Bmw G31 tagumine õhkvedrustus.

Spetsiifilisemad arutelud ning nõuanded
Vasta
reios
Huviline
Postitusi: 11
Liitunud: 04.08.2025 18:49 27
Peamine sõiduk: BMW 520Xd

Bmw G31 tagumine õhkvedrustus.

Postitus Postitas reios »

Tere.
Kas kellelgi on olnud probleeme antud mudeli tagumise õhkvedrustusega? Umbes kuu poolteist tagasi üks hommik vaatasin, et tagumine osa kuidagi madal. Hakkasin tihedamini jälgima ja tõesti sõltuvalt päevast hakkab üleöö kükitama - 12tunniga ca 15-20mm ja mõlemalt poolt võrdselt. Mõni päev vähem ja mõni päev suudab olla täitsa langemata. Visuaalsel vaatlusel ja niipalju kui seebiveega sai pritsitud lekkeid ei tuvastanud. Peale auto käivitamist tõstab ennast ilusti max 10sekundiga ülesse ja mingeid vigu pole kordagi näidanud. Olen uurinud ja selle tulemusel sai vahetatud kompressori sisene väljalaske solenoid - midagi ei muutunud. Kas see kompressori küljes olev klapiplokk 3 voolikuga võib olla põhjuseks? Kas sellel on võimalik üldse lekkida? Tänan ette
LEDBeam
Huviline
Postitusi: 1681
Liitunud: 13.11.2018 19:59 54
Peamine sõiduk: G31 530d XDrive
Asukoht: Tallinn, diagnostika ja vaimude väljaajamine

Re: Bmw G31 tagumine õhkvedrustus.

Postitus Postitas LEDBeam »

Seebiveega ei tuvasta seal midagi, kuna kupatusel on lõõtsad peal ja õhkvedrud nende all peidus. Ma enda masinale tellisin Leedust "uued".
Vanad, mis vajusid ca 1 cm ööpäeva jooksul (vasak veidi rohkem, parem vähem), on alles, võin 150 € 2tk maha müüa.
Viimati muutis LEDBeam, 24.09.2025 22:39 43, muudetud 1 kord kokku.
Kui asjapulkadel puuduvad ajud, siis on asi finito.
Kasutaja avatar
Oliver.L
Klubiliige
Postitusi: 3229
Liitunud: 31.10.2014 19:44 58
Peamine sõiduk: BMW F31 320d '14
Asukoht: Tallinn

Re: Bmw G31 tagumine õhkvedrustus.

Postitus Postitas Oliver.L »

Ehk aitab graanulite vahetus?
reios
Huviline
Postitusi: 11
Liitunud: 04.08.2025 18:49 27
Peamine sõiduk: BMW 520Xd

Re: Bmw G31 tagumine õhkvedrustus.

Postitus Postitas reios »

LEDBeam kirjutas: 24.09.2025 14:08 20 Seebiveega ei tuvasta seal midagi, kuna kupatusel on lõõtsad peal ja õhkvedrud nende all peidus. Ma enda masinale tellisin Leedust "uued", vanad, mis vajusid ca 1 cm ööpäeva jooksul (vasak veidi rohkem, parem vähem), on alles, võin 150 € 2tk maha müüa.
Kas tõesti need lõõtsaga variandid on sama õrnad nagu tavalised padjad? Sinu lahendus oli tutikad padjad? Keeruline nende vahetus on ja mitme euroga arvestama peab? Kas kahe padja korraga lekkimine vähe ebatõenäoline pole? Klapiploki küsimuse kohta ei oska arvamust avaldada?
reios
Huviline
Postitusi: 11
Liitunud: 04.08.2025 18:49 27
Peamine sõiduk: BMW 520Xd

Re: Bmw G31 tagumine õhkvedrustus.

