TSI: e39 tagumise silikon puksi vahetamine

Õpetused, mis on abiks ise autot remontides
Foorumi reeglid
Teemad tuleb vormistada korralikult ja informatiivselt!
Vasta
Kasutaja avatar
maarekl
Huviline
Postitusi: 1299
Liitunud: 18.08.2006 14:15 58
Asukoht: Voru

TSI: e39 tagumise silikon puksi vahetamine

Postitus Postitas maarekl »

Vaatasin, et seda teemat pole nagu veel keegi teinud, aga nende pukside vahetamine suht aktuaalne teema.
panen siis kirja kuidas mina seda tegin.

Tuleks siis alustada stabika kondi lahti laskmisega, see oleks mõistlik lasta kohe kiige pealt
Pilt

Pilt
Edasi tuleks lasta lahti polt nr 7. sest see võib kõvasti kinni olla ja parem on keerata, kui see polt mis läbi silikon puksi läheb on kinni. siis kui nr 7. lahti võib asud nr. 5 kallale. kui nr. polt väljas saab ka detaili nr 4 kätte. Kui kõik eelpool mainitud lahti, siis tuleks kiiget nõksa alla suruda, et silikon puks (nr 2) kätte saada, et see kiige mugavas asendis püsiks, võib pooltelje ja kiige vahele panna puu klotsi.

Et silikon puks oma pesast kätte saada, tuleb eemaldada kõigepealt splint, kui uus osa esindusest ostetud, siis pole vahet kas splint läheb puru, kuna esinduse puksil splint kaasas.
Silikon puksi kätte saamiseks läheb vaja aga tõmmitsat, millest ma kunagi pildi ka teen, sai endal valmistatud, võibolla oleks ka pekstes tulnud, aga ei hakanud riskima. edasi kui vana puks käes, siis uus sama teed sisse, samuti soovitan tõmmitsaga panna, siis ei riku vähemalt midagi ära. edasi splint külge ja jupid samamoodi tagasi, ükskõik mis järjekorras, kuidas endal mugavam tundub. Kõige raskem kokku panemise juures ongi saada tagasi polti nr.9

Kui kellelgi kogemusi võib ka siin teemas seda jagada, mina tegin seda asja igatahes niimodi!
Kasutaja avatar
vahur_s
Huviline
Postitusi: 1289
Liitunud: 08.12.2008 10:16 10
Asukoht: Tartu - Jõgevamaa

Re: TSI: e39 tagumise silikon puksi vahetamine

Postitus Postitas vahur_s »

Silikoon puksi vahetuse õpetus inglise keeles. Põhjalik õpetus koos piltidega.

Käesolevas õpetusest on puudu üks väga oluline detail. Polti nr 5 ja 7 kinni keerates peab auto koormama normaalsesse sõidu asendisse.
Tehas poolt ette nähtud E39 koormamise skeem, saavutamaks normaalne sõidu asend:
Pilt
Pildilt seda ei kajastu, aga kütusepaak peab olema ka täis.

Kuna normaalne sõidu asend sõltub palju inimene reaalselt masinas inimesi/raskusi veab, siis kui palju ja kuidas masinat tegelikult koormata, hetkel kui mutreid pingutate, on iga inimese enda otsustada (mõelge hoolikalt).
Kuid igal juhul ärge lõpliku pingutust tehke kui ratas on õhus, muidu jääb uue puksi eluiga lühikeseks.
diislijoodik kirjutas:TIS annab 4 ja 6-silindrilisele E39-le kõrgusteks velje alumise serva ja koopa vahel (mm) tangitud auto puhul (sk Normallage, Massband am Felgenhorn unten mittig einhängen und zur Unterkante Radhaus messen)
Tavaline vedrustus
Ees

15" velg 579
16" velg 592
17" velg 607
18" velg 620

Taga ilma nivooreguleerimiseta

15" velg 547
16" velg 560
17" velg 575
18" velg 588

Taga nivooreguleerimisega, õhkvedru
15" velg 562
16" velg 575
17" velg 590
18" velg 603

Tolerantsid +/- 10, erinevused vasak-parem samal teljel max 10.
Ei soovita silikoon puksi haamriga taguma hakata, käändmik, kus puks "istub" on alumiiniumist ja alumiinium ei kannata peksmist.

Tekkis üks küsimus, et miks sa poldi nr 9 lahti keerasid. Sest ka selle poldi mutri pingutamise hetkel peab masinat viima normaalsele sõidu kõrgusele.

