4. leht 6-st

Postitatud: 18.04.2005 08:27 11
Postitas bizarrini
Raivo kirjutas:Stockis 210kw ja 400nm
1 tõmme: koos õhufiltriga: 191.9kw / 5413 p/min ja 387.1Nm / 4243 p/min

2 tõmme: ilma õhufiltrita: 212.8kw / 6012 p/min ja 385.6Nm / 4226 p/min

Uskumatu, aga ilma õhufiltrita on vahe +21kw :cool:
Seega peab poodi koonuse järgi minema...
Mulle tundub, et katsete pöörete erinevus on pea 600 pööret?!

Postitatud: 18.04.2005 09:21 44
Postitas Janar_H
minu tagasihoidlik e34 siis 178,9PS 131,5kw/5743 1/min (169km/h) 229.8Nm/4831 1/min see kõik,mis siin kirjas. :lol:

Postitatud: 18.04.2005 09:25 16
Postitas eero
Tulemuseks mõisteti
188,7 kW @ 5601 p/min 354,5 Nm @ 4485 p(mn
210 kW 400 Nm stock

Auhinnaline III koht vähemalt Wirxi ja Raivo järel :mrgreen:

Lootustandev selle juures on see, et segu pidavat olema ka keskmistel pööretel sama lahja kui tühikäigul oleks normaalne ja tühikäigusegust ei maksa rääkidagi :D

Seega oli vähemalt silmaga nähtav kasu sellest käigust. Mina oma p..sega ei oleks osanud neid puuduvaid 30hj tahtagi varem, aga vat tuleb välja, et võiks veel parem olla.

Seega Truumu juurde käik lahja segu põhjuseid otsima.

Samas oli graafiku kuju Raivo filtriga tõmbega jumala sama. Ainult jah kogu pöörete vahemikus veidi all pool.

Raivo ilma filtrita kW graafik oli uskumatu. Selle asemel, et sealt kust filtriga tõmmates aj ka mul alla kukkus (5600 p/min) pani täiega samas vaimus edasi kuni võiduka lõpuni, kust elektrooniline kiirusepiiraja enam pöördeid edasi ei lasknud :P

Krt, hakka või uskuma, et ikka on koonusest mingi tolk. Samas see vahe ilmnes tõesti alles päris päris tipu pööretel ja tänaval isegi lihtsalt kiirendades pöörded nii põhjas ei käi.

Postitatud: 18.04.2005 10:16 08
Postitas priitv8
eero kirjutas:Krt, hakka või uskuma, et ikka on koonusest mingi tolk. Samas see vahe ilmnes tõesti alles päris päris tipu pööretel ja tänaval isegi lihtsalt kiirendades pöörded nii põhjas ei käi.
Kas see stock filter ise oli ikka tutikas ja puhas?

Postitatud: 18.04.2005 10:20 18
Postitas eero
priitv8 kirjutas:
eero kirjutas:Krt, hakka või uskuma, et ikka on koonusest mingi tolk. Samas see vahe ilmnes tõesti alles päris päris tipu pööretel ja tänaval isegi lihtsalt kiirendades pöörded nii põhjas ei käi.
Kas see stock filter ise oli ikka tutikas ja puhas?
Millalgi viimase poole aasta sees pandud OE filter.

Postitatud: 18.04.2005 10:43 42
Postitas wirx
dünos
223kw@5591rpm
412nm@4194 rpm

originaal
240 kW(326 hj) @ 5000 rpm
490 Nm @ 3.900 rpm

aga kuna ei saanud mõõta automaatkasti sport asendis(minuteada on ka mootoril teine programm spordi peal), 100% küll ei tea, kuid tõmme on spordiga palju parem, siis ei ole need düno andmed minu jaoks eriti usutavad...

hea näide ka veel sport rezhiimist...olen mitmete 540-dega võidu sõitnud....kõik on maha jäänud ~2 autopikkust 400 meetri peal....kui nüüd vaadata, et Raivo sai 10kw vähem, kui mina ning tema auto on kergem ~500kg on asi natuke uskumatu :P

samas vaadates, et max jõud o n 5500rpm originaali 5000 asemel ...kaldun arvama, et mu mootor on chipitud ikkagi :)

Postitatud: 18.04.2005 10:50 27
Postitas eero
Minu autot testiti näiteks meelega kasti * asendis, sest nii saab ühtlaselt tõmmata ilma et kickdown sekkuks. Dünos on eesmärk saada tõene graafik mitte min. ajaga 400m läbida. Need on siiski kastirezhiiimid, mitte mootori. Aga eks lootus on teadagi kelle lohutus ;)

Mina olen sinuga aasta tagasi võidu sõitnud ja oma lahja seguga 2 autopikkust maha jäänud. Seega ... :)

Postitatud: 18.04.2005 10:58 35
Postitas Raivo
Ei tahaks kah uskuda, et see kastireziim midagi mõjutab. Mul mõõdeti näiteks täiesti tavareziimil.

