rubriik "rumal küsimus"

Üldised arutelud ning näpunäited
Vasta
Kartul678
Huviline
Postitusi: 50
Liitunud: 14.08.2018 08:54 07

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitus Postitas Kartul678 »

Marko S kirjutas: 25.07.2020 20:52 06 See kõlab jah kuidagi salongiventilaatori kriginana. Kui on selle viga, siis vahetus ca 2-2.5h, armatuuri ülemine osa tuleb maha võtta. Ja soovitav on osta uus ventilaator. Hinnaklass ca 60.- ja sealt edasi. :)
Vile tuleb kapotialt ja ei leia, kuskohast.
Turbotorud, cooler jne ülekäidud, suruõhuga proovisin survestada ei kuulnud ühtki susinat, kuid alates 2500 pööret tekib mingi vilin, gaas lahti lasta siis kaob.
sigaelmar
Huviline
Postitusi: 3716
Liitunud: 02.07.2006 16:24 43

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitus Postitas sigaelmar »

Ju see on siis turbo mis viliseb
316ti E46; 325i E36; 325iA E36; 328iA E36; 520iA E34; 520iA E34; 525tdsA E39; 525dA E61; 528i E39; 530dA E60; 730d E65; 730iLA E38; 740iA e38; 750iLA E38; 750iLA E38; 750i E65; X5 4.4i E53
Kasutaja avatar
kajakaz
Huviline
Postitusi: 1102
Liitunud: 20.04.2010 19:38 03

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitus Postitas kajakaz »

Mis on E38 750 mootori pöörded sajaga sõites?
unis
Huviline
Postitusi: 3625
Liitunud: 03.12.2006 13:20 45
Peamine sõiduk: E36 M3/F31 320D
Asukoht: tallinn/rakvere

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitus Postitas unis »

Mis käiguga? :mrgreen:
If everything seems under control, you're just not going fast enough
ooDDoo
Huviline
Postitusi: 5349
Liitunud: 01.11.2007 12:01 11

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitus Postitas ooDDoo »

Ca 1500 kanti peaks jääma vägapalju rohkem ei tohiks olla. Mul oli e39 528 ca 1600 1700 100 kmh
Oskan suhelda e31-e92 mudelitega
Kasutaja avatar
priitv8
Huviline
Postitusi: 8259
Liitunud: 04.02.2004 10:59 34
Asukoht: city

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitus Postitas priitv8 »

ooDDoo kirjutas: 27.07.2020 06:29 45 Ca 1500 kanti peaks jääma vägapalju rohkem ei tohiks olla. Mul oli e39 528 ca 1600 1700 100 kmh
Kõiki lähteandmeid teades peaks siin saama lihtsasti välja arvutada:
https://www.blocklayer.com/rpm-gear.aspx
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
sigaelmar
Huviline
Postitusi: 3716
Liitunud: 02.07.2006 16:24 43

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitus Postitas sigaelmar »

kajakaz kirjutas: 26.07.2020 21:49 31 Mis on E38 750 mootori pöörded sajaga sõites?

Kui ma õigesti mäletan, siis 90ga sõites oli 1100-1200 pööret.
316ti E46; 325i E36; 325iA E36; 328iA E36; 520iA E34; 520iA E34; 525tdsA E39; 525dA E61; 528i E39; 530dA E60; 730d E65; 730iLA E38; 740iA e38; 750iLA E38; 750iLA E38; 750i E65; X5 4.4i E53
MortenS
Huviline
Postitusi: 574
Liitunud: 26.04.2015 16:26 16

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitus Postitas MortenS »

m47n 2.0d 110kw
vs
m57 3.0d 135/142kw

kas pihustid on omavahel samad ja vahetatavad?
-myyr-
Huviline
Postitusi: 2323
Liitunud: 02.09.2009 09:35 19
Peamine sõiduk: E46
Telefon: 56846122
Kontakt:

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitus Postitas -myyr- »

Ei ole
110kw pihusteid võid leida 150/160kw masinatelt
Oleneb kas euro 3 või 4
135/142 leiadki vaid nendelt masinatelt
Vb ka 2.5D omadelt
Jozjer
Huviline
Postitusi: 3
Liitunud: 03.10.2017 19:38 50

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitus Postitas Jozjer »

