1. leht 5-st

BMW Cup hooaeg 2008(küsimused, arutelu jne.)

Postitatud: 22.11.2007 19:09 47
Postitas Ain
Kuidas järgmiseks hoojaks väljavaated on? Kas juba käivad ettevalmistused autodega? :)

Vennad Hallist'id proovivad järgmine aasta tulla rada nühkima ühe lilla M3'ga. Täna tuli hea uudis, et slikid olemas järgmiseks aastaks ja nädala pärast jääb auto 2008 suve-hooaega ootama ;)

Edit: alguse post ei ole see päris õige, aga sai poolitatud vanast teemast. Jätkame siin :)

Postitatud: 22.11.2007 19:42 56
Postitas Kustas
Ain kirjutas:Kuidas järgmiseks hoojaks väljavaated on? Kas juba käivad ettevalmistused autodega? :)
Kui kõik hästi ja plaanipäraselt läheb, siis üritan järgmine aasta sellel ürituste seerial kaasa lüüa oma E21 318is'iga :p.

Postitatud: 22.11.2007 20:23 56
Postitas Tõnis
Mul ka kuri plaan järgmine aasta rada nühkima tulla. Seda veel ei tea mis autoga, neid on niipalju, ei suuda valida kohe :roll: .

Postitatud: 22.11.2007 20:25 04
Postitas Cardo
Võiks juba talviseks nühkimiseks valmistuda.

Postitatud: 22.11.2007 20:41 35
Postitas Tõnis
Cardo kirjutas:Võiks juba talviseks nühkimiseks valmistuda.
Kardan et ei pääse löögile neliveduse veokaga :lol: Siis peaks midagi kergemat talverehviga relvastama :P

Postitatud: 22.11.2007 22:15 11
Postitas Silwer
Siin on varem olnud kiunumist teemal et kaks klassi on liiga vähe ja et tuleks veel klasse juurde tekitada või siis olemasolevaid tehniliselt piirama hakata. Olen siis mõelnud sellel teemal aga mingit väga head lahendust nagu ikkagi ei paista.

Üks võimalus oleks tekitada üks lisaklass juurde selliselt kus paneks omavahel kokku praeguse A klassi kiiremad (näiteks 318is) ja B klassi keskmised (näiteks tavaline 325i). Ja siis oleks uutes klassides:
A klassis kõige lahjemad ja ilma modifitseerimiseta autod,
B klassis sellised head "tänavakiired" ja
C klass jääks siis kõvasti modifitseeritud autodele + "M" + veel midagi (näiteks 335i?)

Aga samas tundub et päris nii lihtsalt seda teha ikkagi ei ole võimalik. Ja ikkagi oleks vaja teha ka mingeid keerukamaid reegleid siia juurde. A'la kuhu paigutada M10 mootori ja ülelaadimisega auto või siis kuhu maani lubada B ja C klassis modifitseerimisi, kuidas neid piirangute täitmisi kerge vaevaga kontrollida jne.

Kuna mingit lihtsat lahendust ei paista kas siis jätta nii nagu oli ja ongi kõik? Mis teised huvilised arvavad?

Postitatud: 22.11.2007 23:05 58
Postitas ruut
Variant oleks kW/kg suhte järgi gruppidesse jagamine ja näiteks sliki kasutamine mingi tambovi koefitsendiga sinna juurde arvestada.

Postitatud: 23.11.2007 00:49 10
Postitas Silwer
ruut kirjutas:Variant oleks kW/kg suhte järgi gruppidesse jagamine ja näiteks sliki kasutamine mingi tambovi koefitsendiga sinna juurde arvestada.
See tähendaks nende mõlema "muutuja" mõõtmist ja soovitavalt igal üritusel.

Postitatud: 23.11.2007 07:30 48
Postitas E28
Ega kw-ga üksi rajal ei kulge kui auto kaalub oma 1500kg. See peaks olema kaalu ja kw-de suhtega kuidagi seotud.

