BMW esiklaasi vahetus

Üldised arutelud ning näpunäited
Vasta
J.R
Huviline
Postitusi: 186
Liitunud: 17.08.2006 17:43 46

BMW esiklaasi vahetus

Postitus Postitas J.R »

Kumba eelistada, Esindus või Carglass, kellelgi kogemusi? Mis klaas asemele paigaldatakse, orignaal? Kvaliteetsem paigaldus, kalibreerimise pädevus? Kes kuhu oma uuemat Bmw viinud ja kuidas rahul? BMW F15 2015a.
BMW E65 730d 2007a
Kasutaja avatar
VeikoA
Huviline
Postitusi: 1158
Liitunud: 16.04.2007 17:20 37
Asukoht: Prn - Tln - Rkv

Re: BMW esiklaasi vahetus

Postitus Postitas VeikoA »

Käisin Carglassis eelmine aasta.
Küsisin klaaside kohta, et kumba võiks panna, originaali või Hiinakat.
Ma isegi ei tea, kas neil on originaali, võibolla esindusest saavad, kui väga tahta.

Vaikimisi nad vaevalt originaali panevad.

Ma siiski lasin panna odavama asja. Vana originaalklaas oli väga kulunud, täkkeid täis ja ka mõradega.
Paigaldusele läks mõni tund. Kõik paistab ok, neil isegi oli mingi garantii, et kui vesi sisse tuleb kuskilt vms, siis saab ilusti tagasi viia..
Mul oli kõik ok, vett ei tule, olen rahul.

Kui mainisin, et kas odavamad vastu ka peavad, et äkki lähevad kergemini katki vms, aga öeldi, et ei ole vaja karta.
Kui soov on ja tahta originaali, siis tuleks esindusse minna, küsida palju seal maksaks.
Ja kas nad ise paigaldavad või saadetakse klaas töökotta.

Lisaks võin öelda, et kõige rohkem rikub klaasi ikkagi talv. Kui ei kasuta väga palju jääsulataja spreid ja ei kata aknaid külmakattega, siis tahes tahtmata tekivad mingid kriimud.
Parem kasutada minimaalselt aknakaabitsat ja maksimaalselt siis jääsulatus ainet klaasil ja / või aknakatet, et ei jäätuks esiklaas.

Ka minu klaasil on mõningaid kriime, aga ei midagi hullu. Minu auto pole nii väärtuslik ka, et iga kriimu karta. Aga no selge see, et uus klaas on ikka uus klaas.
Vanaga ei saanud üldse vastu päikest sõita, lihtsalt jää seisma tee äärde.
Uue klaasiga siiamaani, ei mingit pimestust, ega muud jama. Lisaks on ülaservas ka rohekas riba, mis see teatud päikese ikka eemale hoiab (ei pimesta)

Kui auto on kallim, uuem, väärtuslikum, hingelähedane ja plaanis pikalt temaga sõita, siis loomulikult võiks ka originaalklaasi peale mõelda.
Kasutaja avatar
TELK
Huviline
Postitusi: 1620
Liitunud: 24.10.2006 22:29 13
Peamine sõiduk: BMW 530xd
Asukoht: Uus Saue vald

Re: BMW esiklaasi vahetus

Postitus Postitas TELK »

Kui Carglassi kasuks otsustad, siis Tallinnas Pärnu mnt. omast soovitan kaarega mööda minna.
ttsys
Huviline
Postitusi: 5711
Liitunud: 20.07.2011 17:24 45
Asukoht: Tallinn, Tel:51905398
Kontakt:

Re: BMW esiklaasi vahetus

Postitus Postitas ttsys »

Klaasi vahetus ei ole enamus milleeniumi järgsetel BMW-del pelgalt klaasi vahetus. Klaasi küljes on veel asju, millest valdav osa klaasivahetusfirmadest ei tea mitte mütsigi. Ei ole neil teadmist paigaldada iga klaasivahetuse korral uusi niiskusandureid ega võimekust initsialiseerida või kalibreerida ereinevat tehnoloogiat. Kõik algab loomulikult nõudlusest - kui põhilise klientuuri moodustavad sisuliselt udupead, kellel raha pole ja lisaks matsu ei jaga ehk kellel võib rahumeeli mütsi üle pea vedada siis ongi kõik täpselt nagu kliendile kohane - tahtis vähem maksta siis talle tehakse väiksem arve. Mõnel ongi poogen, et kliimaseade sokki aetud, esiaken udune ja vihmasensor ei tööta jnejne. Mitte midagi ei tuvasta kasutaja enne, kui anomaaliad ei teki või arvutit külge ei ühendata. Alles siis hakkab paanika ja "esinduse" vahet sõelumine oma muret kurta.
Väljajuhatusena tuleb märkida, et "BMW esindus" on laiem mõiste kui Maarjamaa väljalaskele sisse mahub. Tehke omale asjad selgeks. Üks asi on uusi BMW sõidukeid müüa ja teine asi on BMW tehasevastutusega hooldus-remonti teostada.
Kasutaja avatar
VeikoA
Huviline
Postitusi: 1158
Liitunud: 16.04.2007 17:20 37
Asukoht: Prn - Tln - Rkv

