1. leht 3-st

BMW E34 M5 - arvamused

Postitatud: 26.11.2004 11:46 12
Postitas Raivo
Kuna peas mingid mõtted keerlevad eelpool mainitud autost, siis mõtlesin et lahkaks natuke seda teemat siin.

Vaadates pakkumisi hinnaga 100k kandis, leidsin, et pakkuda on ka üsna mitu 3.8 mootoriga isendit. Pildi peal kõik ilusad :|

Siit ka küsimus, et kumb oleks mõttekam, kas 3.6 või 3.8 ning kas need 18kw õigustavad ennast, et peaks 3.8't eelistama.
Ning kui suured erinevused neil mootoris on, ehk kui arvestada kõige mustemat stsenaariumit, et auto ära ostes tuleb ka midagi mootoris tegema hakata. Kas mootorijuppide hinnad võiks enam-vähem samast klassist olla, või on see suhe siiski pigem 3.6 kasuks.

Ning siia võiksid kõik kirjutada, kes asjast midagigi teavad. Ja Martti kui sul aega ja viitsimust on, äkki paned ka oma muljed siia kirja. Üht-teist ma mäletan muidugi ka su autost....aga kordamine on ju tarkuse ema ;)

Postitatud: 26.11.2004 15:08 12
Postitas Tom
Tasuks osta 1994+ aasta auto, kuna neil oli standardis Nürburgring vedrustus, suuremad pidurid, 18" veljed ja 6-käiguline kast. Ja 3.8 võtab vähem bensu ka vist.

Postitatud: 26.11.2004 15:38 58
Postitas Marko_J
kumba muidu mõtled osta: sedaan või touring? Touring vist oleks isegi eksklusiivsem! :cool:

Postitatud: 26.11.2004 15:41 07
Postitas Raivo
No way, sedaan ikka. Touring mulle ei meeldi, pealegi pole mul nüüd sellist praktilisust ka vaja :lol: Oleks et diislit ostaks...

Postitatud: 26.11.2004 16:00 12
Postitas Tom
M5 Touringut tehti mingi ~800tk seega investeeringuna oleks tunduvalt parem variant. Aga nende hinnad on ka tublisti soolasemad.

Postitatud: 26.11.2004 16:36 17
Postitas Silwer
Minu arvamus on, et mitte osta seda. Kui vaid tagaveoline ja E34 siis võtaks parem 540i ja kui täisveoline siis vaataks üldse S-seeria Audi poole.

Osta tavaline 2,2T Audi S4 või S6, minu käest saad 3 tuhandega chipi mis tõstab võimsuse u. 205kw ja väände umbes 450nm peale - saad endale auto mis on way kiirem, kui E34 M5.

Lisaks on ka Mobile.de's kaks Audi S6 SMS Revo S'i pakkuda. 375 hp ja 4wd on juba lõbus aga hind kah tiba suurem, kui sinu eelrave.
(Võta mobile search lahti, vali Audi ja toksi mudeliks Revo ja peaks leidma)

Kunagi olin sama valiku ees, kas Audi S4/S6 või BMW E34 M5 ja valisin Audi, ning ei kahetse seda.

See E34 M5 ei ole lihtsalt millegi poolest eriline - aeglane ja kallis parandada pealekauba...

Postitatud: 26.11.2004 16:43 20
Postitas kimmo
Silwer kirjutas:Kui vaid tagaveoline ja E34 siis võtaks parem 540i
Mitte fleimi pärast, kuid äkki põhjendad? SR foorumis sai seda teemat kunagi juba lahatud mis lõppes Haapsalu lennuväljal M5 3.6 vs 540i manuaal.

Postitatud: 26.11.2004 16:48 53
Postitas Silwer
Kas mitte 540i ei olnud kiirem? Või siis oli vahe marginaalne?

Postitatud: 26.11.2004 16:50 48
Postitas kimmo
Silwer kirjutas:Kas mitte 540i ei olnud kiirem? Või siis oli vahe marginaalne?
Ei, M5 oli siis kiirem...