Lisa postitusse ka poltide kinnitus momendid:
  • polt nr 5- 256 Nm
  • polt nr 7 - 105 Nm
  • polt nr 9 - 58 Nm
Pilti sooviks ka sellest tõmmitsast mille valmis konstrueerisid.
Kasutaja avatar
maarekl
Huviline
Postitusi: 1299
Liitunud: 18.08.2006 14:15 58
Asukoht: Voru

Re: TSI: e39 tagumise silikon puksi vahetamine

Postitus Postitas maarekl »

polt nr 9 keerasin selle lahti, et saaks kiige lihtsamini kuhugi poole liigutatud.
Kasutaja avatar
djtsux
Huviline
Postitusi: 145
Liitunud: 01.08.2009 22:57 13
Peamine sõiduk: bmw e-53
Asukoht: kohila Janno R.

Re: TSI: e39 tagumise silikon puksi vahetamine

Postitus Postitas djtsux »

Ehh kui kõik tõmmitsad oleks olemas ,mis siis viga juppe vahetada :D samamoodi rattalaagreid !!
bmw X-5 E-53
Kasutaja avatar
maarekl
Huviline
Postitusi: 1299
Liitunud: 18.08.2006 14:15 58
Asukoht: Voru

Re: TSI: e39 tagumise silikon puksi vahetamine

Postitus Postitas maarekl »

seda nüüd küll...aga e39 saab esimesed rattalaagird ilma tommitsateta ilusti vahetatud, tagumiste kohta ei oska öelda pole ise vahetanud.
djtsux kirjutas:Ehh kui kõik tõmmitsad oleks olemas ,mis siis viga juppe vahetada :D samamoodi rattalaagreid !!
LatsRist
Huviline
Postitusi: 156
Liitunud: 21.02.2010 21:56 02
Peamine sõiduk: BMW X5 4,8i
Asukoht: Raplamaa

Re: TSI: e39 tagumise silikon puksi vahetamine

Postitus Postitas LatsRist »

Kas sama teooria käib ka e-38 kohta-pean,siis silmas normaalse sõiduasendi saavutamiseks-paak täis ning 68kg raskused juhi,kõrvalistuja ja tagumise istmerea kohale +21kg pagasnikusse?Kas ja millal tuleks vahetada detaili nr.4 ega ometi iga silikonpuksi vahetuse aeg või on see üldiselt eluaegne?Ja veel üks küsimus,et kas kõikkide veermiku osade vahetuse puhul kehtib normaalse sõiduasendi valem(on siis ka teiste auto tootjatel midagi sarnast,sest loogiliselt nii peakski asi ju käima)-vaevalt,et ükski klientidest autot remonditöökotta viies teaks,et paak tuleks täis panna-pigem on vastupidi,et paak on suht tühi?Ega remondimees ometi paaki täitma mine?
Kasutaja avatar
maarekl
Huviline
Postitusi: 1299
Liitunud: 18.08.2006 14:15 58
Asukoht: Voru

Re: TSI: e39 tagumise silikon puksi vahetamine

Postitus Postitas maarekl »

LatsRist kirjutas:Kas sama teooria käib ka e-38 kohta-pean,siis silmas normaalse sõiduasendi saavutamiseks-paak täis ning 68kg raskused juhi,kõrvalistuja ja tagumise istmerea kohale +21kg pagasnikusse?Kas ja millal tuleks vahetada detaili nr.4 ega ometi iga silikonpuksi vahetuse aeg või on see üldiselt eluaegne?Ja veel üks küsimus,et kas kõikkide veermiku osade vahetuse puhul kehtib normaalse sõiduasendi valem(on siis ka teiste auto tootjatel midagi sarnast,sest loogiliselt nii peakski asi ju käima)-vaevalt,et ükski klientidest autot remonditöökotta viies teaks,et paak tuleks täis panna-pigem on vastupidi,et paak on suht tühi?Ega remondimees ometi paaki täitma mine?

ma arvan ka,et isegi esindus ei pane paaki täis ja auto rahvast täis kui pukse vahetab. tegelt silikon puksil endal pole mingit tähtsust mis asendis sa ta kinni keerad, kuna seal sees munak, mis annab keerelda, aga vott kummipuksidel küll võib mingi tähtsus olla mis asendis kinni saavad.
Kasutaja avatar
vahur_s
Huviline
Postitusi: 1289
Liitunud: 08.12.2008 10:16 10
Asukoht: Tartu - Jõgevamaa