Postitus Postitas reios »

Oliver.L kirjutas: 24.09.2025 14:30 20 Ehk aitab graanulite vahetus?
Asi tundus kuiv seest - ei tea.
LEDBeam
Huviline
Postitusi: 1681
Liitunud: 13.11.2018 19:59 54
Peamine sõiduk: G31 530d XDrive
Asukoht: Tallinn, diagnostika ja vaimude väljaajamine

Re: Bmw G31 tagumine õhkvedrustus.

Postitus Postitas LEDBeam »

reios kirjutas: 24.09.2025 14:53 38 1. Kas tõesti need lõõtsaga variandid on sama õrnad nagu tavalised padjad? 2. Sinu lahendus oli tutikad padjad? 3. Keeruline nende vahetus on ja mitme euroga arvestama peab? 4. Kas kahe padja korraga lekkimine vähe ebatõenäoline pole? 5. Klapiploki küsimuse kohta ei oska arvamust avaldada?
1. Ei oska võrrelda
2. Kirjutasin, et Leedust hankisin "uued", st reaalselt kasutatud, 2019 a masina omad, väidetavalt vähesõitnud
3. Pakiruum tuleb tühjaks teha, muidu ei saa ülemisi polte lahti. Alt õõtshoovad on ülimalt vedelad plekikäkid ja tagasipanek nõuab TIS-i järgi erivahendit. Kuidagi sain ilma. Pärast sillaregull. Eurosid ei oska mainida, ise kodus kanali peal nöökisin.
4. Võis olla nii, et vasak veidi lekkis ja parem on korras, st vasaku vajumine kajastus veidi ka paremal. Ei süvenenud, panin mõlemad korraga teised.
5. Ei oska, aga leke väheusutav. Enda omal ka veidi kahtlustasin, kuid amortide vahetus lahendas teema ja võttis muud kahtlused maha. Samas, mis sul seal reaalselt nöögib- ega enne ei tea, kui mõned jupid vahetatud. Tehase juhend soovitab sellise kaebuse puhul vahetada korraga tagumised amordid (need on siis koos õhkpatjadega), kompressoriagregaadi koos klappidega ja selle lülitusrelee.

BTW, mul enne seda nöökis ka sul jutuks olnud kompressori klapp (lasi autol pepu maha). Selle sain korda, kui võtsin ta juppideks ja rookisin rooste välja.
Viimati muutis LEDBeam, 24.09.2025 22:52 51, muudetud 1 kord kokku.
Kui asjapulkadel puuduvad ajud, siis on asi finito.
reios
Huviline
Postitusi: 11
Liitunud: 04.08.2025 18:49 27
Peamine sõiduk: BMW 520Xd

Re: Bmw G31 tagumine õhkvedrustus.

Postitus Postitas reios »

LEDBeam kirjutas: 24.09.2025 21:20 09
reios kirjutas: 24.09.2025 14:53 38 1. Kas tõesti need lõõtsaga variandid on sama õrnad nagu tavalised padjad? 2. Sinu lahendus oli tutikad padjad? 3. Keeruline nende vahetus on ja mitme euroga arvestama peab? 4. Kas kahe padja korraga lekkimine vähe ebatõenäoline pole? 5. Klapiploki küsimuse kohta ei oska arvamust avaldada?
1. Ei oska võrrelda
2. Kirjutasin, et Leedust hankisin "uued", st reaalselt kasutatud, 2019 a masina omad, väidetavalt vähesõitnud
3. Pakiruum tuleb tühjaks teha, muidu ei saa ülemisi polte lahti. Alt õõtshoovad on ülimalt vedelad plekikäkid ja tagasipanek nõuab TIS-i järgi erivahendit. Kuidagi sain ilma. Pärast sillaregull. Eurosid ei oska mainida, ise kodus kanali peal nöökisin.
4. Võis olla nii, et vasak veidi lekkis ja parem on korras, st vasaku vajumine kajastus veidi ka paremal. Ei süvenenud, panin mõlemad korraga teised.
5. Ei oska, aga leke väheusutav. Enda omal ka veidi kahtlustasin, kuid amortide vahetus lahendas teema ja võttis muud kahtlused maha. Samas, mis sul seal reaalselt nöögib- ega enne ei tea, kui mõned jupid vahetatud. Tehase juhend näeb sellise kaebuse puhul vahetada korraga tagumised amordid (need on siis koos õhkpatjadega), kompressoriagregaadi koos klappidega ja selle lülitusrelee.