Edit:
teema 1 (teooria) http://www.streetrace.org/old_forum/vie ... ?tid=11044
teema 2 (praktika) http://www.streetrace.org/foorum/viewtopic.php?t=713

Postitatud: 26.11.2004 17:07 12
Postitas Silwer
Carfolio:

1988 M5: http://www.carfolio.com/specifications/ ... ?car=31537
1994 M5: http://www.carfolio.com/specifications/ ... ?car=15246

1995 Audi S6 2,2T: http://www.carfolio.com/specifications/ ... ?car=19987
1996 Audi S6 Plus: http://www.carfolio.com/specifications/ ... car=118943

S6 Plus andmed siis sarnanevad sellega milleks on võimeline tavaline chipitud S4/S6 2,2T. Chipitud S4 sõidab 1/4 miili ajaga 13,8-14,1.

Postitatud: 26.11.2004 17:14 55
Postitas Silwer
kimmo kirjutas:
Silwer kirjutas:Kas mitte 540i ei olnud kiirem? Või siis oli vahe marginaalne?
Ei, M5 oli siis kiirem...

Edit:
teema 1 (teooria) http://www.streetrace.org/old_forum/vie ... ?tid=11044
teema 2 (praktika) http://www.streetrace.org/foorum/viewtopic.php?t=713
Aegasid ei leidnud ja samuti ei leidnud ega ka mäleta mitu korda joonele pandi...

Postitatud: 26.11.2004 17:23 09
Postitas priitv8
Silwer kirjutas:See E34 M5 ei ole lihtsalt millegi poolest eriline - aeglane ja kallis parandada pealekauba...
Kas need turbo-audid on siis odavamad parandada?

Postitatud: 26.11.2004 17:37 50
Postitas Silwer
On jah, kuna neid on siin palju rohkem liikvel, kui M seeria bemme ja tänu sellele on nendele saada ka kasutatud varuosasid.

No ja lisaks eelnevale on enamik S-i juppe kasutusel ka nn. tava audidel...

Selle kohta, et S Audisid on rohkem liikvel annab aimu see, kui palju on neid Auto24-s müügil praegu:

Audi
S2 - 1tk
S4 -10tk
S6 - 9tk

BMW
M3 - 2tk
M5 - 1tk

Postitatud: 26.11.2004 17:42 49
Postitas Tom
Ja ehk kodanik Raivo tahab M5 osta selleks, et igal teisel matsil seda ei ole ;)
Ja pealegi julgen ma nende Audide juhitavuses kahelda võrreldes M5ga.

Postitatud: 26.11.2004 17:44 10
Postitas Cardo
Tom ära alahinda Audit , ma arvan , et suht võrdväärselt võrreldamatud autod , pigem võiks ikkagi teemas püsida.

Postitatud: 26.11.2004 17:48 57
Postitas Silwer
Tom kirjutas:Ja ehk kodanik Raivo tahab M5 osta selleks, et igal teisel matsil seda ei ole ;)
Ja pealegi julgen ma nende Audide juhitavuses kahelda võrreldes M5ga.

Vabandan Raivo ees pideva OT pärast aga...

Auto24 andmetel on ZAZ veel haruldasem, kui M-seeria BMW, järsku tasuks hoopis selline muretseda? :)

Ja ei tohiks unustada ka Eesti kliima puhul iseloomulikku, et 9 kuud 12-st on ju vaid sitta suusailma. :!:

Postitatud: 26.11.2004 17:57 57
Postitas Raivo
Ehhe, milline fleim vahepeal tekkis :) Üks on kindel, audit ma ei taha, juba sellepärast et ta on 4wd. Üks neliveoline mul juba on ja sellest täiesti piisab.
Mitte et mul põhimõtteliselt audide vastu midagi oleks, ei, mulle meeldivad nad küll. Aga ringrajal ikkagi 2wd. Ning turboga on ju kah igasugu hädasid, vaja teda alati jahutada.

Nii et jääme ikka M5 peale, ning tõsi, see auto on ikka oluliselt haruldlasem kui need S audid, millega pea iga mats tänaval ringi sõidab.

See M5 hääl tühikäigul ajab juba mul midagi k...aks :P Pöörded on mõnusalt 1000 lähedal ning juba kaugelt on aru saada, millise auto mootor töötab.