Postitatud: 23.11.2007 07:43 47
Postitas Tõnis
See uute klasside moodustamine ja liigitamine tekitab kindlasti palju vaidlusi veel. Ükskõik mismoodi asi lahendatud saab, ikka on keegi kes rahul pole. Isiklikult oleksin ka nõus kui jääb nii nagu on, see bmw cup on kuidagi mõisapeale sõiduks ära läinud.
Tooks eraldi teemana välja hoopis ürituse korraldamise poole. Kuidas järgmine aasta ajavõtu süsteemidega on, kas tuleb jälle rentida-laenata? Klubil võiks oma ajavõtu süsteem olla, kindlad inimesed kes sellega majandavad ja hoolitsevad et asi probleemivabalt toimiks.

Postitatud: 23.11.2007 08:21 48
Postitas Tauri
ajavõtu süsteemi suunas täitsa mõtted liiguvad!

klassid tekitavad küll vaidlust, kuid mina teeks ettepaneku tekitada lihtsalt üks klass juurde, kus siis sõidavad modifitseeritud autod!

Ja et ei tekiks arusaamatusi modifitseerimise osas siis a ja b klassi reeglid jäävad paika- auto on tehase seades! C klassi kolivad kõik, kes on oma auto kallal vaeva näinud ja seda alates sellest, et paigaldanud remuse püti taha või koonuse kapoti alla. siin juures ei ole oluline kas baasmaterjaliks on M10 mootor või mõni uuem!

lõppkokkuvõttes ei ole sõit mõisapeale ja ega ka loodavas C klassis ei sõida kõik poodiumile!

kui nüüd mõni vend proovib olla väga kaval ja ehitab omale "hundi lambanahas" siis au temale- peab ikka viitsimist olema autot ümberehitada nii, et keegi aru ei saaks ( ja siis sõidab B klassis ennast kuhugi keskele) Kui poodiumile jõudnu suhtes tekib kahtlus siis saab võistluse kohtunik alati teha oma otsuse. Siin ei ole mitte mingit vaidlust :!:

Sellise muudatusega jääb tegelikult kehtiv võistlusskeem paika. Kui keegi tunneb ennast puudutatuna, et tal pole mõtet raja masinale uut originaal väljalaset osta, vaid ehitab ise ja kasutab odavat sportpütti siis tegelikult on ta ka täna samas situatsiooni!

Postitatud: 23.11.2007 13:30 41
Postitas ruut
Tauri kirjutas:C klassi kolivad kõik, kes on oma auto kallal vaeva näinud ja seda alates sellest, et paigaldanud remuse püti taha või koonuse kapoti alla. siin juures ei ole oluline kas baasmaterjaliks on M10 mootor või mõni uuem!
See oleks väga radikaalne lähenemine. Vähestel on masinad täiesti tehase konditsioonis kui modifitseerimise alla läheks ka vedrustus, pidurid, mitte standardmõõdus veljed/rehvid jne.
Xjan pakkus korra välja, et klassis oleks lubatud oleks üks modifikatsioon. Enam modifitseeritud autod tõuseksid lihtsalt klass kõrgemale. Näiteks minu 320 Remus'e tagapüti ja madalama vedrustusega tõuseks B klassi. Oleks veidi normaalsem süsteem, kui automaatselt C-sse arvamine.

Postitatud: 23.11.2007 13:57 57
Postitas tanele28
Praegusel klasside jaotusel pole vähemalt minu arust midagi häda võibolla anda eriauhind parimale orginaal korras bmwele omas klassis, pealegi see orginaalsuse kontrollimine saab parajalt raske olema.

Postitatud: 23.11.2007 16:15 55
Postitas maxo
No slikid ja tavarehvid peaks ikka lahku lööma...see peaaegu sama mis võrrelda tavalist naelrehvi piigiga.
Meie lühikeste kurviliste radade puhul pole suurt vahet,kas sul on 150 või 300hj,rohkem loeb pidamine.Pärnus olukord vähe tasakaalustub,aga siiski.

