1. leht 2-st

EBK Cup IV & BMW Autocrossing - 16.08.2008 - Tabasalu

Postitatud: 29.07.2008 11:52 30
Postitas Silwer
Võistlusjuhend: http://www.rally.ee/?a=a009&b=6642

Registreeru võistlusele (avatud kuni 15.08.2008 23:59): http://www.rally.ee/?a=a062&b=3511

Registreeritud võistlejate nimekiri: http://www.rally.ee/?a=a047&b=499

"BMW Autocrossing 2008 kuulub ka BMW Cup 2008 arvestusse. Kõigile selleks soovi avaldanud sõitjaile arvestatakse selle sarja raames punkte ka Autocrossingult. Punktide arvestust peab BMW Klubi ise ning avaldab selle foorumis vastavas jaotuses."

"Võistlusautod peavad vastama EAL Tehnikakomitees 26.02.2003 kinnitatud Rahvaalade Võistlusautode Tehnonõuetele (Avaldatud rahvasprindi Võistlusmääruse lisas). Link tingimustele: http://www.raudroos.ee/im/index.php?ss=IM&p=020
Autodega, millel on kehtiv EALi tehniline kaart, ei lubata startida."

* ehk siis slikiga rajale ei pääse. Tänavaslikki võib kasutada aga ta ei tohi olla sile. Mustri jääk minimaalselt 1,6mm. Rehvidel ei tohi olla üheski kohas mehhaanilisi vigastusi ega koordi paljandeid. Keelatud on ka lõigatud turvisemustriga rehvide kasutamine. Täpsemalt lugege ülaltoodud lingilt.

"Lisa- ja ohutusvarustusest on lubatud võistluse ajaks eemaldada varuratas, tungraud, tõkiskingad, ohukolmnurk. Tulekustuti ja autoapteegi eemaldamine ei ole lubatud."

"Võistlusauto tehnoseisundit ja rehve võib korraldaja kontrollida iga vooru eel."

Postitatud: 29.07.2008 13:42 45
Postitas antti22
Kas selline rehv vastab nõuetele? Mustri sügavus peaks olemas olema ilusti ja rahvaspordiüritustel pole ka EAL midagi öelnud ja lubatakse starti.
http://antti.avoterm.ee/evo/sauga/images/DSC_2405.JPG

Postitatud: 29.07.2008 17:22 49
Postitas Silwer
Arvan et reeglite järgi nagu sobib kui seda mustrit on seal ka ikka vähemalt 17% pinnast. Aga eks täpse vastuse annab vast Kaido Soorsk. Ta on esmaspäevast jälle arvuti lähedal.

Postitatud: 30.07.2008 23:12 28
Postitas AndresS
Kui Kaido juba siia loodetavasti vastama hakkab, siis küsimus kõigi nende EBK CUPil sõitnud autode kohta, millel tagaistet ja uksepolstreid enam pole:

2.5.2 Esiuste algne või sama autotootja toodetud polster on kohustuslik. Kõik muu polsterduse võib eemaldada.
2.5.8 Istekohtade arv peab vastama registreerimistunnistusel näidatule.

Kas mehed peaksid asju ostma kiirustama, et need startisaamiseks autodele külge keerata?

Re: EBK Cup IV & BMW Autocrossing - 16.08.2008 - Tabasal

Postitatud: 31.07.2008 00:20 36
Postitas Riivo
Silwer kirjutas:"Lisa- ja ohutusvarustusest on lubatud võistluse ajaks eemaldada varuratas, tungraud, tõkiskingad, ohukolmnurk. Tulekustuti ja autoapteegi eemaldamine ei ole lubatud."
Võib vist lisada et juba mõnda aega ei ole autoapteek kohustuslikus ohutusvarustuses...

Postitatud: 01.08.2008 23:00 18
Postitas Hans
AndresS kirjutas:Kui Kaido juba siia loodetavasti vastama hakkab, siis küsimus kõigi nende EBK CUPil sõitnud autode kohta, millel tagaistet ja uksepolstreid enam pole:

2.5.2 Esiuste algne või sama autotootja toodetud polster on kohustuslik. Kõik muu polsterduse võib eemaldada.
2.5.8 Istekohtade arv peab vastama registreerimistunnistusel näidatule.

Kas mehed peaksid asju ostma kiirustama, et need startisaamiseks autodele külge keerata?
Suht tobe kui on olemas Cupi reeglid, reeglid mille kallal palju verd ja higi valati, siis teeme veel mingi rajaürituse kus kehtivad sootuks teised nõuded.

On kaks võimalust kas laenata sõbralt perekäru, tulemusi ei arvestata cupi lõplikus punktisüsteemis või boikoteerida.