PS! See ei ole mingi fleimi õhutamine siin ;)

EDIT: iseasi, kui mul oleks igapäeva autot vaja ning aastaringseks sõitmiseks.

Postitatud: 26.11.2004 17:59 28
Postitas Silwer
Ok, ma vähemalt proovisin... :)

Postitatud: 26.11.2004 18:02 05
Postitas Raivo
Silwer kirjutas:Ok, ma vähemalt proovisin... :)
:)

Postitatud: 26.11.2004 20:21 25
Postitas Martti
Silwer kirjutas:Carfolio:
S6 Plus andmed siis sarnanevad sellega milleks on võimeline tavaline chipitud S4/S6 2,2T. Chipitud S4 sõidab 1/4 miili ajaga 13,8-14,1.
Ma küll täpselt ei mäleta aga minu parimaks jäi koos reaktsiooniajaga 1/4 peal 14,0.. millegagi, seega ilma reaktsioonita peaks olema kuskil 13,4-13,3. Tegu oli 1990 aasta M5-ga, millel oli katalüsaatorid eemaldatud ja superchips peal. Ei usu et 205 kW chipiga Audi S4 eriti kiirem on?

Postitatud: 26.11.2004 20:56 11
Postitas Aare
Hehh, su M5 on siis pahade omanike kätte sattunud, Tapal ootasime kõik vägevat minekut, mida ei tulnudki :?

Mida mina arvan 3.6 vs 3.8 M5 kohta

No see touring on küll tore, aga vaata ikka hinda. Eriti kui erilist vajadust pole ja 3.8T maksab vaat et kolme 3.5 hinna. Pealegi ei usu, et see lisakaal just teravust lisab (+100 kg vähemalt).

Edasi sõltub rahakotist. Kui raha ei takista, siis loomulikult 3.8 - peale kW on siiski ka päris kena vahe Nm-s.

Kui rahakott piirab, siis on korralik 3.6, mitte pooletoobine 3.8. Põhivahe on see, et 3.8 on otsesüütega nagu M50 - kas aga tavalise mudeli poolid vms sinna sobivad ja kui ei, siis kuulujuttude järgi on see kulumaterjal-
et siis enne hinnad selgeks teha.....

Väliselt on neil vahet niipalju, et 3.5 on piipudega, 3.8-l on seal peal selline kitsas plastkaan.

Kui midagi pilbasteks lased, siis 3.6-le on juppe, mootorit, kaant, vms kasutatud kraami kindlasti lihtsam leida (võrdle tootmisarve).

Mootori sees on vahet niipalju, et 3.8 on pikema kolvikäiguga, aga plokk sama - st teised on väntvõll, kepsud ja kolvid. Ehk sisejupid ei klapi.

Kui mina selle valiku ees oleks 150 000 näpus, siis valiksin tipp-topp korras kontrollitud serviseajalooga 3.6. Olgu tal aasta kasvõi 1990, peaasi, et korralik. Kui seal midagi peetis on, siis ei tasu elu sees kokkuhoidu ära.

540 siiski M5-ga võidu ei jookse, kasvõi juba sellepärast, et M5-l on hoopis teravam peaülekanne. Väikse järelaitamise järgi usun, et jookseb kiireminigi veel.

Aga need vanad väsinud S audid on ju vana tuttav vene bandiitide lemmikriist (sellised revalis hulgi nähtud).

Muidu ei saa mainimata jätta, et M5 on ultimate testimony to M30 :cool: Ehk siis näide sellest, kuidas "suure, raske ja vanaaegse" 1965. aastal leiutatud alumise osaga asju teha saab :cool:

Postitatud: 27.11.2004 00:17 00
Postitas Silwer
Martti kirjutas:
Silwer kirjutas:Carfolio:
S6 Plus andmed siis sarnanevad sellega milleks on võimeline tavaline chipitud S4/S6 2,2T. Chipitud S4 sõidab 1/4 miili ajaga 13,8-14,1.
Ma küll täpselt ei mäleta aga minu parimaks jäi koos reaktsiooniajaga 1/4 peal 14,0.. millegagi, seega ilma reaktsioonita peaks olema kuskil 13,4-13,3. Tegu oli 1990 aasta M5-ga, millel oli katalüsaatorid eemaldatud ja superchips peal. Ei usu et 205 kW chipiga Audi S4 eriti kiirem on?
Kus kohas seda 14,0 aega mõõdeti ja millega mõõdeti?
Sedaan S4 2,2T sõitis vaid chipipituna 13,8 puhast aega ja seda ametliku ajavõtuga.