Re: BMW esiklaasi vahetus

Postitus Postitas VeikoA »

Eks igaüks peabki vaatama ja mõtlema, vastavalt oma autole. Kui sul on vana 90'ndatest masin, siis pole seal midagi.
Uus liist, silikoon ja klaas. Kõik.
Uuematega muidugi teine asi, kus isegi esiklaasil mingid vihmaandurid ja muu jura mis võib töötamise lõpetada. Siis ma loogiliselt ei läheks suvalisse töökotta.
Enne mõtleks ja uuriks. Sest kokkuvõttes võib asi minna väga kalliks.


ttsys, Teil on kehva öö seljataga või tuju nullis?
Maarjamaa väljalase? Kelle väljalase Te ise olete? Venemaa?

Inimesed küsivad, inimsed vastavad. Kui keegi on pädevam, siis pole vaja teisi siin lolliks ja udupeaks tembeldada.
reigo94
Huviline
Postitusi: 639
Liitunud: 12.09.2006 10:41 11

Re: BMW esiklaasi vahetus

Postitus Postitas reigo94 »

Mina olen siis töötanud 13a antud alal ja neist 8a Eesti suurimas autoklaase müüvas ja paigaldavas ettevõttes. Esimesed 10a olin siis paigaldaja ja nüüd tegelen klaaside ostu ja müügiga.
Võin päris kindlasti soovitada näiteks Kadakateel olevat nüüdse nimega Carglassi BMW esindusele. Miks? Sellepärast, et mehed kes vahetavad päevast päeva klaase ja osadel seal koguemust juba rohkem kui 20 aastat siis pole midagi mõelda kes antud tööd paremini jagab. BMW esinudses vahetab teie klaasi remondilukksepp kes on saanud esiklaasi vahetuseks koolituse aga 98% ajast vahetab ta õlisid ja piduriklotse!
Kui rääkida nüüd siin eelpool mainitud udu-, vihma-, ja muudest sensoritest ja kaameratest siis loomulikult need peavad töötama ka pärast klaasivahetust. Näiteks kui võtame udusensori mis on sellistel autodel nagu e60, e90, x5, x6 jne siis on olnud minu kogemuse põhjal 13a jooksul üks kord kus on sensor katki läinud selle eemaldamisel. Vanematel mudelitel on sensor kahepoolse teibiga klaasil ja uuematel on spetsiaalne klamber kust eemaldad sensori ja kui uus klaas on ees paned antud sensori sinna lihtsalt tagasi! Sama on ka kõikide sensorite ja kaameratega.
Kaamerad nõuavad nüüd kalibreerimist peale seda kui ca 2010 aastal oli Euroopas ainuke teada olev liiklusõnnetus kalibreerimata kaamera pärast. Viimase ca 10 aasta jooksul kus on tekkinud kaamerad autode klaasidesse on 99% klaasivahetajad need lihtsalt uuele klaasile kinnitanud ilma kalibreerimata. Viimase viie aasta jooksul on nüüd neid hakatud ka kalibreerima. Üks kalibreerimis aparaat maksab tänapäeval umbes 10 000€
Kui rääkida klaaside kvaliteedist siis tegelikult siin küll pole vahet kas sul on seal nö originaal klaas või siis ilma BMW logota klaas. Kõik Euroopas müüdavad klaasid täidavad kõiki siinseid nõudeid. Võib-olla, et lihtsalt kvaliteedi kontroll on originaal klaasi puhul suurem kui nö järelturu klaasil. Järelturu klaasi praagi % ilmselt pole ka suurem kui 1% vms.
Tänapäeval pressib peale hiinas toodetavad klaasid. BMW, VW grupp, Volvo, Landrover jne kasutavad hiina toodangut Fuyao mis on siis nö originaal märgiga klaas.
Tahan öelda seda, et kindlasti pole mõtet hakata ise liimitavat klaasi vahetama kuna keemia ja liimid mis seal kasutatakse on nii võrd kallid, et ühe klaasi jaoks pole mõtet lihtsalt neid asju osta. Odavam on lasta seda teha kellelgi kes tegeleb sellega igapäevaselt! Kindlasti, et tasu karta klaasivahetajaid kellel piisav kogemus ja oskused seda tegemaks. Tasuks minna ikkagi ettevõttesse kes tegeleb igapäevaselt autoklaaside vahetusega.
Kasutaja avatar
kimmo
Klubiliige - admin
Postitusi: 2998
Liitunud: 30.09.2002 15:51 18
Peamine sõiduk: BMW 530d xDrive
Asukoht: Harjumaa