Postitatud: 01.08.2008 23:09 20
Postitas Silwer
Ei tasu veel erutuda. Peame asja Kaidoga veel arutama. Mina ka ei sooviks ühest autost teise istet paigaldama asuda.

Postitatud: 02.08.2008 00:30 22
Postitas hanno
Hans kirjutas:...või boikoteerida.
Mõlemad üritused on siiski samamoodi EBK üritused ning boikoteerimine ei anna sulle küll midagi. Eks SIlwer ja Kaido ja Tauri vaatavad asja üle ning teevad, mis võimalik.

Postitatud: 02.08.2008 00:41 55
Postitas MESHUGGAH
Selge ju, et teatud osa EBK soitjatest selliste reeglitega rajale ei tule, kuna reeglid on neile vastu.

Postitatud: 03.08.2008 17:43 34
Postitas kaarmaster-jaan
see rehvi teema on natuke nutune...

Postitatud: 03.08.2008 18:44 04
Postitas AndresS
Soodsatest kohtadest tellides ei jõua nüüd tõesti enam uued rehvid vist kohale, kuid kui kohalikele kirvemeistritele maksta, siis saab ju ka siit uued legaalsed rajarehvid omale alla osta.

Postitatud: 03.08.2008 22:32 33
Postitas Valdek
Mis nali see nüüd on? Keset hooaega muudetakse lampi reegleid?

2008 BMW CUP hooaja alguses oli kaks nõuet:
1. Võistled nende rehvidega millega kohale sõitsid.
2. Ise tuleb kohale sõita.

Nõuded pidid kehtima vähemalt kolm aastat.

Kui eelnevaid nõudeid ei täidetud siis osalesid vabaklassis.

Mis kammajaa nüüd on?
Rehvid, apteegid, tehnilised kommisjonid, EAL kaardiga ei tohi osaleda jne. Ei viitsi seda jama lõpuni isegi lugeda... Ise ka aru saate mida teete ja kuidas ja kunas?

Postitatud: 03.08.2008 23:36 17
Postitas Silwer
Silwer kirjutas:Ei tasu veel erutuda. Peame asja Kaidoga veel arutama. Mina ka ei sooviks ühest autost teise istet paigaldama asuda.

Postitatud: 04.08.2008 09:34 26
Postitas maxo
Jap,andke teada!Mul puudub näiteks esiukse polster,muidu ei lähe lihtsalt uks kinni,kuna kasutan enda suurusele vastavat korvtooli!

Postitatud: 04.08.2008 14:45 39
Postitas s._ivasik
jah, erutuda veel ei tasu, ehk saavad rapitud autod eraldi cup'i arvestuses rajale, aga eks paistab. Tegelikult on kysimus rohkem selles, et kui see on rahvasprindi yritus, peab sõitjatel olema sõitjalitsents. Mul on see olemas, kuid ylejäänud EBK Cup sõitjaile on see arvatavasti probleemiks.
Mulle isiklikult on suurim kysimus, et kas "suur" ring tuleb ka kaikaid ja kumme täis? See huvitab selle pärast, et mulle nikerdamine ei meeldi.
Ootan siis veel registreerimisega kuni uut informatsiooni tuleb.

Postitatud: 04.08.2008 18:50 33
Postitas Kaido S
Ilusat õhtut
Kui tublid klubilised veidi kiviaega meenutavad, siis äkki tuleb meelde, et Autocrossing on oluliselt vanem üritus kui EBK Cup ja selle tehnilisi pole muudetud – need kaks üritust ühendati aga klubiliste enda soovil. Autocrossingul osalevad tänavaautod, EBK Cupi arvestuses on aga ka selliseid, mis ei mahu õieti ühegi kehtiva rahvaspordi sarja reeglitesse - see on puhtalt klubi enda siseasi. Neid kahte saab ühendada vaid järgneval viisil:

Autod, mis ei mahu autocrossingu reeglitesse, võistlevad EBK Cupi arvestuses ning nende aegu Autocrossingu tulemustes ei kajastata. Stardimaks on autocrossingu juhendi kohane (ikkagi heategevuslik üritus) ning auhindade loosimises osalevad suurel ringil ka EBK Cupi arvestuses osalevad autod.

Autod, mis mahuvad Autocrossingu reeglitesse sisse, võivad osaleda mõlemas arvestuses - selleks tuleb kohapeal registreerides panna end kirja mõlemas arvestuses - täiendavat stardiraha selle eest ei nõuta.

Kas selline versioon on vastuvõetav?