Postitatud: 23.11.2007 17:15 14
Postitas mart154
1 mõte tekkis, et teeks õige 2 "stock" klassi ja 2 "outlaw" klassi

esimeses kahes oleks siis jaotus nagu praegu...

teises kahes siis oleksid moditud masinad ja samamoodi jaotaks nad mingi mootorimahu järgi. kus see piir on, on muidugi isemoodi küsimus..



Probleemiks saab siis kindlasti olema ürituse pikkus :(
Ja samamoodi ka osalejate arv kõigis klassides. Mõnes võib neid väga väheks jääda...

Postitatud: 23.11.2007 17:35 16
Postitas raimo_r
Mulle meeldiks idee 3st klassist nagu Tauri välja pakkus. Ainult selle vahega, et A ja B klassis ei ole lubatud ühtegi mootorit puudutavat modifikatsiooni.

Tänavaklassid
A: kuni 2000cm3 ja 110kW. lisaks diislid kuni 2500cm3
B: 2001cm3 ja suuremad

Tänavaauto on ikkagi see millega igapäev sõidetakse. Sportvedrustus, sportsummuti ning koonusfilter seda ei takista, seega need võiks olla lubatud modifikatsioonid. Lisaks võiks lubatud olla CHIP kuna seda on keerukam kontrollida ning ka need on üldiselt tänavalegaalsed.
Kogu salong ning kõik istmed peavad olemas olema.
Muidugi võiks ka mitte ühtegi modifikatsiooni lubada aga tundub esialgu liigse piiramiseni kuna see Remuse tagapütt või koonusfilter peale välimuse midagi juurde ei anna.

C oleks siis vabaklass. Kas sinna lähevad ka M mudelid või mitte, seda ei oska välja pakkuda.

Postitatud: 23.11.2007 18:17 59
Postitas Silwer
RE: Slick
Nelja klassi loomine läheb juba liiga keeruliseks. Slick on ka vägagi laialivalguv mõiste. Nagu ka varem öeldud on need "slickid" mida tavaliselt kasutatud, tegelikult tänavakiired rehvid ja neid pannakse sportilkele autodele ka originaalis ja tänaval sõitmiseks alla.

Üks parimaid selliseid tänavarehve on Michelin Pilot Sport Cup R (testide tulemusel ka parem kui Toyo R888 mida olen mina kasutanud)
UTQG Rating: Treadwear 80, Traction AA, Temperature A
OE Fitments: Porsche 911 GT3, BMW M3 CSL
http://www.tirerack.com/tires/tiretech/ ... eeding.pdf

RE: Tänavaauto...
...on samuti vägagi laialivalguv mõiste. Ma olen suutnud oma autoga ka igapäevaselt tööl käia...

RE: üks klass modifitseeritud autodele olenemata modifikatsioonist või kubatuurist...
...on ka liiga radikaalne lähenemine. Päris 100% standard 15-20 aastat vana bmw on ka nagu suht võimatu leida - ikka on seal midagi tehtud ja näpitud. Kas sellest näppimisest on ka kasu olnud on juba omaette küsimus...

Mida rohkem selle peale mõelda seda rohkem tundub et tuleb jätta kas nii nagu oli või siis üldse kaotada ära klassid ja autasustamine?

Re: BMW Cup hooaeg 2008(küsimused, arutelu jne.)

Postitatud: 23.11.2007 20:52 57
Postitas Cardo
Ain kirjutas:Vennad Hallist'id proovivad järgmine aasta tulla rada nühkima ühe lilla M3'ga. Täna tuli hea uudis, et slikid olemas järgmiseks aastaks ja nädala pärast jääb auto 2008 suve-hooaega ootama ;)
Jajaa, seda se Ain minult nillis, et mitu hobust minu autol kapotiall on ja kui teada sai, siis ei jäänudgi muud üle kui M3 osta, ei tea, kas Eestimaal sellist dünot ongi mis terveks jääks, ei julge proovida :D

Silwer .... noh mis sa jaurad koguaeg sama teemaga, rehvil ja rehvil on vahe ja ühed on tänavalegaalsed, seega tänavarehvid ja teised
spec rehvid mis ei ole tänavalegaalsed ehk C- klass,
auto on seest tühi on C klass,
mootorile on puhur vahele pandud on C klass,
mootor on suurem kui tehas ette näeb( e30-2,5 max) on C klass
vedrustus on reguleeritav coilover C klass jne
määrame üldisemalt ära ja asi vask.