2002 320d manuaal (5k) - kohati kuulda esimese ning teise käiguga kiirendades (tehnilise terminina, ei ole mõeldud tallates) kastist tahapoole üsna märgatavat raginat. Kuna nähtus juhtub ainult aeg-ajalt ning enamasti "väljapöördemanöövri" ajal (nt ristmikult välja keeramine), kahtlustaks ise pooltelge. Kas antud asi on mõni "tüüpviga" või peaksin auto väljaselgitamise eesmärgil mõne targema mehe kätte viima? Oma silmaga visuaalselt (niipalju kui on võimalust olnud) pole suutnud süüdlast välja selgitada. (tegelt pikalt juba olnud, pikapeale lihtalt regulaarsemaks muutunud)
siim320
Huviline
Postitusi: 1155
Liitunud: 20.08.2013 15:50 02
Peamine sõiduk: BMW 320

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitus Postitas siim320 »

Pooltelje otsad ragisevad jah suuretõenäosusega.
Kasutaja avatar
Marty125
Huviline
Postitusi: 69
Liitunud: 19.02.2014 21:21 39
Peamine sõiduk: BMW E34 525i Sedaan
Asukoht: Jõhvi

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitus Postitas Marty125 »

Tervist.

Autoks on BMW X5 E53 2005a. mootoriks on 3.0D 160 kw. Olin autoga sõidus ja peale väikest pausi kui uuesti käivitada tahtsin siis auto enam käima ei läinud (starter vedas ilusti ringi aga plahvatust ei toimunud).Paagis oli üle poole paagi kütust ja paagi sisese pumba häält oli Samuti kuulda. Järgmisel päeval auto juurde minnes käivitus see laksust nagu poleks midagi olnud. Samal päeval hiljem tekkis see jama tagasi. Esimese asjana sai vahetatud kütuse filter, aga probleem säilis. Diagnostika ütles koodiks 4B90 (Rail Pressure Control at Engine Start) surve oli 7 bari ja vahepeal 39 bari, kui ei eksi siis peaks olema 250-300 et käima saaks. Peale seda vahetasin ära survelati rõhu regulaatori, kütuselati surveanduri ja kõrgsurvepumba surveklappi. Asi läks käivituse kohapealt paremaks kuid nüüd on häda, et surve liiga kõrge järsu kiirendamisega ja veakoodiks on 45A0 (Rail Pressure Sensor - Plausibility - Pressure too High) ja kui inpat uskuda siis oli 1795.98 bari. Käivitades algul on 299-300 bari tühikäigul ja umbes peale 1 minutit viskab tühikäigul 430 bari peale ja jääbgi nii. Kas seda võib põhjustada halb pihusti või on kellelgi ehk sama kogemust olnud või on veel ideid mida vaadata ?
1. 1994 E34 518i Touring 83kw.--> 2. 1991 E34 520i 110kw.--> 3.1991 E34 525i 141kw.--> 2005 E53 3.0D 160kw
ooDDoo
Huviline
Postitusi: 5349
Liitunud: 01.11.2007 12:01 11

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitus Postitas ooDDoo »

Pigista tagasivool järjest alates viimasest näpitsatega kinni . Kui latirõhk tühikäigul tõuseb on lekkiv pihusti teada.
Oskan suhelda e31-e92 mudelitega
Kasutaja avatar
Marty125
Huviline
Postitusi: 69
Liitunud: 19.02.2014 21:21 39
Peamine sõiduk: BMW E34 525i Sedaan
Asukoht: Jõhvi

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitus Postitas Marty125 »

Tervist jälle :D

Proovisin antud meetodit, aga erinevusi tähele ei pannud. Hiljem meisterdasin voolikutest ja topsikutest igale silindrile oma anuma, et tagasivoolu jälgida, kõikidest pihustitest tuli peaaegu võrdselt kütust. Lisan ka pildi:

Pilt

Hetkel proovin vanu andureid tagasi, aga leidub veel kellelgi ideid mida teha ?
1. 1994 E34 518i Touring 83kw.--> 2. 1991 E34 520i 110kw.--> 3.1991 E34 525i 141kw.--> 2005 E53 3.0D 160kw
955
Huviline
Postitusi: 36
Liitunud: 16.12.2017 19:12 50
Peamine sõiduk: E91
Asukoht: Tallinn

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitus Postitas 955 »