BTW, mul enne seda nöökis ka sul jutuks olnud kompressori klapp (lasi autol pepu maha). Selle sain korda, kui võtsin ta juppideks ja rookisin rooste välja.
Tänud vastuse eest. Sain valesti aru amortide ostu kohta - muutsid ise ka lauseehituse arusaadavamaks. Lähenesid siis hoopis vastupidi, et vahetasid alustuseks kõige kallimad komponendid ehk amordid välja? Või kuidas kindluse said, et tegu just lekkivate amortidega? Sa vahetasidki ainult amordid siis, muud ei näppinud? Mäletad umbkaudselt ajakulu amortide vahetuseks?
LEDBeam
Huviline
Postitusi: 1681
Liitunud: 13.11.2018 19:59 54
Peamine sõiduk: G31 530d XDrive
Asukoht: Tallinn, diagnostika ja vaimude väljaajamine

Re: Bmw G31 tagumine õhkvedrustus.

Postitus Postitas LEDBeam »

Kompressor käis varem tema küljes oleva klapi tõttu maas. Kust ma aru sain- no midagi pidi ju seal lekkima ja kuskilt tuli alustada. Amordid sain leedukalt soodsalt ja kogemata sattusin peale. Tellisin ära ja vahetasin ära. Aega kulus- no ütleme korralik päev läks ära. Kui sul on TIS-ile ligipääs, siis vahetuse juhend: https://www.newtis.info/tisv2/a/en/g31- ... 1VncCCjlVC
Kui ei ole, võin 30 € eest teha ligipääsu. Kirjutage PS-i, kui midagi tahate.
Kui asjapulkadel puuduvad ajud, siis on asi finito.
Kasutaja avatar
priitv8
Huviline
Postitusi: 8497
Liitunud: 04.02.2004 10:59 34
Asukoht: city

Re: Bmw G31 tagumine õhkvedrustus.

Postitus Postitas priitv8 »

Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
reios
Huviline
Postitusi: 11
Liitunud: 04.08.2025 18:49 27
Peamine sõiduk: BMW 520Xd

Re: Bmw G31 tagumine õhkvedrustus.

Postitus Postitas reios »

LEDBeam kirjutas: 24.09.2025 22:55 57 Kompressor käis varem tema küljes oleva klapi tõttu maas. Kust ma aru sain- no midagi pidi ju seal lekkima ja kuskilt tuli alustada. Amordid sain leedukalt soodsalt ja kogemata sattusin peale. Tellisin ära ja vahetasin ära. Aega kulus- no ütleme korralik päev läks ära. Kui sul on TIS-ile ligipääs, siis vahetuse juhend: https://www.newtis.info/tisv2/a/en/g31- ... 1VncCCjlVC
Kui ei ole, võin 30 € eest teha ligipääsu. Kirjutage PS-i, kui midagi tahate.
Olen ma õigesti aru saanud, et on kahte sorti tagumisi amorte, ühed adaptiivsed ja teised mitte? Isegi mitte adaptiivsetel on erinevad tootekoodid? Leedust jms vaadanud siis tootekoodid erinevad aga visuaal sama - ei tasu ennast tootekoodist heidutada lasta, kui peaks minema amortide vahetuseks? Kohati isegi inimesed kiidavad, et Arnotti järelturu amort on töökindlam kui originaal või pigem eelistada originaali?
LEDBeam
Huviline
Postitusi: 1681
Liitunud: 13.11.2018 19:59 54
Peamine sõiduk: G31 530d XDrive
Asukoht: Tallinn, diagnostika ja vaimude väljaajamine

Re: Bmw G31 tagumine õhkvedrustus.