Re: BMW esiklaasi vahetus

Postitus Postitas kimmo »

reigo94 kirjutas: 11.07.2019 11:40 58 Kui rääkida klaaside kvaliteedist siis tegelikult siin küll pole vahet kas sul on seal nö originaal klaas või siis ilma BMW logota klaas. Kõik Euroopas müüdavad klaasid täidavad kõiki siinseid nõudeid. Võib-olla, et lihtsalt kvaliteedi kontroll on originaal klaasi puhul suurem kui nö järelturu klaasil. Järelturu klaasi praagi % ilmselt pole ka suurem kui 1% vms.
Tänapäeval pressib peale hiinas toodetavad klaasid. BMW, VW grupp, Volvo, Landrover jne kasutavad hiina toodangut Fuyao mis on siis nö originaal märgiga klaas.
Kas sa kogemusele tuginedes oskad kommenteerida klaaside kõvadust? Üritasin tundmatu päritoluga esiklaasilt eemaldada linnusi**a ning selle käigus õnnestus klaas ära kriipida. Jääb mulje, et odavamad klaasid on valmistatud pehmema seguga materjalist.
ttsys
Huviline
Postitusi: 5711
Liitunud: 20.07.2011 17:24 45
Asukoht: Tallinn, Tel:51905398
Kontakt:

Re: BMW esiklaasi vahetus

Postitus Postitas ttsys »

VeikoA kirjutas: 11.07.2019 09:34 59 Inimesed küsivad, inimsed vastavad. Kui keegi on pädevam, siis pole vaja teisi siin lolliks ja udupeaks tembeldada.
Inimene, siin ei tembelda keegi ja kedagi ja kui selline sündmus siin aset leiab siis aktiveerub foorumi reeglite punkt 1.5.

See, millest ma räägin on see, mida ma enda ümber väga tihti kohtan nii klientide kui teenuse pakkujate segmendis - "templid" või lausa kõnekad "mitmevärvilised sildid" on omale ise kaela riputatud. :D
Kõik teavad või leiavad kiirelt vastuse, mis on ärimudel B2B. Mina räägin selles võtmes sellisest ärimudelist nagu D2D. Kellel vaja loeb teksti uuesti ja funktsionaalse lugemise võimekuse korral leiab hõlpsalt ka võtme D2D tähendusele. ;)
reigo94 kirjutas: 11.07.2019 11:40 58 Näiteks kui võtame udusensori mis on sellistel autodel nagu e60, e90, x5, x6 jne siis on olnud minu kogemuse põhjal 13a jooksul üks kord kus on sensor katki läinud selle eemaldamisel.
See on klaasivahetajate tüpoloogiline arutlus teemadel, mille kohta on igal autotootjal juhised. Konkreetselt nendel sõidukitel on ette nähtud udusensor asendada uuega. See kuidas tüüpiline klaasivahetaja tõlgendab mõistet "sensor on katki läinud eemaldamisel" on just see, mille kohta antud kõneleja haukas esinduses remonditööd tegeva luksepa kohta, kes on asunud klaasi vahetama. Võimalik, et vaid selliste analoogidega on siis võimalik paralleel tõmmata, et klaasivahetaja ei tea elektroonikast sisuliselt mitte mütsigi. Ta on välja koolitatud midagi tegema, aga tal ei ole teadmisi ega võimet hinnata eemaldatud sensori staatust. Kõik on väga lihtsalt selgitatav, sest tema võime piirdub koolituse saanud ja antud juhul kasvõi 13a visuaalsel vaatlusel.

Väljajuhatuseks tuleb märkida, et ma näen massiliselt äsja just klaasivahetuse läbi teinud sõidukeid, millel just needsamad uduandurid, mis on uuega jäänud asendamata, on vealised ja ei tööta. Täpp tõrva läheb ka Carglassi, sh Kadaka teel olevasse! Kõik ja igasugused klaasivahetustöökojad tekitavad sellist viga. Kõik muutub ja ilmselt täna ei ole see enam nii massiline, kui algusaastatel. Olen palju pakkumisi korjanud erinevatelt klaasipaigaldajatelt ja trend on vähemalt see, et hinnakalkulatsiooni on jõudnud vahetust nõutavad detailid ja leidub ka neid, kes teevad hinnapakkumise ning ei arvesta autotootja nõuetega.
Olen ise ja ühel oma autol teinud läbi sellise sündmustejada Tallinnas ühes nn kõvas klaasivahetusfirmas, kus pakkumises oli udusensor ja selle vahetusest oli ka enne tööde tegemist juttu ning tulemus oli see, et 3 päeva pärast, kui arvuti auto külge ühendasin ilutses seal udusensori viga. Seetõttu ütlen, et tüüpiline. Muidugi vahetati ära ja mina pidin kulutama oma aega ja ressursse, et veelkord kuulda, et "me nii harva paneme neid udusensoreid uusi" - mida infot eksole(?) Mis paigaldajad varastavad oma tööandja tagant ja panevad kliendile vana udusensori ja uue torkavad omale taskusse või mida? Arvutit pole töökojas? Eneseklindlus on juured alla võtnud? Või kuidas sellist massilist tegevust selgitada? D2D juhtum? :D
Klaasivahetusfirmade kvaliteeditase valmistajatootja nõuete lõikes on igatahes muret tekitav.
ttsys
Huviline
Postitusi: 5711
Liitunud: 20.07.2011 17:24 45
Asukoht: Tallinn, Tel:51905398
Kontakt:

Re: BMW esiklaasi vahetus

Postitus Postitas ttsys »