Mina leidsin sellise aja: http://www.porsche-club.ee/?id=735

Postitatud: 27.11.2004 00:35 39
Postitas Silwer
Aare kirjutas:Aga need vanad väsinud S audid on ju vana tuttav vene bandiitide lemmikriist (sellised revalis hulgi nähtud).
See oli siis, kui peale bandiitide neid keegi osta ei jaksanud. Samuti oli E500 MB, 500SL MB, 600 erinevad variatsioonid ja ka E34 M5... :)

Ma vaid ühe korra M5 sõitnud ja see oligi just eelnimetatud tegelaste oma. Antud isend keerati veel pärast kesklinnas kõvasti kooki vastu liinibussi. Kas seda ka pärast taastati - ei tea aga esiratas oli salongis...

Postitatud: 27.11.2004 10:00 59
Postitas pocket
kiire uuring Mobile.de -st ja tundub, et kui M5 otsida siis ikka lääne euroopast, seal 89-90 a. isendid suht mõistliku hinnaga. Aga kunagi ei kust joppab, Ingvar sai ju ka Leedust om B10 Alpina ja väga soodsalt

Postitatud: 28.11.2004 20:00 12
Postitas Ingvar
Raivo, osta muidugi M5. Aga ega see Saksast leidmine ja toomine nii lihtne polegi nagu sa ka ise tead. Oleks sügisel kohe võtta olnud, oleks omalgi üks selline õue peal :D .

Postitatud: 28.11.2004 21:50 48
Postitas Aare
Kui läbisõite vaadata, siis need "soodsad" 89-90 aasta 1 põlve autod on soodsad seepärast, et need on tavaliselt mõistliku piirini ära trööbatud juba ja müüakse seepärast, et kallid remondid on paistmas.

Postitatud: 29.11.2004 13:15 34
Postitas ott125
Korraliku E34 M5 leidmine mõistliku hinnaga väga raske. Ega sakslasedki korralikke autosid odavalt ära anna. Isegi otsisin tükk aega 3,8l touringut kuid lõpuks loobusin ja jäin vana juurde.
Ise sõitnud 3,6-sega üle 3a. Üldiselt võib öelda, et vastupidavus on väga hea. Aga kõik ilmnevad vead pead kohe ära parandama, muidu pärast läheb remondi arve väga suureks.
3,6 mootorit loetakse töökindlamaks kui 3,8.
Karta pole mõtet suuri spidomeetrite numbreid, kuna paljud ca 90 aastate M5-d on sõitnud 300000 kanti ja pole mootoritel häda midagi.

Postitatud: 29.11.2004 13:21 42
Postitas kimmo
Silwer kirjutas:Aegasid ei leidnud ja samuti ei leidnud ega ka mäleta mitu korda joonele pandi...
Ajad on siin: http://www.streetrace.org/foorum/viewtopic.php?t=736

Postitatud: 29.11.2004 13:30 04
Postitas Raivo
Ilmselt peab siis 3.6 peale jääma. Ei ole mõtet hakata üle oma varju hüppama.

Mis need varuosa hinnad umbes on? Kui äkki meenub mõni asi, mis hiljuti vahetatud?

No eestis on juba 80k kanti siin neid müüdud, seega ehk 100k kanti saab juba natuke parema :roll:

Aga ma ei kujuta ette kes mulle mõne korraliku isendi suudaks ära tuua ning kuidas seda kõige parem üleüldse teha oleks... :|

Postitatud: 29.11.2004 13:34 04
Postitas kimmo
Silwer kirjutas: Kus kohas seda 14,0 aega mõõdeti ja millega mõõdeti?
Leidsin Haapsalu 2002 kiirenduse ajad:

ET 0,9 distants 14,289
ET 0,814 distants 14,351
ET 0,778 distants 14,743