A kes teab, äkki mul kah midagi seal ära chipitud :lol:

Postitatud: 18.04.2005 12:50 01
Postitas Mihkel(Kops)
wirx kirjutas:aga kuna ei saanud mõõta automaatkasti sport asendis(minuteada on ka mootoril teine programm spordi peal), 100% küll ei tea, kuid tõmme on spordiga palju parem, siis ei ole need düno andmed minu jaoks eriti usutavad...
Eero (Pesur) väitis, et automaatkasti sport asend laseb pöördeid kõrgemale ja vahetab kiiremini käiku. Muud vahet tavalise režiimiga võrelldes ei ole. Mootori võimsus pidi mõlemal juhul samaks jääma.

Postitatud: 18.04.2005 15:11 24
Postitas meph
Panen oma vanad näitajad ka siia huvi pärast: 182hp ja 220nm väänet... kui moto kokku saab ja sissesõit tehtud, siis panen uued numbrid..

Postitatud: 18.04.2005 16:55 52
Postitas Aare
Käisin ka ära :cool:

256,5 hj ja 407,5 Nm

Momendi osas siis II koht vist V12 järel :oops:

Postitatud: 18.04.2005 17:15 58
Postitas rajko
kas need numbrid on kõik tagarattast?

Postitatud: 18.04.2005 17:17 21
Postitas Aare
Mootoriandmed

Postitatud: 18.04.2005 18:06 25
Postitas E28
nitroga?

Postitatud: 18.04.2005 18:06 45
Postitas Janar_H
muidu jäin dynos käiguga igati rahule.Tänud Raivole,kes tegi üleskutse,aga väike märkus siiski--järgmine kord võiks teha enam-vähem selle järgi kes kuna kohale jõuab,sest lõpus tuli väike tüdimus peale,sest olin esimesena kohal,aga löögile pääsesin alles mingi 15.30 :lol:Ei hakanud vahele ka trügima,sest pole veel täieõiguslik EBK liige,kuigi avaldus on edastatud. Loomulikult ei peaks päris nimekirja alusel,a see lihtsalt minu (võib-olla rumal) soovitus järgmiseks korraks.Sorry :oops: kui kellelegi see jutt ei meeldi,siis kustutage see postitus.Üritus oli igati meeldiv ja uus kogemus juures,ootan huviga ka videot

Postitatud: 18.04.2005 20:56 11
Postitas truumu
jorss26 kirjutas:Ei hakanud vahele ka trügima,sest pole veel täieõiguslik EBK liige,kuigi avaldus on edastatud.
kui viitsid veidi vaadata nende inimeste klubilist staatust, kes käisid dynos, on vahekord umbes 50/50
polnud see ainult klubilistele mõeldud üritus, järgmine kord ole lihtsalt nats julgem, foorumis üldiselt enamus sõbralikud ja heatahtlikud inimesed(olenemata sellest, kas huviline või klubiliige) ja mida rohkem Sa teistega suhtled, seda kindlamalt bemmikummardajate ühtsesse kollektiivi sulandud :D
P.S.
Ära pööra tähelepanu nendele sapistele sõnavõttudele, mis aeg-ajalt siit läbi lipsavad, ainult vaidlustes selgub tõde!
Pealegi on kõik inimesed, kellel omad emotsioonid ja tujud ja veel paljugi muud...
üldpilt on ju määrav, mitte hetketuju?

Postitatud: 19.04.2005 10:06 50
Postitas eero
Aare kirjutas:Käisin ka ära :cool:

256,5 hj ja 407,5 Nm

Momendi osas siis II koht vist V12 järel :oops:
Ahah :) Ma just mõtlesingi, et oleks huvitav teada. Graafikut tahaks ka näha.
Tõsine saavutus igatahes :cool:
Aga jah, et kas see on nitroga?

Postitatud: 19.04.2005 10:08 07
Postitas Raivo
Eriti suur edasiminek on vist just pöördemomendi osas?

Postitatud: 19.04.2005 10:17 17
Postitas Aare
Loost moraal, et korraliku tulemuse saamiseks tuleb natuke ette valmistada, mitte sõita lihtsalt kohale ja valmis.

Mina igatahes pettusin.