Veel üks rumal küsimus.
:D
Mis juhtub kui sõita p0401 koodiga?
Sai egr ära puhastatud, tegelt oli üpriski puhas. Ning egri PC ära vahetatud. Käima pannes oli egri töötamist päris palju kuulda, selline muutuv heli, vuhh vuhh ja sumpsist oli ka kuulda. Lõpuks jäi vähemaks, nüüd enam käivitades ei ole eriti üldse kuulda. On kuulda, et egr töötab ja voolikus on vaakum. Vaakum on käivitades ja siis jääb vähemaks ja kaob ära. Veakoodi kustutamisel tuleb see mingi aeg tagasi...
Kas sai egr puhastus keemiaga ära rikutud või mis seal viga võib olla? Ausaltõeldes oleks ka rahul ilma egrita... Sisselaske kolle oli niigi pigine...
Õhutoru lahti ühendada siis on kah heitgaaside liikumist märgata. Kõik oleks nagu korras?
Kasutaja avatar
Marty125
Huviline
Postitusi: 69
Liitunud: 19.02.2014 21:21 39
Peamine sõiduk: BMW E34 525i Sedaan
Asukoht: Jõhvi

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitus Postitas Marty125 »

Tervist.

Probleem lahenes vana kõrgsurvepumba surve klappi tagasi panekuga, sellega kadus ära tühikäigul surve kõikumine ( nüüd on stabiilselt 299-300bar-i tühikäihul) ja kadus ära ka üle surve vea teade. Eelneval päeval olin vahetanud tagasi kütuselati surveanduri ja survelatti rõhu regulaatori kuid sellega ei muutunud midagi. Huvitav on nüüd see, et autol on peal kõik 3 vana andurit ja autot töötab ilusti, pole enam ka nõrga surve probleemi et ei käivituks :)
1. 1994 E34 518i Touring 83kw.--> 2. 1991 E34 520i 110kw.--> 3.1991 E34 525i 141kw.--> 2005 E53 3.0D 160kw
Kasutaja avatar
agoy
Huviline
Postitusi: 2558
Liitunud: 10.05.2009 12:09 58
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitus Postitas agoy »

E36 m52b28, milliseid süütepooli osa? BmwFans näitab valikus bosch ja bremi. Kas sellised bremi omad on ka mingi mõistlik valik?
https://aeromotors.ee/kataloog/article/ ... 860t-bremi
või hoopis hitachi oma?
https://aeromotors.ee/kataloog/article/ ... 04-hitachi
ooDDoo
Huviline
Postitusi: 5349
Liitunud: 01.11.2007 12:01 11

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitus Postitas ooDDoo »

Mul on 10 a sellised bremid töötanud e39 peal
Oskan suhelda e31-e92 mudelitega
Kasutaja avatar
VeikoA
Huviline
Postitusi: 1158
Liitunud: 16.04.2007 17:20 37
Asukoht: Prn - Tln - Rkv

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitus Postitas VeikoA »

Laia ringi küsimus

E36.
Kas Visco ventikas on kohustuslik või pigem hea lisa?
Et kui visco venti pole, siis hakkab seismisel üle kuumenema?
Läheb ka keema?

Või on visco vent niisama abiks jahutamisel ja radikas teeb ka seismisel töö ära, eeldusel et õhutatud ja kõik ok?
Elektrivent on ainult kondeka jaoks? Või rakendub ka jahutusradika temperatuuri liigsel tõusmisel?

Tänan.
Volum
Huviline
Postitusi: 3949
Liitunud: 26.02.2010 20:59 57
Asukoht: BMW Diagnostika Tartus

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitus Postitas Volum »

agoy kirjutas: 04.08.2020 20:19 43 E36 m52b28, milliseid süütepooli osa? BmwFans näitab valikus bosch ja bremi. Kas sellised bremi omad on ka mingi mõistlik valik?
https://aeromotors.ee/kataloog/article/ ... 860t-bremi
või hoopis hitachi oma?
https://aeromotors.ee/kataloog/article/ ... 04-hitachi
Hitachi omasi ei soovita.
Buumer Auto / 53302262
Kasutaja avatar
Riivo
Huviline
Postitusi: 8162
Liitunud: 27.02.2003 10:13 41
Peamine sõiduk: Ateca 4Drive
Asukoht: Edgarlandia
Kontakt:

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitus Postitas Riivo »

VeikoA kirjutas: 05.08.2020 21:33 49 Laia ringi küsimus

E36.
Kas Visco ventikas on kohustuslik või pigem hea lisa?
Et kui visco venti pole, siis hakkab seismisel üle kuumenema?
Läheb ka keema?