Postitus Postitas LEDBeam »

https://www.realoem.com/bmw/enUS/select
Sealt nuputa omale õiged koodid. Mida keegi kiidab- ma ei oska kommenteerida.
Kui asjapulkadel puuduvad ajud, siis on asi finito.
reios
Huviline
Postitusi: 11
Liitunud: 04.08.2025 18:49 27
Peamine sõiduk: BMW 520Xd

Re: Bmw G31 tagumine õhkvedrustus.

Postitus Postitas reios »

LEDBeam kirjutas: 26.09.2025 01:02 07 https://www.realoem.com/bmw/enUS/select
Sealt nuputa omale õiged koodid. Mida keegi kiidab- ma ei oska kommenteerida.
Klapiplokk vahetatud. Ei tasu loota odavate/lihtsamate lahenduste peale, raiskad üsna palju ressurssi.Ilmselt asi ikka padjas/patjades. Leidsin samamoodi 2020a "vähekasutatud uued padjad" tootekood küll erinev praegustest kuid näiteks arnott annab oma B-osale mõlemad vasted, samuti realoem näitab samu specce aga tundub, et kood muutus lihtsalt 2020 aastast. Tänud LEDBeam kaasa elamast - padjad vahetatud saan annan teada. Jutu jätkuks - kui üks padi lekib kuidas teine järgi tuleb? Padjad ju erinevate kanalitega ja eraldatud elektriliselt juhitavate solenoididega?
oja86
Huviline
Postitusi: 1116
Liitunud: 18.07.2005 17:36 43
Peamine sõiduk: BMW g31 520d M-Sport
Asukoht: Vantaa

Re: Bmw G31 tagumine õhkvedrustus.

Postitus Postitas oja86 »

Vaadates hindasid siis arnott maksab aerost 560e tk. Saksast neti poest orig 520e tükk😃 um oli midagi 7 sajaga.
BMW g31 520d M Sport
reios
Huviline
Postitusi: 11
Liitunud: 04.08.2025 18:49 27
Peamine sõiduk: BMW 520Xd

Re: Bmw G31 tagumine õhkvedrustus.

Postitus Postitas reios »

oja86 kirjutas: 27.09.2025 09:41 13 Vaadates hindasid siis arnott maksab aerost 560e tk. Saksast neti poest orig 520e tükk😃 um oli midagi 7 sajaga.
Sul amordid vahetatud? :D
Kasutaja avatar
PeeterA
Huviline
Postitusi: 4563
Liitunud: 26.07.2007 10:10 36
Telefon: 51949859
Asukoht: BMW diagnostika Haapsalus
Kontakt:

Re: Bmw G31 tagumine õhkvedrustus.

Postitus Postitas PeeterA »

BMW oleks võinud jääda eelmistel 5. seeria põlvkondadel järeleproovitud lahenduse peale, kus touringul tagasillas amort ja padi eraldi.
tel. 51 949 859
reios
Huviline
Postitusi: 11
Liitunud: 04.08.2025 18:49 27
Peamine sõiduk: BMW 520Xd

Re: Bmw G31 tagumine õhkvedrustus.

Postitus Postitas reios »

PeeterA kirjutas: 27.09.2025 11:34 21 BMW oleks võinud jääda eelmistel 5. seeria põlvkondadel järeleproovitud lahenduse peale, kus touringul tagasillas amort ja padi eraldi.
Tundub nii, eriti veel kui uus asi ei ole töökindlam kui vana. Vahetus 5x aeganõudvam ja mitmeid kordi kallim.
LEDBeam
Huviline
Postitusi: 1681
Liitunud: 13.11.2018 19:59 54
Peamine sõiduk: G31 530d XDrive
Asukoht: Tallinn, diagnostika ja vaimude väljaajamine

Re: Bmw G31 tagumine õhkvedrustus.