Nii ongi. Ka BMW originaalklaas varuosana erineb sellest klaasist, millega auto tehasest välja sõitis. Algselt paigaldatud orikas on tugevama seguga, aga mõraneb (tähestub) mingi Nm ja keha suurusega kergemini kui varuosa orikas või premium tootja oma. Pehmem klaas on vastupidavam taluma pinnapõrgatusi ja väänamist. Miks klaas erineb tehases ja varuosana loetakse peamiseks põhjuseks-asjaoluks logistilist iseärasust. Ühe # klaasi transport erineb oluliselt.
kimmo kirjutas: 11.07.2019 11:57 59 Jääb mulje, et odavamad klaasid on valmistatud pehmema seguga materjalist.
Kasutaja avatar
Frenzi
Huviline
Postitusi: 576
Liitunud: 02.04.2016 21:28 47
Peamine sõiduk: M5

Re: BMW esiklaasi vahetus

Postitus Postitas Frenzi »

Olles sõitnud mitmete autodega millel on ees veel BMW kirjadega klaas (tõenäoliselt ka tehase klaas, kuna vastu päikest eriti nendest välja ei näe täkete tõttu) siis nendel on vihmasensor paremini töötanud ja pühib peaaegu kohe kui piisad klaasil. Vahetatud klaasiga autodel on üldiselt töötanud need halvemini, pühivad näiteks siis kui enam reaalselt klaasist väljagi ei näe :D Aga on ka juhuseid kus on ilusti töötanud. Ei tea kas selles saab ka klaasi vahetajat süüdistada?
ttsys
Huviline
Postitusi: 5711
Liitunud: 20.07.2011 17:24 45
Asukoht: Tallinn, Tel:51905398
Kontakt:

Re: BMW esiklaasi vahetus

Postitus Postitas ttsys »

Ka klaasivahetajal on oma osa selles, mida ta saab teha, mida jätta tegemata või valesti teha. Orika klaasiga on vihmasensori töö saavutatav nagu tehasest välja sõitnud autol. Mitte originaaliga on kõik võimalik, sest 1 osa vihmasensori detailidest paigaldatakse enamasti juba klaasitootja tehases jnejne.
reigo94
Huviline
Postitusi: 639
Liitunud: 12.09.2006 10:41 11

Re: BMW esiklaasi vahetus

Postitus Postitas reigo94 »

ttsys kirjutas: 11.07.2019 12:53 39 Nii ongi. Ka BMW originaalklaas varuosana erineb sellest klaasist, millega auto tehasest välja sõitis. Algselt paigaldatud orikas on tugevama seguga, aga mõraneb (tähestub) mingi Nm ja keha suurusega kergemini kui varuosa orikas või premium tootja oma. Pehmem klaas on vastupidavam taluma pinnapõrgatusi ja väänamist. Miks klaas erineb tehases ja varuosana loetakse peamiseks põhjuseks-asjaoluks logistilist iseärasust. Ühe # klaasi transport erineb oluliselt.
kimmo kirjutas: 11.07.2019 11:57 59 Jääb mulje, et odavamad klaasid on valmistatud pehmema seguga materjalist.
Vat nii rumalat juttu pole nüüd küll ammu kuulnud. Olles käind Guardian klaasi tehases Hispaanias siis siis võin kinnitada, et toorklaas kui selline tuleb ikka samast kohast. Pole siis vahet kas seda toorklaasi kasutatakse Logoga klaaside tootmiseks või siis ilma näiteks BMW logota klaaside tootmiseks või siis maja akende tootmiseks. Klaas mida kasutatakse on ikka sama! Hetkel tulevad Samast tehasest BMW originaal klaasid Carlex brändi alt. Uued X5 ja muudki uued BMWd on varustatud siis just Guardiani tehasest tuleva brändi Carlex klaasidega.
Kuna Guardian tegelikult pole ise üldse huvitatud originaal osade tootmisest vaid sooviksid just järelturu jaoks klaase toota aga kuna nad kuuluvad suure USA ettevõtte alla siis (Mille nime enam ei mäleta) leptingud on tehtud kõrgemalt pool ja peavad Carlexi brändi klaase oma tehases tootma.
Klaasidel on juba tootjad ette andnud nende tugevused ja elastsused. Näiteks esiklaas mis on lamineeritud klaas siis pealmine kiht on palju tugevam kui sisemine. Sisemine peab olema võimalikult elastne, et väljast löögi saades ei eralduks seest klaasikilde... Ärge seda müüti uksuge, et klaasid osad klaasid on pehmemad või kõvemad. Klaas on klaas ja kui kivi õige nurga all sinna lendab siis klaas on katki! Vahet pole siis kas OE logoga klaas või mõni aasias toodetud esiklaas!
reigo94
Huviline
Postitusi: 639
Liitunud: 12.09.2006 10:41 11

Re: BMW esiklaasi vahetus

Postitus Postitas reigo94 »