Postitatud: 04.08.2008 20:13 16
Postitas kaarmaster-jaan
Kaido S kirjutas:
Autod, mis ei mahu autocrossingu reeglitesse, võistlevad EBK Cupi arvestuses ning nende aegu Autocrossingu tulemustes ei kajastata. Stardimaks on autocrossingu juhendi kohane (ikkagi heategevuslik üritus) ning auhindade loosimises osalevad suurel ringil ka EBK Cupi arvestuses osalevad autod.
vot see on juba mehe jutt.

Postitatud: 04.08.2008 22:09 42
Postitas Silwer
Samas, kui vähegi on võimalik ja lihtne teostada siis tasub teha auto selleks ürituseks ka Autocrossingu reeglitele vastavaks - siis on võimalik ka päris auhindadele sõita. Muidu on vaid Cup'i punktide kogumine, sõidurõõm ja loositud auhindade võitmise võimalus.

Lisaks ka see et erinevalt BMW Cup üritustest tehakse kõikidele autodele enne üritust tehniline kontroll ja kui leitakse autol ohtlikke vigu siis ikkagi rajale ei lasta (siin ei ole vahet kas Cup või Autocrossing arvestuses toimub sõit).

Postitatud: 04.08.2008 22:42 15
Postitas Valdek
Saugal tohtis 160ga kihutada ilma, et kedagi mingisugune tehnline nüanss huvitas, Tabasalus sõidetakse kuskil kurikate vahel ca 90ga ja nüüd on paanika lahti. Tehniline kontroll ja muud timbulimbud jube vajalikud. Cupi reeglite välja kuulutamisel seda jura ei olnud. Siiani piisas oskustetst ja nutikusest. Nüüd läheb siis võidusõit raha peale...
Sõitke siis terviseks, mina selliste reeglite järgi rohkem BMW Cupil ei osale.

Postitatud: 04.08.2008 22:49 11
Postitas AndresS
Ma küll tehnilise korrasoleku kontrolli juraks ei nimetaks.
Ja üldse ei saa ma aru, miks inimesed ennast nii väikestest asjadest käima tõmbavad.

Postitatud: 04.08.2008 22:56 06
Postitas ImreR
Valdek kirjutas:Saugal tohtis 160ga kihutada ilma, et kedagi mingisugune tehnline nüanss huvitas, Tabasalus sõidetakse kuskil kurikate vahel ca 90ga ja nüüd on paanika lahti. Tehniline kontroll ja muud timbulimbud jube vajalikud. Cupi reeglite välja kuulutamisel seda jura ei olnud. Siiani piisas oskustetst ja nutikusest. Nüüd läheb siis võidusõit raha peale...
Sõitke siis terviseks, mina selliste reeglite järgi rohkem BMW Cupil ei osale.
Kulla mees, palun rahune maha, mis sul sellest nii väga, tundub et tahad ise ülemäärase isuga võita? Asi on selles, et seal sõidetakse ka Eestis kehtivate rahvaspordi reeglite järgi, kusjuures vananenud reeglite, et asi oleks pisut lõdvam. Mina käin oma touringuga sõitmas praegusel hetkel rahvarallit ja neid tingimusi pole (isegi 2008 aasta reegleid) just keeruline täita. Milleks kisa? Asi on ju reklaamitud kui ametliku eal-i poolt heaks kiidetud võistlust. Kui on karmimad nõuded, siis peaks seda ju kahe käega tervitama, ohutus ennekõike(Saugast ei saa ka mina aru, ilma shikaanita seal :shock: , päris hulljulged inimesed).

Postitatud: 04.08.2008 23:37 40
Postitas maxo
Nomaitea...ma installisin korvi ja traksid ikka turvalisuse pärast,ja nüüd ma ei saa/tohi sõita,sest ma tänu sellele pidin eemaldama ühe uksepolstri...ja mitte heameelega,vaid puht füüsilistel põhjustel.

Postitatud: 04.08.2008 23:50 13
Postitas ImreR
Korviste ja ilma puurita auto ei ole ohutu. Peaksid ise ka arusaama miks see nii on. Kuigi vanad rahvasprindi nõuded seda lubavad, siis enam see nii olla ei tohi. Ilmselt antud üritusel siis ikkagi tohib olla?

Ma siiski arvan, et kõik saavad sõita, kõigil saab lõbus olema ja mis peamine, lastehaigla saab ka toetatud.

Postitatud: 05.08.2008 00:11 45
Postitas Kaido S
Ka mina ei saa Valdeku probleemist aru - kõik on ju sama, välja arvatud stardimaksu suurus? Proovige panna end korraldaja rolli - tuleb Valdek tühjaksloobitud/arendatud autoga ning tema järel tuleb standardautoga teiseks kodanik N. Peale võistlust esitab N protesti, sest Valdeku auto pole tänavalegaalne - mille alusel ma peaksin seda protesti mitte rahuldama?