Rasked Recaro reguleeritavad tänavasõidu korvistmed ei tee autot kiiremaks, samuti koonusfilter ei muuda mootorit niivõrd palju, et miskit muutuks, lörisev väljalase ei pruugi kiirendusele mõjuda rohkem kui muudetud reduktor jne...

Ei ole keeruline ju määratleda seda mis on tänavasõidu auto ja mis moditud !!

Loomulikult võib tundide kaupa vaielda, kas karboonist kapott on legaalne tänavaklassi või ei, aga sellega tehakse reeglid ja üleüldse, me käime ju sõitmas lõbupärast mitte mõisapeale, need kes värisevate kätega ja vahutava tatiga tulevad esikolmikusse sõitma võiksid kodus edasi vahutada ja osaleda BMW ringrajaklassis mis peaks tulevast aastast avatama ja asi anc ;)

http://opentrack.tqhq.ee/forum/viewtopi ... 200&page=1

Postitatud: 23.11.2007 21:16 11
Postitas mart154
Silwer kirjutas: Mida rohkem selle peale mõelda seda rohkem tundub et tuleb jätta kas nii nagu oli või siis üldse kaotada ära klassid ja autasustamine?
Võib-olla tõesti jääda club-racingu juurde?

Kõik ühes "klassis". Enamuse sõitjate kiirus on ju teada. Rajale saab lasta vastavalt sellele.

Võib ju väiksed auhinnad teha kõige kiiremale, kõige kiiremale täiesti stock autole ja näiteks kõige aeglasemale :) vms.

Kes tahab mõisa peale sõita, see leiab muu väljundi.
Fakt on see, et kui EBK Cupil propageerida "mõisa peale sõitmist" siis muutub asi järjest kallimaks ja kallimaks.
Lõpuks ongi selline seis, kus BMW Klubi on ainult korraldaja. Klubi liikmetest sõidab võib-olla ainult 1 inimene, ja paar foorumilugejat on ka veel osalemas. Ülejäänud on "profisõitjad"

Postitatud: 23.11.2007 21:37 08
Postitas ImreR
Mina olen Cardoga ja Tauriga nõus, et kolm klassi. Tänavasõidu autod a´la siis originaal konditsioonis autod on lubatud näiteks ka rahvarallis(ei tohi olla koonust, strutbari va kui pole tehase poolt juba, ühesõnaga võib teha muudatusi kuni selleni, mida sel hetkel kui autot toodeti sinna tehase poolt külge oli võimalik pookida), kuid samuti on seal ka tohutult petjaid ja neid kelle jaoks reeglid ei kehti. Samas on ka see kindel, et nad tavaliselt saavad esikohti ainult sealt(kruus või asfalt, tänav või rada) mille jaoks neil auto ehitatud on, kõike head korraga ikkagi ei saa, ja nad tavaliselt ei mahu esikolmikusse aasta kokkuvõttes, tavaliselt...

Eks tuleb teha mingid reeglid, vaadates ka muid liigasi ja klasse milledega Eestis rallit ja muid võistlusi sõidetakse, mingi komitee poolt BMW klubi siseselt siis. Need ei kuuluks vaidlustamisele ja kõik peavad neid täitma. Samas need reeglid peaksid olema mõistlikud ja kergelt kontrollitavad, arusaadav miks nii. Kui on petmist siis on, selle vastu ei saa ja näitab et inimesed on hingega ürituses sees :lol:
See teema on oluline ja läbivaatamist nõuab, pakuksin ennast ka sinna komiteesse, juhul kui see peaks moodustuma kunagi(loodan et võistelda ikka lubatakse :D seljuhul). Igatahes loodame et see cup areneb ja edasi läheb, samaks jätmine oleks kohal kõnd, ikka on vaja uuendusi, see on fakt...
Tänan tähelepanu eest, ehk on paar mõtet mu tekstis mis aitavad asjale kaasa, Imre!