Re: TSI: e39 tagumise silikon puksi vahetamine

Postitus Postitas vahur_s »

LatsRist kirjutas:Kas sama teooria käib ka e-38 kohta-pean,siis silmas normaalse sõiduasendi
saavutamiseks-paak täis ning 68kg raskused juhi,kõrvalistuja ja tagumise istmerea kohale +21kg pagasnikusse?
Vaatasin Autodatast järgi ja seal näitab samasugust koormamiskeemi.
LatsRist kirjutas:Kas ja millal tuleks vahetada detaili nr.4 ega ometi iga silikonpuksi vahetuse aeg või on see üldiselt eluaegne?
Jääb arusaamatuks mida sa täpselt det.4 all silmas pead.
LatsRist kirjutas:Ja veel üks küsimus,et kas kõikkide veermiku osade vahetuse puhul kehtib normaalse sõiduasendi valem(on siis ka teiste auto tootjatel midagi sarnast,sest loogiliselt nii peakski asi ju käima)-vaevalt,et ükski klientidest autot remonditöökotta viies teaks,et paak tuleks täis panna-pigem on vastupidi,et paak on suht tühi?Ega remondimees ometi paaki täitma mine?
See kehtib teatud osade (nt õõtsad) puhul, mitte kõigi.
Esindusel kasutab tõenäoliselt selleks mingit sorti seadet, millist täpsemalt, ei tea.
LatsRist
Huviline
Postitusi: 156
Liitunud: 21.02.2010 21:56 02
Peamine sõiduk: BMW X5 4,8i
Asukoht: Raplamaa

Re: TSI: e39 tagumise silikon puksi vahetamine

Postitus Postitas LatsRist »

Detaili nr.4 all pidasin silmas multilinkhooba,aga sain juba oma remondimehe käest tõenäoliselt õige vastuse,et ega ikka ei pea vahetama ja tõenäoliselt nii kaua,kui mina selle vankriga sõidan ma seda ka tegema ei pea.Koormamise koha pealt öeldi aga nii,et tõenäoliselt piisab õõtshoobade ja muude pingutamiseks sellest,et auto lihtsalt sõiduasendisse lasta miite lisa koormusi lisada(rattad maast lahti olles ei või kinni pingutada) .Lisakoormuseid pidavat vaja minema rohkem silla reguleerimisel ning mis veelgi huvitavam,et pidavat olema veel üks auto mark mis taolist koormamist nõuab ja ülla,ülla-autoks olevat Lada.
TheJX
Huviline
Postitusi: 126
Liitunud: 06.12.2005 07:42 32
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: TSI: e39 tagumise silikon puksi vahetamine

Postitus Postitas TheJX »

Aru ma ei mõista, miks stabika kondi peab lahti harutama? Vahetasin siin eile öösel oma masinal need silikon puksid ära ning ei tekkinud kordagi mõtet ega vajadust neid valla päästa... :roll:
And btw, drag racing a BMW is like going fishing with a hooker, it's fun but it's not what you got her for...
NotAnotherDigg
Kasutaja avatar
maarekl
Huviline
Postitusi: 1299
Liitunud: 18.08.2006 14:15 58
Asukoht: Voru

Re: TSI: e39 tagumise silikon puksi vahetamine

Postitus Postitas maarekl »

TheJX kirjutas:Aru ma ei mõista, miks stabika kondi peab lahti harutama? Vahetasin siin eile öösel oma masinal need silikon puksid ära ning ei tekkinud kordagi mõtet ega vajadust neid valla päästa... :roll:

mina pidin igatahes laskma, võibolla sul oli parem tõmmits. või said mingit muud moodi kiige alla tõmmatud! ma ei mäleta ka täpselt enam, miks pidin selle lahti laskma!
Horaasjo konsaales
Huviline
Postitusi: 3
Liitunud: 11.12.2014 20:16 17
Peamine sõiduk: bmw 320D e91

Re: TSI: e39 tagumise silikon puksi vahetamine

Postitus Postitas Horaasjo konsaales »

Tere,

On keegi vahetanud e91 tagumisi silikon pukse, on kuskil mõni skeem või mõni näpunäide mida kõrvataha panna?

Ette tänades
Vasta