Kõige huvitavam on muidugi see, et M30B34-l on 1200-l pöördel (ehk peaaegu tühikäigul) jõudu rohkem kui M20B25 üldse välja annab :shock:
Ehk 225-235 Nm 1200 rpm vs 222 Nm@4000 rpm :shock: Thats why I love M30 :cool:

Postitatud: 19.04.2005 10:22 35
Postitas Kristjan_K
Kas sa väldid küsimust või ei märganud seda lihtsalt?
Kõik kohe huviga ootavad, nitroga või ilma?

Postitatud: 19.04.2005 10:26 00
Postitas Aare
nitroga

Postitatud: 19.04.2005 11:49 10
Postitas Tarvo
Aare kirjutas:Kõige huvitavam on muidugi see, et M30B34-l on 1200-l pöördel (ehk peaaegu tühikäigul) jõudu rohkem kui M20B25 üldse välja annab :shock:
Ehk 225-235 Nm 1200 rpm vs 222 Nm@4000 rpm :shock: Thats why I love M30 :cool:
:cool:

Postitatud: 19.04.2005 12:22 46
Postitas patrik
nitroga
a palju ilma nitrota oli?

Postitatud: 19.04.2005 12:24 40
Postitas Aare
skännisin just teise sisse, auto teema all

Postitatud: 19.04.2005 21:50 29
Postitas Sander
Raivo kirjutas:Stockis 210kw ja 400nm
1 tõmme: koos õhufiltriga: 191.9kw / 5413 p/min ja :arrow: 387.1Nm / 4243 p/min

2 tõmme: ilma õhufiltrita: 212.8kw / 6012 p/min ja :arrow: 385.6Nm / 4226 p/min

Uskumatu, aga ilma õhufiltrita on vahe +21kw :cool:
Seega peab poodi koonuse järgi minema...
Järelikult fordi inseneridel on ikka õigus:
http://www.fordscorpio.co.uk/vis.htm
Madalatel pööretel kaotad momendis, kui mootor
saab liiga vabalt õhku :(

See et rohkem õhku= rohkem hobujõude on vana tõde.
Samuti külmem õhk= rohkem hobujõude on tõde.

Aare tõestas oma mootoriga ka ühte vana tõde, nimelt vabalt hingava mootori tuunimine= rahapõletamine ;)
Minul need tõed juba selgeks tehtud enne oma auto ostu.
Omal nahal sain veel ühe tõe teada, ei tohi osta külaseppade käest läbi käind autosi, sarnaneb rahapõletamisega :|
Mul tekkis mõte teha oma mootorile mingi analoogne süsteem fordi VIS süstemile, mõtlen seda vaikselt?

Postitatud: 20.04.2005 02:51 17
Postitas rajko
Kas sinna dünosse saab suva ajal minna või tuleb enne aeg kinni panna?

Postitatud: 20.04.2005 10:13 10
Postitas Janar_H
rajko kirjutas:Kas sinna dünosse saab suva ajal minna või tuleb enne aeg kinni panna?
vaja ikka helistada või mine käi kohal ja lepi aeg kokku

Postitatud: 20.04.2005 14:23 02
Postitas Raivo
Panin enda auto dünograafiku kah üles, kui peaks huvi olema kellelgi.
Üks on siis filtriga, ja teine ilma.

Postitatud: 20.04.2005 23:24 39
Postitas silver
Raivo kirjutas:Panin enda auto dünograafiku kah üles, kui peaks huvi olema kellelgi.
Üks on siis filtriga, ja teine ilma.
Sinu graafiku pealt on väga hästi näha millal jääb õhku napiks ja enam edasi ei käi, algused lähevad koos ja lõpp kukub lihtsalt ära kuna õhku ei saa. Sama graafik tõestab minu sõnu ka aastatetaguses filtri valimise teemas.

Õhufilter ei anna hobuseid juurde vaid laseb kasutada olemasolevaid.
Originaal (papp) 122/148, 6900!!! (88)!!!
Green Twister 132/158, 1000 (890)
Fordi Zetec 1800cc 130hp-sel mootoril, mis oli täiesti stock.
Tehase poolt antakse mootori võimsus keskmise suurusena, mis on stendis mõõdetud ilma õhufiltrita.


ja link antud teemast

http://foorum.bmw-club.ee/viewtopic.php ... een+filter

Postitatud: 21.04.2005 09:13 17
Postitas eero
Arusaamatuks jääb see jõhker jõnks, mis eriti selgelt ilmneb väändegraafikus 1700 ja 3500 pöörde vahel. Mul oli täpselt samas kohas samasugune :?

Katsun enda oma ka üles saada, siis hea näha kuis sarnastel autodel sarnased graafikud on.