Frenzi kirjutas: 11.07.2019 14:22 48 Olles sõitnud mitmete autodega millel on ees veel BMW kirjadega klaas (tõenäoliselt ka tehase klaas, kuna vastu päikest eriti nendest välja ei näe täkete tõttu) siis nendel on vihmasensor paremini töötanud ja pühib peaaegu kohe kui piisad klaasil. Vahetatud klaasiga autodel on üldiselt töötanud need halvemini, pühivad näiteks siis kui enam reaalselt klaasist väljagi ei näe :D Aga on ka juhuseid kus on ilusti töötanud. Ei tea kas selles saab ka klaasi vahetajat süüdistada?
Kui tundub, et sensor töötab kehvemini peale klaasi vahetust siis võiks last klaasipaigaldajal arvutiga sensor ära nullida/optimeerida. Võib aidata!
reigo94
Huviline
Postitusi: 639
Liitunud: 12.09.2006 10:41 11

Re: BMW esiklaasi vahetus

Postitus Postitas reigo94 »

ttsys kirjutas: 11.07.2019 14:29 24 Ka klaasivahetajal on oma osa selles, mida ta saab teha, mida jätta tegemata või valesti teha. Orika klaasiga on vihmasensori töö saavutatav nagu tehasest välja sõitnud autol. Mitte originaaliga on kõik võimalik, sest 1 osa vihmasensori detailidest paigaldatakse enamasti juba klaasitootja tehases jnejne.
Ytleme nii, kuni 2010a BMW-dele toodeti selliseid klaase kus klaasitootja paigaldas sensori vastuse klaasikülge (Viimased mudelid näiteks e90/e60 prefacelift jne). Tänapäeval või nö viimased 10a on BMW esiklaasidel ainult sensorikinnitus. Ühendades lahti sensori vanalt klaasilt siis uuele klaasile paigaldades vahetatkse ainult sensorigeel või siis täiesti uutel on väikesed sensorid kuhu läheb ainult uus sensoriteip. See kus tootja kinnitas sensori vastuse klaasile on ajalugu...
ttsys
Huviline
Postitusi: 5711
Liitunud: 20.07.2011 17:24 45
Asukoht: Tallinn, Tel:51905398
Kontakt:

Re: BMW esiklaasi vahetus

Postitus Postitas ttsys »

Just ületasid ennast. Puhas kino käib. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
reigo94 kirjutas: 19.07.2019 11:08 32
Vat nii rumalat juttu pole nüüd küll ammu kuulnud....

Vahet pole siis kas OE logoga klaas või mõni aasias toodetud esiklaas!
ttsys
Huviline
Postitusi: 5711
Liitunud: 20.07.2011 17:24 45
Asukoht: Tallinn, Tel:51905398
Kontakt:

Re: BMW esiklaasi vahetus

Postitus Postitas ttsys »

Igasugune "ajalugu" on täna tänaval ja vastavalt sellele peab tehnik juhinduma ja tegema. Kui töövahendid või muu teadmine/suutlikus puuduvad siis nii on vaja ka kliendile öelda. See, et klaasipaigaldajad mingeid turismireise klaasitehastesse harrastavad ei tee neist professionaale sh ka turismi valdkonnas. :mrgreen:
Nagu kinos ikka - lõputiitriteks paras tutvuda nii "tehnikutel" kui klientidel;
https://www.newtis.info/tisv2/a/en/f15- ... 1VnY06t6cw
reigo94 kirjutas: 19.07.2019 11:18 06
Ytleme nii, kuni 2010a BMW-dele toodeti selliseid klaase kus klaasitootja paigaldas sensori vastuse klaasikülge (Viimased mudelid näiteks e90/e60 prefacelift jne). Tänapäeval või nö viimased 10a on BMW esiklaasidel ainult sensorikinnitus. Ühendades lahti sensori vanalt klaasilt siis uuele klaasile paigaldades vahetatkse ainult sensorigeel või siis täiesti uutel on väikesed sensorid kuhu läheb ainult uus sensoriteip. See kus tootja kinnitas sensori vastuse klaasile on ajalugu...
Kasutaja avatar
AARE540
Huviline - moderaator
Postitusi: 11701
Liitunud: 31.01.2004 21:43 11
Peamine sõiduk: Scania R500 '18 Mercedes-Benz E350 '15 BMW 540i'94
Telefon: 53311120
Asukoht: Pärnu
Kontakt:

Re: BMW esiklaasi vahetus

Postitus Postitas AARE540 »

Minu meelest ei öelnud Reigo midagi valesti, sest
reigo94 kirjutas: 19.07.2019 11:08 32 Klaas on klaas ja kui kivi õige nurga all sinna lendab siis klaas on katki! Vahet pole siis kas OE logoga klaas või mõni aasias toodetud esiklaas!
Point oli ju selles, et mitte ükski klaas pole purunematu.
Mul sai sügisel nädalavanune tehaseklaasiga veokas kivi klaasi alaserva, kus klaas kere külge kinnitub- plõks ja hakkas mõra jooksma.
ttsys
Huviline
Postitusi: 5711
Liitunud: 20.07.2011 17:24 45
Asukoht: Tallinn, Tel:51905398
Kontakt:

Re: BMW esiklaasi vahetus

Postitus Postitas ttsys »