Postitus Postitas LEDBeam »

PeeterA kirjutas: 27.09.2025 11:34 21 BMW oleks võinud jääda eelmistel 5. seeria põlvkondadel järeleproovitud lahenduse peale, kus touringul tagasillas amort ja padi eraldi.
Vaidlen vastu, G31 lahendus võtab ruumi vähem, asjad on loogiliselt koos (padja sees olev tühi ruum on väga taiplikult amordiga täidetud), õhkpadi on väljast täiendava lõõtsaga väga hästi kaitstud, vahetusse lähevad korraga mõlemad kuluosad ja amordi vahetuseks tuleb ka teistel Touringutel pepu seest laiali võtta. Ise teema on hind ja see, et neid kooste pole tehase poolt ettenähtud jupitada. Samas kasutatud asjade turul neid juba liigub ja rahalises mõttes väga suurt katastroofi ka pole arvestades, et sellise bemmi ülevalpidamine üldse pole odav lõbu, kui lagunema hakkab.

Keegi ei keela jätta meie ärikad kõrvale ja otse hiinlaste poole vaadata :lol:
Näiteks
https://www.aliexpress.com/w/wholesale- ... l.search.0
https://www.aliexpress.com/w/wholesale- ... t.search.0
Kui asjapulkadel puuduvad ajud, siis on asi finito.
LEDBeam
Huviline
Postitusi: 1681
Liitunud: 13.11.2018 19:59 54
Peamine sõiduk: G31 530d XDrive
Asukoht: Tallinn, diagnostika ja vaimude väljaajamine

Re: Bmw G31 tagumine õhkvedrustus.

Postitus Postitas LEDBeam »

reios kirjutas: 26.09.2025 20:34 56 Leidsin samamoodi 2020a "vähekasutatud uued padjad" tootekood küll erinev praegustest kuid näiteks arnott annab oma B-osale mõlemad vasted, samuti realoem näitab samu specce aga tundub, et kood muutus lihtsalt 2020 aastast.
Ei muutunud kood 2020 (mingeid muudatusi näitab 11/01/2019, kuid valesi asju tungivalt ei soovita tellida kui ei tea täpselt, milles muudatus seisneb). Anna oma masina VIN (see oli jama vältimiseks nüüd käsk) ja ma vaatan tehase kataloogist Teile õiged. Igaks juhuks ka viited, mida juba tellisite või plaanite.
kui üks padi lekib kuidas teine järgi tuleb? Padjad ju erinevate kanalitega ja eraldatud elektriliselt juhitavate solenoididega?
Mis puutub jutustamist, kuidas 4 elastse toe peal püsiv koormus peaks paika jääma, kui 1 ära vajub ja sellest elementaarmehaanikast aru ei saa, siis ma ei saa aidata. Kui tahad teha lihtsat katset, lase masina 1 rehv tühjaks, sileda põranda peal mõõda tiiva servast kõrgusi enne ja pärast ning pane numbrid kirja. Rohkem seda juttu ei viitsi jätkata.
Kui asjapulkadel puuduvad ajud, siis on asi finito.
Kasutaja avatar
PeeterA
Huviline
Postitusi: 4563
Liitunud: 26.07.2007 10:10 36
Telefon: 51949859
Asukoht: BMW diagnostika Haapsalus
Kontakt:

Re: Bmw G31 tagumine õhkvedrustus.