Postitatud: 24.11.2007 08:46 31
Postitas Tauri
Cardol head mõtted! Jätkaks arutelu sealt!

tegelikult on seda kolmandat klassi vaja selleks, et oleks kuhu spetsiaalselt võistlemiseks ettevalmistatud autod sõitma panna! siin ei ole vaja tõestada, et kas antud autoga veel tohib ka tänaval sõita- selles ei ole point!

Seda, et EBK Cupil me ka kohti jagame ja kiireid tunnustame ei ole midagi halba.

EBK Cupil peab jääma ka koht ja võistlusmoment esimest korda rajale tulevatele inimestele ja seda siis oma perevaguniga- tegelikult neile see üritus ongi.

Postitatud: 24.11.2007 12:35 45
Postitas Silwer
Tauri kirjutas:EBK Cupil peab jääma ka koht ja võistlusmoment esimest korda rajale tulevatele inimestele ja seda siis oma perevaguniga- tegelikult neile see üritus ongi.
Kui sedasi klasse ümber teha siis ikkagi 520i, 725td, jne rajal võitma ei hakka kuna klassides arvestatakse vaid kubatuuri ja mass jäetakse täiesti tähelepanuta.

Postitatud: 29.11.2007 02:44 29
Postitas Rains_525
minu arust võiks olla

klass A: mingi ühise nimetaja järgi aeglasemad, slikid ja kruusakad keelatud (a'la 520, 725tds, 316, 318 jne mingid kindlad margid, vedrustus (amort ja vedru) vaba, ülejäänud originaal või originaalilähedane kokkuleppel)

klass B: kiiremad tänava autod (kindlad margid 318is, 325, 530d jne, slikid ja kruusakad keelatud, vedrustus vaba, ülejäänud originaal või originaalilähendane kokkuleppel)

klass C: vabaklass, tehke mis tahate autoga....kõik isearetatud autod...

mingi koonusfiltri või mingi fiibrist kapott ei anna küll minuarust niipalju juurde, selline võiks minna võistlejatega kokkuleppel originaali alla. aga kui keegi on aretanud turbo peale autole, mida pole originaalis ette nähtud, või sillad on reguleeritavad, või on auto seest tühjaks teinud, jne...see on näha, mis eesmärgil on auto ehitatud, siis ainult vabaklass...

minu arust slikk peletab paljud tavavõistlejad eemale...seetõttu klassis A ja B võiks keelatud olla tänavalegaalsed slikid.
Vedrustus vaba sellepärast, et paljudel on kindlasti peal juba reguleeritav amort, aga muus osas on stock, siis pole ju see auto ka veel konkurentsivõimeline vabaklassis...samas klassis a ja b nii suurt eelist see ka ei anna, oluline on sõidujoon, roolikeeramine, kiirendamine ja pidurdusoskus.

Peedistada ei tasuks kedagi, kõik võiksid rajale saada soovi korral, kellel tehniliselt normaalses korras auto.

Postitatud: 29.11.2007 10:52 42
Postitas Janek
Rains_525 kirjutas:minu arust võiks olla

klass A: mingi ühise nimetaja järgi aeglasemad, slikid ja kruusakad keelatud (a'la 520, 725tds, 316, 318 jne mingid kindlad margid, vedrustus (amort ja vedru) vaba, ülejäänud originaal või originaalilähedane kokkuleppel)

klass B: kiiremad tänava autod (kindlad margid 318is, 325, 530d jne, slikid ja kruusakad keelatud, vedrustus vaba, ülejäänud originaal või originaalilähendane kokkuleppel)

klass C: vabaklass, tehke mis tahate autoga....kõik isearetatud autod...