Või on visco vent niisama abiks jahutamisel ja radikas teeb ka seismisel töö ära, eeldusel et õhutatud ja kõik ok?
Elektrivent on ainult kondeka jaoks? Või rakendub ka jahutusradika temperatuuri liigsel tõusmisel?

Tänan.
Visco on üldiselt alati kui pole elektriventi...ainult kliimavendiga ei pruugi hakkama saada, eriti soojadel suvedel...mõned on loobunud viscost aga asendanud selle elektrivendiga.
´17 4Drive
Kasutaja avatar
priitv8
Huviline
Postitusi: 8259
Liitunud: 04.02.2004 10:59 34
Asukoht: city

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitus Postitas priitv8 »

Siin on tehnikahuvilisele palju vastuseid:
https://www.youtube.com/channel/UCFH4dW ... JZUGT4q5pg
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
Kasutaja avatar
darkie
Huviline
Postitusi: 4282
Liitunud: 28.10.2006 14:48 26
Peamine sõiduk: 750iL
Asukoht: Kesk-Eesti

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitus Postitas darkie »

Inpa näitab sellist viga: 253 Endstufe EC-Luefter

Mis asi see on? :roll:
Kasutaja avatar
priitv8
Huviline
Postitusi: 8259
Liitunud: 04.02.2004 10:59 34
Asukoht: city

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitus Postitas priitv8 »

Lüfter on ventikas. Endstufe on lõpp (võimsus) aste ehk elektrooniline relee.
EC = electronically communicated
Suure tõenäosusega käib jutt ikkagi mootori ees olevast ventikast, mitte salongi omast.
Kus moodulis viga näitab?

EDIT: EC on AC ja DC vahepealne tehnoloogia:
https://www.machinedesign.com/mechanica ... -ec-motors
https://www.vbk-technology.de/de/ec-ventilatoren/

Seda kõike arvesse võttes on too lõppaste ilmselt ventika enda sees.
Nagu näha 18. pildil selles postituses:
https://foorum.bmwclub.ee/viewtopic.php ... #p15419971
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
Kasutaja avatar
darkie
Huviline
Postitusi: 4282
Liitunud: 28.10.2006 14:48 26
Peamine sõiduk: 750iL
Asukoht: Kesk-Eesti

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitus Postitas darkie »

Viga on mootoriajus (right). Tegemist v12 mootoriga. Kliimaventikas igatahes vuhistab küll ees ja mitte ainult ühel kiirusel.
Kasutaja avatar
priitv8
Huviline
Postitusi: 8259
Liitunud: 04.02.2004 10:59 34
Asukoht: city

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitus Postitas priitv8 »

darkie kirjutas: 09.08.2020 19:01 45 Viga on mootoriajus (right). Tegemist v12 mootoriga. Kliimaventikas igatahes vuhistab küll ees ja mitte ainult ühel kiirusel.
Sama, nagu see siin: https://www.7-forum.com/forum/showpost. ... ostcount=9 ??
Seal käib jutt ikkagi sellestsamast kliimavendist auto ees.
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
Kasutaja avatar
darkie
Huviline
Postitusi: 4282
Liitunud: 28.10.2006 14:48 26
Peamine sõiduk: 750iL
Asukoht: Kesk-Eesti

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitus Postitas darkie »

Ju siis jah see kliimaventikas pooletoobine, kuigi ise aru küll ei saa, et sellel miskit valesti oleks vms :roll:
ooDDoo
Huviline
Postitusi: 5349
Liitunud: 01.11.2007 12:01 11

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitus Postitas ooDDoo »

Kliimaventikas on peale 09 98 pwm signaaliga.
Oskan suhelda e31-e92 mudelitega
Kasutaja avatar
darkie
Huviline
Postitusi: 4282
Liitunud: 28.10.2006 14:48 26
Peamine sõiduk: 750iL
Asukoht: Kesk-Eesti

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitus Postitas darkie »

Antud masin 1999a. Ehk siis veakood ikkagi pole kliimaventika kohta? :roll:
BumBum
Huviline
Postitusi: 2079
Liitunud: 20.08.2014 20:05 22
Asukoht: Norra

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitus Postitas BumBum »

Kui võimalus on, siis proovi mõne teise diagnostikaseadmega, kas ikka näitab viga või mitte. Nähtud enda auto peal küll, kuidas üks hiina jublakas näitab viga ja teine asjalikum diagnostikaseade viga ei näita.
Vasta