Postitus Postitas PeeterA »

LEDBeam kirjutas: 27.09.2025 13:18 19 Vaidlen vastu, G31 lahendus võtab ruumi vähem, asjad on loogiliselt koos (padja sees olev tühi ruum on väga taiplikult amordiga täidetud), õhkpadi on väljast täiendava lõõtsaga väga hästi kaitstud, vahetusse lähevad korraga mõlemad kuluosad ja amordi vahetuseks tuleb ka teistel Touringutel pepu seest laiali võtta. Ise teema on hind ja see, et neid kooste pole tehase poolt ettenähtud jupitada. Samas kasutatud asjade turul neid juba liigub ja rahalises mõttes väga suurt katastroofi ka pole arvestades, et sellise bemmi ülevalpidamine üldse pole odav lõbu, kui lagunema hakkab.
Millega see juurdevõidetud ruum seal siis täideti? Mingi täiendava "kaikaga"? :mrgreen: Uue orika hind 1400 eur. Korrektne oleks justkui mõlema poole omad vahetada. Kasutatud juraga said vitsad kätte. Hiina sitaga on samuti loterii. See Arnott on minuteada kah mingi renoveeritud kärakas. Tuttav üritas kah senti saagida, ja pani tolle Arnotti oma F02-le tagasilda. Selle hind oli mingi 700 versus 1200 uue orika vastu. Paar kuud sai sõita ja siis hakkas selle Arnotti küljes olev EDC kontroller näkku panema. Lähemal vaatlusel selgus, et tolle valmistusaeg oli 2009 :mrgreen:
tel. 51 949 859
LEDBeam
Huviline
Postitusi: 1681
Liitunud: 13.11.2018 19:59 54
Peamine sõiduk: G31 530d XDrive
Asukoht: Tallinn, diagnostika ja vaimude väljaajamine

Re: Bmw G31 tagumine õhkvedrustus.

Postitus Postitas LEDBeam »

Kasutatud juraga said vitsad kätte.
Siis võiks kasutatud auto ostmist ka vältida. Mine tea....

Kuid ma enda omale lasin need kohale veeretada ja siiani toimivad (loodan, et viited tööle jäävad):
https://rrr.lt/autodalis/crt261-part/a
https://rrr.lt/autodalis/crt259-part/a

Amordil T31619 peaks sisaldama valmistusdaatumit.
Kus tal originaalkoodid on ja miks tehas nii markeerib, on mulle arusaamatu.
Kui asjapulkadel puuduvad ajud, siis on asi finito.
Kasutaja avatar
PeeterA
Huviline
Postitusi: 4563
Liitunud: 26.07.2007 10:10 36
Telefon: 51949859
Asukoht: BMW diagnostika Haapsalus
Kontakt:

Re: Bmw G31 tagumine õhkvedrustus.

Postitus Postitas PeeterA »

My bad...sain valesti aru et need,mis panid lekkisid...
Tollele F02-le läks kah kasutatud õhkamort, kuna Arnott oli vaja Aerumotorsisse garantiisse saata ja eelarve oli lõhki :mrgreen:
tel. 51 949 859
LEDBeam
Huviline
Postitusi: 1681
Liitunud: 13.11.2018 19:59 54
Peamine sõiduk: G31 530d XDrive
Asukoht: Tallinn, diagnostika ja vaimude väljaajamine

Re: Bmw G31 tagumine õhkvedrustus.

Postitus Postitas LEDBeam »

Kui Arnott= hiinakas, siis eespool panin Ali viiteid ja miks peab seda Aerumootori kaudu tellima ja poolakaid toitma, on mulle veidi arusaamatu. Ju see ravi vajab tugevamaid tablette.

Õhkpatja saab eraldi vahetada, kui on press ja rakised. Ja patju müüakse Hiinas eraldi.

Neid autosid läheb lammarisse oluliselt muudel põhjustel kui amordid ja ma ei näe põhjust, miks kasutatut mitte võtta. Seda enam, kui ta õhkpadi on väga hästi välismõju eest lõõtsaga kaitstud.

BTW, coil over lahendus on autotootmise klassika ja selle üle jaurata, on pehmelt öeldes kohatu.

Kui amorte/ õhvedrusid vahetada, siis ei pea pakiruumi kohe koostama, sellega võib nädal kannatada.
Kui asjapulkadel puuduvad ajud, siis on asi finito.
Vasta