mingi koonusfiltri või mingi fiibrist kapott ei anna küll minuarust niipalju juurde, selline võiks minna võistlejatega kokkuleppel originaali alla. aga kui keegi on aretanud turbo peale autole, mida pole originaalis ette nähtud, või sillad on reguleeritavad, või on auto seest tühjaks teinud, jne...see on näha, mis eesmärgil on auto ehitatud, siis ainult vabaklass...

minu arust slikk peletab paljud tavavõistlejad eemale...seetõttu klassis A ja B võiks keelatud olla tänavalegaalsed slikid.
Vedrustus vaba sellepärast, et paljudel on kindlasti peal juba reguleeritav amort, aga muus osas on stock, siis pole ju see auto ka veel konkurentsivõimeline vabaklassis...samas klassis a ja b nii suurt eelist see ka ei anna, oluline on sõidujoon, roolikeeramine, kiirendamine ja pidurdusoskus.

Peedistada ei tasuks kedagi, kõik võiksid rajale saada soovi korral, kellel tehniliselt normaalses korras auto.
vot see variant juba sobiks

Postitatud: 29.11.2007 11:40 56
Postitas Silwer
Midagi sellist võiks olla küll. Kas keegi viitsib tekitada mingi autode tabeli koos jaotusega klasside kaupa?

Postitatud: 29.11.2007 11:46 01
Postitas MESHUGGAH
Viimane variant on taitsa sobiv. Juba motlesin C klassi kolida, aga mahun ka B klassi kus voib ka esi kohtadele pretendeerida. Modin vedrustust edasi.

Postitatud: 29.11.2007 11:54 02
Postitas raimo_r
A: 1, 3, 5 seeria bensukad kuni 2,0 ja 110kW
diislid 318, 320, 520, 525, 725, 730?

e21: 315, 316, 318, 320
e30: 316, 318, 318iS, 320; 324d
e36: 316, 318, 320; 318d, 325d
e46: 318
jne

B: 1, 3, 5, 6, 7 seeria bensukad alates 2,0l ja 110kW+
diislid 330, 335, 530, 535, 740

e21: 323
e30: 323, 325, 325e
e36: 325, 328
e46: 325, 328, 330
jne

C: kõik vaba

Postitatud: 29.11.2007 12:50 01
Postitas Rains_525
võibolla äkki M-d peaksid vabaklassi minema?
...ise kaasaaidatud auto vs. orginaal M... :cool:
hartge'd ja muud sarnased ka loomulikult...

Postitatud: 29.11.2007 14:18 12
Postitas maxo
Ma ei usu,et M peaks eraldi klassis olema :D
Tehniliste radade peal ei tule M eelised mitte kuidagi välja...näiteks Meshuhhgah 328? on samakiire või kiirem hea tänavarehviga,kui M kulunud tänavarehviga,samas on slikiga M3 sama kiire,kui slikuga 318 E30.Kui on standardklass,siis on standardklass.Seega tavaseades M C-klassis ei pruugi olla just kõige põnevam võistlejale.

Ise olen tõenäoliselt nagunii C-klassis,aga rohkem tulevaste M-depeale mõeldes ;)

Postitatud: 29.11.2007 14:33 42
Postitas Rains_525
maxo kirjutas:Ma ei usu,et M peaks eraldi klassis olema :D
Tehniliste radade peal ei tule M eelised mitte kuidagi välja...näiteks Meshuhhgah 328? on samakiire või kiirem hea tänavarehviga,kui M kulunud tänavarehviga,samas on slikiga M3 sama kiire,kui slikuga 318 E30.Kui on standardklass,siis on standardklass.Seega tavaseades M C-klassis ei pruugi olla just kõige põnevam võistlejale.

Ise olen tõenäoliselt nagunii C-klassis,aga rohkem tulevaste M-depeale mõeldes ;)
Ei, kui M-d nii oluliselt kiiremad ei ole, kui B klass, siis minugi pärast ok. Ma eeldasin lihtsalt, et M-d on ikka tükk maad kiiremad kui nt. 325-d ja 30d mootoriga autod ja et M-de ajad kipuvad vabaklassi autode aegadega konkureerima.