Ja veelkord: Cupi üritus Pärnus, nagu ka Open Tracki rajapäevad ning muud klubide väljasõidud on kitsa ringi siseasi - te võite ka 200-ga üksteisele vastu kihutada, see ei huvita kedagi. Selliste reeglitega (tehnilistega) üritust EAL ei registreeri, selliste reeglitega ei seo end ka UM. Nii Autocrossingu kui ka klubiliste ürituste puhul vastutavad traagiliste tagajärgede korral piloot (kui temast on vastutajat) ning ürituse korraldaja. Avalike ürituste puhul püütakse turvalisuse pärast võimalikke riske minimaalseks muuta, sellest ka ebamugavam formaat. Õigus - korviste on koos traksidega turvalisem, kuid vaid õige komplekti korral ja nõuetekohase paigaldusega. Olen näinud palju autosid, millel korviste ja tavaline võõ. Ostate soodsalt korvistme, kuid äkki saite ta seepärast nii soodsalt, et raskes laksus on istmeraam põrutada saanud ning just seepärast homologatsiooni lipik puudu? Sellise ürituse puhul pole võimalik kõigi autode nüansidesse kümneteks minutiteks põhjalikult süüvida, seepärast ka tänavaautodele suunatud reeglistik - kiiremini ning üheselt kontrollitav.

Postitatud: 05.08.2008 00:52 46
Postitas antti22
Segaks natuke vahele. Et kui siin Kaido juba küsimustele vastab, siis kas eelnevaltm inu poolt lingitud pildil olevad rehvid sobivad sõitmiseks BMW Autocrossingul? See aasta nende rehvidega osaletud mitmetel Rahvasprintidel ja kordagi pole mingit probleemi olnud, kuid huvitab kas seal tekib probleem?

Postitatud: 05.08.2008 00:58 59
Postitas Silwer
Valdek ei ole vist lihtsalt päris hästi aru saanud sellest EBK Cup ja Autocrossing ühisürituse mõttest. Eks ma siis hommikul helistan talle ja selgitan asja põhjalikumalt.

Maxo - miks sa sõita ei tohi? Ilma uksepolstrita sinu auto lihtsalt ei vasta Autocrossingul sõitmise arvestuse jaoks. Cup'i raames sõita ja punkte saab ikka koguda.

* Ma siiski ei saa ka Autocrossingu arvestuses sõita ja peab vaid Cup punktidele kihutama. Tagumise istme paigaldamine oleks veel lihtne aga originaal pidurisüsteemi paigaldamine läheb juba liiga keeruliseks...

Postitatud: 05.08.2008 11:24 40
Postitas Kaido S
Anttile: lõpliku sõna ütleb muidugi tehniline, kuid minu meelest on need rehvid lubatud. Need on pehme seguga rallislikid, kus FIA nõudel on mustrit vähemalt 18% rehvipinnast - tehnilised nõuavad 17% - seega: kui koorti vigastusi pole ning muster on OK, siis on need lubatud.

Postitatud: 05.08.2008 15:22 59
Postitas maxo
No niimoodi saab muidugi,vaidlus oli enne seda lahendust...valdavalt......aga siiski,mismoodi mu auto ilma papist uksepolstri,kuid korraliku tooli ja rihmadega varustatult ohtlikum on.Vahet pole siis kas minu või kaasvõistlejate seisukohast?Lisaks sellele vastutan nagunii iseenda eest,kui võistlen :? Muidugi kui põhimõtteline asi siis muidugi ;)

Postitatud: 05.08.2008 16:09 22
Postitas Silwer
Tool ja rihmad on antud ürituse kontekstist üldse väljas kuna mina küll ei leidnud neile mingeid piiranguid reeglites.

* Aga korviste koos traksidega on ilma puurita autos seetõttu ohtlik et "katuse" korral tuleb lagi sisse ja sinu turvavöö ja tooli kombinatsioon ei lase kehal sissetuleva katuse eest ära libiseda. Lõppeb selline pull tavaliselt ratastoolis istumisega kuna kaelast allapoole jääb keha murdunud kalalülide tõttu halvatuks.

Postitatud: 05.08.2008 18:08 33
Postitas maxo
Asi ongi erandites..
Originaaltooliga oli mul pea laes...õnnetuse puhul...
Korviga on laest puudu 10cm-kiiver...kumb on prem variant?Tooli ma ei saanud installida ilma uksepolstrit eemaldamata,mis aga on millegipärast probleemiks.
Võta üht ja viska teist...krt 2m inimesed tahavad ju ka võidu sõita :)