Kino VOL2. :mrgreen:
Milleks näha vaeva autotööstuses matererjali-, disaini-, klaasitehnoloogiatega, kui ükski klaas ei purune(?) Ja-ja, milleks BMW esiklaas, kui sinna saab panna Aasia polümeermadratsi(?) Pole vahet - kõik läheb katki. :mrgreen:
Kasutaja avatar
AARE540
Huviline - moderaator
Postitusi: 11701
Liitunud: 31.01.2004 21:43 11
Peamine sõiduk: Scania R500 '18 Mercedes-Benz E350 '15 BMW 540i'94
Telefon: 53311120
Asukoht: Pärnu
Kontakt:

Re: BMW esiklaasi vahetus

Postitus Postitas AARE540 »

Kino vol. 3 :roll: Aasia polümeermadrats ei paista läbi!
Kindlasti nähakse tootearendusega vaeva, kuid ma ei usu, et keegi on suutnud teha tavaautole esiklaasi, mis mitte mingitel tingimustel ei purune.
OT-na veel niipalju, et meiesugustele "lollidele", keda meid peaaegu terve foorum täis on, pole mõtet nagunii midagi öelda, sest "phah, mida me ka teame" :roll:
Kusjuures see ei kehti vaid selle teema puhul.
ttsys
Huviline
Postitusi: 5711
Liitunud: 20.07.2011 17:24 45
Asukoht: Tallinn, Tel:51905398
Kontakt:

Re: BMW esiklaasi vahetus

Postitus Postitas ttsys »

VOL4. :mrgreen:

Kas pärlid on nii kõrge hinnaga, sest nende järgi on suur nõudlus või seetõttu, et nende järgi on vaja sügavale sukelduda? Või hoopis mingi muu põhjus?
Usk on võimas jõud ja ka fake polümeeri tarbitakse - olgu siis põhjus see, et majandusvõimekus on olematu või soov särada ületab teadmiste/teadlikkuse taseme. :mrgreen:
BumBum
Huviline
Postitusi: 2079
Liitunud: 20.08.2014 20:05 22
Asukoht: Norra

Re: BMW esiklaasi vahetus

Postitus Postitas BumBum »

reigo94 kirjutas: 19.07.2019 11:08 32
ttsys kirjutas: 11.07.2019 12:53 39 Nii ongi. Ka BMW originaalklaas varuosana erineb sellest klaasist, millega auto tehasest välja sõitis. Algselt paigaldatud orikas on tugevama seguga, aga mõraneb (tähestub) mingi Nm ja keha suurusega kergemini kui varuosa orikas või premium tootja oma. Pehmem klaas on vastupidavam taluma pinnapõrgatusi ja väänamist. Miks klaas erineb tehases ja varuosana loetakse peamiseks põhjuseks-asjaoluks logistilist iseärasust. Ühe # klaasi transport erineb oluliselt.
kimmo kirjutas: 11.07.2019 11:57 59 Jääb mulje, et odavamad klaasid on valmistatud pehmema seguga materjalist.
Vat nii rumalat juttu pole nüüd küll ammu kuulnud. Olles käind Guardian klaasi tehases Hispaanias siis siis võin kinnitada, et toorklaas kui selline tuleb ikka samast kohast. Pole siis vahet kas seda toorklaasi kasutatakse Logoga klaaside tootmiseks või siis ilma näiteks BMW logota klaaside tootmiseks või siis maja akende tootmiseks. Klaas mida kasutatakse on ikka sama! Hetkel tulevad Samast tehasest BMW originaal klaasid Carlex brändi alt. Uued X5 ja muudki uued BMWd on varustatud siis just Guardiani tehasest tuleva brändi Carlex klaasidega.
Kuna Guardian tegelikult pole ise üldse huvitatud originaal osade tootmisest vaid sooviksid just järelturu jaoks klaase toota aga kuna nad kuuluvad suure USA ettevõtte alla siis (Mille nime enam ei mäleta) leptingud on tehtud kõrgemalt pool ja peavad Carlexi brändi klaase oma tehases tootma.
Klaasidel on juba tootjad ette andnud nende tugevused ja elastsused. Näiteks esiklaas mis on lamineeritud klaas siis pealmine kiht on palju tugevam kui sisemine. Sisemine peab olema võimalikult elastne, et väljast löögi saades ei eralduks seest klaasikilde... Ärge seda müüti uksuge, et klaasid osad klaasid on pehmemad või kõvemad. Klaas on klaas ja kui kivi õige nurga all sinna lendab siis klaas on katki! Vahet pole siis kas OE logoga klaas või mõni aasias toodetud esiklaas!
Te ikka sellest tekstist arusaate, mida kirjutate. Kinnitate täpselt seda, mille vastu vaidlete :mrgreen:
Kasutaja avatar
kimmo
Klubiliige - admin
Postitusi: 2998
Liitunud: 30.09.2002 15:51 18
Peamine sõiduk: BMW 530d xDrive
Asukoht: Harjumaa

