TSI: E39 530D Mootori ja käigukasti patjade vahetus

Õpetused, mis on abiks ise autot remontides
Foorumi reeglid
Teemad tuleb vormistada korralikult ja informatiivselt!
Vasta
Kasutaja avatar
crime
Huviline
Postitusi: 849
Liitunud: 24.08.2009 11:30 16
Peamine sõiduk: BMW 530d
Asukoht: Tallinn

TSI: E39 530D Mootori ja käigukasti patjade vahetus

Postitus Postitas crime »

Kuna endal olid mootori- ja käigukastipadjad läbi, siis otsustasin need ära vahetada. Leidsin internetist õpetuse, mille tõlgin siia eesti keelde.

Originaal:http://www.bmwland.co.uk/forums/viewtopic.php?p=748523

Esmalt eemalda põhja alt mootori- ja käigukastikatted ning plastikud mis kaitsevad roolilatti muda ja sopa eest.

Ise tegin töö ära tõstuki peal, aga saab teha ka garaažis(ei soovita) või kanalis.

kapoti alt keera lahti esimest vasakut patja kinni hoidev mutter(16mm), mis asub kütuse jahuti all.
Pilt
Pilt
Auto alt on näha alumist mutrit(16mm), mis asub kolmnurkse kujulise kronsteini keskel
Pilt
Pilt
Eemalda vaakumvoolik padja küljest(samas soovitan ka kõik vaakumvoolikud uute vastu välja vahetada)
Pilt
Tõsta mootor natuke tungiga üles, et eemaldada raskus padjalt ja keera lahti kolm polti mis hoiavad kolmnurkse kujulist kronsteini kinni.(16mm) Siis vaikselt tõsta mootor üles kuni kolmnurke kujulise kronsteini saab kõrvale lükata ja padja vahelt välja tõmmata.
Pilt
Tagasi panek on täpselt vastupidine ära võtmisele. Pane padi kindlasti õigesti alla ja pane vaakumvoolik padja külge tagasi. Kronsteini poldid käivad kinni 47 nm-ga.
Parem pool:
Kapoti alt eemalda õhuvõtu toru ja alumiiniumist turbo toru(osa mis läheb turbost vahejahutini.)
Pilt
Pilt
igaks juhuks pane kalts turbo toru sisse, et sodi turbosse ei läheks. Praegu on paras aeg ka turbo vaakumvoolikud välja vahetada sest kõik on juba lahti kistud.
Pilt
eemalda 13mm polt mis hoiab vaakumi reservuaari kinni. Nüüd peaks piisavalt ruumi olema et eemaldada 16mm polt mis hoiab patja kinni. Võib olla juhus et padi on mootori käpa küljes kinni, kui peaks nii olema siis tõsta mootorit natuke üles kuni padi käpa küljest lahti tuleb.
originaal õpetuses on kirjas, et tuleb eemaldada mootori massi juhe, aga mina seda lahti ei võtnud sest mulle ta ette ei jäänud.
Pilt
Nüüd eemalda kolm polti mis hoiavad kolmnurkse kujulist kronsteini kinni. Tõsta mootor üles poole, et pääseda ligi patja kinni hoidvale mutrile ja vaakumvoolikule.
Pilt
Tõsta taaskord mootorit nii palju üles, et saaks kronsteini kõrvale lükata ja padja vahelt välja tõmmata.(ise jamasin sellega väga kaua, just tagasipanek)
Tagasi panek on taaskord vastupidine ära võtmisele.

Edasi käigukasti juurde.
originaal õpetuses on kirjas, et peab eemaldama osa summutist ja kronsteini mis summutit kinni hoiab. Mina ei päästnud lahti ei summutit ega kronsteini sest ette need selle töö juures ei jää. Eemaldada tuleb ainult plekist kaitse(kinni nelja 13mm poldiga), see mis on kardaani all, kohe pärast käigukasti. Lisaks tuleb lahti lasta ka neli 13mm polti mis hoiab kägukasti kandurit kere küljes(täiesti ära ei pea võtma, kuigi originaal õpetuses peab. Lahti peab laskma selle pärast, et muidu ei mahu padjad välja).eemalda 13mm mutrid mis hoiavad patju kinni ning pane tung kasti alla ja tõsta kast üles kuni padjad kätte saab.
Tagasi panek on samuti vastupidine ära võtmisele.

Töö saab tehtud kuskil 3-4 tunniga. Endal läks natuke alla 3 tunni.
Loodan et kellelegi on kasu sellest tõlgitud versioonist.
Kasutaja avatar
Silver88
Huviline
Postitusi: 1694
Liitunud: 05.09.2010 22:56 34
Peamine sõiduk: X5 3.0sd 08’ /E91 320dA 06'
Telefon: 56642342
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: TSI: E39 530D Mootori ja käigukasti patjade vahetus

Postitus Postitas Silver88 »

Vana teema küll juba, ent eile jamasin samamoodi nende mootoripatjade vahetusega. Juhipool sain padja ilusti vahetatud, kuid kõrvalistuja pool, sai mootorit veel rohkem püütud tõsta, kuid uut patja vahele ei saa, kuna ei teki piisavat vahet. Eelkõige jääb ette turbo õli äravoolu toru ja turbogeomeetria klapp. Milles võib jama olla.. Tundus korra, et lihtsam oleks vast isegi äkki sillatalagi lahti lasta :D
Kasutaja avatar
crime
Huviline
Postitusi: 849
Liitunud: 24.08.2009 11:30 16
Peamine sõiduk: BMW 530d
Asukoht: Tallinn

Re: TSI: E39 530D Mootori ja käigukasti patjade vahetus

Postitus Postitas crime »

Endal mul mahtus küll, paras piix oli aga kuidagi ma ta sinn vahele sain. Mootori tõstsin nii palju üles, et hakkas juba kogu autot tõstma.
Kasutaja avatar
arnis
Huviline
Postitusi: 7830
Liitunud: 11.01.2011 21:28 08
Peamine sõiduk: BMW i3
Asukoht: Keila

Re: TSI: E39 530D Mootori ja käigukasti patjade vahetus

Postitus Postitas arnis »

Ma pole küll proovinud, kuid tundub, et kui vabastada ka vastaspoole padi,
saab mootorit rohkem nihutada. Võibolla see aitab, proovige keegi järgi.
Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku. www.motovool.ee
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
kaupo.k
Huviline
Postitusi: 449
Liitunud: 08.12.2007 17:40 41

Re: TSI: E39 530D Mootori ja käigukasti patjade vahetus

Postitus Postitas kaupo.k »

Korraga vahetades jah lihtsam ja usun,et ka mõttekam,sest väliselt korralik padi oli ka katkine. Nüüd töötab nagu elektriauto :cool:
vmp
Huviline
Postitusi: 107
Liitunud: 20.12.2011 15:46 21

Re: TSI: E39 530D Mootori ja käigukasti patjade vahetus

Postitus Postitas vmp »

Väga hea õpetus kiirendas töökäiku tunduvalt kuid lisaks tuleks salongi vent.torud tulemüüri küljest eemaldada.
56 99 7null07
Vasta