimsasm auto on Konstantinil. Enne kiiret kurvi saab ikka jube kähku hoo sisse. Minu ja Lille autod tunduvad sirge peal ühte moodi liikuvat. Kurvides peab aga Lille täisslikk paremini kui minu tänavaslikk. Seda on näha eriti tagumiste kurvides ja kiires kurvis. Konstantini auto on raske ja kurvis väga head pidamist ei ole aga ta suudab seda päris edukalt kompenseerida oma võimsa mootoriga.

* Graafikult ei paista ka välja et Lill võidaks aega oma uute piduritega. Päris võrdselt pidurdavad kõik kolm autot.

Postitatud: 28.07.2008 01:14 01
Postitas Mihkel(Kops)
Tänaks ka omalt poolt ürituse läbiviijaid eesotsas Silveriga. Tänud ka Valdekule. Tõsiselt mõnus vaheldus Raplas nikerdamisele. Viimane voor oli eriti lahe kus sai jälitussõitu teha.
Kas järgmisel üritusel on auhindadeks õli kanistrite asemel jahutusvedeliku kanistrid :roll:?

Silver, kas sa viitsid teha ühe võrdleva faili minu ja Taneli (316 compact) sõidust? Mul ei õnnestu enda telefonis kogu seda kupatust käima saada.

Postitatud: 28.07.2008 09:24 09
Postitas Silwer
Proovige ikka telefonides need graafikud tööle saada. Esiteks on siis asi interaktiivne ja saad lisaks kiirustele võrrelda ka auto trajektoori igas raja punktis, ning näed ära täpselt kui palju sul mingis punktis võrreldava konkurendiga kaotust/võitu tekib, teiseks on see vägagi hariv ja kolmandaks mul kulub iga sellise graafiku tegemiseks ja ülesriputamiseks 1,5-2 tundi - seda aega on kuradima raske leida... :)

Postitatud: 28.07.2008 10:24 51
Postitas Silwer