Re: BMW esiklaasi vahetus

Postitus Postitas kimmo »

reigo94 kirjutas: Ärge seda müüti uksuge, et klaasid osad klaasid on pehmemad või kõvemad. Klaas on klaas ja kui kivi õige nurga all sinna lendab siis klaas on katki! Vahet pole siis kas OE logoga klaas või mõni aasias toodetud esiklaas!
Seda ma usun, et iga klaas on võimeline katki minema, pigem on küsimus vastupidavuses: kivitäkked (sest meil ju armastatakse teid klibuga remontida ja teede/tänavate koristus on alla arvestust), klaasipuhastajate tööjälg, talvine jääkraapimine jms. Senine kogemus on näidanud, et B-grupi klaasid on nendele mõjutustele üsna vastuvõtlikud.
capmoq
Huviline
Postitusi: 41
Liitunud: 18.12.2018 16:36 36
Peamine sõiduk: BMW F11 535D '15

Re: BMW esiklaasi vahetus

Postitus Postitas capmoq »

Tootearendusinsenerina võiks natukene rääkida materjalidest ja tootmisprotsessidest. Sama toormaterjal ei anna kohe kindlasti samu tulemusi. Esiklaasi puhul võib rääkida juba lamineerimistehnoloogiast, laminaadist, materjali toormest, valmistusmasinatest, tolerantsidest, kvaliteedikontrollist jne. Klaaside puhul on hästi tähtsad neid kuumutavad-jahutavad masinad, et ei jääks pingeid sisse. Kristallisatsiooniga saavutatakse tugevus või elastsus (seal juures ka klaasi nn transitsiooni temperatuur). Jahutamine sõltub jälle kuidas optimeeritakse. Suuremal masstootmisel (kiiresti sisse-kiiresti välja) toodad rohkem ja kasum on suurem. Kui teed hästi stabiilse tootmisprogrammi, siis aeg on kindlasti pikem ja iga klaasiga teenid vähem. Pole mõtet siin isegi vaidlema hakata mida teevad OEM tootjad ja hiinakad. Teades Saksas ettekirjutatud reegleid: TÜV, ISO, MDSAP jne, siis võin kohe kindlalt öelda, et on kohti, kus hiinakad mingitest punktidest mööda hiilivad. Saadetakse jälle posu omaenda sertifikaate, millest mõhkugi aru ei saa (ei olegi mõtet aru saada, sest need on enamasti sisutühjad). Kui hiinakatel kehtiks kõik samad standardid-reeglid, siis oleks kõigil sarnane hind. OEM hinnale annab kindlasti juurde ka tootearenduse hind ja nn autoritasu.
Kasutaja avatar
m2x
Huviline
Postitusi: 626
Liitunud: 11.04.2012 18:18 41
Peamine sõiduk: E39 530d Touring
Asukoht: Neli ratast õhus...

Re: BMW esiklaasi vahetus

Postitus Postitas m2x »

Võttes matti muudest tootegruppidest, siis hiinakal ja hiinakal on ka päris suur vahe. Teatava ettevaatlikkusega suhtun ise ikka veel hiina toodetesse küll, aga vanu häid väljendeid "ah see hiinakas" või "hiina saast" enam üle keeleotsa vabalt rändama ei julge lasta. Ajad on lihtsalt edasi läinud. Siitkohalt tahakski debatti tuua selle mõtte ka, et arvestades tehnoloogia arengut peaks keskmine hiina toode vähemalt originaaliga võrdne olema? Või siis vähemalt kvaliteedi-hinna suhtes arvestataval tasemel. Ehk mitte paar-kolm aastat vanadel autodel aga ehk juba 5+ vanuses?
Mõtlen lihtsalt seda, et nt 10a tagasi kui ilmselt esimesed F seeriad juba tehases podisesid, oli- mitte ainult klaaside puhul vaid ilmselt päris paljude toodetega- tootmisefektiivsuses praegusega väike vahe ikkagi sees. Tehnoloogiad on arenenud, robootikat kasutatakse rohkem (vb mitte hiinas, seal pisikesed mehed teevad kõike) ja tootmisautomaatika on efektiivsem- ehk tehniliselt peaks olema võimalik isegi originaalkvaliteeti toota kiiremini, seega kasumlikumalt?
Btw, ei taha üldse väita seda, et hiina=OE, see on ilmselge, et nende nõudmised, tootekontrollid ja spetsifikatsioonid on teised. Jällegi Euroopa turule nad peavad elementaarseid nõudmisi täitma, et üldse massiliselt siia midagi tarnida ju.
Viimati muutis m2x, 08.10.2019 07:50 10, muudetud 1 kord kokku.
StenV70
Huviline
Postitusi: 1440
Liitunud: 12.04.2009 13:34 56
Peamine sõiduk: Mercury Grand Marquis
Asukoht: Tallinn

Re: BMW esiklaasi vahetus

Postitus Postitas StenV70 »

Mu e91-l oli ka esiklaas vahetatud ja vihmasensor ei lasknud ennast eriti heidutada sellest, et ma välja ei näe... Kiire klõps inpaga ja toimib nagu ma arvan, et peaks
capmoq
Huviline
Postitusi: 41
Liitunud: 18.12.2018 16:36 36
Peamine sõiduk: BMW F11 535D '15

Re: BMW esiklaasi vahetus

Postitus Postitas capmoq »

m2x kirjutas: 08.10.2019 07:43 24 Võttes matti muudest tootegruppidest, siis hiinakal ja hiinakal on ka päris suur vahe. Teatava ettevaatlikkusega suhtun ise ikka veel hiina toodetesse küll, aga vanu häid väljendeid "ah see hiinakas" või "hiina saast" enam üle keeleotsa vabalt rändama ei julge lasta. Ajad on lihtsalt edasi läinud. Siitkohalt tahakski debatti tuua selle mõtte ka, et arvestades tehnoloogia arengut peaks keskmine hiina toode vähemalt originaaliga võrdne olema? Või siis vähemalt kvaliteedi-hinna suhtes arvestataval tasemel. Ehk mitte paar-kolm aastat vanadel autodel aga ehk juba 5+ vanuses?
Mõtlen lihtsalt seda, et nt 10a tagasi kui ilmselt esimesed F seeriad juba tehases podisesid, oli- mitte ainult klaaside puhul vaid ilmselt päris paljude toodetega- tootmisefektiivsuses praegusega väike vahe ikkagi sees. Tehnoloogiad on arenenud, robootikat kasutatakse rohkem (vb mitte hiinas, seal pisikesed mehed teevad kõike) ja tootmisautomaatika on efektiivsem- ehk tehniliselt peaks olema võimalik isegi originaalkvaliteeti toota kiiremini, seega kasumlikumalt?
Btw, ei taha üldse väita seda, et hiina=OE, see on ilmselge, et nende nõudmised, tootekontrollid ja spetsifikatsioonid on teised. Jällegi Euroopa turule nad peavad elementaarseid nõudmisi täitma, et üldse massiliselt siia midagi tarnida ju.
Hiina toodang ei ole mitte mingit pidi halb. Eestis on näiteks firma JOT, kes toodab/disainib tootmisliine hiinlastele, kes siis teevad allhankeid Apple toodetele (üheks näiteks on ekraani korpuse külge liimimise tootmisliin). Kõik oleneb emafirmast või koostöös olevatest firmadest. Kahjuks ei oska hiinlased hetkel veel väga palju innovatsiooni luua, seal on rahvakultuur jms erinev. Küll aga oskavad nad äri teha ja on nn järeletegemise koha pealt eksperdid. Paarikümne aasta pärast on kõik vastupidi. Praegu teevad nemad sama arengumaadele mida tegi Euroopa ammustel aegadel Hiinale (teede, sildade, raudteede jms loomine). Minu jutt oligi sellest, et OE firmad panevad innovatsiooni alla kordades rohkem raha (lisaks ka eelnevad kogemused), et midagi välja töötada. Seal arvutatakse ja mõeldakse kõik viimse detailini välja.
955
Huviline
Postitusi: 36
Liitunud: 16.12.2017 19:12 50
Peamine sõiduk: E91
Asukoht: Tallinn

Re: BMW esiklaasi vahetus

Postitus Postitas 955 »

E91 samuti peale klaasivahetust vihmasensor on uimane... Mingi uus jupp pidavat olema juba tehasest klaasi küljes ja midagi teha pole, parem klaas panna...
Aga. Lasnamäe garglassist hoidke eemale... Üks kojamees oli valele kõrgusele pandud ja käis vastu a piilarit. Tagasi minnes küsiti kuidas ma teda siis soovin... Mismõttes? Nii nagu peab äkki? Komöödia... Kojameeste kummikatted täiesti lahti, meister nähvab niimoodi üleolevalt töömehele, et näed sa siin midagi valesti v? Saad aru mida ta vingub või, umbes niimoodi :lol: Ja ma läksin kohe teadlikult hästi ilusti küsima, et kas saaks need asjad üle vaadata... Ei löönd jalaga ust lahti...
Aa need olidki lahti juba ju. No ma tean, et ei olnud sest vahetasin mingi aeg tagasi salongi filtrit ja siis olid kinni, oleksin näinud. Siis öeldi, et ta proovis, aga need ei jää kinni. Igatahes mina ise need pärast seda kuidagi kinni sain... Kapoti all olevad väiksed kummitihendid vedelesid lahtiselt tiiva peal... A piilaril väljaspool väiksed kriimud traadist v kellegi kinnastega kraabitud... Ventika avades ja põrandal klaasikillu tükid. Armatuuril peenike klaasitolm jne. Liistu nurgad olid ülevalt lahti veidi, katuse servas.
Mul oli omavastutus. Mainisn seda. Autole järgi minnes öeldi kõik korras. Siis saadeti meil, et mul on arve vaja maksta... Maksin ära ja kolme päeva pärast helistatakse, et arve maksmata... No mismõttes...
:lol:
aadress
Huviline
Postitusi: 162
Liitunud: 02.05.2012 23:11 15

Re: BMW esiklaasi vahetus

Postitus Postitas aadress »

955 kirjutas: 14.10.2019 19:06 24 Aga. Lasnamäe garglassist hoidke eemale...
Kahju, et siin kedagi täägida ei saa - väga huvitab selle Carglassi müügimehe arvamust asjast :D
Vasta